Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 986
Har problemer med å få fram menylinjen i firefox(Den forsvinner hele tiden) Da mener jeg altså der det står File/Edit/View/Bookmarks/Tools osv. samt knappene for å lukke, minimesere eller maksimere vinduet..

Dette er jo veldig uheldig da jeg ikke får fram noen ting, problemet har vedvart etter flere oppdateringer, men var ikke slik i starten. Og noen ganger dukker den opp igjen. Ser heller ikke navnet på sidene jeg er inne på..

Så.. Har noen en idè om hva som kan være problemet? Jeg er helt blank!
I windows kan en i alle fall skru av denne baren kalt "Menu Bar", og en kan fint få den opp igjen ved å trykke F10. Nå har jeg ikke brukt Ubuntu på laaaang tid, så jeg vet ikke hvordan det er nå, men sjekk om du kan høyreklikke i toppen av nettleseren og skru av og på "Menu Bar" e.l.
Trådstarter
44 1
Det er jeg klar over, men takk for svar. Er ikke det som er problemet, den forsvinner bare plutselig, men merker nå at dette gjelder ikke bare firefox men også andre programmer.. Skjermkortet kanskje? Ka dokke tro?
Har du en satt skjermstørrelsen til større enn oppløsningen på den fysiske skjermen din? Slik at den ruller ("scroller") når musa kommer til kanten?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tipper du bruker Unity, og at menylinjen er satt til å gjemme seg om du ikke er nær den med musepeker.
Trådstarter
44 1
Sitat av Jonta Vis innlegg
Tipper du bruker Unity, og at menylinjen er satt til å gjemme seg om du ikke er nær den med musepeker.
Vis hele sitatet...
Nei er ikke det heller, eller jeg bruker Unity, men hele linja er borte(der det står tittelen til sider man er inne på osv. alt det der er borte) den blir rett og slett borte og nå får jeg den ikke tilbake igjen, og det gjelder alle programmer(tilogmed ubuntu software center) som jeg kjører i fullt vindu nå.. Viss jeg gjør det mindre dukker menyen opp. Men i firefox samt software center og diverse andre programmer får jeg jo ikke gjort den mindre siden det går helt til kanten og blir åpnet i full skala(ikke fullscreen), har også prøvd forskjellige oppløsninger.

Sitat av tingo Vis innlegg
Har du en satt skjermstørrelsen til større enn oppløsningen på den fysiske skjermen din? Slik at den ruller ("scroller") når musa kommer til kanten?
Vis hele sitatet...
Nope
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sleng opp skjermskudd eller noe.
Trådstarter
44 1
Fikk fikset det med en ordentlig skjermkort driver, så viss noen andre har problemer med det og har nvidia, prøv litt forskjellige drivere, og deaktiver/aktiver unity før du åpner firefox igjen etter reboot av hele pcen(Etter ny driver) !