Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1488
Veldig få som bestiller tobakkfra utlandet via internett. Blir dyrere da etter hva jeg har forstått pga tollen.

Hva om man enkelt og greit bare tar kontakt med en privatperson i et land hvor tobakk er billig? For eksempel folk man gamer mye med.
Ta polen som et eksempel. En kartong Marlboro koster vel ca 150,-, og det er vel den dyreste normale røyken du får tak i tror jeg.
Du kan også få kjøpt diverse billigmerker til under halvparten.

men tilbake til ideen.. Du gir en polsk kar si 300,- per kartong han sender opp, hvor han da også dekker frakten.
Han tjener rundt hundrelappen per kartong og du selv sparer over 50%.

winwin? Hvorfor har jeg aldri hørt om folk som har gjort dette før?
Høye straffer om man blir tatt?
Sist endret av Bombasa; 13. september 2011 kl. 15:21.
Kanskje det blir sendt i retur i og med at helseadvarselen skal være på norsk og ikke polsk?
Jeg har slektninger nær grensa som ikke røyker, (blir jo ikke det samme) men ivertfall kjøper de kvoten til meg hver gang de er i sverige, samler opp en del og sender til meg etterpå.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Kanskje det blir sendt i retur i og med at helseadvarselen skal være på norsk og ikke polsk?
Vis hele sitatet...
Du pakker den jo inn i en anonym eske da.

Regner ikke med at dette er lov, men kan ikke tro annet enn at du kun mister pakken hvis du forklarer det bort med at det var en polsk kamerat som sendte det opp uten at du visste om det. Bursdagsgave eller lignende..
Sist endret av Bombasa; 13. september 2011 kl. 15:23.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Kanskje det blir sendt i retur i og med at helseadvarselen skal være på norsk og ikke polsk?
Vis hele sitatet...
ØØ... så sigaretter som man handler på svinesund er har Norsk helseadvarsel?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Du pakker den jo inn i en anonym eske da.
Vis hele sitatet...
Kan jeg få tilsendt heroin i hytt og pine så lenge den er pakket i en anonym eske...
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Kan jeg få tilsendt heroin i hytt og pine så lenge den er pakket i en anonym eske...
Vis hele sitatet...
Yup. Hasj også. Gjort av et par her på forumet. Nå sjekker nok tollen litt nøyere etter narkotika enn noen pakker tobakk da.
Tenker mest på bikkjer som snuser litt rundt eller pakker som er sendt ifra ''coffeeshop amsterdam''.

Pluss at straffene er mye høyere om man man blir tatt for å ha sendt dop i posten kontra et par kortonger marlboro.
Sist endret av Bombasa; 13. september 2011 kl. 15:28.
Sitat av t33zr Vis innlegg
ØØ... så sigaretter som man handler på svinesund er har Norsk helseadvarsel?
Vis hele sitatet...
Når ble Svinesund en netthandel?
Grunnen til at det ikke er låv og kjøpe snus (vertfall) over nettet lengre er fordi helseadvarselen ikke står på norsk.
Er ikke helt sikker på om det er sånn me røyk også, men vet det er sånn med snus som blir bestilt fra Sverige vertfall.
Sist endret av cookiesRGood; 13. september 2011 kl. 15:28.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Når ble Svinesund en netthandel?
Vis hele sitatet...
Hvem har nevnt netthandel?
Sitat av t33zr Vis innlegg
Hvem har nevnt netthandel?
Vis hele sitatet...
Les posten min oppforbi din siste, så forstår du.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Når ble Svinesund en netthandel?
Grunnen til at det ikke er låv og kjøpe snus (vertfall) over nettet lengre er fordi helseadvarselen ikke står på norsk.
Er ikke helt sikker på om det er sånn me røyk også, men vet det er sånn med snus som blir bestilt fra Sverige vertfall.
Vis hele sitatet...
Da burde det jo ikke være lov å ta med seg kvota heller fra sverige heller. (?)
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Kan jeg få tilsendt heroin i hytt og pine så lenge den er pakket i en anonym eske...
Vis hele sitatet...
Helt riktig.
Sist endret av Hater_mordin; 13. september 2011 kl. 15:33.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Da burde det jo ikke være lov å ta med seg kvota heller fra sverige heller. (?)
Vis hele sitatet...
Jo det er låv, men og handle fra nettet er ikke låv.
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6747790
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Jo det er låv, men og handle fra nettet er ikke låv.
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6747790
Vis hele sitatet...
Jeg er virkelig ikke karen som burde rette andres rettskriving, men lov skrives med O!

Takk for linken though.
Sist endret av Bombasa; 13. september 2011 kl. 15:39.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Yup. Hasj også. Gjort av et par her på forumet. Nå sjekker nok tollen litt nøyere etter narkotika enn noen pakker tobakk da.
Tenker mest på bikkjer som snuser litt rundt eller pakker som er sendt ifra ''coffeeshop amsterdam''.

Pluss at straffene er mye høyere om man man blir tatt for å ha sendt dop i posten kontra et par kortonger marlboro.
Vis hele sitatet...
Det å finne pakker som prøver å snike seg unna moms osv. med verdi over 200,- kr er høyere prioritert enn Narkotika.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Det å finne pakker som prøver å snike seg unna moms osv. med verdi over 200,- kr er høyere prioritert enn Narkotika.
Vis hele sitatet...
Vet. Det er derfor jeg nevner privatpersoner som sender opp tobakken for deg. Da slipper du pris på pakken og lapp med innholdet.
Sist endret av Bombasa; 13. september 2011 kl. 15:41.
Greieste er nok å sende en pakke sigaretter i hver sin konvolutt i stedet for en kartong. Brevpost blir nok skjeldnere sjekket fysisk. Regner med at de bare sender hunden på hele brevsekken :P