Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1384
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Er det noen andre som har erfaring med eKonsultasjon om forespørsel etter medisin? Glemte sobrilene hjemme hos foreldrene 3 timer unna hvor jeg bor. Jeg har ikke førerkort så kommer meg ikke dit for å hente de. Bruker de kun mot angst/uro og sovemedisin om nødvendig. Og har havnet i en økonomisk situasjon hvor alt blir vanskelig og alt er angst, å trenger sobril for å få sove. Mener dere det er greit hun i skranken sier ''mulig han svarer imorgen''? Eller er dette vanlig? Fått 1 resept på 25stk 10mg tidligere.
Om foreldre sender disse med posten idag, er de nok der i morgen.

Har legen hjemmeside for reseptfornying?
Det bør da gå å skrive at de er ble glemt hos foreldre, dersom du ikke er rusmisbruker.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, har skrevet at jeg har glemt de. Så sendte en reseptfornyelse sammen med forklaringen(eKonsultasjon). Har tidligere slitt med rusbruk ja, men har allerede fått 1 resept på sobril og diverse benzoer. Og han stoler på at jeg ikke misbruker de, har han sagt. Og det hele var en ærlig forglemmelse. Posten er allerede hentet der dette gjelder så de får ikke sendt de før imorgen å da har jeg de på torsdag, som er forseint. Bruker benzo frem til neste legetime, hvor vi skal gå videre å finne en løsning på problemet mitt.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Legene har i utgangspunktet retningslinjer for ikke å fornye resepter på benzo i tide og utide. Men gode leger bruker litt skjønn. At du har glemt disse hos dine foreldre burde holde som begrunnelse sånn sett. Spesielt om du har et forhold til legen der han veit at du er ærlig og redelig.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, han sa rett til meg at han stoler på meg etter jeg hadde forklart hele historien min fullstendig ærlig, samtidig at jeg hadde erfaringer med tabletter vet hvor avhengighetsskapende benzodiazepiner er, og at jeg har stor respekt for sånne legemidler. Så burde egentlig ikke være noe problem. Men jeg skjønner han er skeptisk å gnien på å gi resept på ett sånn grunnlag, vil tro han har hørt historien før fra junkies som ødelegger for andre som virkelig trenger sånn medisin i perioder..
Stikk på legekontoret, så får du nok ett par piller som varer til posten er fremme. Ingen vits gi deg en hel ny pakke når det er snakk om ett par dager før du får tilsendt din opprinnelige resept.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Stikk på legekontoret, så får du nok ett par piller som varer til posten er fremme. Ingen vits gi deg en hel ny pakke når det er snakk om ett par dager før du får tilsendt din opprinnelige resept.
Vis hele sitatet...
Enig! Tenke på å stikke innom, men er litt redd for å virke desperat. Stikker innom imorgen, men fastlegen min er på jobb kun 2 dager i uka å imorgen er han borte, tror dere jeg kan gå i skranken å spørre?
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
der gikk anonymiteten i dass
Jeg har jo apodorm liggende, men bli for stein til å fungere. Den har også dårlig angstdempende effekt, iforhold til 10mg sobril..

fikk nettopp ny resept! +rep lege
Sist endret av Narkotikum; 13. mars 2018 kl. 19:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.