Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 32596
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Har ett spørsmål, ser at fila er .exe du har ikke muligheter for å få den kompatibel med OSX og andre operativsystemer?
Du må beise sjarken!
Jeg la merke til at det bare legger til en hau med "usynlige" mellomrom.
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
Sitat av Melcor Vis innlegg
Har ett spørsmål, ser at fila er .exe du har ikke muligheter for å få den kompatibel med OSX og andre operativsystemer?
Vis hele sitatet...
Jeg har dessverre ikke mulighet til det :/

Og nyeste versjon er denne:
http://www.2shared.com/file/YCcPOG9j...isualn00b.html
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Melcor Vis innlegg
Har ett spørsmål, ser at fila er .exe du har ikke muligheter for å få den kompatibel med OSX og andre operativsystemer?
Vis hele sitatet...
prøvd og kjøre den igjennom crossover?
http://www.codeweavers.com/products/
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
prøvd og kjøre den igjennom crossover?
http://www.codeweavers.com/products/
Vis hele sitatet...
Veit at man kan kjøre .exe applikasjoner gjennom wine og crossover etc, men det var da ikke spørsmålet mitt, mitt var mer rettet mot om dette var programert på et "windows-only" språk eller ikke.
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
Sitat av Melcor Vis innlegg
Veit at man kan kjøre .exe applikasjoner gjennom wine og crossover etc, men det var da ikke spørsmålet mitt, mitt var mer rettet mot om dette var programert på et "windows-only" språk eller ikke.
Vis hele sitatet...
Ja. VB.NET 11... Må evnt, skrive om til C++.
Noe jeg ikke kan. Beklager.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av visualn00b Vis innlegg
Ja. VB.NET 11... Må evnt, skrive om til C++.
Noe jeg ikke kan. Beklager.
Vis hele sitatet...
Var det jeg trodde (inb4 obvious username), vil anbefale deg å lære C++ eller noe annet "cross platform" språk, vil selv anbefale Python.
Sitat av Melcor Vis innlegg
Veit at man kan kjøre .exe applikasjoner gjennom wine og crossover etc, men det var da ikke spørsmålet mitt, mitt var mer rettet mot om dette var programert på et "windows-only" språk eller ikke.
Vis hele sitatet...
OS X har vel, sed, perl e.l.?
Krever jo ikke akkurat mange tastetrykk å fikse noe sånt selv.

sed '/ /\x00\x00\x00/' eller hva nå enn du vil bytte det ut med.
Kunne du laget en "Kopier tekst" knapp?
Eksamenstidene begynner å nærme seg..
Noen som kan konfirmere om programmet kommer til å gå smertefritt igjennom plagieringskontrollen på Itslearning ?
Sist endret av Gustafio; 9. mai 2012 kl. 17:23.
Sitat av Gustafio Vis innlegg
Eksamenstidene begynner å nærme seg..
Noen som kan konfirmere om programmet kommer til å gå smertefritt igjennom plagieringskontrollen på Itslearning ?
Vis hele sitatet...
Har innlevering i dag selv, hadde vert fint å vite om dette virker!
Ordtelleren går ikke opp, så dette funker ikke om det er krav.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Gikk igjennom dette, og for de som måtte være redde for å kjøre programmet så er det ikke noe spesielt å frykte. Det som foregår i applikasjonen er å konstruere en standard Form, legge til komponentene - som bør være selvforklarende nok - ved disse navnene; Button1, Label1 og Textbox1.

Det er koblet opp en event til Button1 med følgende kode

Kode

private void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
    this.stringout = Strings.Replace(this.TextBox1.Text, " ", " ​", 1, -1, CompareMethod.Binary);
    this.TextBox1.Text = this.stringout;
}
Sist endret av m0b; 10. mai 2012 kl. 00:36.
Hvis du legger ut noen filer med plagiert innhold som har vært gjennom programmet, så kan jeg teste dem i It's Learning-plagiat-kontrollen.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Skal jeg teste denne ut på norsktentamen nå? Går vg2 btw, avslutningsår.
Hvorfor ikke prøve? Det er bare en tentamen, ikke store greiene.
Ville ikke satset på å gjort dette på tentamen, veldig surt å bli tatt
.
Kunne du publisert kildekoden?
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av MaxSvett Vis innlegg
Kunne du publisert kildekoden?
Vis hele sitatet...
Sitat av visualn00b Vis innlegg
Tips til deg: KJØR VIRTUELT! eller la vær..

Vil ikke at kildekoden skal være tilgjengelig*
Vis hele sitatet...
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Gikk igjennom dette, og for de som måtte være redde for å kjøre programmet så er det ikke noe spesielt å frykte. Det som foregår i applikasjonen er å konstruere en standard Form, legge til komponentene - som bør være selvforklarende nok - ved disse navnene; Button1, Label1 og Textbox1.

Det er koblet opp en event til Button1 med følgende kode

Kode

private void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
    this.stringout = Strings.Replace(this.TextBox1.Text, " ", " ​", 1, -1, CompareMethod.Binary);
    this.TextBox1.Text = this.stringout;
}
Vis hele sitatet...
titusentegn
Den innegbyde plagiatkontrollen er bare første skanse. Hvis læreren som retter oppgaven synes at språket ditt varierer veldig fra tidligere innleveringer (som i disse dager ligger to-tre tastetrykk unna, ikke i form av kopierte ark som ligger et eller annet sted i lærerens private arkiv) kan det raskt vekke mistanke. Om oppgaven som leveres da er fritt tilgjengelig på internett i et søkbart format, er det bare et lusent Google-søk fra lærerens side som kan skille mellom stryk og bestått.

Selv om det sannsynligvis er en lærerik oppgave å utvikle dette programmet, så må jeg nesten påpeke at funksjonaliteten kan oppnås med en kort one-liner i bash eller en enkel replace-all i hvilken som helst tekst-editor som skjønner \0, \r, \n etc. eller regex. For de som vil ha kildekode så er det også ekstremt enkelt å dekompilere med Reflector eller lignende programvare.
Sist endret av Dyret; 10. mai 2012 kl. 22:53.
Brukte denne i går på en innlevering, skal rapportere etter jeg får tilbakemelding.

Et problem med programmet er at ordtellingen ikke går opp. Når man limer inn teksten står det at den er på ett ord.
Siden hele teksten blir ett sammenhengende ord, gjør dette at ord deles i to ved neste linje.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan gikk det med det dere leverte inn?
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Så ja, hvordan gikk det Settoz og Kris? :P
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Så ja, hvordan gikk det Settoz og Kris? :P
Vis hele sitatet...
Det står på It's at retting pågår. Har ett varselbrev og 1'ere på prøver så jeg håper for guds skyld dette fungerer! Skal skrive her med en gang jeg får svar
Sist endret av Anonym41264; 20. mai 2012 kl. 15:00.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Fått tilbake tekstene Anonym41264 og Settoz?
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 12:22.
Programmet bare kræsjer hos meg.. Noen som har en løsning?
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Brukte dette programmet på norsk-tentamen, og kan med sikkerhet si at dette fungerer. Da vi skulle få den utdelt sa han at alle tekster er blitt sjekka opp mot et plagiat-system, og de av tekstene som ble tatt har fått stryk. Må si jeg fikk litt packern da, men da han ga den til meg fikk jeg en god 5'er.
Sitat av jorhys Vis innlegg
Programmet bare kræsjer hos meg.. Noen som har en løsning?
Vis hele sitatet...
Prøv å lim inn teksten uten avsnitt. Virker som det henger seg hvis man har en tekst med avsnitt.

Edit:
Programmet fungerte dårlig. Fikk karakteren 1
Sist endret av Anonym41264; 22. mai 2012 kl. 20:54.
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Prøv å lim inn teksten uten avsnitt. Virker som det henger seg hvis man har en tekst med avsnitt.

Edit:
Programmet fungerte dårlig. Fikk karakteren 1
Vis hele sitatet...
Nekter å funke

Er ikke en ny build på vei eller noe sånt da TS ?
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 12:22.
Sitat av Anonym41264 Vis innlegg
Prøv å lim inn teksten uten avsnitt. Virker som det henger seg hvis man har en tekst med avsnitt.

Edit:
Programmet fungerte dårlig. Fikk karakteren 1
Vis hele sitatet...
Var det grunnet plagiering du fikk stryk?
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 12:22.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Var det grunnet plagiering du fikk stryk?
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Dette gjelder it's learning, mulig det funker på andre ting...
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Fått tilbake tekstene Anonym41264 og Settoz?
Vis hele sitatet...
Brukte ikke programmet men la en a i mellomrommene og gjorde det hvitt. Satt passord beskyttelse på teksten så læreren kan iværtfall ikke endre på dokumentet :P Men har ikke fått tilbake teksten, får den vell i slutten av Juni.
Sist endret av meitemark; 2. november 2023 kl. 12:22.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Varselbrev? 1'er på prøver? Hva med å faktisk gjøre en innsats? Du lurer bare deg selv og framtidig arbeidsgiver..
Sitat av iskrem Vis innlegg
Varselbrev? 1'er på prøver? Hva med å faktisk gjøre en innsats? Du lurer bare deg selv og framtidig arbeidsgiver..
Vis hele sitatet...
Hva med å bidra til forumet, og ikke bare komme med moralpreken?
Sry azz men northon fjerna det pga virus... Noen som vet om jeg kan få slått av northon så jeg får downloada det?


EDIT: lol jeg vet jo hvordan jeg gjør det.. må ha røyka uten at jeg har visst det.
Sist endret av wizhl; 5. juni 2012 kl. 22:54.
▼ ... noen uker senere ... ▼
-Hva med å lagre teksten som A4-størrelse JPEG, for så å legge det i en PDF? Om det ikke brukes OCR, vil vel ikke plagiat-programmet klare det.

-Også prøv å reverser teksten bokstav for bokstav, og sett inn et RLO tegn på starten.

-Prøv å erstatt bokstaver med symboler som ligner - MEK0OØPÆCDTUZWV  ᴍᴇᴋᴏᴑᴓᴘᴁᴄᴅᴛᴜᴢᴡᴠ -

-Prøv å bytt ut mellomrom med en annen type spaces (multiple hair/thin space) -Denne  setningen  bruker  det  nå.

Om noen gidder å gjøre dette og teste (ikke på en prøve, men om du har tilgang til et plagiatprogram nå), ville det vert fint.
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
aw ma gawd xD
rette meg litt opp da. på Torrents f.eks. så leser jeg comments å sjekker for safety der, her på freak så anser jeg oss som et samfunn hvor vi alle er kule mot hverandre. så jeg ser litt på omgivelsene / miljøet rundt, if u get my point :P
Vis hele sitatet...
Det er dessverre slik tankegang som motiverer folk til å prøve å lure andre. Sunt å være litt naiv, men allikevel.. vær litt kritisk til folk! : )
Sist endret av SeeWhen; 6. juli 2012 kl. 22:19.
proprietær programvare er en pest. ville aldri lastet ned eller kjørt dette.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
lenge sia jeg har sjekka tråden nå.

Alexanderb: Jeg kan jo såklart ikke BEVISE det, men jeg ville aldri funnet på infisere noen med virus. ALRDI!.

L33tenGutt: Programmet bruker allerede "andre typer space, opptil flere typer", ja. men skal se om jeg ikke får lagt inn idéen din (den med de lignende bokstavene). Så får nok litt tid etter jobb, med å ordne dette nå i sommer =)
Programmet funket bra Fikk stryk å nedsatt karakter i fager, weee
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av visualn00b Vis innlegg
lenge sia jeg har sjekka tråden nå.
Vis hele sitatet...
Er det fortsatt muligheter for å få lastet ned programmet?
Takk på forhånd!
Sitat av Shredded Vis innlegg
Er det fortsatt muligheter for å få lastet ned programmet?
Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Og det er du sikker på at du har lyst til, selv om du kan lese rett over deg i tråden at flere som brukte programmet ble tatt for plagiat og fikk stryk og nedsatt karakter? Dette var attpåtil fem år siden. Plagiatkontrollen har neppe blitt så veldig mye dårligere på den tid.
Trikset med usynlig space er nok veldig godt kjent ja. Da hadde jeg heller smelt i sammen en tekst og fått en 2er.
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
folkens.. 5 år gammel tråd/kode som gir stryk karakter. ikke mye å rope hurra for. har ikke fila langer og det er meningsløst å slenge sammen noe nytt... var 17 år. beklager til alle som strøk, men dette var alltid på egent ansvar.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Og det er du sikker på at du har lyst til, selv om du kan lese rett over deg i tråden at flere som brukte programmet ble tatt for plagiat og fikk stryk og nedsatt karakter? Dette var attpåtil fem år siden. Plagiatkontrollen har neppe blitt så veldig mye dårligere på den tid.
Vis hele sitatet...
Trodde at de som skrev det trollet, men vanskelig å tyde det siden de skriver på et anonymt forum.


Men tror dere at plagiatkontrollen kan se screenshots av tekst? Blir kanskje litt mistenkelig hvis det er kun masse bilder av tekst i et word-dokument. Men bare spør..
Semiconductor
visualn00b's Avatar
Trådstarter
Sitat av Shredded Vis innlegg
Trodde at de som skrev det trollet, men vanskelig å tyde det siden de skriver på et anonymt forum.


Men tror dere at plagiatkontrollen kan se screenshots av tekst? Blir kanskje litt mistenkelig hvis det er kun masse bilder av tekst i et word-dokument. Men bare spør..
Vis hele sitatet...
med den logikken kan jo alt på forumet potensielt være troll-post

forstår ikke bæret av hva du prøver å spørre om..
mistenkelig med bilder av tekst i dokument? utdype?
Sist endret av visualn00b; 7. juli 2017 kl. 12:36.
Sitat av Shredded Vis innlegg
Men tror dere at plagiatkontrollen kan se screenshots av tekst?
Vis hele sitatet...
Datamaskiner har i årevis kunnet lese bildetekst. Les litt om OCR.

Sitat av Shredded Vis innlegg
Blir kanskje litt mistenkelig hvis det er kun masse bilder av tekst i et word-dokument. Men bare spør..
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis vil den finne at det ikke er noe tekst å analysere, og så flagge filen for manuell gjennomgang.


All den tid det å forhindre juks/plagiat er poenget med denne programvaren og hovedpoenget for firmaene som lager de er å tjene penger, kan man forvente at den blir oppdatert med nye måter å finne plagiat og juks på fortløpende. Ellers ville kundene forsvinne og firmaet ville slutte å tjene penger.
Sitat av Shredded Vis innlegg
Men tror dere at plagiatkontrollen kan se screenshots av tekst? Blir kanskje litt mistenkelig hvis det er kun masse bilder av tekst i et word-dokument. Men bare spør..
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke helt hvordan lærerne jobber, men hvis jeg skulle rettet en tekst i Word, så ville jeg jo ha åpnet dokumentet. Stor sjanse for at jeg hadde gjort noe som å f.eks. markere tekst. Da ville det jo vært ganske lett å legge merke til at du drar et svært bilde rundt i stedet for å markere teksten. For ikke å snakke om at musepekeren/markøren vil være helt annerledes over hele teksten, og at wordcounten vil være null. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan screenshots av tekst skal kunne lure læreren.
Lever inn som pdf.. Problem solved
Fresh from the press!

Det kan se ut til at dette 'våpenkappløpet' det henvises til over stagnerte på "snøballkrig i barnehagen"-nivå. Så, de av dere som leter etter en god idé å tjene penger på: Det er tydelig at det bugner av lavthengende frukt i dette markedssegmentet.