Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 25906
Skulle ikke forundre meg om denne fyren sitter på freak.no.
Dette høres ut som moderat bruk av amfetamin? Et par dager i speedland også en dag til å takle nedturen..(?)

Har han fast jobb, behandler deg greit (noe det virker som han absolutt gjør!) og ikke er en økonomisk katastrofe så ser jeg ikke hvorfor han ikke burde få lov.

Det eneste som virkelig er ille er at han skjuler seg for deg, men snu litt på det og se det fra hans vinkel: Han skjuler narkotikabruken fordi han tror/vet at du vil reagere veldig dårlig på dette. Han er rett og slett redd for å miste deg.
Sist endret av Bombasa; 27. september 2011 kl. 17:19.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Dette høres ut som moderat bruk av amfetamin? Et par dager i speedland også en dag til å takle nedturen.

Har han dog fast jobb, behandler deg greit og ikke er en økonomisk katastrofe så ser jeg ikke hvorfor han ikke burde få lov. Det eneste som virkelig er ille er at han skjuler seg for deg, men tenk på det som dette: Han skjuler narkotikabruken fordi han tror/vet at du vil reagere veldig dårlig på dette. Han er rett og slett redd for å miste deg.
Vis hele sitatet...
Hvorfor han ikke skal "få lov" (quote) er vel fordi han skjuler det for dama si, og selv om han er redd for å miste henne risikerer han å gjøre det ved å bruke. Om en mann foretrekker å bruke fremfor å ha dame (som han er glad i), vil jeg jo si det er et problem.
Sitat av pocolocos Vis innlegg
Hvorfor han ikke skal "få lov" (quote) er vel fordi han skjuler det for dama si, og selv om han er redd for å miste henne risikerer han å gjøre det ved å bruke. Om en mann foretrekker å bruke fremfor å ha dame (som han er glad i), vil jeg jo si det er et problem.
Vis hele sitatet...
Yes. Mannfolk kan være litt smålobotomerte innimellom..
Sist endret av Bombasa; 27. september 2011 kl. 17:28.
Trådstarter
46 1
Han jobber 8-16 og har god økonomi.
Jeg skal ta dette opp på en pen måte (oppførselen) med sms og ikke virke dømmende osv.
Vet jo at han har tatt masse amfetamin før og mulig han gjør noe av det nå.
Men blir jo livredd når han ikke "gidder" å ta kontakt med meg.
Skal jeg bare fortsette å ringe eller synes dere jeg skal bare vente å se om han tar kontakt med meg?

Og til deg som skrev om sosial angst.. det er mulig?
han virker veldig smart - over gjennomsnittet smart på de fleste ting men er det sånn at hjernen/intellegensen osv blir skjerpet når man tar dop? amfetamin?
Sitat av missbe Vis innlegg
Han jobber 8-16 og har god økonomi.
Jeg skal ta dette opp på en pen måte (oppførselen) med sms og ikke virke dømmende osv.
Vet jo at han har tatt masse amfetamin før og mulig han gjør noe av det nå.
Men blir jo livredd når han ikke "gidder" å ta kontakt med meg.
Skal jeg bare fortsette å ringe eller synes dere jeg skal bare vente å se om han tar kontakt med meg?

Og til deg som skrev om sosial angst.. det er mulig?
han virker veldig smart - over gjennomsnittet smart på de fleste ting men er det sånn at hjernen/intellegensen osv blir skjerpet når man tar dop? amfetamin?
Vis hele sitatet...
Tja, man kan få lettere for å si det man vil ha sagt hvertfall på amfetamin.. og man blir skjerpet også.. tenk deg kaffe, bare mye mye bedre...
Trådstarter
46 1
Men blir jo livredd når han ikke "gidder" å ta kontakt med meg.
Skal jeg bare fortsette å ringe eller synes dere jeg skal bare vente å se om han tar kontakt med meg?

Hva tror dere?
Om man tar dop, er dette bare slitsomt når noen "maser"
Sitat av missbe Vis innlegg
Men hva skal jeg se etter da?
Jeg vet at det er amfetamin han har tatt mest av?
Jeg kommer ikke til å dumpe han om han forteller meg om han tar narkotika - har bestemt meg for det. men jeg må gjøre det om han lyver for meg og ikke tar kontakt. jeg blir jo bekymret osv.
Er redd for å mase på han og at han skal bli lei av det. men når han ikke tar telefonen e det frustrerende.

hva tenker dere som er menn?
Vis hele sitatet...
Ettersom han er borte i flere dager kan det virke som om han, om han bruker, bruker hardt i korte perioder og holder seg edru resten. Hvis pupillene ikke er veldig store eller han virker særlig rastløs tror jeg nok ikke han bruker amfetamin mens han er med deg. På en annen side kan det også hende han selvmedisinerer seg selv med amfetamin, om han som ung slet med temperament. Kan hende han har ADHD. Men dette er egentlig spekulasjoner jeg bygger på veldig lite.

Nå som jeg har lest mer virker det mest som om han er en person som trenger aleinetid. Det er ganske vanlig å være sånn. Du bør snakke med ham om det. Om han trenger aleinetid bør han i alle fall si ifra så du ikke blir bekymra. Såpass syns jeg du har krav på.

Om han jobber i en jobb hvor han må sikkerhetsklareres, er det et også et tegn på at han ikke bruker. Dette er tross alt professjonelle som jobber med å passe på at han ikke bruker. Det er fullt mulig å snike seg unna, men å jobbe i fem år ved et slikt sted om man bruker er unødvendig stress.
Sist endret av Stratops; 27. september 2011 kl. 18:07.
Trådstarter
46 1
Han virker ganske rastløs når vi er sammen..
Han sliter også med tempramentet nå også tror jeg spesielt om han drikker..

Jeg skal snakke med han om det bare sånn at jeg vet hva jeg kan forholde meg til.
Har jo krav på såpass.
Men han undskylder seg med at han sovnet eller var syk. Og engang sa at han og kompisen røyk skikkelig på fylla og var helt ødelagt dagen etter..

Vet jo ikke hva jeg skal tro og nå får jeg ikke tak i han heller..
Sitat av missbe Vis innlegg
Men hva skal jeg se etter da?
Jeg vet at det er amfetamin han har tatt mest av?
Jeg kommer ikke til å dumpe han om han forteller meg om han tar narkotika - har bestemt meg for det. men jeg må gjøre det om han lyver for meg og ikke tar kontakt. jeg blir jo bekymret osv.
Er redd for å mase på han og at han skal bli lei av det. men når han ikke tar telefonen e det frustrerende.

hva tenker dere som er menn?
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er du og han egentlig?

Det at jeg stiller spørsmålet på en slik måte bør være svar nok. Hvis du fortsatt ikke forstår, SNAKK MED HAN - KOMMUNIKASJON. Hvis det ikke finnes kommunikasjon i forholdet deres vil jeg foreslå at dere gjør det slutt på dagen, et forhold uten kommunikasjon ender i 10 av 10 tilfeller på dynga. Akkurat nå har jo du hemmeligheter for han, kan du ikke se det?

Sitat av missbe Vis innlegg
Han virker ganske rastløs når vi er sammen..
Han sliter også med tempramentet nå også tror jeg spesielt om han drikker..

Jeg skal snakke med han om det bare sånn at jeg vet hva jeg kan forholde meg til.
Har jo krav på såpass.
Men han undskylder seg med at han sovnet eller var syk. Og engang sa at han og kompisen røyk skikkelig på fylla og var helt ødelagt dagen etter..

Vet jo ikke hva jeg skal tro og nå får jeg ikke tak i han heller..
Vis hele sitatet...
Har du det? Når du egentlig ikke er så mye bedre?

HEMMELIGHETER...
Trådstarter
46 1
Vi er 33 år begge to så vi er voksne.
Jeg vil gjerne ta opp dette med han, snakke med han og prøve å få til en kommunikasjon..
Men han tar som sagt ikke telefonen eller svarer på SMS... det har han ikke gjort siden søndag.. så derfor er jeg veldig veldig frustrert og lei meg for å si det sånn... Aner jo ikke hva jeg skal gjøre
Brå endringar i oppførsel og vanar
Teikn på eit byrjande eller etablert misbruk kan vere:

•Dårleg personleg hygiene, slurvete/skiten påkledning, allmenninntrykket ber meir og meir preg av forfall.
•Uventa, kanskje plutseleg, tap av interesse for arbeid, skule og deltaking i felles- og fritidsaktivitetar.
•Vanskar med å stå opp om morgonen.
•Uventa eller påfallande skifte - frå elles faste omgangsvenner - til meir sporadisk og ubestemmeleg miljø som vedkomande ikkje ønskjer å gjere skikkeleg greie for.
•Oftare og langvarige fråver frå heimen, også utover kvelden/natta, utan at vedkomande gir noko god forklaring på dette
•Generelt inntrykk av at fortrulegheit til foreldre/arbeidsgjevar/kollegaer blir dårlegare.
•Bruk av solbriller, også innandørs. Solbriller kan brukast for å løyne endringar i pupillane og for å verne seg mot lys.
•Oppfarande og irritabel - ut over det som ein kan rekne som normalt for alderen og det ein elles har vore van til.
•Spesielt pratsom ut over det normale. Vedkomande hoppar frå emne til emne utan skikkeleg samanheng.
•Umotivert fnising og krampelatter, som om vedkomande er rusa utan at det luktar alkohol.
•Dårleg matlyst generelt, men overdrivent inntak av sukkertøy, kaker og søt drikke.


Fysiske endringar
I starten av rusmiddelavhengigheit, eller når ein alt er avhengig, kan det registrerast fysiske endringar:
•Fleire tilfelle av snue.
•Raude/blodsprengde og tårefylte auge.
•Hoste i situasjonar der det ikkje er grunn til å trur at det skuldast ei normal liing.
Kvalme og oppkast.
•Generelt dårleg allmenntilstand
.
•Uforklarlege symptom på at ein er trøytt, likeglad og overdriven gjesping i tide og utide.
• Kloremerke; narkotikamisbrukarar får ofte sterk kløe.
•Samantrekte eller utvida pupillar, uvanleg mimikk med umotiverte og ukontrollerte grimaser eller muskelrykningar under samtaler.
•Merke etter nålestikk, arr og blåmerke, spesielt inne i albogeleddet eller på underarmane.


Funn av spor og gjenstandar
I kleda til ein narkotikamisbrukar, eller i lokale der vedkomande oppheld seg - er det ofte fleire spor og gjenstandar som kan vere avslørande. Nokre av desse kan vere:

•Blodflekkar, eventuelt spor etter fjerning av slike merke på skjorteermane (spesielt inne i albogeledda).
•Bomullsdottar og sprøyter eller sprøytespissar (kanyler), bøygde og sotete skeier, sotete metallokk, askorbinsyre (C-vitamin) eller små metalløskjer med rar lukt.
•Brune/svarte klumpar med søtleg, krydderliknande lukt, aluminiums-/metallfolie, plastfolie, piperensarar, vekter, maispiper med metallrist, sigarettpapir i rullar, kniv eller andre skjærereiskapar med sota blad eller mørke, klebrige avsetningar.
•Pulver pakka inn i svært små emballasjeeiningar, ofte metallfolie (aluminiumsfolie, «sølvpapir») og/eller plastfolie.
•Tablettar med spesiell farge, merking eller logo.
•Små farga papirbitar med spesielle motiv. Desse kan vere drope LSD på.
•Narkotika oppbevarast ofte i ulike typar metalløskjer, Kinderegg-boksar, filmboksar, fyrstikkøskjer eller sigarettpakkar.
•Ved røyking av hasjisj er ofte fleire personar samla. For å kamuflere den søtlege lukta av hasjisjrøyk hender det at dei som røykjer brenn røykelse samstundes.
•Ein har mykje pengar. Vedkomande seier gjerne at pengane blir oppbevart for andre.

Sosiale problem
Rusmisbrukarar får ofte raskt ein endra livsførsel. Denne skil seg i mange tilfelle frå det ein ser på som normalt, og kan resultere i sosiale vanskar. Teikn på ei slik utvikling kan vere:

•Held ikkje avtalar og blir teken i store og små løgner.
•Blir teken for småtjuveri, gjerne av lett omsettelege gjenstandar.
•Bagatelliserer konfliktar med skule, heim, arbeidsgjevar, kameratar, politi osv.
•Openberr interesse for å forsvare bruk av rusmiddel og andre rusmisbrukarar.
•Brukar tid med andre misbrukarar.
•Tiltakande «gi blaffen»-mentalitet og negativ innstilling til generelle samfunnsmessige normer, ut over det som er vanleg for aldersgruppa.


Kilde: Politi.no
Sitat av Bombasa Vis innlegg
8-16 om herren gidder å lese litt selv.
Vis hele sitatet...
Uff. Overdoserte stort på kaffe i dag jeg. Yappitappeti.

Hopper av her jeg.
dårlig potens kan jo komme av cola/amfetamin/Ecstasy ivartfall men vis dere er ute og drikker mye før dere har sex eller type ting så kan det også være pga det.. vanskelig og si men ecstasy da sveller pupilene så mye at det er helt sykt, pupilene sveller også en del av cola/amf.. men vanskelig og si... men er ikke noe værre enn og be om at han overbeviser deg og gir deg trygghet vis dere skal fortsette hva med og få han til og avgi en test på om han har tatt noe eller ikke da mistankene er som værst feks da han svarer etter 3 dager.. men altså da må det skje fort for amf/cola osv er ikke lenge i urinen eller blodet..
Trådstarter
46 1
her kom det masse info.. tusen takk..

skall snakke med han helt sikkert nå..
men han ringer meg jo ikke. hvor lenge bør jeg vente med å ringe han igjen? dette her er jo helt merkelig...
Om du ikke forventer å finne han død i en grøft, så ikke mas på han.
Han tar sikkert kontakt med deg igjen, før eller siden,- om han faktisk bryr seg om deg!

-Når du så har han på tomannshånd, så ville jeg konfrontert han med hvorfor han i blandt aldri svarer på meldinger. osv. Han må da skjønne at du er glad i han, og forventer livstegn! Da kan du også nevne dop-bekymringene og samtidig påpeke at du ikke vil gå fra han om han skulle fortelle "sannheten".

Kunnskap og noe erfaring med diverse rusmidler er etter mitt syn bare sunt og bra! Det som betyr noe er hvordan ting fungerer i det daglige og samholdet dere i mellom. -Som virker noe tynt etter det jeg kan lese, om jeg skal være ærlig Kommunikasjon er alfa og omega...
Sitat av missbe Vis innlegg
her kom det masse info.. tusen takk..

skall snakke med han helt sikkert nå..
men han ringer meg jo ikke. hvor lenge bør jeg vente med å ringe han igjen? dette her er jo helt merkelig...
Vis hele sitatet...
Gjør deg selv en tjeneste og LES om narkotika her på freak.
Og ta den listen som Zulu123 kom med med en kraftig klype salt.
Trådstarter
46 1
hei.. nå har jeg lest på symtomer.. her er disse han har mye eller litt av..
hva tror dere????

•Vanskar med å stå opp om morgonen.
•Uventa eller påfallande skifte - frå elles faste omgangsvenner - til meir sporadisk og ubestemmeleg miljø som vedkomande ikkje ønskjer å gjere skikkeleg greie for.
•Oftare og langvarige fråver frå heimen, også utover kvelden/natta, utan at vedkomande gir noko god forklaring på dette
•Generelt inntrykk av at fortrulegheit til foreldre/kollegaer blir dårlegare.
•Oppfarande og irritabel - ut over det som ein kan rekne som normalt for alderen og det ein elles har vore van til.

Fysiske endringar
•Fleire tilfelle av snue.
•Raude/blodsprengde og tårefylte auge.
•Hoste i situasjonar der det ikkje er grunn til å trur at det skuldast ei normal liing.

VELDIG MYE AV DETTE:

•Uforklarlege symptom på at ein er trøytt og overdriven gjesping i tide og utide.


Sosiale problem

•Held ikkje avtalar og blir teken i store og små løgner.
•Bagatelliserer konfliktar med skule, heim, arbeidsgjevar, kameratar, politi osv.
•Openberr interesse for å forsvare bruk av rusmiddel og andre rusmisbrukarar.
•Brukar tid med andre misbrukarar.

det er de jeg fant som passer mer eller mindre
Sitat av missbe Vis innlegg
•Vanskar med å stå opp om morgonen.
Vis hele sitatet...
Alvorlig talt, det der er ikke et symptom på noe som helst.
Sitat av missbe Vis innlegg
•Uventa eller påfallande skifte - frå elles faste omgangsvenner - til meir sporadisk og ubestemmeleg miljø som vedkomande ikkje ønskjer å gjere skikkeleg greie for.
Vis hele sitatet...
Virker heilt alvorlig ikke som at dere har den komunikasjonen som trengs til at du kan vite dette.
Sitat av missbe Vis innlegg
•Oftare og langvarige fråver frå heimen, også utover kvelden/natta, utan at vedkomande gir noko god forklaring på dette
Vis hele sitatet...
Igjen, for dårlig komunikasjon, men forøvrig kan det muligens være et tegn ja.
Sitat av missbe Vis innlegg
•Generelt inntrykk av at fortrulegheit til foreldre/kollegaer blir dårlegare.
•Oppfarande og irritabel - ut over det som ein kan rekne som normalt for alderen og det ein elles har vore van til.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge har du kjent denne karen?

Fysiske endringar
•Fleire tilfelle av snue.
•Raude/blodsprengde og tårefylte auge.
Hoste i situasjonar der det ikkje er grunn til å trur at det skuldast ei normal liing.
Vis hele sitatet...
WTF ?? Kan man ikke nyse lenger uten å bli misstenkt for å være kriminell????

•Uforklarlege symptom på at ein er trøytt og overdriven gjesping i tide og utide.
Vis hele sitatet...
Jeg er også ofte trøtt etter for lite søvn som skyldes helt andre ting en narko.


•Held ikkje avtalar og blir teken i store og små løgner.
•Bagatelliserer konfliktar med skule, heim, arbeidsgjevar, kameratar, politi osv.
Vis hele sitatet...
Noen er ikke så pliktoppfyllende som andre, og langt ifra alle liker å dele ut alle detaljer i sine problemer med diverse til andre.
•Openberr interesse for å forsvare bruk av rusmiddel og andre rusmisbrukarar.
Vis hele sitatet...
Seriøst, dette er bare et dårlig forsøk til å mistenkeligjøre alle som engasjerer seg i debatten rundt narkotikapolitikken.. Politiet kan kjøre denne fantastiske listen godt opp i anus.
•Brukar tid med andre misbrukarar.
Vis hele sitatet...
Missbrukere eller brukere?

For å si det slik; om damen min kom med en slik listet hentet fra politiet.no (3 måneder ut i forholdet) og mente dette var nok til å bekymre seg, enda hun ikke visste en halv ting om andre stoffer en alkohol og nikotin. Da hadde det blitt slutt på dagen
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Alvorlig talt, det der er ikke et symptom på noe som helst.
Virker heilt alvorlig ikke som at dere har den komunikasjonen som trengs til at du kan vite dette.
Igjen, for dårlig komunikasjon, men forøvrig kan det muligens være et tegn ja.
Hvor lenge har du kjent denne karen?

WTF ?? Kan man ikke nyse lenger uten å bli misstenkt for å være kriminell????

Jeg er også ofte trøtt etter for lite søvn som skyldes helt andre ting en narko.


Noen er ikke så pliktoppfyllende som andre, og langt ifra alle liker å dele ut alle detaljer i sine problemer med diverse til andre.
Seriøst, dette er bare et dårlig forsøk til å mistenkeligjøre alle som engasjerer seg i debatten rundt narkotikapolitikken.. Politiet kan kjøre denne fantastiske listen godt opp i anus.

Missbrukere eller brukere?

For å si det slik; om damen min kom med en slik listet hentet fra politiet.no (3 måneder ut i forholdet) og mente dette var nok til å bekymre seg, enda hun ikke visste en halv ting om andre stoffer en alkohol og nikotin. Da hadde det blitt slutt på dagen
Vis hele sitatet...
Im back.

Nå sier jo du at han ikke har noe problem. Mange av de tingene hun nevner er jo begrunnet mtp at han er tidligere rusmisbruker.
Hadde du nevnt en vanlig person, så hadde det blitt noe annet.

Enig i noe av det du skriver.
Sist endret av stagg; 27. september 2011 kl. 22:00.
Staggere, Jeg stiller meg bare kritisk til måten hun gjør dette på. Hun kan umulig kjenne denne personen så godt når hun selv ikke vet om han var en missbruker eller bruker. At han er i en gjobb som krever sikkerhetsklarering tyder vel mest på det siste alternativet.

For meg virker det hele som at hun er så redd for at han skal drive med noe (på bakrunn av null kunskap om narkotika og påvirket av den altfor vanlige skremselspropagandan) at hun blåser bagateller opp og ilegger alle handlingen hans langt mer en va som kansje stemmer.

At hun har sagt at hun hater dop er jo ett fint eksempel på hvordan skremselspropagandan virker. Dersom han skulle holde på med litt rus nå og da fortsatt, så er det sansynligvis en bagatell i og med at han er i full jobb og da fungerer normalt. Men han har hørt hennes holdninger, og vil derfor holde dette bruket skjult. I tilleg er det ikke sikkert han er så keen på denne jenta, de har vert sammen i 3 måneder, ikke 3 år.
Når han ikke svarer på telefon eller sms kan du jo bare ta deg et besøk til han.
Å når han sier at han er syk så kan du bare si at du skulle komme på et "sykebesøk" så du kunne hjelpe han litt.
Be han pisse da, å om du får rettigheter til å se prøvene? Problem løst. I win!
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Be han pisse da, å om du får rettigheter til å se prøvene? Problem løst. I win!
Vis hele sitatet...
Ja, det blir nok et langt og lykkelig forhold, bygget på kjærlighet, tillit og respekt, som gode forhold skal være.
Sist endret av The Great Catsby; 27. september 2011 kl. 22:22.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Hun kan umulig kjenne denne personen så godt når hun selv ikke vet om han var en missbruker eller bruker.
Vis hele sitatet...
Personlig tror jeg ikke hun vet forskjellen på en missbruker og bruker heller, som de fleste andre utenforstående.
Sist endret av VikingTheKing; 27. september 2011 kl. 22:22.
Ok. Ta deg en prat med han. Er fyren gla nok i deg er han ærlig.

Er han en rusmisbruker tror jeg det like greit forholdet går i dass.
Ikke fint sagt, men å leve med en rusmisbruker er så si umulig.

Du er ikke tjent med det, da du ikke overhodet ser ut til å egentlig vite noe som helst om narkotika.

Ta det opp med han på en rolig og behersket måte, til syvende og sist så gjør du alt dette i bunn og grunn fordi at du er glad i han. Fortell han det.

(Om han er i full jobb, stiller jeg meg tvilende til at han er en heavy misbruker)

Kanskje det hele har en enkel forklaring, så alt ender bare opp som en bagatell.

Du kan ikke vite før du har pratet.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Alvorlig talt, det der er ikke et symptom på noe som helst.
Virker heilt alvorlig ikke som at dere har den komunikasjonen som trengs til at du kan vite dette.
Igjen, for dårlig komunikasjon, men forøvrig kan det muligens være et tegn ja.
Hvor lenge har du kjent denne karen?

WTF ?? Kan man ikke nyse lenger uten å bli misstenkt for å være kriminell????

Jeg er også ofte trøtt etter for lite søvn som skyldes helt andre ting en narko.


Noen er ikke så pliktoppfyllende som andre, og langt ifra alle liker å dele ut alle detaljer i sine problemer med diverse til andre.
Seriøst, dette er bare et dårlig forsøk til å mistenkeligjøre alle som engasjerer seg i debatten rundt narkotikapolitikken.. Politiet kan kjøre denne fantastiske listen godt opp i anus.

Missbrukere eller brukere?

For å si det slik; om damen min kom med en slik listet hentet fra politiet.no (3 måneder ut i forholdet) og mente dette var nok til å bekymre seg, enda hun ikke visste en halv ting om andre stoffer en alkohol og nikotin. Da hadde det blitt slutt på dagen
Vis hele sitatet...
Dette var da unormalt mye kritikk til en person som vil ha hjelp?

Hun har forklart det med store bokstaver at hun ikke har anelse på symtomer av narkotika.

Når noen da, tilsynelatende erfaren innenfor rus, skriver en liste over symptomer som kan komme av narkotika og hun nevner noen av disse som passer til sin kjæreste er det personen som skrev disse punktene som skal ha kritikk.
Ikke en uerfaren person som prøver å finne ut av en vital ting i forholde, nemlig det at partneren bruker narkotika eller ikke.

Forøverig vil jeg si til TS;

Gamle vaner er vonde å vende.
Sist endret av Edited; 28. september 2011 kl. 00:20.
En ting skal være sikkert. Det er mye bedre å bare spørre han.
Etter hva frøkna har sagt hittil har det blitt konkludert at han var rusmisbruker.. Når han har innrømmet å prøvd diverse.
Og at han mest sannsynelig sporadisk bruker amf. Og hvis du starter tråden med "Jeg vet han bruker en eller annen form for dop", høres det kanskje ut som amf, men muligheten er jo at han ikke bruker noenting. Blir jævlig mye tipping.


Synd og være den som sier det, men du må tenke at han kanskje ikke er så intressert, eller at han bare tar det veldig rolig med deg. Du bryr jo deg tydeligvis nok om mannen til å spørre på et forum, kanskje du skal også si til deg selv at du bare overeagerer å prøver å finne en grunn til at han ikke har kommet like langt i forholdet som du har.

Tenk heller positivt, å ta dette opp med han på en rolig måte, ikke på sms...
Da tror jeg ikke du får noe svar, siden han ikke er så flink til å svare. Det kan jo også hende han bare er slapp og trøtt etter jobb, og innimellom har han mer lyst å være sammens med kompiser enn deg.
Sist endret av Navnl0s; 28. september 2011 kl. 02:24.
Få tak i noe amfetamin eller lingnende stoff, legg det på bordet hans hjemme hos han, og spør han utenforstående : Hva faen er dette? Da vil han mest sannsynlig si det er ikke noe, eller inrømme det er "Hans" eller noe sånt. Be da om en pisseprøve.

Uansett, helt ærlig. Som alle andre har sagt, kommunikasjon er viktig!
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Etter hva frøkna har sagt hittil har det blitt konkludert at han var rusmisbruker.. Når han har innrømmet å prøvd diverse.
Vis hele sitatet...
Tull, forskjellige typer narkotika du har prøvd er ikke definisjonen på en rusmisbruker!
Orket ikke lese hele tråden, men svarer på spørsmålet ditt:

Går det utover deg på noen måte at han bruker illegale stoffer? Er han voldelig, eller kan du ikke akseptere den siden ved han?

Hvis ja: Dump han....

Hvis du er mer bekymret så bør du heller finne ut om han er en sterk misbruker, eller om han tar seg en "liten en" for kos.

Hvis han er en sterk misbruker, så dump han...

Dette er ikke en side av han som du ikke kan forandre så lett...

MEN hvis du er villig til å ofre mye av din tid og mentalitet, så for guds skyld: HJELP han. For da trenger han deg virkelig. (BTW: å tyste inn til politiet er IKKE å hjelpe)
Sist endret av Katalysator; 28. september 2011 kl. 03:07.
Sitat av Splendid Vis innlegg
Tull, forskjellige typer narkotika du har prøvd er ikke definisjonen på en rusmisbruker!
Vis hele sitatet...
Eneste jeg gjorde var å ta opp hva andre og hun hadde konkludert med.
Jeg mener absolutt ikke at vi har nok info til å si han er rusmisbruker. Jeg syns ikke vi har nok info til å konkludere at han bruker dop i det hele tatt.
Frøkna skaper jo bare mer noia ved å sitte å prate med oss, framfor å bare prate med han. Det var hvertfall poenget jeg ville få fram, beklager hvis det var uforståelig.
Sist endret av Navnl0s; 28. september 2011 kl. 04:43.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Du sier selv at du ikke vet så mye om narkotika, da kan eg andbefale sterkt at du leser igjennom her på FF for eksempel så du kan få litt mer peiling.

Det kan fint hende at han er forsiktig med hva han sier til deg fordi han vet hvor lite du kan om dette og dermed er redd for at du skal dømme han slik folk flest dømmer de som foretrekker andre ting en alkohol.

Du skriver at han har drevet en del med narko, men ingenting om at han har vært avhengig. Det er stor forskjell på bruk og missbruk. Din beskrivelse av hans bruk som "alt ifra amf/E/GHB/syre/piller/" er mildt sagt misvisende og unøyaktig.
forøvrig så er hverken E, GHB eller syre noe hardcore farlig greier.



Okei, jeg andbefaler deg STERKT til å legge vekk noe så barnslig som å hate noe du ikke vet noe om (etter eget sigende)

Du har alt å tjene på å være åpen og fordomsfri, ikke opptre som en fjortenåring og samtidig lure på hvorfor han ikke tør å snakke ut om alt med deg.
Vis hele sitatet...
Så ecstasy, ghb og syre er ikke farlig? Mange har dødd av EN ecstacy pille. Ghb er meget lett å overdosere på. Jeg vet om en dame som har blidd sinnsyk etter en syretripp. Hva er det du driver å sier?

Du høres ut som en fornærma narkoman som ikke tåler at folk som ikke driver med narko hater narko. Jeg syns det er helt greit. At de hater dop gjør kanskje at de aldri prøver dop og ikke ender opp med et rusmisbruk..
Mange har dødd av å sette mat i halsen. Sukkerintaket er ikke lett å begrense,man blir fet og til slutt dør man. En jeg vet om fikk kreft uten å røyke en gang.

Hva er poenget ditt?

Du høres ut som en person som ikke vet helt hva du uttaler deg om.

Selv om jeg hater fete mennesker og den skaden de påfører samfunnet og seg selv, betyr ikke det at jeg opå noen måte ser ned på dem eller skal nekte dem å spise som dem vil.
Sitat av soriamoria Vis innlegg
Mange har dødd av å sette mat i halsen. Sukkerintaket er ikke lett å begrense,man blir fet og til slutt dør man. En jeg vet om fikk kreft uten å røyke en gang.

Hva er poenget ditt?

Du høres ut som en person som ikke vet helt hva du uttaler deg om.

Selv om jeg hater fete mennesker og den skaden de påfører samfunnet og seg selv, betyr ikke det at jeg opå noen måte ser ned på dem eller skal nekte dem å spise som dem vil.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er å svare på en kommentar som jeg mener ufarligjør disse stoffene.

Å sammenligne å dø av dop og dø av å sette mat i halsen er to forskjellige ting. Latterlige sammenligninger. Dop er en ulovelig substans, mat er noe man spiser for å overleve.

"Du høres ut som?" Her er jeg allerede dømt nord og ned etter 4 linjer. Du vet ingenting om meg du.

Ser ned på? Hva er du snakker om.. Om du hater feite mennesker så ser du jo ned på dem.. Jeg vet ikke hva slags koblinger du gjør. Men om jeg hater et menneske, så ser jeg ned på ham. Hvertfall i min verden. Om jeg ikke hater ham, men hater det han gjør, Så ser jeg ned på det han gjør.
Sist endret av chrox; 28. september 2011 kl. 07:13.
Sitat av missbe Vis innlegg
Hei

Kan dere hjelpe meg?
Jeg har et stort problem og er maktesløs siden jeg ikke vet hvordan jeg skal se dette.. men..

jeg har datet en fyr i 3 måneder nå.. jeg vet han har tatt en del dop fra han var sikkert 18 til 30 år (alt fra amfetamin, E, GHB, syre noen ganger, diverse piller) Han er 33 år nå. Han sier til meg at han har sluttet men jeg er veldig usikker på dette og om han skjuler noe.

Han røyker ikke røyk og er ganske sikker på at han hater hasj.

Men alikevel.. han er super søt og snill med meg som regel og vil finne på ting som ferier, middager, kino osv.. men.. det er to ting som bekymrer meg:

- noen ganger tar han ikke telefonen og kan la være å svare på meldinger i 1-3 dager. Jeg blir jo så bekymret også mumler han noe om at han har vært syk, sovet osv osv
- han virker ikke så seksuell.. han kommer veldig lite når han kommer og virker som han kan ha litt problemer med potens

Er dette vanlig når man har tatt dop eller TAR det?

håper dere kan hjelpe meg for jeg blir gal snart...
Vis hele sitatet...

Er vi sammen?
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Alvorlig talt, det der er ikke et symptom på noe som helst.
Virker heilt alvorlig ikke som at dere har den komunikasjonen som trengs til at du kan vite dette.
Igjen, for dårlig komunikasjon, men forøvrig kan det muligens være et tegn ja.
Hvor lenge har du kjent denne karen?

WTF ?? Kan man ikke nyse lenger uten å bli misstenkt for å være kriminell????

Jeg er også ofte trøtt etter for lite søvn som skyldes helt andre ting en narko.


Noen er ikke så pliktoppfyllende som andre, og langt ifra alle liker å dele ut alle detaljer i sine problemer med diverse til andre.
Seriøst, dette er bare et dårlig forsøk til å mistenkeligjøre alle som engasjerer seg i debatten rundt narkotikapolitikken.. Politiet kan kjøre denne fantastiske listen godt opp i anus.

Missbrukere eller brukere?

For å si det slik; om damen min kom med en slik listet hentet fra politiet.no (3 måneder ut i forholdet) og mente dette var nok til å bekymre seg, enda hun ikke visste en halv ting om andre stoffer en alkohol og nikotin. Da hadde det blitt slutt på dagen
Vis hele sitatet...
DET ER DU SOM ER MANNEN I HENNES LIV! awwwwww
Synes heller det høres ut som om fyren er full i angst jeg altså.
Trådstarter
46 1
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Synes heller det høres ut som om fyren er full i angst jeg altså.
Vis hele sitatet...
Tenker du det?
Hvordan da mener du? eller hvorfor det?
Bare ikke ladet ta helt overhånd. Ikke sikkert han bruker noe som helst. Selv har jeg blitt stemplet som narkotikamisbruker på skolen, selv om problemet var dårlig døgnrytme og veldig lite søvn. Blir ikke oppegående av slike ting heller. Men ta det opp med han. Spør rett ut! Kan bare hende han har en dårlig periode psykisk, noe som alle har der og da
du finner nok ut av dette
Sist endret av mr-martinss; 28. september 2011 kl. 14:02.
Sitat av chrox Vis innlegg
Så ecstasy, ghb og syre er ikke farlig? Mange har dødd av EN ecstacy pille. Ghb er meget lett å overdosere på. Jeg vet om en dame som har blidd sinnsyk etter en syretripp. Hva er det du driver å sier?

Du høres ut som en fornærma narkoman som ikke tåler at folk som ikke driver med narko hater narko. Jeg syns det er helt greit. At de hater dop gjør kanskje at de aldri prøver dop og ikke ender opp med et rusmisbruk..
Vis hele sitatet...
* Ecstasy(MDMA) er ikke farlig om det blir brukt riktig og moderat.
At folk dør av en enkelt pille er en myte som går igjen gang på gang. Har du kilder å vise til? I de tilfellene hvor folk har dødd av ecstasy i Norge har pillene inneholdt noe annet enn det de blir solgt som.

* GHB er meget lett å overdosere på fordi du ikke vet hvor sterk blanding du får på gata. Overdosering er derimot langt i fra så farlig som det høres ut som. Det er f.eks mye farligere å overdosere på alkohol (black-out).

Den eneste jeg skal gi deg rett på (under tvil) er LSD, som faktisk potensielt kan trigge psykoser hos utsatte individer ved første gangs bruk. Det blir likevel feil å si at det er veldig farlig. Sammenlign det med peanøtter. Noen uheldige personer er dødelig allergiske mot peanøtter, ville du klassifisert peanøtter som livsfarlig?

Noen her sa at du hørtes ut som en person som ikke vet hva du prater om. Jeg vil gå så langt som å si at du absolutt ikke har den minste peiling på hva du prater om. Dette har du blitt fortalt tidligere også, vi troller ikke, gjør vi vel?
Sist endret av fetter; 28. september 2011 kl. 14:59.
Sitat av missbe Vis innlegg
Men blir jo livredd når han ikke "gidder" å ta kontakt med meg.
Skal jeg bare fortsette å ringe eller synes dere jeg skal bare vente å se om han tar kontakt med meg?

Hva tror dere?
Om man tar dop, er dette bare slitsomt når noen "maser"
Vis hele sitatet...
Så hvis han ikke er rusmisbruker er det helt greit å mase og være klengete, altså? Kanskje han trenger litt alenetid? Kanskje du bare er et booty-call og han ikke vil gi deg feil ideer, eller er opptatt med noen andre?

Foreslår at du glemmer ordet "dop" og tenker over om du er fornøyd med forholdet dere har nå. Du kan ikke forandre på ham, så om det ikke funker bør du bare komme deg bort.
Sitat av fetter Vis innlegg
* GHB er meget lett å overdosere på fordi du ikke vet hvor sterk blanding du får på gata. Overdosering er derimot langt i fra så farlig som det høres ut som. Det er f.eks mye farligere å overdosere på alkohol (black-out).
Vis hele sitatet...
GHB kan også gi black-out. Det er ikke uten grunn det har blitt brukt som date-rape drug. (Sier ikke det er vanlig bruk, altså)
Sitat av chrox Vis innlegg
Poenget mitt er å svare på en kommentar som jeg mener ufarligjør disse stoffene.

Å sammenligne å dø av dop og dø av å sette mat i halsen er to forskjellige ting. Latterlige sammenligninger. Dop er en ulovelig substans, mat er noe man spiser for å overleve.

"Du høres ut som?" Her er jeg allerede dømt nord og ned etter 4 linjer. Du vet ingenting om meg du.

Ser ned på? Hva er du snakker om.. Om du hater feite mennesker så ser du jo ned på dem.. Jeg vet ikke hva slags koblinger du gjør. Men om jeg hater et menneske, så ser jeg ned på ham. Hvertfall i min verden. Om jeg ikke hater ham, men hater det han gjør, Så ser jeg ned på det han gjør.
Vis hele sitatet...
Bare for å gjøre det helt klart først. Det var da vitterlig du som slengte "du høres ut som.." etter en annen bruker her inne. Jeg gjorde det samme om deg for å vise hvor latterlig dette er.

Dessuten ufarliggjør personen ingenting, h*n sier at det ikke er veldig farlig i seg selv.
Sammenligningen med mat er faktisk ikke så latterlig som du skal ha det til. Ja man trenger det for å overleve, men det kan også bli farlig godt.

Ok, formuleringsfeil, jeg hater handlingene til fete mennesker. Beklager om du følte deg truffet.
Sist endret av soriamoria; 28. september 2011 kl. 17:54.
Sitat av khh Vis innlegg
GHB kan også gi black-out. Det er ikke uten grunn det har blitt brukt som date-rape drug. (Sier ikke det er vanlig bruk, altså)
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg skrev black-out er på grunn av at mange ikke tenker over at det å miste bevisstheten på alkohol er en overdose. En hard fyllatur trekker de fleste på skuldrene og flirer av, mens om en eller annen gølver på GHB freaker alle ut som om det er pulp fiction.
Sitat av fetter Vis innlegg
* Ecstasy(MDMA) er ikke farlig om det blir brukt riktig og moderat.
At folk dør av en enkelt pille er en myte som går igjen gang på gang. Har du kilder å vise til? I de tilfellene hvor folk har dødd av ecstasy i Norge har pillene inneholdt noe annet enn det de blir solgt som.

* GHB er meget lett å overdosere på fordi du ikke vet hvor sterk blanding du får på gata. Overdosering er derimot langt i fra så farlig som det høres ut som. Det er f.eks mye farligere å overdosere på alkohol (black-out).

Den eneste jeg skal gi deg rett på (under tvil) er LSD, som faktisk potensielt kan trigge psykoser hos utsatte individer ved første gangs bruk. Det blir likevel feil å si at det er veldig farlig. Sammenlign det med peanøtter. Noen uheldige personer er dødelig allergiske mot peanøtter, ville du klassifisert peanøtter som livsfarlig?

Noen her sa at du hørtes ut som en person som ikke vet hva du prater om. Jeg vil gå så langt som å si at du absolutt ikke har den minste peiling på hva du prater om. Dette har du blitt fortalt tidligere også, vi troller ikke, gjør vi vel?
Vis hele sitatet...
livsfarlig og farlig er to forskjellige ting. Jeg mener det er farlig å drive med Ecstasy, ghb og syre. Jeg mener det er farlig å drive med dop generelt. Intressen for dop og bruk av dop er grunnen til at folk havner på plata. De lever fortsatt, men jeg kan fortsatt si at det de driver med er farlig. Farlig for helsa, farlig for sosiale forhold og farlig for økonomien.

Finnes flere kilder på at folk har dødd av en ecstasy pille.

http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...tasy-pill.html


Det under er snakk om flere piller.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/07/20/212207.html (dette var i år 2000)

http://www.adressa.no/nyheter/trondh...ebate&start=50

GHB
Hvis du søker på ghb og dødsfall finner du utallige dødsfall som er knyttet til overdoser av ghb. I 2009 registrerte helse bergen 193 sykehusinnleggelser etter ghb overdoser. Og det er bare i bergen. I fjor registrerte Helse Bergen 193 sykehusinnleggelser etter slike overdoser.

kilde: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.6985908

Jeg står fortsatt på mitt og mener ghb, ecstasy og syre er farlig.

Du vet ikke hva du får. Du vet ikke hvor mye det er blandet ut, ergo du kan ikke kontrollere dosen.

Om du gjør det 100% riktig og får reint stoff så kan det være en annen sak.
Men trur det er et fåtall som klarer dette.
Chrox, ja det finnes flere som har dødd av èn pille, men det er fortsatt x-antall tusen for hvert av de tilfellene som bare hadde det gøyt.
David Nutt, a former chairman of the UK Advisory Council on the Misuse of Drugs, stated in the Journal of Psychopharmacology in January 2009 that ecstasy use compared favorably with horse riding in terms of risk, with ecstasy leading to around 30 deaths a year in the UK compared to about 10 from horse riding, and "acute harm to person" occurring in approximately 1 in 10,000 episodes of ecstasy use compared to about 1 in 350 episodes of horse riding
Vis hele sitatet...
I GHB-dødsfall er det som regel andre rusmidler involvert, ofte alkohol uten at media opplyser om dette. At så og så mange er sent til sykehus etter GHB overdose har eg kommentert før, og de sover ut rusen på sykehuset, så går de hjem.

At en del ikke har peiling på hvor sterkt stoff eller ikke engang hvilket stoff de har fått, og allikevel velger å hive det i seg, gjerne med andre stoffer også. Er absolutt en farlig handling, men det gjør ikke stoffene som vi har diskutert farligere for det om.
Kan ikke dere finne dere en annen plass og diskutere det her? Jævla irriterende og måtte lese deres personlige erfaringer ang ghb osv. En hel side som har sklidd ut fra hva tråden egentlig handler om.

Ts, noe nytt? Snakket med vedkommende?
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Chrox, ja det finnes flere som har dødd av èn pille, men det er fortsatt x-antall tusen for hvert av de tilfellene som bare hadde det gøyt.

I GHB-dødsfall er det som regel andre rusmidler involvert, ofte alkohol uten at media opplyser om dette. At så og så mange er sent til sykehus etter GHB overdose har eg kommentert før, og de sover ut rusen på sykehuset, så går de hjem.

At en del ikke har peiling på hvor sterkt stoff eller ikke engang hvilket stoff de har fått, og allikevel velger å hive det i seg, gjerne med andre stoffer også. Er absolutt en farlig handling, men det gjør ikke stoffene som vi har diskutert farligere for det om.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig der. Har selv sluknet helt på GHB og våknet opp i fin form 4 timer etterpå. Men jeg mener for det at det ikke akkurat er sunt. Å ta en pille her og der og ta litt ghb nå og da er nødvendigvis ikke så farlig i seg selv.

Men jeg mener å gå inn på det sporet er meget farlig. 2 av 3 som jeg tok amfetamin med i helgene er fortsatt der nå i dag. Flere vil slutte og har vært inne på avrusning. De har begynt på igjen 2-3 måneder etter de har kommet hjem. Da kan man faktisk se hvor godt grep dopet kan ta rundt noen. Når de faktisk frivillig er på en institusjon i 1 år for å slutte. Og så starter på igjen




.