Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  125 7645
Jeg har nettop sett frem til ep0104 og er mildt sagt hooked. Denne serien virker veldig nøye gjennomtenkt, og en serie som virkelig kan fortsette i sesong på sesong.

For dere som ikke har sett serien, så handler den så langt om vanlige mennesker som oppdager at de har superkrefter. Hele serien blir bygget opp nesten slik en tegneserie blir bygget opp, altså blir kjent med heltene før "handlingen" blir satt ordentlig i spill (det er ihvertfall sånn det virker så langt).

Som dere sikkert skjønner, så anbefaler jeg denne serien på det varmeste.
Sjekk denne siden for mer info: Heroes: Nbc hjemmeside
I second that! Jeg har akkurat sett episode 1-3, og er selv hooked. Og det blir jeg svært sjelden.

Heroes er historien om 7-8 veldig uvanlige mennesker - med fantastiske superevner - som lever helt vanlige liv... Det de ikke vet, er at de snart må jobbe sammen - om menneskeheten skal unngå å bli utryddet. Det høres cheesy ut, men det funker som fy! Teleporti, tankelesing, uovervinnelighet, etc... Hva mer trenger en serie for å bli en suksess?
Sist endret av nso; 10. april 2019 kl. 00:11.
Enig i at det er bra! Liker å høre "tankene" til folk som man får mye av i første episode!
Og så så jeg de to første episodene i 720p. Kan ikke unngå å like det da
Sist endret av Nimrad; 17. oktober 2006 kl. 19:54.
Vet ikke helt hva jeg synes enda. Er til tider litt for mye av det gode. Selv om jeg må innrømme at det var et lite friskt pust i sjangeren.

Er litt redd for at denne serien kommer til å lide av "Jack Bauer" syndromet etterhvert. Det vil si det kan bli vel mange "katastrofer" som kommer til å oppstå som våre helter må avverge, men det tar vi når den tid kommer. Var faktisk mer imponert av six degrees som startet omtrent samtidig.
Jeg lastet ned heroes bare fordi jeg er allergisk for(?) e1s01 :P

Ble positivt overrasket, men synes episode to var en let me down. Men Bortsett fra det så er dette noe jeg kommer til å følge med på. Har hoppet på en rekke nye serier i det siste. Bl.a Supernatural som absolutt anbefales.
Sitat av Wiggles
Bl.a Supernatural som absolutt anbefales.
Vis hele sitatet...
Med fare for å gå vel langt OT her: Velger å kopiere noe jeg skrev i bloggen her om dagen:
Supernatural - Burde egentlig hete unnatural, pga av den utrolig dårlige historien, og dette skulle være X-files for den nye generasjonen. Jeg skriker på deres vegne.

Eneste jeg har å si om den saken ...
Jeg har sett de første fire episoden og må si meg enig med dere andre her. Det viker veldig bra og jeg har tro på at denne serien kan fortsette og være bra også
Veldig bra start på en ny serie, det blir spennende å se hvordan dette utvikler seg
Helt utrolig serie.. gleder meg til sesong avslutninga.. blir jo bare spennende og mer spennende detta her
Må si meg helt enig med resten av gjengen, de 4 første episodene var utrolig morsomme å sitte og se på. Spennende, og med en del fete plott-twists.

Til alle dere som ikke har sett serien, sett av noen timer og se de første episodene. Dette er ikke en vanlig superhelt-serie, denne vinkler det på en helt annen måte en det som er vanlig. Her er det ingen supermennesker, bare helt vanlige mennesker som tilfeldigvis har fått noen ekstraordinære egenskaper... med alt det positive og det negative det innebærer. Her er det alltid en liten reality-check like rundt hjørnet

Sjekk denne ut, det verste som kan skje er at du går glipp av freakforum i noen timer...
Hmm kjenner ikke til dette, men konseptet høres veldig ut som tv-serien "De Drabbade" som gikk for en tid siden. Det var uansett en av de bedre seriene jeg har sett så dette hørtes interessant ut.
Generelt sett så er vel alt som handler om overnaturlige ting god tv (i teorien i det minste)
positivt overrasket over denne serien, kommer til å følge denne tett ;D liker det overnaturlige.
Hvordan serie er dette? hvem annen serie kan man sammenligne denne på( hvilken måte også)?
Går denne i norge?
Man kan igrunn sammenligne evnene til disse personene i serien med evnene til x-men/ulike MARVEL arts figurer etter min mening.
Her er vel en liten beskrivelse av serien http://www.imdb.com/title/tt0813715/ , og denne serien går vel rett å slett ut på at ulike superhelter skal nyttigjøre for seg på ulike måter. Og forenes i kampen mot noe. Muligens det er en katastrofe eller no for å ikke røpe for mye, men den er verdt å ses.

Edit: Helt vanlig mennesker, oppdager sine forskjellige overnaturlige evner.
skjønner.. så den er liksom som 2400(tror jeg den heter)?
Sitat av RosaKarpe
skjønner.. så den er liksom som 2400(tror jeg den heter)?
Vis hele sitatet...
I fare for å gå litt vel langt off topic her; Riktig så dårlig er nok ikke Heroes. I 2400 vet "alle" at disse har evner, her er det mer "vanlige" folk som oppdager det, om du skjønner hva jeg mener.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Var knall denne serien. Var ganske lik 4400 men synes denne var utrlolig spennende, så første og endte opp med å se de 4 som har komt ut.

Håper ikke det lager såpe serie av det som alle andre seriene som blir populære.

Når sender de dette?, er det en gang per uke ? :-P
Vel.. nå må vi ikke sammenligne 4400 med Heroes 4400 blir fort veldig kjedelig, og Heroes virka kjempe spennende! Har sett alt som har kommet, og jeg kommer absolutt til å fortsette å følge med.
http://www.mininova.org/tor/369901

Noen som kan fortelle meg hvilken episode dette er?
Jeg finner s01e01 - s01e04, men også noe som later til å være en Pilot med tittel s01e00
cas: Tror det er den samme som s01e01.
Nå har jeg fått sett 2 episoder av Heroes, må si at det virker som et spennende program. Håper dem bare ikke hopper av sporet, som visse andre Tv serier gjør.
Nå som jeg er på jobb i 2 uker har jeg ikke fått med meg episode 4, og får heller ikke med meg 5 når den kommer...men de 3 første har jeg sett og jeg er hekta Jeg vet nøyaktig hva jeg skal gjøre når jeg kommer hjem med andre ord

Jeg liker den kineseren som løper rundt og teleporterer seg - ching chaaaao
Også er hun ikke så fryktelig stygg hun jenta som helbreder seg igjen heller
Serien er digg - håper at 5'eren kommer snart. Er litt utålmodig nå, hehe
Sitat av marsboer
Serien er digg - håper at 5'eren kommer snart. Er litt utålmodig nå, hehe
Vis hele sitatet...
I henhold til IMDB:
Season 1, Episode 5: Hiros
23 October 2006
Vis hele sitatet...
Sitat av cas
http://www.mininova.org/tor/369901

Noen som kan fortelle meg hvilken episode dette er?
Jeg finner s01e01 - s01e04, men også noe som later til å være en Pilot med tittel s01e00
Vis hele sitatet...
Pilot for Heroes som ikke ble sendt på TV.
Fant ut jeg skule sjekke denne serien og må si jeg ble positivt overrasket. Spennende historie og liker måten historiene til de forskjellige heltene flettes sammen. Liker alle de små detaljene, som f.eks det tegnet som tydelgivs spiller en viktig rolle. Går igjen overalt. Var lurt gjemt i bassenget når han med superhørsel ble lagt i håndjern. Liker sånne små detaljer.
Tror heroes blir en av de mest populære seriene, funker på alle mulige målter. Damer (Ali Larter, Hayden Panettiere), Action & Spenning (Sylar, og serien generelt). Heroes var akkurat det jeg trengte for å lyse opp dagene mine anbefalles virkelig, selvom konseptet for mange kan høres "nerdete" ut.

Konamixx: Finnes nok ingen med superhørsel, heller tankelesing hvis du mener politimannen.
Heroes er altfor spennende. Så nettopp ep 5 og det er smertefullt og vente en uke på neste episode :s.
Oh man, ep05 er for spennende. Ble nettop ferdig med den selv.
Peter er jo absolutt den råeste.

Lord_Kamikaze: Gleder meg som et lite barn til neste episode
5en var soleklart en av de beste episodene ;D venter som et barn på juleaften på ep 6 ;D
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Forconin
Pilot for Heroes som ikke ble sendt på TV.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har lasta ned den der og kan bekrefte at det er den samme som s01e01.

Må forøvrig bare si at jeg nå er 100% hekta og lider meg gjennom hver dag i venting på neste episode.

Synes ikke serien bør sammenliknes med 4400 eller X-Men for mye. Finnes nok av fellestrekk, ja, men til og med på tross av seriens tendens til å gi deg en følelse av det man finner av amerikanske tegneserier og deres superhelter er det for meg som om de har gjort konseptet til sitt eget.

Verdt å se! <3
Sitat av Mullah
Nei, jeg har lasta ned den der og kan bekrefte at det er den samme som s01e01.
Vis hele sitatet...
Den er ikke helt lik. Det er ca. to minutter med ekstra scener i den versjonen som kom ut før serien startet på tv.

Når det gjelder serien så følte jeg den begynte litt sakte, men episode 4 var veldig bra og 5 fortsatte i samme sporet så jeg kommer til å fortsette å se en stund til.
Syntes den virket litt shabby i starten, men det tar seg absolutt opp nå. Skal forstette å se på den.
Lurer på hvilken norsk tvkanal kommer til å kjøpe serien. Jeg tror TV3 (men jeg håper på TV2 eller TV-Norge pga mindre reklame).
denne serien er apselutt den beste jeg ser på, å jeg ser på mange, den virker veldig gjenom tengt, imåten ting er på så minner det meg litt om lost, de blir/er flettet sammen på en eller annen måte, som f.eks den siste episoden, der han kinesern snakker flytende engelsk å har sjegg, å ser han en time senere så kan han ikkenoe å ser ut som ett nerd =) har store forventninger til den her, håper de klarer å opprettholde spening utover
begynnte og se heros her om dagen og er nå blitt heilt hekta det er den nest råeste serien eg har sett... (den beste er Supernatural)...
Heroes.S01E06.HDTV.XviD-NoTV
* 2006-10-31 :: 05:22:13 *

Har den første episoden, men tør ikke se i frykt for å bli hekta.
Samt at e00 (pilot) ikke er noe som alt det andre - last ned og se selv
marsboer: Tipper den kommer på TV-norge, synes de har vært flinkere i seriesatsinga enn tv3 (Annet enn prison break). Men kommer uansett til å laste det ned, klarer meg ikke uten ^^
Denne serien vil appellere til et stort marked. Selve storyen spiller mye på det som ligger naturlig i mange mennesker "ønsket om å være noe mer enn det vanlige, kunne gjøre ting som andre ikke kan" og det beste med det hele er at storyen er skrevet bra, til en forandring.

Det er hvordan den er skrevet og ikke plottet som skiller denne ut fra mange andre superhelt serier.

Har sett 2 episoder og ser denne blir en hit.

Tv3 eller andre mindre kanaler i Norge bør skaffe seg denne før noen kommer i forkjøpet.
Ny proper: Heroes.S01E06.Better.Halves.PROPER.HDTV.XviD-FQM

Proper notes: NoTV's release is 140ms out of sync at the
beginning and gets progressively worse to 260 out by the
end. 0/3 tonight boys, maybe you should stick to your fake
DSRs
s01e06 ga en fin liten twist. Ante meg hva som var med DL fra starten, men men.
Ting begynner ihvertfall å skje i et høyt tempo nå.

edit: jeg har denne Heroes.S01E06.HDTV.XviD-NoTV og den funker plettfritt.
Heroes.S01E06.720p.HDTV.x264-CTU lasta jeg ned. Syns det er greit med skikkelig kvalitet, men det ble en stor skuffelse at den på visse steder hakket i VLC (jeg legger dog skylden på Windows Vista RC2 som jeg har på laptoppen). Prøvde å finne codecs for at den skulle kjøre i WMP, uten hell. Når jeg pakket den ut fikk jeg en '.mkv' fil, er vel noe HD greier jeg ikke har fått med meg. Hvordan bør denne filen kjøres ?
Mener å huske at .mkv er det nye HD formatet ja.
Har du vlc 0.8.5? Ville da tro at den ville takle .mkv.

edit: post nummer 600
Sist endret av Bob Saget; 31. oktober 2006 kl. 20:56.
Sitat av Lord_Kamikaze
Heroes.S01E06.720p.HDTV.x264-CTU lasta jeg ned. Syns det er greit med skikkelig kvalitet, men det ble en stor skuffelse at den på visse steder hakket i VLC (jeg legger dog skylden på Windows Vista RC2 som jeg har på laptoppen). Prøvde å finne codecs for at den skulle kjøre i WMP, uten hell. Når jeg pakket den ut fikk jeg en '.mkv' fil, er vel noe HD greier jeg ikke har fått med meg. Hvordan bør denne filen kjøres ?
Vis hele sitatet...
Ehm, vel, jeg bruker Vista RC2, og jeg kjører Heroes.S01E06.720p.HDTV.x264-CTU fint i windows media player. Men så lastet jeg jo også ned nyeste versjon idag da.
Jeg kjører HD x264.mkv filer i MediaPlayerClassic. Opplevde også endel hakk i VLC med bl.a Desp.housewives, men ting har gått bra med MPC.

Har ikke sett serien enda, men får ekstreme 4400 assosiasjoner ved å lese tråden her. Tenkte jeg ikke orket en 4400 spin-off.. men får kanskje ta en titt siden den får så mye skryt , dessuten kan det jo være noe å kose seg med frem til 4 sesong av 4400 sommer 07!
Er så far from the 4400 som det går. Eneste som er likt, er at begge seriene er i samme sjanger.
Heroes er bedre filmet, bedre laget, bedre gjennomtenkt, bedre effekter, bedre story, bedre skuespillere, mere dybde, mer spenning. Man kan rett og slett ikke sammenligne 4400 med heroes.
digger heroes også. helt rå serie.. hvis dere liker å preike om det, så er det bare å poppe innom superhiro.org et forum jeg fant her om dagen, hvor de er VELDIG flinke til å diskutere hver eneste episode, tegneserie og backgroundstory
Så akkurat episode seks, og jeg må si meg enig med dere - dette er en godt gjennomtenkt serie, med mange forskjellige personligheter, flettet sammen på en helt unik måte!

I E1-4 fikk jeg litt følelsen av at det var en film, ikke en serie, men den følelsen forsvant senere.

Hva kommer til å skje i en eventuell sesong to? Kommer de til å danne et slags team og slåss, som vi har sett (så altfor) mange ganger nå, eller blir det en annen vending på historien?
Høres ut som en serie nesten lik som The 4400.
Henter ned Heroes må se om det er noe! Høres iaffal ganske underholdende ut.