Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1207
Heisann

Nå begynner det å bli lenge siden jeg laget ei heavy låt, så synes det var på høy tide..

For ca. 1 år siden begynte jeg å ta opp ei hardrocklåt som hadde sykt råe riff og som rocket bra, men ble aldri fornøyd med vokalen så jeg la den på hylla.

Tok den ned fra hylla for noen dager siden og synes selv resultatet ble hørbart nå.. tatt i betraktning at jeg stort sett har sunget pop det siste året.. og det bærer også vokalen preg av

Låta heter "Dreams Ends Now" og gjerne kom med en tilbakemelding. Er det elsk eller hat eller bare midt på treet?

Du finner låta her: http://www.nrk.no/urort/Laat/305510/default.aspx

Let me know!
Fullt mulig min engelskkompetanse er mangelfull og rusten, men hvorfor heter låta "Dreams Ends Now"?

Ellers vil jeg si låta var god. Ikke helt hardrock-stemme alle steder, men hva gjør det når du synger så bra uansett. Stå på videre!
Sitat av fkoduandiooloco Vis innlegg
Fullt mulig min engelskkompetanse er mangelfull og rusten, men hvorfor heter låta "Dreams Ends Now"?

Ellers vil jeg si låta var god. Ikke helt hardrock-stemme alle steder, men hva gjør det når du synger så bra uansett. Stå på videre!
Vis hele sitatet...

Har du hørt sangen ? han synger jo "All your dreams ends now!"


Syntes det var bra jeg, synger bra og fete riff.
Eneste jeg kunne tenkt meg var å få litt mere "trøkk" i trommene. Men det er bare etter min smak.
Lykke til videre
Sist endret av Mrlarsen; 24. mai 2010 kl. 12:39.
Jeg syns det var en fet låt. Riffene funka jævlig bra, men jeg må si at jeg syns stemmen din passer bedre til litt softere musikk. Ellers vil jeg ha kalt låta The Dream Ends Now eller Dreams End Now. Dobbelt flertalls-S er ikke kult

Ellers stå på! Jeg er en fan av det du gjør, og synes du har sykt kule produksjoner!
Trådstarter
takker og bukker alle 3! skulle ønsket jeg hadde en Avenged Sevenfold type vreng på stemmen i låter som dette, men man har nå fått den stemmen man har så får man bare gjøre det beste ut av det. Tror jeg endrer tittelen til "Your dreams ends now"... er enig i at "Dreams Ends Now" høres merkelig ut...
Jævli fete riff. For min del faller det hele sammen når du begynner å synge clean på refrenget. Og den cleangitaren i bakgrunnen ødelegger mye av det røffe utrykket jeg får av introen. Men muligens det skal være sånn.
Tja... hører mye på rock, metal og diverse, så kanskje jeg blir ekstra kresen på det. Synes den sangen du lagde a la grandprix var kjempebra, mens denne blir litt for ... vet ikke helt, for å være ærlig. Riffene var gode, men kjentes kanskje litt vel overdrevne etterhvert. Vokalen var grei nok, men syntes ikke den passet helt til musikken. Du har en veldig god vokal, men den gir popvibber som kolliderer litt med den relativt tunge instrumentale driven. Kjøpte ikke helt teksten heller, men det kan godt ha mer med vokalen og dermed fremførelsen å gjøre enn selve teksten. Ellers synes jeg du har mye bra å komme med, kikka litt på Urørt, du bør absolutt fortsette å lage musikk.
jeg skal prøve å være kort, det er godt spilt.
sangen blir fortsatt sånn "teenage-jente poprock.
riffene var fete, men fortsatt, jalla.
Trådstarter
Stemmen min passer definitivt best til poprock, det er ingen tvil. Skulle funnet en grom 200 kilos biker til å brøle på hardrocklåtene, eventuelt hørt med Anders Friden om han har en ledig ettermiddag Må innrømme jeg synes det er såpass morsomt å spille inn hardt materiale at jeg kommer nok ikke til å slutte med det selv om stemmen min ikke helt passer musikken, men om det bør legges ut på urørt er en annen sak.. bør kanskje peile meg inn på en sjanger og holde meg til den med tanke på hva jeg legger ut på nett under "artistnavnet" mitt iallefall. Uansett.. takker for tilbakemeldinger!
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
One dream ends, several dreams end ^^

Forøvrig likte jeg sangen veldig godt.
Trådstarter
Sitat av Grimmy Vis innlegg
One dream ends, several dreams end ^^

Forøvrig likte jeg sangen veldig godt.
Vis hele sitatet...
Doh! søkte på google nå, og du har rett.. kanskje jeg skal ta meg litt bedre tid på rettskrivingen neste gang.. *kremt* (flaut)
Nå kommenterte jeg også på den forrige sangen din, med god tilbakemelding!
Synest at intro-riffet var mega kult, men som andre har påpekt, passer liksom ikke vokalen inn her. Ikke misforstå meg, den er sykt bra, men passer ikke til denne typen musikk.. Ska du først lage en "hard sang", er det bedre å gjøre det properly, eh? "If it's worth doing, it's worth over-doing" ;D
For all del ikke slutt med hardere låter, øvelse gjør mester og alt det der
Jeg syns dine hardere låter er de klart beste! Jeg liker veldig godt skrike/synge-metoden du bruker på sweet lies, kanskje du kunne fått inn noe av det igjen?

Ellers er riffene i denne sangen veldig bra. Det jeg vil si litt på er måten koringa er gjennomført i refrenget, det trekker litt ned for min del.

Men for all del, musikk er subjektivt, dette er min smak

Forresten, tror jeg muligens har sagt det før, men jeg anbefaler å sende en mail til spotify, hadde vært praktisk å ha sangene dine der, og det hjelper vell litt i hvert fall på "berømmelsen"
Sist endret av olli408; 25. mai 2010 kl. 10:51.
Enig med olli408, få inn mer scream. Det hjelper sykt på den harde følelsen av låta.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
linken til denne låta er endret, du finner den nå her om du skulle være interessert i en lytt: http://www.nrk.no/urort/artist/madskymre/
"Heal you" låten din er fortsatt favoritt. Den har jeg hørt på i sikkert 2 år snart
Trådstarter
Sitat av Liverbird Vis innlegg
"Heal you" låten din er fortsatt favoritt. Den har jeg hørt på i sikkert 2 år snart
Vis hele sitatet...
Kult! setter pris på det!