Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4346
Hei!

Det har muligens vært noen andre posts her på dette, men jeg har gjort et søk, og jeg fant ikke stort Beklager så meget hvis det allerede er besvart.

Jeg har lest en masse de siste dagene om diverse psykedeliske stoffer, og kommet frem til at sopp, som f.eks. flein, og syre, som LSD virker interessant. Jeg har så og si bestemt meg for å prøve et psykedelisk stoff. Jeg vil se hallusinasjoner, men jeg vil på en måte også oppleve noe spirituelt, noe som kan hjelpe meg å se ting anderledes på. Hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg kan ikke bestemme meg helt for hvilket stoff jeg skal velge.

Håper da dere kan hjelpe meg. Jeg regner med at for noen som helst brukbar tilbakemelding, så trenger dere litt informasjon, så jeg bare legger ut.

For 2 - 2 og et halv år siden kanskje prøvde jeg og røyke hasj for første gang. Det var kjempegøy, og holdt på med det en sommerferie. Etter det gikk det i sånn.. Annen hver helg i snitt kanskje, spørs hvor ofte jeg ble hypp. Var ikke noe mye da, med andre ord. Gikk f.eks. 2 måneder uten å røyke, så plutselig var det 2 ganger hver helg i 1 måned. Det variererte. Jeg syns fortsatt hasj er gøy, men har lyst til å prøve noe mer. Utforske det psykedeliske spektret litt bredere. Oppleve uforklarelige ting, se ting jeg ikke kunne forestille meg eksisterte.

Jeg har en sånn greie for meg, at hvis jeg får tilbud om noe rusmiddel, så må jeg hjem og lese masse om det først. Tyne all form for informasjon ut. Jeg er ikke noe glad i stoff som makka og cola, siden det er ikke helt min type rus. Og jeg har hørt så ufatterlig mye møkk om de greiene, hvertfall makka, har en kamerat av brodern som ødela livet sitt på det. Og broren til han kameraten igjen tok overdose med vilje på grunn av han var inne i et sånt hælvete.

Men det var en liten digresjon her. Jeg leser om ting først. Jeg vet at man må være mentalt stabil, check. Helst ikke ha noen depresjoner eller dårlige tanker, check. Eneste er vel at jeg har vel en del konspirasjonsteorier og gud og værmann, og jeg er ikke så glad i mennesker og ja ... har en del RARE tanker og teorier, men ingen dumme eller negative som har plaget meg så langt. Jeg vet jo ikke hvor mye slikt har og si jeg da. Og jeg vet det med setting og at man burde ha en person med som man stoler på, det har jeg. Planen er å sitte i en kjeller, mulig noe dimma lys, han har den mest konfortable sjeselong'en noensinne, og vi prakker opp med dyner på gulvet, masse puter og pledd og musikk og røkelse. Alt etter boka. Lås på døra og er ikke måte på.

Men det er fortsatt en del ting jeg lurte på.
For eksempel, er det vanlig å lage mye bråk når man tripper? Skrike, f.eks.?
Og hvor stor er risikoen for å få badtrip på både sopp og syre? Hvor vanlig (jeg skjønner jo at det ikke er vanlig, men hvor ofte skjer det) at man bader såpass at det har varige mén for resten av livet, på både sopp og syre? Hva er mest risikabelt? Og under hvilke omstendigheter skjer noe slikt?
Hvor lenge sliter man med "mildere" badtrips etterpå?

Og når har jeg ikke hørt med han som leverer syra enda om hvor stor dose det er, men han sa jeg kunne få en lapp for 100 spenn. Hvordan er den prisen? Hvor mange mikrogram bør det være på den lappen hvis jeg ikke kjenner pushern så godt?
Hvor stor dose burde man ta på sopp? Ca hvor mange sopp, og hvis man skal kjøpe disse fleina, hvor mye må jeg regne med å betale?

Beklager, det ble veldig mange spørsmål på en gang, men en person trenger jo ikke svare på alt. Noen kan svare på litt hver hvis de gidder, og det er jo ikke nødvendig med svar på ALT! Jeg er litt hypp på å vite så mye som mulig.

Så, hva syns dere jeg burde teste? Har mest lyst på syre, men er det noen som sterkt mener jeg ikke burde, så kom med det.
Det du har fra før tar du med deg inn i denne verden, om du klarer på en måte og nullstille deg mest mulig, eller bare gå inn bevisst open minded, så kommer du rik ut igjen mener jeg. Det var alltid min innstilling.
Hei og hopp. Du virker godt informert og klar for dette i grunn. Badtrip er et resultat av å freake ut av effektene, nøyaktig slik man kan freake ut i edru tilstand, men på psykedelika er ting mer ukontrollerbare og intense, derfor er det gjerne en smule lettere å freake ut enn til vanlig.

Hvis du har litt konspirasjoner på lur så er du kanskje litt paranoid? Pass godt på dette, det er som regel paranoia som trigger badtrips. Vær ihvertfall helt trygg sammen med dem du tar det sammen med, både på stedet og personene.

Jeg ville begynt med sopp, noe sånn som 40 flein burde gjøre susen (hvilket er mellom 1-1.5g tørket). Ikke røyk noe cannabis første gangen, for dette kan gi deg en del noia om du røyker for mye (du kjenner det nemlig ikke noe særlig før du ligger der og gurgler som en apekatt og stirrer på bevegende mønster i teppet og koser med bamser og puter, først da innser du at det hadde en effekt).

LSD varer ca. dobbelt så lenge, og gjerne mer, enn en sopptur, men soppen er til gjengjeld mer uforutsigbar og hissig. Du bør ha noen blå (valium) på lur tilfelle du skulle komme til å ryke til helvete. Det er ikke selve opplevelsen som er farlig om man badtripper, det er hva man kan finne på å gjøre når man gjør det.

På en lapp med LSD kan det være alt fra 50 til 250µg, men for en hundrings vil jeg tippe det ligger rundt 150µg.

Ellers ønsker jeg deg bare god tur, du ser ut til å ha gode forutsetninger for dette, bare husk på at det meste kan skje i hodet ditt når du er på tur, så vær forberedt på å få deg one hell of a ride! En god psykedelisk tur er svært godt, og man ønsker gjerne det kunne vart evig, men en dårlig/vanskelig tur kan være noe værre å utstå.
Sitat av d!wx
Hvor stor dose burde man ta på sopp? Ca hvor mange sopp, og hvis man skal kjøpe disse fleina, hvor mye må jeg regne med å betale?
Vis hele sitatet...
Her har du svaret ditt. Sopp gror opp av bakken, overalt i vårt vidstrakte land. Stikk ut, plukk noen og få noen du kjenner eller en på forumet her til å identifisere de for deg. Syre er for all del ikke noe dårlig valg det heller, men du bør ha en kilde du kan stole på. Selv om moder jord kan være lunefull, er hun sjelden så shady som en kar du aldri har møtt før som sier han har noen jævlig bra syrelapper.

Begge to er interessante og ekstremt potente rusmidler, og sett i den sammenhengen vil jeg si det er umulig å anbefale en av de to. Sett i sammenhengen tilgjenglighet, dosering, kvalitet og ikke minst opplevelsen av å ture på noe man selv har funnet, ja da kommer sopp desidert best ut av de to.

(Den store fleinsopptråden, tråden om Identifisering av fleinsopp og norshroom.org er alle gode steder for info om sopp, plukking av den og identifisering.)

Når det gjelder risikoen for badtrips så varierer det fra person til person mer enn det varierer fra stoff til stoff, og når det gjelder sopp/syre så vil jeg påstå at risikoen er tilnermet lik. Effektene rusmidlene har på deg er rimelig nøytrale, og det er hva du selv gjør med sinnsinnstillingen din som kan og mest sannsynlig vil påvirke turen din. Å tenne noen lys, åpne et vindu eller lukte på noe godt kan ha en overveldende effekt.

En badtrip er en veldig løs definisjon. For noen som tripper for å se farger og å ha det gøy kan en badtripp bare være å ha en tur der man tenker for mye, mens for andre kan dette være målet med turen i første omgang. Det at du får en direkte jævlig opplevelse, derimot, skal en del til. Om du er sammen med gode venner og/eller en trippsitter kan de i de fleste tilfeller "redde" deg fra at det skal bli for intenst. Den letteste måten å unngå en dårlig opplevelse er å gå inn i opplevelsen med et åpent sinn, i en trygg setting og med folk du stoler på.

Sky her på forumet har en super tråd om dette med forberedelse før og stemning under turen, og jeg anbefaler at du leser den; Tripping - Råd og veiledning
Du bør ha noen blå (valium) på lur tilfelle du skulle komme til å ryke til helvete. Det er ikke selve opplevelsen som er farlig om man badtripper, det er hva man kan finne på å gjøre når man gjør det.
Vis hele sitatet...
Når det kommer til akkurat dette så er jeg personlig ikke en fan av å kjøre i seg benzoer for å "kvele" en tripp, da ting ofte kan løse seg selv ganske greit, men det er en enorm trygghet å vite at man har noe å falle tilbake på om noe skal gå galt. I den forstand har benzoer reddet meg mer enn én gang, uten at jeg i det hele tatt har vært i nærheten av å spise de.

Og utover det kan jeg bare få si lykke til Som rottegift sier virker du som en som tenker over dette før du gjør det, og det er egentlig det viktigste av alt. Still forberedt og du vil mest sannsynlig ha en fin og lærerik opplevelse.
Sitat av Rottegift
Hei og hopp.
Vis hele sitatet...
Spist litt sopp.

Neida dette er ikke noe å tulle med, regner med at du har lest mye innad i forumet og vet hva du skal begi deg på. Jeg derimot tør ikke, tenk om det fucker med huet mitt? Skumle greier, vi får se!
d!wx's Avatar
Trådstarter
Takk for fine lange svar. Og ja, jeg har lest en del på forumet før jeg postet, bl.a. Skys tråd om råd og veiledning. Har også lest bl.a. mentalmelts tråd "Psykedeliske stoffer, er dette noe for meg?".

Jeg kommer til å fortsette å lese litt før jeg tester. Tenker jeg kanskje tar det til helgen, eller neste helg. Vi får se på humøret og hvordan jeg føler meg (og om kameraten min har mulighet til helga).

Kommer tilbake med oppdateringer! Igjen takk for svar.
Du virker jo som en fornuftig person med ett genuint ønske om å utforske psykedelia, og det er allerede kommet veldig gode svar her så jeg får vel bare ønske deg lykke til! Hva du bør prøve først er det nok best du finner ut av selv. Mitt første møte med psykedelia kom i form av 35 små fleinsopp, har senere prøvd ut litt forskjellig, men jeg synes flein har en helt egen sjarm. <3
▼ ... over en uke senere ... ▼
d!wx's Avatar
Trådstarter
Beklager at jeg ikke har svart noe tidligere eller skrevet noe, men jeg har nemlig ikke hatt muligheten til å trippe enda. Det ble noe kludder med en kamerat som måtte reise bort også brakk jeg foten o.s.v.... Men når det skjer, så kommer jeg tilbake til dere!
Hva med 2cb?

Får ihvertfall "halliser" av det, men man får ikke så mye mindfuck av det.
Skal litt mer til for å få bad tripp, og enklere å hode kaldt.
Vil tro at det er ett greit nybegynner stoff for dem som vil utforske den psykedeliske verden.
Ikke ta dette innlegget som en oppfordring til å ta 2cb eller lignende...
Sitat av Biohazrd90
kanskje prøve ut 5-meo-mipt,4-aco-mipt,2ce,2ct2 og slike hallusinogen, billig og lett å få tak i.
Vis hele sitatet...
Har prøvd et stort knippe research chemicals, dom, 4-aco-mipt, 5-meo-dipt og 2c-t-2 for å nevne noen. Kan ikke si meg videre imponert. like greit å holde seg til hallusinogener med ordentlige særtrekk slik som LSD og sopp. RCs er mer for de spesielt interesserte.

sneipen: Om man får mindfuck av 2c-b eller ikke er veldig individuelt. Noen får veldig kraftige reaksjoner av ganske små doser.

d!wx: Hva du velger å starte med av sopp eller syre er ganske likegyldig. Det viktigste er uansett å ta de forhåndsreglene en tripp krever, da går det som regel bra. Sopp varer kortere, det kan være et avgjørende punkt.
sneipen: Om man får mindfuck av 2c-b eller ikke er veldig individuelt. Noen får veldig kraftige reaksjoner av ganske små doser.
Vis hele sitatet...
Det har du rett i. Men sopp\lsd i seg selv er "kraftigere?
De fleste jeg kjenner har mer roen på 2cb enn f.eks sopp.
Mange sier at sopp osv påvirker sansene mye mer, 2cb er mer visuelt stoff.

Men i større doser er det temmelig intenst, det visuelle er vanskelig å forklare.
Likevel så opplevde jeg ikke mye mindfuck.
Kjenner og folk som har tilta på sopp som har tatt 2cb. Generelt sett så burde de ikke tatt noen psykedeliske stoffer, men 2cb var lettere å kontrollere. Jeg har hørt mange sier det, og jeg selv opplever at 2cb ikke påvirker tankegang så mye. Er det da feil å gå ut ifra at 2cb i utgangspunktet er ett mildere stoff i forhold til syre\sopp osv?

Tenkte jeg skulle skrive at det er individuelt, men det har blitt nevnt i mange poster så rekner med at de fleste vet at det ikke er noe fasitsvar på hva slags stoff man tåler best. Og hvordan man vil reagere.
De som vurderer å prøve rusmidler spesielt psykedeliske bør vite dette. Jeg gikk nå ut ifra det nå. :P
Annbefaler på det sterkeste å starte med sopp.. der har du litt kontroll og det er ikke vanskelig å få tak i;p
Hvorfor skulle han ha noe mer kontroll på sopp?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg føler folk misforstår en hel del her..

Av egen erfaring synest jeg sopp, da tenker jeg spesielt på Flein sopp; er noe som er mindre kontrollerbart enn LSD. Dette fordi at soppen har en funksjon som er ofte er vanskelig å forut se. Er man litt trøtt før man inntar soppen kan dette ha mye å si for hvilken vei trippen tar. Soppen tømmer ofte kroppen for energi i det den begynner å fungere for fullt noe jeg har sett mange freake på.
LSD har ofte motsatt effekt, der man går inn i en overvåken tilstand og der igjen er lettere å kontrollere.

Alt avhenger jo på hvilke mengder som blir konsumert. Men jeg synest at LSD er et mye lettere stoff å kontrollere enn større mengder sopp. "Ulempen" med LSD er at det varer "3 ganger" lenger enn soppen, noe som kan få enkelte som ikke er innstillt på dette til å bli veldig slitne og ergo bli redd for at de ikke kommer til å lande osv. Ergo gå inn i et slags negativt tankemønster og derav også enkelte ønsker å avbryte en LSD trip, uten at det i og for seg er en skikkelig BAD trip.
Dette er noe man bare bør/skal/må vite på forhånd. LSD varer lenge.. Mye lenger enn det visuelle kan tilby på LSD. Da det visuelle forsvinner er det en masse inntrykk og tanker som skal fordøyes - mens trippen fremdeles fungerer. LSD er langt i fra et stoff som bare gir "kule visuals" liksom, dette er noe jeg føler ofte misforståes.
Dette gjelder også forsåvidt med sopp, men langt i fra like stor grad. Når det visuelle forsvinner fra soppen har man som oftest et par-tre timer igjen av trippen før man begynner å klarne.
Derfor vil jeg "anbefalle" å gjerne starte med sopp, selv om jeg vil karaktisere sopp som mindre kontrollerbart enn LSD.
Grunnen til at jeg ville ha startet med sopp, er fordi at da vet man i det minste litt hva man begir seg ut på. Man kan gjerne slippe å pøse på med benzoer og lignende. De fleste takler en moderat sopptur, det samme kan sies om en mild LSD tur. Men langt i fra alle.

Derfor tror jeg at sopp kan være riktig å prøve ut først, slik at man har en noe lunde peiling på hva man går til og hva man begir seg ut på. I tilegg til å "slippe" å trippe i 10-14 timer. Men det vil ikke si at jeg mener at LSD ikke er greit å starte med som første gangs bruker.
Egentlig blir det veldig individuelt, men av erfaring er det ofte hvor lenge trippen virker (og mengde seff) som er avgjørende på hvordan et menneske takler trippen.
(Og så klart, hvilke personer man er med, hvilken sinntilstand man er i, setting, osv)
Sikkert mange som ikke er enige, men slik er nå engang min oppfattning av det.
Jeg testa sopp først, og det var en veldig intens psykedelisk trip for meg.
Det var ikke så veldig spirituelt, men det var veldig filosofisk på en måte, fant ut av veldig mange ting under den tripen, ting som jeg kommer til å leve lenge på.
LSD er vel noe sånt som 1000 ganger mer potent enn sopp også, så det er vel enklere å beregne dosen med sopp. Hvis man ikke dytter nedpå en 5g med en gang, men begynner med la oss si 0,2 -0,5 g vil man få en viss pekepinn på hvordan det er.
Sitat av Flode
LSD er vel noe sånt som 1000 ganger mer potent enn sopp også, så det er vel enklere å beregne dosen med sopp. Hvis man ikke dytter nedpå en 5g med en gang, men begynner med la oss si 0,2 -0,5 g vil man få en viss pekepinn på hvordan det er.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du si noe sånt som at LSD er 1000 ganger mere potent enn sopp?
Har du god farts-tid innen begge substanser?

Sitat av Eyeamare
Hvordan kan du si noe sånt som at LSD er 1000 ganger mere potent enn sopp?
Har du god farts-tid innen begge substanser?
Vis hele sitatet...

Begge substanter har vær sin sjarm, personlig har jeg ett stort kjærlighetsforhold til sopp.
Har testa syre, men likte det rett og slett bare ikke, der og da.

Nothing beats the great wave, again, and again, and again...
Tihkal oppgir flg. som aktive doser av de to virkestoffene psilocin og lsd-25

psilocin 20-60mg = 20 000-60 000ug
lsd 60-200ug

Så hvis Flode mente potent by weight er han ikke på jordet.
Sist endret av DeMenT; 25. oktober 2008 kl. 19:00.
Sitat av Flode
LSD er vel noe sånt som 1000 ganger mer potent enn sopp også, så det er vel enklere å beregne dosen med sopp. Hvis man ikke dytter nedpå en 5g med en gang, men begynner med la oss si 0,2 -0,5 g vil man få en viss pekepinn på hvordan det er.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke akkurat som man må sitte og dele opp ren syre på egen hånd før en tur. Ettersom syre måles i ug hadde det vært særdeles vanskelig. Til opplysning så er et mikrogram en milliondel av et gram. Syre blir dosert på lapper e.l. av folk som virkelig vet hva de driver med. Er ikke noe mer vanskelig for en nybegynner å dosere syrelapper enn det er å dosere sopp.

Om man vil ha en pekepinn på hvordan syre er så er det jo uansett å bare starte med en halv lapp og selvfølgelig forhøre seg om hvor kraftige de evt. er.