Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 11489
Sitat av amhx
utroligt som dette vekker minner!

noen som har sett brannmannsam i det siste??
jeg holdt på å le meg ihjel når jeg hørte etter på sangen

brannmann sam, brannmann sam, ingen er så kjekk å stram!*LOL*

tenk å sende sånn på barne tv enkli
hehe
men det programmet som foregikk inne i kroppen..
hvordan bakterier kom seg inn(de var store lyseblå folk) å hva som skjedde når du fikk et sår å sånn...
noen som husker det??
vil laste det ned
Vis hele sitatet...
Det er det var engang et menneske, episodene som handler om kroppen.
Sitat av Lille My
Det er det var engang et menneske, episodene som handler om kroppen.
Vis hele sitatet...
Må nok rette meg selv her, jeg er bombesikker på at det var samme folkene/tegnestil, men det er ikke den serien. Hva den heter aner jeg ikke. Det er ihvertfall ikke "det var engang et menneske". Noen som vet? Var ganske grundig i hvordan kroppen fungerte og folkene var inne i kroppen og "kriget" mot bakterier osv.

Etter litt googling fant jeg "Det var en gang - livet" . Er samme stil som "det var engang et menneske", men handler om livet .

http://en.wikipedia.org/wiki/Once_Upon_a_Time..._Life
Sist endret av Lille My; 5. mars 2007 kl. 16:19.
Gul-Lars va jo skamfett ka dokkar slenger drit etter?, pluss Indigo var naboen min og gav oss alltid melkesjokolade når vi ringte på til han
Forresten noen som vet et sted jeg kan "kjøpe" Shagma/Children of Arkadia/Les mondes engloutis? Eventuellet skaffe engelske tekster?

Ja jeg har googlet og søkt på diverse sider.
Thomas toget og huset med det rare i, er det kuleste
Sitat av skolmen
pluss Indigo var naboen min og gav oss alltid melkesjokolade når vi ringte på til han
Vis hele sitatet...
Hehe, det hørtes bare suspekt ut.
ikke diss gullars da...
det var kanskje ikke sendt som barne tv, men ofte sendt under andre slike barne show på morningen...jeg husker værtfall de var ment for barn:

Biker Mice From Mars.
De derre musene på motorsykler fra mars som drev og reddet Chicago fra mr.Limburgers onde planer, hele tiden. For ikke å glemme Fettleif, Mr.Limburgers utrolig dumme "torpedo" og det lille sadomaschosiste skapningen til han derre doktorkisen.De hørte på ekte 80 talls rock og drakk øl
Intro musikken var også skikkelig 80talls rock. Jævlig kul sang faktisk.

og Saber Rider and the star sheriffs.
husker ikke helt hva den serien handla om men i hvertfall var det slik "stjerne sheriffer" som hadde slike stilige robotlignende drakter. Og Saber Rider var leder av de derre "star sheriffs'ene"
Han drev og red på en hest og vifta med et sverd.
Det var også mer som en blanding av science fiction og western såvidt jeg husker.
Den serien hadde også en ganske stili intro låt, den var også litt rocka men litt mer pop egentlig.

Noen fler som husker de seriene?
Sist endret av Yutao; 9. mars 2007 kl. 00:05.
Kan noen forklare meg hvorfor i alle dager jeg assosierer "Gullars" med en kjønnssykdom?
Sitat av Lycan
det var kanskje ikke sendt som barne tv, men ofte sendt under andre slike barne show på morningen...jeg husker værtfall de var ment for barn:

Biker Mice From Mars.
De derre musene på motorsykler fra mars som drev og reddet Chicago fra mr.Limburgers onde planer, hele tiden. For ikke å glemme Fettleif, Mr.Limburgers utrolig dumme "torpedo" og det lille sadomaschosiste skapningen til han derre doktorkisen.De hørte på ekte 80 talls rock og drakk øl
Intro musikken var også skikkelig 80talls rock. Jævlig kul sang faktisk.
Vis hele sitatet...
Har faktisk en pose med Biker Mice actionfigurer i skapet jeg Slå den du...
Sitat av Archj
Har faktisk en pose med Biker Mice actionfigurer i skapet jeg Slå den du...
Vis hele sitatet...
hmm, det har faktisk jeg og med motorsykler og greier og en man har en slaks "snor" man drar i så kjører den bortover
"Kom å syng en sang, leke gjør vi daaagen lang!"

Fraglene <3
noen som husker når Shagma - Children of arkadia gikk på tven forresten? Om noen husker ca hvor gamle de var når de så det og kan si et svar utav det så er det greit. Bare intresert i ca tid jeg
Totto har rett.
Alt det han har skrevet er gode gammle klassikere
Har noen hørt av pompel og pilt er døde? de fikk ikke til å repparere de:S så de måtte bare kaste de:/ så nå kommer det sannsynelig en form for animasjons pompel og pilt på vei på norsk barne-tv:S
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg sier bare: Mr Hickup!
▼ ... noen uker senere ... ▼
noen som husker en serie der vi følger en gruppe celler i kroppen som frakter oksygen i blodet, hver episode handlet om en ny kroppsfunksjon, husker at det var tegnefilm og at blå var en dominerende farge. noen som husker navnet?
Nei men den serien der var det morsomste som fantes på den tiden jeg så på barnetv. Ahh the memories.
Strekmannen var vel heller et pauseprogram enn barnetv, husker det gikk mellom barnetv og dagsrevyen, men og senere på kvelden..
Sitat av Dani87
noen som husker en serie der vi følger en gruppe celler i kroppen som frakter oksygen i blodet, hver episode handlet om en ny kroppsfunksjon, husker at det var tegnefilm og at blå var en dominerende farge. noen som husker navnet?
Vis hele sitatet...
Ah, husker denne. Det var ikke en del av "Det var en gang et menneske"?
http://images.google.com/images?svnu...=Search+Images

Eller het den "Kroppen vår" på norsk?
Kan fort være de samme folka som har laga begge.
Laget ikke Trond Viggo Torgersen kroppen vår da?
Sitat av totto
Vel, jeg savner Pompel og Pilt, Fragglene (har kommet tilbake til barnetv nå!!!) romlingane og alle de søte små seriene som gikk i "gamle dager"... Enig i det du sier polle, mange gode poeng. Det skremmer meg litt egentlig: Jeg våkner opp en morgen, går inn i stua og skrur på tv2, skal på jobb, så det er skikkelig tidlig. På tven er Teletubbies..... Det første jeg ser er en liten lilla kar med homo tegn på hodet som løper rundt og hyler "STOR KLEM, STOR KLEM" med ett godt grep om håndveska si...
I guess, they don't make quality programs for kids anymore...
Vis hele sitatet...

Pompel å Pilt husker jeg at jeg syns var drit skummelt.
Digga Branmann Sam og To Gode Naboer.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
*gjennopplive 5!?! år gammel tråd* :P *zombienoises*

Hehe da min familie var veldig in i tiden og fikk videospiller på et TIDLIG tidspunkt har jeg tre skap!! fulle med videokasetter av gamle barne-tv serier i alle kategoriene nevnt her.
Et evig kaos det vil ta en mannsalder å ordne *ønske seg vhs til data dings*

Gul-Lars var mitt først traumatiske møte med bergensk og har etter det aldri vært så umåtelig begistrert for de utlendingene der :P (alfred varmeflaske med bananskallteppe hjalp jo heller ikke)
DVD-boks med "det var en gang - et menneske" er allerede i hyllen og DVD-boks med "det var en gang - livet" er forhåndsbestilt.
Noen som husker mrs.gorgon... og eskene hennes ler MYE hver gang jeg ser den episoden (minner om div. slektninger JA!) også var det noen fløyter med hår der og mye annet sært.
Vidar Lønn Arnesen er en mann jeg IKKE kan fordra mye grunnet hans "et puslespill" og an
dre evneveike programmer.
Noen som husker.. Pernillee!!!

Må si meg MEGET enig i at barne-tv desverre har gått mer til hælvete enn Zimbabwe (at Bernander og Mugabe er nevnt i samme setning er HELT tilfeldig).
Fra å være spennende og lærerikt har det gått til å bli en bråkete, flåsete, psykedelisk morsomhetshelvete. Man trenger jo ikke være et geni, for å skjønne at programmer som UHU og skrimmelskrammel(eller no) er noe som er så til de grader ræva, at det burde gjeninnføres blodhevn. For ikke å nevne disse talentløse og mindre opplyste individene som er programledere for barne-tv. Hvor i svarteste HELVETE har de funnet disse kjønnsforvirra bremsesporene er for meg ett stort mysterium.
Noen som forresten husker at det for mange år tilbake gikk noe på nrk eller tv2 tidlig på lørdags- eller søndagsmorgen (08-09 el.) var ofte mye tegnefilmer av typen Donald og Darkwing-Duck...

hmmn
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet hva den lille bjørnen på barne tv med rød sydvest heter?
Tror kansje han hadde røde gummistøvler også??
Sitat av nem
Noen som vet hva den lille bjørnen på barne tv med rød sydvest heter?
Tror kansje han hadde røde gummistøvler også??
Vis hele sitatet...
http://goedde.at/Reutter/Bilder%202005/Paddington%20Bear/Paddington%20Bear%20(3).jpg
PADDINGTON!
Sist endret av ulldott; 17. august 2007 kl. 22:15.
Tusen takk.. lurt på det lenge
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hjelp hadde greid å trenge vekk telletubbis fra bevistheten min intil jeg leste denne tråden...
verre program skal en lete lenge etter.

"det var en gang et meneske" serien var en av de bedre, var det ikke flere forskjellige serier med de samme figurene da? mener å huske at jeg så de blant annet var i universet også.

Noen som husker en serie som gikk på nrk for ca 15 år siden. det var en gjeng som dro rundt med et snakkende romskip (når det snakket blei dette markert med lyssignal på toppen av skipet i anntenna(?), om de eventyra de hadde. Det var også en annen gjeng (om skipet deres snakket husker jeg ikke) som var onde som stadig la kjepper i hjula for de gode. den ene personen på det gode laget var ei jente/dame som anderledes i fargen enn de andre på laget sitt og hadde en perle på forhodet mener jeg pluss hun hadde noen evner.
Husker et glimpt fra serien der de er i en lybrarint og hun viser vei ved at det kommer en slags Lys-hale ut fra hodet hennes og dermed kunne de se hvor de hadde vert og ikke vert.