Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  246 32725
du må ikke tro at jeg tror på alt og at jeg er bombesikker på at det kommer til å skje, er nøytral i saken og tror like mye på at det skjer enn at det ikke skjer, frem til det er bevist at det ikke skjer, kan ikke legge meg over på en side uten at jeg har harde fakta, og det kan forsåvidt ikke du heller gjøre...
Sitat av myrdan11 Vis innlegg
du må ikke tro at jeg tror på alt og at jeg er bombesikker på at det kommer til å skje, er nøytral i saken og tror like mye på at det skjer enn at det ikke skjer, frem til det er bevist at det ikke skjer, kan ikke legge meg over på en side uten at jeg har harde fakta, og det kan forsåvidt ikke du heller gjøre...
Vis hele sitatet...
Ja, men min forklaring er vel mer logisk. Har lest utallige 2012 artikler på nettet, og alle har forskjellig forklaring. Noen sier at planeten er mindre enn Pluto, andre at den er større enn Jupiter. Det sier bare seg selv at disse artiklene er skapt av Internett Trolls som ikke har bedre ting å ta seg til eller Jehovas Vitner.
fordet de bare gjetter, akkurat som deg og meg! de kan umulig ha sett den så hvordan kan de påstå å si hvor stor den er? er det noen som vet det så er det nok nasa, lest masse jeg også og bryr meg fint lite om de som bare påstår ting uten å kunne legge frem noe som helst beviser på utalelsene sine.

Sikkert de der ute som syns det er gøy og morer seg ved å legge ut bullshitt på nette som de selv ikke tror på, MEN som kanskje har et snev av sannhet i seg, det vet vi ikke enda da men, tiden vil vise oss
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Nå har det vel vist seg at Mayakalenderen er mye mer korrekt på tidsregning enn det vår egen kalender er.
Men når det skal sies, så slutter ikke kalenderen i 2012, den går bare inn i en ny periode.
Vis hele sitatet...
Hvordan er den mer korrekt? Inneholder den noen dager vi har glemt...?
går ikke ann å sammenligne maja kalenderen med våres egen... dager, månder og alt er deltopp på en annen måte...
forøvrig hadde de flere kalendere som var delt opp forskjellig...
Hm.

Hørte om dette.
Meteoren ville ikke treffe i 2012. Den vil passere veldig næreme jorda. Sies at det vil skje Fredag 13. Ja, legg merke til datoen.

Den blir fanget opp av jorden og vil skifte kurs. I 2034 vil den treffe oss. Så det gir oss litt ekstra tid.

Leste dette i Illustrert vitenskap for lenge siden. Tror jeg på det? Neppe.
Sist endret av sixfeetunder; 26. november 2008 kl. 21:22.
Virker ganske lovende om du leser alle kildene, jeg selv tviler det hadde nok vært nevnt litt mer i media om det faktisk var sant.

Om du har lite å gjøre kan du lese den her: http://itpro.no/art/13346.html
Virker ganske lovende om du leser alle kildene, jeg selv tviler det hadde nok vært nevnt litt mer i media om det faktisk var sant.

Om du har lite å gjøre kan du lese den her: http://itpro.no/art/13346.html
Vis hele sitatet...
Nå er jo ikke akkurat itpro.no en like seriøs avis som VG, Dagbladet eller en noen annen løssalgsavis som må filtrere stoffet for å få flere lesere, med tanke på at alle bildene er tatt av en frøbank på svalbard.

P.S. Det er allerede en tråd på dette


For de av dere som kan redde seg selv, kan jeg bare si at du bør komme deg opp i høyere strøk og finne huler opp mot fjellet hvor du kan ha matlagre for minst fem år med boksmat og vann til å vare en stund. Strålingspiller og biodrakter er også å anbefale hvis budsjettet ditt tillater det.
Vis hele sitatet...
haha, det er sikkert Atle Antonsen som er denne "ledende politikeren" og er ute på tokt. Fikk meg ihvertfall en god latter
Sist endret av Skambank; 27. november 2008 kl. 20:51.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Hm.

Hørte om dette.
Meteoren ville ikke treffe i 2012. Den vil passere veldig næreme jorda. Sies at det vil skje Fredag 13. Ja, legg merke til datoen.

Den blir fanget opp av jorden og vil skifte kurs. I 2034 vil den treffe oss. Så det gir oss litt ekstra tid.

Leste dette i Illustrert vitenskap for lenge siden. Tror jeg på det? Neppe.
Vis hele sitatet...
Knut Jørgen Røed Ødegaard skriver om dette på bloggen sin:
"Den 320 meter store asteroiden Apophis passerer fredag 13. (!) april 2029 bare 30 000 kilometer fra jordoverflaten. Dette er nærmere enn TV-satellittene on det er en viss risiko for at asteroiden kan knerte en og annen av disse. Men vi vet nå sikkert at Apophis ikke vil treffe Jorden i 2029. Derimot vil banen dens bli påvirket av Jordens tyngdekraft fordi asteroiden passerer så nær. Neste gang asteroiden suser forbi oss, i 2036, er det derfor en bitteliten mulighet for at den kolliderer med Jorden."
http://www.vgb.no/7915/perma/167021
http://fx.itpro.no/scr/nibirukretslop.jpg

Hvorfor skulle nibiru ha noe mer påvirkning enn solen, jupiter eller liknende ? =P Dens bane er langt borte og solen har mer kraft.
Sist endret av Katalysator; 29. november 2008 kl. 23:53.
forde den har 26 ganger større massetetthet eller gravidasjonskraft eller no slikt... et eller annet i den duren har jeg hørt isåfall!
Så er Knut Jørgen Røed Ødegaard den mest pr-kåte astro-forskeren i to sko på Norsk jord akkurat nå, han sier alt mulig kontroversielt så han kan komme på forsia til VG eller få en halvside i Dagbladet. Nå har det seg jo sånn at det faktisk er en bitteliten mulighet til at alt mulig skummelt kan skje her. Sola imploderer, et gammaglimt forekommer. Bare å spinne ivei så finner du ting som har en liten/mikroskopisk sjanse for å hende.
Sist endret av Skambank; 30. november 2008 kl. 17:48.
Er jo litt stilig om dette stemmer og da. at det endelig sjer noe liksom.
men, ikkje godt og si.
Tviler egentlig sterkt på at disse tingene stemmer, nå når jeg leser igjennom det jeg har skrevet, ble bare litt ivrig der og da, men meningen var jo også og få igang litt diskusjon rundt dette temaet.
Uansett er jeg fortsatt litt spent på hvordan dette blir blåst opp i media o.l året 2012! Og om det blir litt panikk blandt folket
2012 er nok bull ja, men 2029 å 2036 er v el mer plausibelt, men uansett, se hva som har skjedd for 20 år siden til nå, tenk deg hva som skjer i utvikling 20 år fremåver..tviler på at noe som helst går under, bortsett fra dommedagsprofetenes ego. jeg tviler sterkt på att toppene i verden har inngått en pakt om at dette er husj husj, for om det skulle vært sant å dette lekket ut, ville det blitt ett mye større hælvette en att en planet/komet/astroide skulle truffet ville jeg tro? eller rimeli like my hælvette da :P
http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/...yter_0403.html

Planet X er bare tull. Hva går den i så fall i bane rundt?
Sitat av Tobb Vis innlegg
http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/...yter_0403.html

Planet X er bare tull. Hva går den i så fall i bane rundt?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_...et_X_disproved

http://discovermagazine.com/1993/sep...erm=planet%20X
Sist endret av Slaktern; 5. desember 2008 kl. 16:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis det så er sant at jorda skal gå under på grunn av en planet, så hvorfor ikke skyte på den da den nærmer seg? hvis det er sant at det finnes atomvåpen her til å ødelegge jorda mange ganger så må det vrære mulig å ødelegge planet x, eller ivertfall å skade den/senke farten så den ikke blir like farlig? ivertfall noe liknende?

Hvis alt er sant så kan ingenting bli værre
Sitat av Pram Vis innlegg
hvis det er sant at det finnes atomvåpen her til å ødelegge jorda mange ganger så må det vrære mulig å ødelegge planet x
Vis hele sitatet...
Hvor har du hørt at det finnes slike atomvåpen? De største jeg vet om, er de 100 megatonn bombene Russland har, og det er ikke nok til å gjøre noe med "Planet X".
Fusjonsbomber kan lages i nesten ubegrensede størrelser da. Så det er jo en liten mulighet for og kunne lage en bombe som er stor nok i fremtiden
Jeg tror på dette, USA har tross alt fått en svart president, sier det seg ikke selv at enden er nær?

(nei er ikke rasist men det må da faen meg være måte på..)
Sitat av Bundy Vis innlegg
Jeg tror på dette, USA har tross alt fått en svart president, sier det seg ikke selv at enden er nær?

(nei er ikke rasist men det må da faen meg være måte på..)
Vis hele sitatet...
Dette er uten tvil de mest idiotiske jeg noen gang har lest.
Sitat av inzane1891 Vis innlegg
Dette er uten tvil de mest idiotiske jeg noen gang har lest.
Vis hele sitatet...
Er du dum? Det var meninga!

Var ment som et eksempel på hvor idiotiske ting folk grunnlegger alt konspirasjons-pisset på.
Sist endret av Bundy; 12. desember 2008 kl. 05:09.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Og hvordan kunne de vite om den planeten hvis man ikke engang kan se den med en hobbykikkert?
Vis hele sitatet...
Tror NASA har litt bedre utstyr enn hobbykikkerter
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvor har du hørt at det finnes slike atomvåpen? De største jeg vet om, er de 100 megatonn bombene Russland har, og det er ikke nok til å gjøre noe med "Planet X".
Vis hele sitatet...
Tror nok han mente at det finnes nok atomvåpen til å destruere ganske mye av livet på denne planeten.
Sitat av magziii Vis innlegg
Tror NASA har litt bedre utstyr enn hobbykikkerter
Vis hele sitatet...
kan selvfølgelig ikke si noe 100% sikkert, men jeg tror ihvertfall ikke NASA fantes på samme tid som mayane..
Sitat av magziii Vis innlegg
Tror NASA har litt bedre utstyr enn hobbykikkerter
Vis hele sitatet...
Tror du må lese innlegget mitt en gang til.
Uansett tror jeg ikke at noen planet kommer til å kræsje med jorda. MEN det er fult mulig at en planet kan komme veldig nær jorda og gjøre så jordkloden vil begynne å bevege seg anderledes. Da vil det jo selvsagt oppstå naturkatastrofer.

Men hvis dette er så stor sak som veldig mange skal ha det til, så tror jeg historien ville glippet for lenge siden. Hvis regjeringer, presidenter osv. i alle land vet om dette og er sikret en tryggere plass, så tror jeg ikke at alle hadde klart å lyve for resten av menneskene her på jorda vår. Ikke alle er så egoistiske. Det er helt totalt umulig!
Sitat av Pram Vis innlegg
Men hvis dette er så stor sak som veldig mange skal ha det til, så tror jeg historien ville glippet for lenge siden. Hvis regjeringer, presidenter osv. i alle land vet om dette og er sikret en tryggere plass, så tror jeg ikke at alle hadde klart å lyve for resten av menneskene her på jorda vår. Ikke alle er så egoistiske. Det er helt totalt umulig!
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om egoisme, men å forhindre panikk. På hvilken måte ville det ha hjulpet hvis man fortalte verden dette? Ingenting...

Det er bedre at slutten kommer plutselig, enn at vi får vite når vi skal dø, flere år i forkant.
Er det ikke newton sine utregninger som han regnet ut via en slags tall metode som sier dommedag er i 2012 eller er jeg helt på jodet nå??
Sitat av snja Vis innlegg
Er det ikke newton sine utregninger som han regnet ut via en slags tall metode som sier dommedag er i 2012 eller er jeg helt på jodet nå??
Vis hele sitatet...
Du er på jordet.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Hvordan er den mer korrekt? Inneholder den noen dager vi har glemt...?
Vis hele sitatet...
Vår kalender er 1/4 døgn feil pr. år. Derav skuddår. Altså vi må justere kalenderen med en dag hvert fjerde år for at den skal virke. I Mayakalenderen trengs det veldig små justeringer, om det trengs i det hele tatt. (husker ikke helt)

Uten at det gjør planet X eller 2012 noe mere sansynlig.
noe av det som sies kan skje i 2012 er naturkatastrofer som følge av et polbytte

knut jørgen røed ødegaard skriver om det og hvordan det er mange tegn på at et slikt polbytte nærmer seg
http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/...lipp_0502.html
Jeg så en "dokumentar" på youtube om denne planet x og at den visstnok "går i bane" rundt vårt solsystem i en oval bane der vårt solsystem er i ene "kortsiden" av banen. dårlig illustrering:
http://i87.photobucket.com/albums/k138/Laffyboy/alsdgaga.jpg?t=1229708258
Her ble det sagt at planet x befant seg så langt som "7 billion" miles fra vårt solsystem.
Vel, 7 milliarder miles er ca 11,2 milliarder kilometer, noe som jo er relativt lite.
Et lysår er vel ca 9460,8 milliarder kilometer.
Altså er denne planet x veldig mye nærmere enn 1 lysår, og allikevel vet man ikke mer om den? Selv om vi vet en god del om objekter som er lengre unna enn 1 lysår.

I vote bullshit!
gadd ikke lese gjennom hele posten men, Svalbard har vel faen ikke begynt å lagre frø til denne "katastrofen"? Ettersom hva jeg vet er det i tilfelle det skulle bli "kjemisk" krig, hvor å sabotere mat og drikke er målet...eller noe i den duren.
Duck and cover!

Det lukter konspiracy theory av dette.. Får vente til 2012 og se hva som skjer.
Hadde en link angående dette, leste gjennom tråden men kan ha oversett den om den er her - men jeg mener den ikke er postet enda;

http://science.nasa.gov/headlines/y2...ul_planetx.htm
▼ ... over en uke senere ... ▼
gadd ikke lese gjennom hele posten men, Svalbard har vel faen ikke begynt å lagre frø til denne "katastrofen"? Ettersom hva jeg vet er det i tilfelle det skulle bli "kjemisk" krig, hvor å sabotere mat og drikke er målet...eller noe i den duren.
Vis hele sitatet...
Helt riktig Global Seed Bank Svalbar har INGENTING overhodet med denne såkalte katastrofen å gjøre. Det er absolutt INGEN beslutning vi kan finne ved å legge ut poster på nFF ang. emnet, men jeg kan skjønne det er morro å ha noe å snakke om
Sitat av snja Vis innlegg
Er det ikke newton sine utregninger som han regnet ut via en slags tall metode som sier dommedag er i 2012 eller er jeg helt på jodet nå??
Vis hele sitatet...
Du er ikke helt på jordet når det kommer til Newton. På slutten av sitt liv trakk Newton seg tilbake fra vitenskapen, og viet sitt liv til bibelforskning, og rett før sin død skriblet han ned at jorden kunne komme til å møte sitt endelikt i 2060, ihvertfall ikke før.

kilde:
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ng-Newton.html
Dere som bruker iGoogle får legge til denne: http://www.google.no/ig/adde?hl=no&m...xml&source=igm slik at dere kan se hvor lenge det er igjen til alle sammen plutselig dør av en planet som kommer nært oss
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://wimp.com/beafraid/
Dokumentar ang 2012

Interessant - og litt skremmende.
Hahahahahahaha, dette er en utrolig morsom tråd og lese i. Har ikke fått lest alt men det jeg har lest har vert så morsomt at det nesten ikke er til å tro.

Jeg vedder på at det er større sansynlighet for å dø av ett hai angrep i Himalaya enn å bli drept av en planet "x".
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Milligan Vis innlegg
http://wimp.com/beafraid/
Dokumentar ang 2012

Interessant - og litt skremmende.
Vis hele sitatet...
Og basert på 97 % BS
Velbegrunnet "svar". Alltid artig med diskusjoner der man bare kan avfeie ting som BS.

Verden går under i 2012 .. de som sier noe annet snakker BS. TAKE THAT!
Hvordan vet vi at jorden går under i 2012?
Og hva om vi er klare for det som kommer til å skje. Hva om menneskeheten overlever "katastrofene".
Har lest meg litt opp og sett dokumentaren BeAfraid og de det sier der er at i 2012 så skjer følgende:

* Jordens Nord/Sør-pol (som vi vet om i dag) vil endre seg.
* Jordskjelv, vulkanutbrudd, flod og storm vil ramme jorden.

Dette er basert på Mayaenes kalender som "ender i 2012" og som visstnok skal være ganske eksakt, da Mayane var veldig opptatt av tid. Det er også basert på forkjellige profeter som har profetier som er usannsynlig like. Disse profetene er da fra forskjellige tidsaldre. Det er også basert på profetier/oppdagelser fra to bøker: Bibelen og I Ching.

Mange av disse profetene har hatt rett før. F.eks. ang. Alexander den Store sine erobringer, Jesu fødsel, den hvite manns oppdagelse av Amerika mm. Alt dette er også profetert lenge før det faktisk skjedde.

Men det er vanskelig å diskutere dette tema da jeg ikke tror noen av brukerne på nFF har innsikten til å diskutere dette på et relativt høyt nivå. (Jeg sier ikke at jeg har det heller). Blir bare meninger slengt fram og tilbake og nye teorier som oppstår. Men det er jo morsomt da!

Jeg tror ikke på dette. Menneske klarer kanskje å utrydde seg selv en gang i fremtiden, men jeg tror ikke på noe slikt forutbestemt som dette. Som andre har nevnt tidligere i posten gleder jeg meg til 2013 da alle bortforklaringene kommer frem.
En annen ting som ble tatt opp tidligere i tråden er dommedagen i 2000? Hva skjedde med den?
Var bortforklaringen at det nå skjer i 2012 eller? Hvordan kunne profetene, maya-kalenderen o.l. si at jordens dommedag er i 2012 ("bevis" som er datert 5000år tilbake) når andre sier det er 2000. Blir veldig suspekt med to motstridene teorier om et såpass stort emne.
Sist endret av Clr; 30. januar 2009 kl. 11:29.
Clr, veldig godt poeng ett av de få innleggene i denne tråden som ikke er latterlige.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Milligan Vis innlegg
Velbegrunnet "svar". Alltid artig med diskusjoner der man bare kan avfeie ting som BS.

Verden går under i 2012 .. de som sier noe annet snakker BS. TAKE THAT!
Vis hele sitatet...
Du gikk glipp av ca. 7 sider med begrunnelse og argumenter...
Oisan, du har rett. Jeg skummleste bare gjennom noen latterlige kommentarer, men det er hvis flere som er enig med at dette er noe som ikke har rot i virkeligheten
Det morsomste med denne tråden er alle henvisninger til planet X. Det er vel over 15 år siden de beviste at den ikke eksisterer.
Må bare legge til at teori/konspirasjonsteori siden http://xfacts.com/ har en del morsom info ang. Nibiru/Planet X/Ancient Astronauts/NASA/Mars/Earth.
Jeg finner det ganske spennende å lese, men vil ikke si at det overbeviser meg om en dommedag.
Sist endret av Clr; 30. januar 2009 kl. 12:16.