Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 830
Jeg sitter å tester ut litt freeradius for første gang, og har tenkt å ha brukere i /etc/freeradius/users.
Problemet er at når jeg legger til en ny bruker får jeg ikke logget på med den før jeg har restartet freeradius.
jeg tester pålogging med følgende kommando:

radtest test test 127.0.0.1 0 testing123


Hvordan kan jeg slippe å restarte service for hver gang, det er en smule tungvint.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kan sannsynligvis be freeradius laste brukertabell på nytt. Det vanlige er å sende HUP-signalet til daemonen med kill -HUP <pid>.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ps -ef | grep freeradius | grep -v grep | cut -c 10-15 | xargs kill -9
Sitat av tore- Vis innlegg
ps -ef | grep freeradius | grep -v grep | cut -c 10-15 | xargs kill -9
Vis hele sitatet...
Men signal nr 9 er jo KILL, ikke HUP, som (mest sannsynlig) vil drepe prosessen istedenfor å be den laste inn ny config, eller?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av tore- Vis innlegg
ps -ef | grep freeradius | grep -v grep | cut -c 10-15 | xargs kill -9
Vis hele sitatet...
Er ikkje kill litt å overdrive? Trur du vil ha betre hell med kill -HUP
Doug'h! Bortsett fra feil kill argument mener jeg den der skal fungere
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mulig det ikke er det du ønsker, men det er rimelig lett å få freeradius opp å kjøre mot en database (jeg har kun brukt MySQL). Jeg vil anbefale at du gjør dette .. Blir mye mer dynamisk og lettere å jobbe med