Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4351
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Hei, freaks.

Jeg leter etter erfaringer rundt det å ha et daglig inntak av hasj oralt(selvsagt tilberedt). Jeg kjenner ingen som bruker det til daglig som kun (eller hovedsakelig) inntar oralt, så tenkte å høre her.

- Hvorfor falt valget på å hovedsakelig innta stoffet på denne måten?
- Hvor mye bruker du i løpet av en dag, gjerne sammenlignet med røyking?
- Tips til gode, enkle edibles litt uten om det vanlige?

Spent på svar, takk
Sist endret av AlbertEinstein; 20. juli 2016 kl. 02:08.
Hei, jeg røyker som oftest hver dag (5-7 dager i uken) bruker kanskje 0,3-0,5g hver dag. Om jeg lager edibles så bruker jeg som oftest mer. En enkel oppskrift er hasj vafler. Eg har laget de flere ganger. Bruker som oftest 1g+ per person. Dette kan bli litt mye for mangen. Om du ikke har prøvd edibles før så start med 0,2-0,3G. Det du gjør for å lage vaflene er å ta smør oppi en skål. Varme dette i et vannbad. Da smøret er bra varmet opp så smuldrer du hasjen oppi smøret og rører rundt i blandinga. Pass på at det ikke skal koke. Det skal bare ligge i et vannbad mens du rører rundt. Så da du har rørt i dette i 15-30 minutt så blander du dette med vaffelrøra fra butikken å steker vaflene som vanlig! De er jævlig gode! Legg på litt syltetøy eller noe blåbær så er det sikkert nydelig!! Du kan også varme smør eller olje i en skje og så hive oppi litt g og røre rundt i skjea så kan du hive/blande det oppi hva du vil! Yoghurt er veldig bra å blande det med. Eg vet ikke hva du rekner som utenom det vanlige edibles, men det er enkle måter å lage god mat på. Du kan også bruke kokosfett til å blande med g. Grunnen til at jeg inntar cannabis oralt er at det er den enkleste måten. Å innta det ved andre steder gir sikkert også mindre funk og det kan sikkert gi deg fullt av sår osv om du prøver å skyve det inn andre plasser på kroppen.
jeg har perioder hvor jeg rett og slett går drittlei av å røyke bønne, enten det er reint på pipa eller i joints med tobakk.
da kan jeg ty til edibles, som nesten alltid er suksess. jeg syns det gir en mye mer euforisk og behagelig følelse, mye pga at jeg slipper å tære på kroppen ved å puste inn røyk.
det varer lenge også, spess større doser
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Trådstarter
Sitat av slappegodt Vis innlegg
Hei, jeg røyker som oftest hver dag (5-7 dager i uken) bruker kanskje 0,3-0,5g hver dag. Om jeg lager edibles så bruker jeg som oftest mer. En enkel oppskrift er hasj vafler. Eg har laget de flere ganger. Bruker som oftest 1g+ per person. Dette kan bli litt mye for mangen. Om du ikke har prøvd edibles før så start med 0,2-0,3G. Det du gjør for å lage vaflene er å ta smør oppi en skål. Varme dette i et vannbad. Da smøret er bra varmet opp så smuldrer du hasjen oppi smøret og rører rundt i blandinga. Pass på at det ikke skal koke. Det skal bare ligge i et vannbad mens du rører rundt. Så da du har rørt i dette i 15-30 minutt så blander du dette med vaffelrøra fra butikken å steker vaflene som vanlig! De er jævlig gode! Legg på litt syltetøy eller noe blåbær så er det sikkert nydelig!! Du kan også varme smør eller olje i en skje og så hive oppi litt g og røre rundt i skjea så kan du hive/blande det oppi hva du vil! Yoghurt er veldig bra å blande det med. Eg vet ikke hva du rekner som utenom det vanlige edibles, men det er enkle måter å lage god mat på. Du kan også bruke kokosfett til å blande med g. Grunnen til at jeg inntar cannabis oralt er at det er den enkleste måten. Å innta det ved andre steder gir sikkert også mindre funk og det kan sikkert gi deg fullt av sår osv om du prøver å skyve det inn andre plasser på kroppen.
Vis hele sitatet...
Er godt kjent med å lage brownies, kakao, sjokolade og vafler, håpet å finne en oppskrift på noe jeg aldri har laget før.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
jeg har perioder hvor jeg rett og slett går drittlei av å røyke bønne, enten det er reint på pipa eller i joints med tobakk.
da kan jeg ty til edibles, som nesten alltid er suksess. jeg syns det gir en mye mer euforisk og behagelig følelse, mye pga at jeg slipper å tære på kroppen ved å puste inn røyk.
det varer lenge også, spess større doser
Vis hele sitatet...
Jeg pleier selv å lage edibles ganske ofte, liker at effekten varer så lenge så jeg slipper å fyre opp en ny joint hver time. Har ofte laget klar en sjokoladeplate som jeg kan ta noen biter av når det måtte passe.
Sitat av AlbertEinstein Vis innlegg
Jeg pleier selv å lage edibles ganske ofte, liker at effekten varer så lenge så jeg slipper å fyre opp en ny joint hver time. Har ofte laget klar en sjokoladeplate som jeg kan ta noen biter av når det måtte passe.
Vis hele sitatet...
Når du bruker sjokolade, hvordan type sjokolade bruker du, og på hvilken måte løser du opp thc? Rett i sjokoladen, eller bruker du noe før du heller det oppi?
Edibles gir en mer helhetlig og 'down to earth'-high. Syns highen er generelt mye mer komfortabel og euforisk. Bruker sjeldent mer enn 0.2-0.3, da er jeg behagelig fjern i 4-5 timer. Det kan være litt mer problematisk å finne sweetspoten tho.
Gjør det aldri mer komplisert enn at jeg smelter smør og hasj i panna som jeg heller oppi en kopp med varm melk med oboy-pulver, funker hver gang. Bare sørg for at smøret har en jevn brunfarge. Skal du lage edibles med grønt funker samme framgangsmåte svært dårlig etter min erfaring.

"When we ingest marijuana it is absorbed via the intestines and then passes through the liver, which processes the THC into a byproduct called 11-hydroxy-THC, which then travels to the bloodstream and then on to our brains. 11-hydroxy THC is thought to be four to five times more potent than regular THC. This is one reason why edibles are known to be more potent when compared to inhaled cannabis. "
Funker med grønt og men du bør la det ligge i varmt smør i rundt en time for å sikre at all thc,en blandes inn i smøret. Pleier å gjøre det samme som når man smelter sjokolade, dvs ha en skål med smøret i over en kjele med vann som putrer. Da unngår du at det blir for høy temperatur som kan føre til at thc,en fordamper. Når smøret har stått og sugd til seg alt av virkestoff kan du sile ut weedrestene. Om jeg husker riktig fordamper thc,en på rundt 180 grader, det kan være greit å ha i bakhuet hvis du skal steke edibles i ovn o.l.

OT: Vaporizer kan funke hvis du er dritt lei røyking, men det blir litt samme prinsipp og lengde på rusen som med røyking. Smaken dog er 10 ganger bedre imo.