Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 698
Les vedlegget. Får bare et klikk i høyttaleren. Dette kan jeg da oppnå ved å kople høyttaleren til batteriet direkte. Har prøvd med 100µF el-lyt og har prøvd med 10 µF el-lyt istedet for 0,01 µF ceramic. Mener jeg har gjort alt rett. Skal ikke denne koplingen avgi en tone? Hadde jeg bare husket hvor jeg sakset denne oppskriften fra.
Bruker du en 8Ohm høyttaler vil C1 være alt for liten. 10uF vil gi en knekkfrekvens på 1990hz altså vil du har problemer med å høre frekvenser under dette, spesielt 400hz som 555-timeren vil gi med de verdiene som er oppgitt i kretstegningen. Øk C1 eller mink C2 så du får en frekvens over 1990hz. Også greit å merke at en 555-timer klarer ikke å levere allverdens med strøm så det er ikke mange mW du får ut.