Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2442
Skyrim Let's play trenger kritikk, hva kan gjøres bedre til neste episode?

Video!
Hmm, jeg syntes at hvis du/dere ikke klarer å få til ordentlig muntlig engelsk så bør dere egentlig droppe det og ha norsk, fordi det blir veldig dårlig, men hva skal dette egentlig være? at dere spiller og kommenterer alt? skal dere gå mot ett globalt publikum?
Sist endret av foxxravin; 20. november 2011 kl. 03:07.
Vell, vi hadde tenkt og gå mot et litt mer internasjonalt publikum en bare Norge. Så vi burde kanskje jobbe på engelsken vårre?

Kanalen skal være let's play serier med forskjellige spill.
synes engelsken deres helt grei. Føler ikke perekt aksang er noe stort krav. Mye viktigerem ed godt innhold, humor eller bringe noe unikt på banen. Engelsken er langt fra noen petter solberg engelsk.

Mer problem med at dere er litt utydelige. Typisk fordi man har dårlig mikrofon eller snakker for lavt.
Sist endret av etse; 20. november 2011 kl. 03:20.
Volumet var alt for lavt, og innholdet var direkte kjedelig. Alt dere gjorde var å snakke monotont og linært hele veien. Vær litt livlige, snakk om ting som skjer i livet deres, vær personlige. Det her kommer fra en som er subscriba til over 40 commentators
Sist endret av TheGloryHole; 20. november 2011 kl. 03:35.
muligt at dere snakket veldig lavt.
Det jeg såg av filmen virket lite planlagt.
Kansje noen stikkord med tanke på hva dere skal snakke om.
Følte at dere snakket mer til hverandre en til meg.
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Vell, vi hadde tenkt og gå mot et litt mer internasjonalt publikum en bare Norge. Så vi burde kanskje jobbe på engelsken vårre?

Kanalen skal være let's play serier med forskjellige spill.
Vis hele sitatet...
For all del, syntes ikke engelsken var no dårlig, men hvis dere skal få med dere en god del av verden så vil de som ikke snakker engelsk ikke forstå så mye og miste mye av morroa, men muligens det var mye pågrunn av dårlig/lav mic, men ellers så er jeg enig med de andre her, om at det ikke var så morsomt og ikke hadde veldig lite "liv".
Jesus, før det første er kvaliteten drit og dere har ikke anelse på hva dere holder på med.
Jeg lo vel ikke akkurat med dere, for å si det sånn.
Utydelig tale, altfor lavt volum på tale, for dårlig kvalitet på video. Kort fortalt, ihvertfall. Ikke noe nytt kanskje, men ja.

Uansett, som andre også har sagt, dere må snakke mer med "oss" enn med hverandre. Vise ting, forklare kort og konkret, kanskje gi eksempler.

Uttalen er helt O.K, men på et internasjonalt aspekt så vil det nok fremstå litt uprofesjonelt. Øving gjør mester.

Riktignok så er det i startfasen.. Bare å forbedre dere utover!
Jeg forsto ingenting, og jeg så hele.
Hvordan kan vi øve oss på utalen og gjøre det mer interessant for seeren?
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Hvordan kan vi øve oss på utalen og gjøre det mer interessant for seeren?
Vis hele sitatet...
Hør ut som dere har det gøy, og snakk litt høyere. Det hørtes ut som dere ble pint til å spille det..
Prøv dere fram noen ganger, etterhvert må dere jo bli bedre :-)
Vell vi har kommet frem til at Skyrim kanskje blir litt tungt og gjøre dual lets play av så da tenker vi at vi spiller 1 og 1 person (at vi spiller 1 uke om gangen så bytter vi, men på samme save) ?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ta heller et annet, kortere spill. Dead rising, bf3 singelplayer etc. Øk volumet på micen, fortell morsomme historier/vitser, vær litt interessant. Ha noe å formidle. Gjerne skrive et lite 'manus'.
Okei. Da blir jeg og ha en BF3 singleplayer lets play, mens "Simon" blir og ha redigerte episoder av skyrim sånn at det ikke blir så kjedelig. Hva trur dere om det?

BTW; Takk for god tilbakemelding!
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Okei. Da blir jeg og ha en BF3 singleplayer lets play, mens "Simon" blir og ha redigerte episoder av skyrim sånn at det ikke blir så kjedelig. Hva trur dere om det?

BTW; Takk for god tilbakemelding!
Vis hele sitatet...
Hvorfor fjernet du videoen?
Fordi kvaliteten ikke møtte kravene for en god lets play og det sugde rett og slett. Vi må ha noe mer planlagt neste gang og bedre lyd.
Let's play er en sjanger mange tror er lett å lage, da det virker veldig enkelt da de som er flinke til det får det til å virke naturlig; er derfor det finnes så utrolig mye drit av let's play. Og rollespill generelt er veldig vanskelige å ha en Let's play av siden de er så utrolig langt.

Sett dere først ned og finn ut "hva vil dere med Let's playen". Altså en liste med ting som er poenger med den, som gjør at folk skal komme til deres kanal i stede for andre. I spill som skyrim f.eks. er det ofte greit å recorde mens man spiller; men dette er vanskelig. Siden det betyr du må konsentrere deg om både spillet og om det å faktisk spille spillet på en grei måte. i rollespill er det og mye død-tid denne burde klippes vekk i ettertid. Dere kan f.eks. se på hvordan jesseCox gjør det (OMFGCata @ youtube). Hvor han begynner hver episode med "This has happened since last episode...". Og hver gang han kommer til en del som kan være kjedelig så sier han hva han skal gjøre, og klipper det vekk.

Eksempel: "Okey, so now I am going to loot all the stuff and sell it to the vendor. Next time I see you I will be back in my house". *snip* og så er han i huset sitt etter å ha gjort de tingene.

Før episodene lager dere en liste over ting dere vil snakke om som er urelaterte til ting som faktisk skjer i spillet, men helst er relatert til spillet på en måte. Slik at dere har noe å fylle død-tiden med når det ikke er noe som skjer i spillet som er spennende å kommentere. Det er og vanskelig å "dual-kommentere" en single-player spill, spesielt rollespill. Da det som oftest er best om han som har Let's playen lever seg litt inn i rollen og faktisk spiller det som et rollespill. Man blir veldig fort for mye out of character når man er 2. Portal derimot er et spill som er perfekt å dual-kommentere.

Edit: Hva med å laste ned noen portal 2 custom-COOP-maps og gjøre noen Let's play av disse med dual-commentary?
Sist endret av etse; 20. november 2011 kl. 06:43.
Ingen ut av oss liker Portal, men vi kunne jo gjort survival Island på minecraft?
Var jeg dere ville jeg prøvd å gjøre dette på norsk, finnes det egentlig noen "commentators" som snakker norsk?

Fiks også en skikkelig mic.
Vi holder på med og kjøpe onklig mic.

Er noen som snakker norsk, men man får jo ikke et internasjonalt publikum av og snakke norsk.
Du får en sabla god Gooseneck Mic på Claes Ohlson til 100 kroner.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Var jeg dere ville jeg prøvd å gjøre dette på norsk, finnes det egentlig noen "commentators" som snakker norsk?
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/user/MrBlastFM
http://www.youtube.com/user/iLivingHD (Både Norsk og engelsk tror eg)
http://www.youtube.com/user/myrvang2 (Hovedsaklig engelsk, men også en del norsk.)
Jeg lagde minecraft commentary på engelsk og posta på freak engang, Det er bare norsker som klager på utalen, Alle andre utenom norge synes det blir bare mere underholdende så lenge det er forståelig. Ikke hør på disse gutta nor det gjelder utale ;D
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Nå har vi norsker desverre generelt, kanskje ikke dårlig utale - men aksangen vår er kjip
Sitat av Glenni Vis innlegg
Jesus, før det første er kvaliteten drit og dere har ikke anelse på hva dere holder på med.
Vis hele sitatet...
Kjempe konstruktiv kritikk! *applause*