Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  130 13095
http://www.dagbladet.no/2011/11/28/n...isme/19202829/

Vet ikke med dere, men jeg ser ikke helt hva som er problemet lenger. Alle slenger dritt til alle. Burde gå an og tåle litt. Skjønner at denne situasjonen er satt på spissen, men når tvkanaler, aviser og politi jakter på denne kvinnen fordi hun bælja litt blir det kanskje litt mye?
Folk skal ikke være nødt til å godta slik, jeg blir kvalm av henne.
Æsj. Ingen lappet til henne på toget.

Maks skuff.
Sist endret av Bombasa; 28. november 2011 kl. 22:50.
Trådstarter
Hvorfor skal noen lappe til noen som helst? Jeg klarer bare ikke bry meg, hadde jeg vært på den trikken hadde jeg nok bare ledd litt og ikke noe mer.
Får lyst til å slå til den kjerringa der!

Edit: Xenu: det er rassistisk til de grader! hvordan kan du si noe sånt?
Sist endret av JibbeSander; 28. november 2011 kl. 22:52.
Trådstarter
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Får lyst til å slå til den kjerringa der!

Edit: Xenu: det er rassistisk til de grader! hvordan kan du si noe sånt?
Vis hele sitatet...
Hvorfor..?
Snu det rundt da, du sitter i et land der det er færre hvite enn svarte, noen kommer til deg og roper "Hei, hvite faen!". Du vil bli provosert, og muligens oppvigle til en slåsskamp. Det er greit nok at du synes folk skal tåle å få ropt rasistiske utsagn etter seg, men du er nok nedstemt der.
Trådstarter
Nei jeg tenker egentlig mer på hele rasismegreia generelt. Begynner det bare å gå litt ut på dato? Jeg mener, ble noen sjokkert av denne videon?
Jeg ble kvalm av å se på hu kjerringa, stakars barn!
Sist endret av foxxravin; 28. november 2011 kl. 22:54.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Snu det rundt da, du sitter i et land der det er færre hvite enn svarte, noen kommer til deg og roper "Hei, hvite faen!". Du vil bli provosert, og muligens oppvigle til en slåsskamp. Det er greit nok at du synes folk skal tåle å få ropt rasistiske utsagn etter seg, men du er nok nedstemt der.
Vis hele sitatet...
Prøv å ta en ferie på Jamaica, der er det ganske mye slik rasisme.
Sitat av Xenu Vis innlegg
Nei jeg tenker egentlig mer på hele rasismegreia generelt. Begynner det bare å gå litt ut på dato? Jeg mener, ble noen sjokkert av denne videon?
Vis hele sitatet...
Jeg ble sjokkert og kvalm, ja. At noen er rasister, det vet man jo, men lærte aldri foreldrene dine deg at ting som er negativt, det holder man for seg selv?
Trådstarter
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Jeg ble sjokkert og kvalm, ja. At noen er rasister, det vet man jo, men lærte aldri foreldrene dine deg at ting som er negativt, det holder man for seg selv?
Vis hele sitatet...
For all del, ser på meg selv som en høflig kar. Heller ikke rasist. Jeg bare skjønner ikke at folk lar seg hisse så opp av lunatics. Eneste som det er litt synd på her er kid'n.
Hun er åpenbart påvirket av et eller annet...
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er det mulig. Det der dassa det som er igjen av dagen min. Nå ble jeg forbanna.

Hu dama der kan umulig ha mye mellom øra. Jeg kan umulig tro at hun har det bra med seg selv, når hun spyr rundt med slikt dritt til andre medmennesker. Ja, de som er mørkhuda er faktisk like mye verdt som alle oss andre.

Samtidig sitter hun med en liten gutt på fanget som tydelig ikke setter pris på det som skjer. Kontakt barnevernet!
http://www.youtube.com/watch?v=i47HoiM0Au8
Se karen til venstre for kjerringa på 1:11 hadde tenkt å gjøre noe med saken før noen får roet han ned.
Sitat av stagg Vis innlegg
Er det mulig. Det der dassa det som er igjen av dagen min. Nå ble jeg forbanna.

Hu dama der kan umulig ha mye mellom øra. Jeg kan umulig tro at hun har det bra med seg selv, når hun spyr rundt med slikt dritt til andre medmennesker. Ja, de som er mørkhuda er faktisk like mye verdt som alle oss andre.

Samtidig sitter hun med en liten gutt på fanget som tydelig ikke setter pris på det som skjer. Kontakt barnevernet!
Vis hele sitatet...
Psykisk syk er vel ordet.

Ellers har hun vel blitt oppdratt/hjernevaska på en måte ala kristendommen, ved å tro at SLIK er verden, og alle "mørke" er mindre verdt.

Kvalmt.
Noe sier meg at den ungen har det vanskelig og kommer til å få det enda verre. Stakkars tass.
To ting:


* Hun er seg selv, hun har baller til å si noe 5/10 engelskmenn også mener, men som tier pga samfunnet i seg selv.

* Det hun sier gir ingen mening i seg selv da England (eller Norge for den sakens skyld) ikke til hører noen som helst.

...med mindre hun er psykisk ustabil.
Sitat av Xenu Vis innlegg
Nei jeg tenker egentlig mer på hele rasismegreia generelt. Begynner det bare å gå litt ut på dato? Jeg mener, ble noen sjokkert av denne videon?
Vis hele sitatet...
Jeg ble sjokkert, og det skal litt til før jeg blir det, for å si det sånn.. Hun var åpenbart beruset, men det er ingen unnskyldning for en slik oppførsel!
Sist endret av caperno; 28. november 2011 kl. 23:15.
Blir så jævla provosert, håper hun dør.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
To ting:


* Hun er seg selv, hun har baller til å si noe 5/10 engelskmenn også mener, men som tier pga samfunnet i seg selv.

* Det hun sier gir ingen mening i seg selv da England (eller Norge for den sakens skyld) ikke til hører noen som helst.

...med mindre hun er psykisk ustabil.
Vis hele sitatet...
Har du kilder til det første du påstår?

Hva i all verden har det med å tilhøre? Folk babler i vei om rasismekort blir trukket her og der, men dette, dette _ER_ rasisme! Noe som ikke er akseptabelt.


Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Noe sier meg at den ungen har det vanskelig og kommer til å få det enda verre. Stakkars tass.
Vis hele sitatet...
Jepp. Slike stygge radikale holdninger går ofte i arv vettu slash hjernevasking.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Blir så jævla provosert, håper hun dør.
Vis hele sitatet...
Og dette gjør deg bedre enn henne hvorfor?
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Psykisk syk er vel ordet.

Ellers har hun vel blitt oppdratt/hjernevaska på en måte ala kristendommen, ved å tro at SLIK er verden, og alle "mørke" er mindre verdt.

Kvalmt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er ikke mørke mindre verdt iforhold til menneskeskapt verdi for samfunnet.

Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Har du kilder til det første du påstår?

Hva i all verden har det med å tilhøre? Folk babler i vei om rasismekort blir trukket her og der, men dette, dette _ER_ rasisme! Noe som ikke er akseptabelt.
Vis hele sitatet...
Klarte jeg selvfølgelig å gi KP til din enkelhet.

Trenger jeg egentlig "kilder" på det?

Ingen tilhører noe som helst, derfor jeg skrev "To ting", burde vel heller skreve, det som var "positivt" rundt videon og det som var "negativt".

Hvorfor er for øvrig ikke rasisme akseptabelt?

Kanskje det er først da rasisme forsvinner?

Har du tenkt på det kompis?
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Hvorfor er ikke mørke mindre verdt iforhold til menneskeskapt verdi for samfunnet.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager er det du snakker om? De som laget buksen din er neppe like hvit som deg, men den har søren meg større verdi enn det du utretter i hverdagen din kan det virke som.
Sitat av Xenu Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2011/11/28/n...isme/19202829/

Vet ikke med dere, men jeg ser ikke helt hva som er problemet lenger. Alle slenger dritt til alle. Burde gå an og tåle litt. Skjønner at denne situasjonen er satt på spissen, men når tvkanaler, aviser og politi jakter på denne kvinnen fordi hun bælja litt blir det kanskje litt mye?
Vis hele sitatet...
Folk har ikke fått med seg greia til TS her. Jeg er på ingen måte rasist, og støtter på ingen måte denne dama, men selve greia med rasisme har på noen områder gått litt ut av proporsjoner. Å trakassere folk på grunn av hudfarge er selvfølgelig feil, men må da kunne snakke om mørkhudede? Føler at det har blitt et veldig tabubelagt tema å snakke om. For ikke å snakke om at rasisme går flere veier. Om en mørkhudet person opptrer rasistisk og trakasserende ovenfor en hvit person, har dette ingenting å si for den mørkhudede. Minoritet, majoritet - samme smørja når det kommer til dette. Det burde få like reaksjoner uansett vei.

Om jeg hadde kalt et incestbarn for mammapuler hadde jeg på ingen måte blitt flame'a like hardt som viss jeg hadde kalt en mørkhudet for neger. Og det er feil.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
* Hun er seg selv, hun har baller til å si noe 5/10 engelskmenn også mener, men som tier pga samfunnet i seg selv.
Vis hele sitatet...

Sitat av Simplicity Vis innlegg
Hvorfor er ikke mørke mindre verdt iforhold til menneskeskapt verdi for samfunnet.Trenger jeg egentlig "kilder" på det?
Vis hele sitatet...
Du virker forvirret. Selvfølgelig trenger du kilder ved slike drøye påstander.

Eller er det heller hentet fra din egen livserfaring, medialesning, og ting andre mener?

Sitat av McLovin Vis innlegg
Folk har ikke fått med seg greia til TS her. Jeg er på ingen måte rasist, og støtter på ingen måte denne dama, men selve greia med rasisme har på noen områder gått litt ut av proporsjoner. Å trakassere folk på grunn av hudfarge er selvfølgelig feil, men må da kunne snakke om mørkhudede? Føler at det har blitt et veldig tabubelagt tema å snakke om. For ikke å snakke om at rasisme går flere veier. Om en mørkhudet person opptrer rasistisk og trakasserende ovenfor en hvit person, har dette ingenting å si for den mørkhudede. Minoritet, majoritet - samme smørja når det kommer til dette. Det burde få like reaksjoner uansett vei.

Om jeg hadde kalt et incestbarn for mammapuler hadde jeg på ingen måte blitt flame'a like hardt som viss jeg hadde kalt en mørkhudet for neger. Og det er feil.
Vis hele sitatet...
Det å snakke om mørkhudede, og rasisme, er to helt forskjellige ting.
Sist endret av ClaesGreve; 28. november 2011 kl. 23:27.
Stakkars kidn.
Forstår jo nesten ikke hvordan gutten ikke gren eller noe.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Hva i alle dager er det du snakker om? De som laget buksen din er neppe like hvit som deg, men den har søren meg større verdi enn det du utretter i hverdagen din kan det virke som.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke mørke som lager buksene mine.

Mørkhudede sett fra menneskelig verdi er mindre verdt i menneskelig verdi enn hvite, jeg vet at både du og SOS rasisme vet det samme.


Det enkle mennesker som dere sliter med å forstå er at verdi er menneskeskapt, det er dermed ikke sagt at jeg og en mørkhudet ikke er det samme.


Jeg er ingen "rasist", jeg er en realist.
Sist endret av Simplicity; 28. november 2011 kl. 23:30.
Trådstarter
Man skulle ikke tro at vi har kommet helt til 2011. Om mange år når alle er blandet pent ut og vi er en eneste stor mulattmølje kommer folk til å lese historiebøkene og LE.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Det å snakke om mørkhudede, og rasisme, er to helt forskjellige ting.
Vis hele sitatet...
Nei, på sett og vis ikke. Som du kan lese tidligere i innlegget mitt føler jeg det har blitt såpass blåst ut av proporsjoner at man ikke lenger kan snakke om mørkhudede. Det har blitt et tabu.
Det er også veldig, veldig lite som skal til for å bli stemplet som rasist, selv om man ikke er det. En feil formulering er alt som skal til. Som sagt; ut av proporsjoner.
Saken til denne dama går litt lengre enn " å bare bælje litt" som trådstarter skriver.
Her sitter det flere barn rundt damen (inkludert hennes egen).
I tillegg er trikken fyllt med minoriteter.

Så videoen på youtube tidligere idag usensurert, og jeg ble helt fullstendig satt ut og ble også litt kvalm.

Ytringsfrihet er fint. Men når man er ute etter hat og rakke ned på personer (ja hun går på enkeltpersoner i videoen her), så begynner jeg å lure på hva som skjer med oppdragelsen til folk? Siste årene bare viser at folk har mindre og mindre respekt for hverandre.. Ikke en god utvikling!
Sist endret av watchman; 28. november 2011 kl. 23:32.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Det er vel ikke mørke som lager buksene mine.
Vis hele sitatet...
Nei, selvfølgelig ikke. Buksene dine kommer ferdigpakket i disken på Dressmann, Cubus, H&M, Jack&Jones laget av nordmenn bak kassa.

Nei, det er kina-menn/kvinner som lager en stor % av buksene vi nordmenn går i. Kina og andre asiatiske land. Det er faktisk mange barn som ulovlig jobber i denne industrien.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Hvorfor er ikke mørke mindre verdt iforhold til menneskeskapt verdi for samfunnet.



Klarte jeg selvfølgelig å gi KP til din enkelhet.

Trenger jeg egentlig "kilder" på det?

Ingen tilhører noe som helst, derfor jeg skrev "To ting", burde vel heller skreve, det som var "positivt" rundt videon og det som var "negativt".

Hvorfor er for øvrig ikke rasisme akseptabelt?

Kanskje det er først da rasisme forsvinner?

Har du tenkt på det kompis?
Vis hele sitatet...
Skulle sitere deg, ikke gi deg Kp.

Du bør holde din munn lukket i fortsettelsen av denne diskusjonen før du driter deg enda mere ut enn hva du allerede har gjort, men hey... det er ytringsfrihet i Norge.

Sitat av McLovin Vis innlegg
Folk har ikke fått med seg greia til TS her. Jeg er på ingen måte rasist, og støtter på ingen måte denne dama, men selve greia med rasisme har på noen områder gått litt ut av proporsjoner. Å trakassere folk på grunn av hudfarge er selvfølgelig feil, men må da kunne snakke om mørkhudede? Føler at det har blitt et veldig tabubelagt tema å snakke om. For ikke å snakke om at rasisme går flere veier. Om en mørkhudet person opptrer rasistisk og trakasserende ovenfor en hvit person, har dette ingenting å si for den mørkhudede. Minoritet, majoritet - samme smørja når det kommer til dette. Det burde få like reaksjoner uansett vei.

Om jeg hadde kalt et incestbarn for mammapuler hadde jeg på ingen måte blitt flame'a like hardt som viss jeg hadde kalt en mørkhudet for neger. Og det er feil.
Vis hele sitatet...
Enig i det meste du skriver, men akkurat dette klippet er litt vel drøyt å bruke til sammenligning i hva vi skal akseptere før det blir kalt rasisme. Dette er rasisme. Ts skulle funnet noe annet enn dette.

--------------------------------------------------------------------------


Nesten så jeg blir litt glad av å se dette klippet i ettertid. Da personen som har lagt ut klippet, garantert har fått denne personen som skjeller ut andre uten hemninger til å innse hvor utrolig dum hun har vært. 90% av de som kommenterer på denne videoen går imot henne.

Hun kan umulig det bra med seg selv nå. Hun sitter sikkert hjem til seg selv nå uten å tørre gå ut døra i frykt for at hun blir regelrett banka opp. Hun har sikkert sympatisører på nettet som gir henne oppmuntring, selv om hun forhåpentligvis har innsett at hun har drete seg ut på det groveste.

Sikkert mange grupper som er opprettet på nettet allerede i hat mot dette kvinnemenneske.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Det er vel ikke mørke som lager buksene mine.

Mørkhudede sett fra menneskelig verdi er mindre verdt i menneskelig verdi enn hvite, jeg vet at både du og SOS rasisme vet det samme.


Det enkle mennesker som dere sliter med å forstå er at verdi er menneskeskapt, det er dermed ikke sagt at jeg og en mørkhudet er det samme.


Jeg er ingen "rasist", jeg er en realist.
Vis hele sitatet...
Hvis menneskelig verdi er menneskeskapt, og jeg forstår riktig hva du mener med begrepet "menneskelig verdi" (definer gjerne!), så er det høyst individuelt. Ergo er utsagnet ditt, om at du og "en mørkhudet" ikke nødvendigvis er det samme, en generalisering. Virker som rasisme for meg.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Nei, på sett og vis ikke. Som du kan lese tidligere i innlegget mitt føler jeg det har blitt såpass blåst ut av proporsjoner at man ikke lenger kan snakke om mørkhudede. Det har blitt et tabu.
Det er også veldig, veldig lite som skal til for å bli stemplet som rasist, selv om man ikke er det. En feil formulering er alt som skal til. Som sagt; ut av proporsjoner.
Vis hele sitatet...
Tull! Kanskje du ikke forstår forskjellen?

Rasisme: Jeg hater svarte fordi dem er mindre verdt enn oss hvite flotte. Vi hvite er bedre, vi er verdt mer enn dem, og slik er det. Synd for alle som ikke forstår det.

Å snakke om utlendinger: Jeg synes vi har alt for mange utlendinger i landet vårt, vi burde sende dem alle tilbake! Hvertfall de kriminelle.

Skjønner hva du mener med at det ikke skal mye til før man blir sett på som rasist. Folk drar opp rasismekortet litt for ofte etter min mening, men i denne saken er det åpenklart at dette dreier seg om rasisme, de som ikke forstår det har tydelig ikke forstått definisjonen av rasisme.
Sist endret av ClaesGreve; 28. november 2011 kl. 23:37.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Det er vel ikke mørke som lager buksene mine.

Mørkhudede sett fra menneskelig verdi er mindre verdt i menneskelig verdi enn hvite, jeg vet at både du og SOS rasisme vet det samme.


Det enkle mennesker som dere sliter med å forstå er at verdi er menneskeskapt, det er dermed ikke sagt at jeg og en mørkhudet ikke er det samme.


Jeg er ingen "rasist", jeg er en realist.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Ikke vet jeg hvor mange tusen du betaler for buksene dine, men om noen som du anser som verdiskapende lager dem, så finner jeg det merkelig at du har råd til dem. Og du er jammen meg flink til å trekke konklusjoner på andres veiene, ikke rart du samtidig klarer å slenge frem denne statistikken du hadde liggende i hjernebarken.

Hadde det ikke vært for at "mørkhudede" var verdiskapende hadde vi vel heller ikke outsourcet gigantiske prosjekter til andre land, fordi de ikke trenger samme lønninger som oss? Du hadde NEPPE sittet med all programvaren din, nettløsningene vi har, osv., om det ikke var for nettopp de du anser som ikke-verdiskapende.

Btw.; Du klarte virkelig å naile punchlinen din med alle rasister sitt cover der, gitt. Både du og resten av rasist-Norge forstår at du tar feil. Sånn, da ligger vi vel på lik linje.
Sist endret av Maol33t; 28. november 2011 kl. 23:37.
Synes egentlig ikke det var nødvendig av de "mørke" å begynne å motargumentere henne. I og med at hun hadde et barn på fanget, så ville det beste alternativet vært å gjøre minst mulig oppstyr eller ignorere henne. Dermed kunne de kontaktet barnevernet/politiet og vist videoen.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Det er vel ikke mørke som lager buksene mine.

Mørkhudede sett fra menneskelig verdi er mindre verdt i menneskelig verdi enn hvite, jeg vet at både du og SOS rasisme vet det samme.


Det enkle mennesker som dere sliter med å forstå er at verdi er menneskeskapt, det er dermed ikke sagt at jeg og en mørkhudet ikke er det samme.


Jeg er ingen "rasist", jeg er en realist.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "sett fra menneskelig verdi"? Nøyaktig hvordan måler du "verdien" til et menneske?
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Nei, selvfølgelig ikke. Buksene dine kommer ferdigpakket i disken på Dressmann, Cubus, H&M, Jack&Jones laget av nordmenn bak kassa.

Nei, det er kina-menn/kvinner som lager en stor % av buksene vi nordmenn går i. Kina og andre asiatiske land. Det er faktisk mange barn som ulovlig jobber i denne industrien.
Vis hele sitatet...
Er kinesere mørkhudede?

Sitat av Maol33t Vis innlegg
Virkelig? Ikke vet jeg hvor mange tusen du betaler for buksene dine, men om noen som du anser som verdiskapende lager dem, så finner jeg det merkelig at du har råd til dem. Og du er jammen meg flink til å trekke konklusjoner på andres veiene, ikke rart du samtidig klarer å slenge frem denne statistikken du hadde liggende i hjernebarken.

Hadde det ikke vært for at "mørkhudede" var verdiskapende hadde vi vel heller ikke outsourcet gigantiske prosjekter til andre land, fordi de ikke trenger samme lønninger som oss? Du hadde NEPPE sittet med all programvaren din, nettløsningene vi har, osv., om det ikke var for nettopp de du anser som ikke-verdiskapende.

Btw.; Du klarte virkelig å naile punchlinen din med alle rasister sitt cover der, gitt. Både du og resten av rasist-Norge forstår at du tar feil. Sånn, da ligger vi vel på lik linje.
Vis hele sitatet...
Min nærmeste venn som jeg ser på som en bror sitter ved siden av meg og spiller Xbox 360.

Han er asiatisk. Jeg var også på fylla med en afrikaner på Lørdag.

Du er hjernevasket som de fleste andre her inne er. 20/80 regelen er noe for seg selv både på godt og vondt.
Sitat av stagg Vis innlegg
Enig i det meste du skriver, men akkurat dette klippet er litt vel drøyt å bruke til sammenligning i hva vi skal akseptere før det blir kalt rasisme. Dette er rasisme. Ts skulle funnet noe annet enn dette.
Vis hele sitatet...
Det er dette jeg mener. Poenget til TS kommer ikke helt frem, siden denne videoen er direkte drøy. Det som kommer frem i denne filmen er ingenting annet enn feil. Hadde TS kommet med et litt annet eksempel kunne jeg kanskje sett meg litt enig i det han sier.


Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Tull! Kanskje du ikke forstår forskjellen?

Rasisme: Jeg hater svarte fordi dem er mindre verdt enn oss hvite flotte. Vi hvite er bedre, vi er verdt mer enn dem, og slik er det. Synd for alle som ikke forstår det.

Å snakke om utlendinger: Jeg synes vi har alt for mange utlendinger i landet vårt, vi burde sende dem alle tilbake! Hvertfall de kriminelle.

Skjønner hva du mener med at det ikke skal mye til før man blir sett på som rasist. Folk drar opp rasismekortet litt for ofte etter min mening, men i denne saken er det åpenklart at dette dreier seg om rasisme, de som ikke forstår det har tydelig ikke forstått definisjonen av rasisme.
Vis hele sitatet...
Vi er egentlig på bølgelengde, men tror du har missforstått meg litt. I det jeg skriver tar jeg ikke utgangspunkt i denne filmen, men generelt sett hvordan jeg selv opplever situasjonen rundt meg.
Hvorfor er det mer akseptert (hvor enn du befinner deg) å si "hvit mann" enn "svart mann"? Eller mørkhudet / lyshudet.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Du er hjernevasket som de fleste andre her inne er. 20/80 regelen er noe for seg selv både på godt og vondt.
Vis hele sitatet...


Er det noen her som er hjenevasket her inne, så er det deg!

Jeg vet ikke hva du ser på som mørkhudede, men buksene dine kommer også fra Afrika, les denne, http://forbrukerportalen.no/Artikler.../1024226223.54 , så forstår du kanskje at buksene dine ikke blir laget av hvite nordmenn.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Hvorfor er det mer akseptert (hvor enn du befinner deg) å si "hvit mann" enn "svart mann"? Eller mørkhudet / lyshudet.
Vis hele sitatet...
Fordi svartting er negativt ladet for dem. Akkurat som å si pakkis. Men egentlig skal de ikke ha noen grunn til å bli lei seg/sure for det.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Fordi svartting er negativt ladet for dem. Akkurat som å si pakkis. Men egentlig skal de ikke ha noen grunn til å bli lei seg/sure for det.
Vis hele sitatet...
Forskjellig på "svartting" og "svart mann". Hvis du sier svart mann i en nøytral sammenheng, så tviler jeg sterkt på at noen vil reagere.
Jeg håper så inderlig at gutten hennes for en kjæreste av ikke britisk etnisitet. Ironien ville vært så herlig at jeg kunne godtet meg i lang lang tid.
Sitat av Xenu Vis innlegg
Hvorfor skal noen lappe til noen som helst? Jeg klarer bare ikke bry meg, hadde jeg vært på den trikken hadde jeg nok bare ledd litt og ikke noe mer.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Hvorfor bry seg om hva EN enkelt person mener?
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Tull! Kanskje du ikke forstår forskjellen?

Rasisme: Jeg hater svarte fordi dem er mindre verdt enn oss hvite flotte. Vi hvite er bedre, vi er verdt mer enn dem, og slik er det. Synd for alle som ikke forstår det.
Vis hele sitatet...
Rasisme går begge veier, fargede som hater hvite er også rasisme.
Det går på rasehat.

Hun dama burde jo bli straffet, dette kan da ikke være lov?
Sitat av loord Vis innlegg
Helt enig. Hvorfor bry seg om hva EN enkelt person mener?
Vis hele sitatet...
Jeg bryr meg som regel ikke hva en enkelt person mener, med mindre det er idiotiske utsagn, som feks. grusomme rasistisk propaganda, slik denne dama kom med, - på en offentlig plass sammen med utlendinger. Hvordan tror du _dem_ synes det var å høre på det dama sa?

Sitat av olaPola Vis innlegg
Rasisme går begge veier, fargede som hater hvite er også rasisme.
Det går på rasehat.
Vis hele sitatet...
Nei jasså. Fortell meg noe jeg ikke vet.

Sitat av olaPola Vis innlegg
Hun dama burde jo bli straffet, dette kan da ikke være lov?
Vis hele sitatet...
Hun er blitt arrestert nå, og takk gud for det.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-15923875