Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1139
hei. ønsker fjerne ubuntuen min. k jeg bare slette den fra windows i partition magic?
Det skulle ikke være noe problem å rett og slett fjerne partisjonen fra systemet. Har gjort dette selv med GParted, har ingen erfaring med Partition Magic dog.
er gparted noe man må kjøre som live image? ser på sia demmes kan bare laste ned iso live image
Sitat av Ranahaifiske Vis innlegg
er gparted noe man må kjøre som live image? ser på sia demmes kan bare laste ned iso live image
Vis hele sitatet...
Ja (titegn)
▼ ... over en måned senere ... ▼
På de eldre versjonene har jeg opplevd problemer med å gjøre det på noe ala den måten. For etter man har innstallert ubuntu får man jo den oppstartsmenyen, det er ikke windows loader default.. Problemet mitt var da at den oppstartsmenyen hang igjen selvom ubuntu ikke var på systemet lenger, så måtte manuelt velge windows loader fra menyen.

Apropos dette, er det noen som vet om det er mulig og ha en ms startmeny og velge ubuntu fra den istedenfor det motsatte?

Litt dårlig formulert, men skjønner noen hva jeg mener?
Du kan få problemer med boot loader om du bare sletter linux-partisjonen din. Jeg hadde arch linux, slettet partisjonen og da ville ikke windows boote lenger... grunnen er at linux installerer sin egen boot loader for at man kan gjøre dual boot med win/linux og den fjernes når du sletter partisjonen. Da har heller ikke windows boot loader og får ikke startet opp =) Det er sikkert en enkel løsning på problemer, men jeg gadd ikke (var dritt lei linux) og bare reinstallerte windows. Hadde ikke så mye på maskinen uansett.
Sitat av moan1244 Vis innlegg
Du kan få problemer med boot loader om du bare sletter linux-partisjonen din. Jeg hadde arch linux, slettet partisjonen og da ville ikke windows boote lenger... grunnen er at linux installerer sin egen boot loader for at man kan gjøre dual boot med win/linux og den fjernes når du sletter partisjonen. Da har heller ikke windows boot loader og får ikke startet opp =) Det er sikkert en enkel løsning på problemer, men jeg gadd ikke (var dritt lei linux) og bare reinstallerte windows. Hadde ikke så mye på maskinen uansett.
Vis hele sitatet...
Samme problemet som meg da, bortsett fra at min fortsatt står sånn med låst bios(Skolepc, så får ikke bootet med noe annet enn hardisken, morsomt det der)
Vel, dere kan velge når dere installerer Ubuntu hvor boot-loaderen skal installere seg, hjerneskadet å overskrive windows sin om du bruker windows primært.