Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1132
Har tenkt på å bytte OS på mediepcen min nå (koblet opp til surround anlegg 5,1 og 42")

Specs er som følgende (sikkert ikke nødvendig men tar alltid med specs når det er pc relatert)

Amd phenom2 3,6 ghz x4
Ati radeon HD 4870
drittram 4 gb
resten er irrelevant for kompatibilitet.

Har dere noen anbefalinger på hvilke programmer, hva jeg må gjøre og hvordan jeg må gjøre det for å kunne se på filmer (ofc) spille småspill/bruke steam Med småspill mener jeg League of legends, World of tanks og diverse lan spill som CS:S, tf2 Etc. Hadde vært et pluss med et mediesenter med "vennlig" og pent utseende, med eventuelt gode fjernkontrolleringsmuligheter.

Finnes dette i linux? eller er jeg heeelt på jorde her?
Annbefaler deg å sjekke ut programmet XBMC!

Denne linken kan være relevant for deg: http://www.hardware.no/artikler/tred...-bruker/104664

Boxee kan også være et godt alternativ
Sist endret av Gunnar Gul; 11. desember 2011 kl. 23:46.
Sitat av Gunnar Gul Vis innlegg
Annbefaler deg å sjekke ut programmet XBMC!

Denne linken kan være relevant for deg: http://www.hardware.no/artikler/tred...-bruker/104664

Boxee kan også være et godt alternativ
Vis hele sitatet...
Hehe, har lest denne artikkelen (forøvrig de andre artiklene i "serien")

Men hva med spill og steam?

Vil også GJERNE ha spotify.

Og hva med ati drivere til skjermkort? funker alt dette? :s

Takker for godt svar

Edits pga at jeg skrev litt feil ^^
Sist endret av Slappfisk; 11. desember 2011 kl. 23:55.
Har du noen grunn til å bruke Linux? Windows er helt fint som media-PC. Spesielt om du skal spille.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Har du noen grunn til å bruke Linux? Windows er helt fint som media-PC. Spesielt om du skal spille.
Vis hele sitatet...
Helt seriøst, jeg har veldig lyst til å prøve ubuntu pga et veldig stilrent design og at det er litt "annerledes" for erfaringen Et gratis alternativ til alt annet er jo egentlig ganske interessant.
AMD drivere fungerer vanligvis veldig fint, men det er en bug med nyeste Gnome 3, som gjør at fargene ikke vises riktig i menyene. Unity som er standard i ubuntu fungerer veldig fint med driverne fra amd, men er ikke noe fan av unity selv.

Steam, spotify og mange "eldre" spill fungerer utmerket for meg i wine. CSS fungerer i hvertfall fint for meg, regner med at team fortress også fungerer fint, siden begge er basert på samme motor. De andre spillene kan jeg ikke uttale meg om.

Med mindre du skal prøve deg på noen nye spill, så tror jeg ubuntu skal fungere fint til din bruk, men som sagt vil windows fungere like godt, om ikke bedre.
Sitat av Gunnar Gul Vis innlegg
AMD drivere fungerer vanligvis veldig fint, men det er en bug med nyeste Gnome 3, som gjør at fargene ikke vises riktig i menyene. Unity som er standard i ubuntu fungerer veldig fint med driverne fra amd, men er ikke noe fan av unity selv.

Steam, spotify og mange "eldre" spill fungerer utmerket for meg i wine. CSS fungerer i hvertfall fint for meg, regner med at team fortress også fungerer fint, siden begge er basert på samme motor. De andre spillene kan jeg ikke uttale meg om.

Med mindre du skal prøve deg på noen nye spill, så tror jeg ubuntu skal fungere fint til din bruk, men som sagt vil windows fungere like godt, om ikke bedre.
Vis hele sitatet...
Kan vel egentlig prøve meg fram med de andre spillene, er kjempelett å dual boote det vet jeg