Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1244
Ok, jeg har lysst på en film jeg så for mange år siden.
Den handlet om en øy i amerika. Djevelen kommer til den øya en stormfull natt og forlanger et guttebarn som han skal lære opp til å ta plassen hans når han dør..
Han tar frem en pose med visdommens stener som alle er hite untatt en, den er sort. Den som velger den sorte må gi fra seg barnet. Noen som husker denne filmen? Ble vist på norsk tv et par år siden. Husker desverre ingen av skuespillerene.
Jeg tenker på en film basert på en Steven King bok...? Tar jeg feil nå ?
jeg husker heller ikke titelen, men den er basert på en roman av steven king.
Kan det være denne, har bare sett begynnelsen og det er en djevel aktig man på en øy
http://www.imdb.com/title/tt0135659/
Neeei, tror vi tar feil nå InsomniA; Tror filmen vi tenker på handler om ei øy der alle innbyggerne vandret ut på en brygge og druknet seg selv. Så flere hundre år etter, så er det samme på tur til å skje pånytt, elns...
Dani87's Avatar
Trådstarter
Sitat av zlamaniac
Kan det være denne, har bare sett begynnelsen og det er en djevel aktig man på en øy
http://www.imdb.com/title/tt0135659/
Vis hele sitatet...
er dessverre ikke denne, men minner veldig mye. Han samler alle i kirken husker jeg..


Er også en anne film jeg vil ha, den handler om en baseball trener som under en eller annen krig usa er med i må trene opp et damelag fordi alle gutta er med i krigen.. damene blir veldig gode
Sitat av Dani87
Er også en anne film jeg vil ha, den handler om en baseball trener som under en eller annen krig usa er med i må trene opp et damelag fordi alle gutta er med i krigen.. damene blir veldig gode
Vis hele sitatet...
Tror den heter "A league of their own", madonna er med i den hvis jeg ikke husker helt feil.
Sitat av Iarwain
Er det "storm of the century"?
Vis hele sitatet...
Ikke sjekk imdb linken, IKKE GJØR DET ! Faktisk, IKKE les de andre postene, i det hele tatt.
*********** MAJOR SPOILERS! *********************

Mener bestemt at det er den filmen... 2 deler, ikke sant? En fyr som går rundt med en stokk som kan gjøre forskjellige "magiske" ting. Han tar også med seg alle ungene på en flytur i drømmene deres. Og alle byfolkene er inne i rådhuset eller salen eller kirka (husker ikke helt) og diskuterer hvordan de skal bestemme hvem som skal gi fra seg ungen sin. Ender opp med loddtrekning. Og det blir ungen til den ene som er HELT uenig i at de skal gi etter for kravet. Og helt i slutten av filmen treffer mora eller faren ungen igjen på byen, men han stirrer på de med et djevelblikk før han så forsvinner inn i folkemengden.
Storyen hadde også noen sammenheng med en eller annen koloniby ifra kolonitiden, hvor noen folk senere returnerte og fant ut at alle 100 innbyggerne hadde forsvunnet sporløst. Eneste sporet var et tre hvor det var risset inn Roakon eller noe annet som startet på R og sluttet på N...

Det er den filmen mener jeg ganske sikkert. "Storm of the Century". Masse snø og greier.
SalkiN hva er det du snakker om?
Dani87's Avatar
Trådstarter
Sitat av empty_other
*********** MAJOR SPOILERS! *********************

Mener bestemt at det er den filmen... 2 deler, ikke sant? En fyr som går rundt med en stokk som kan gjøre forskjellige "magiske" ting. Han tar også med seg alle ungene på en flytur i drømmene deres. Og alle byfolkene er inne i rådhuset eller salen eller kirka (husker ikke helt) og diskuterer hvordan de skal bestemme hvem som skal gi fra seg ungen sin. Ender opp med loddtrekning. Og det blir ungen til den ene som er HELT uenig i at de skal gi etter for kravet. Og helt i slutten av filmen treffer mora eller faren ungen igjen på byen, men han stirrer på de med et djevelblikk før han så forsvinner inn i folkemengden.
Storyen hadde også noen sammenheng med en eller annen koloniby ifra kolonitiden, hvor noen folk senere returnerte og fant ut at alle 100 innbyggerne hadde forsvunnet sporløst. Eneste sporet var et tre hvor det var risset inn Roakon eller noe annet som startet på R og sluttet på N...

Det er den filmen mener jeg ganske sikkert. "Storm of the Century". Masse snø og greier.
Vis hele sitatet...
Ja det måsten være denne da, eneste jeg ikke husker er sammenhengen med de 100 innbyggerene som forsvant.. er det i en annen film siden du nemvner 2 deler? Tusen takk for alle svar!
Det være Storm of the Century, en mini-tv-serie i to deler (men har blitt vist sammen), og en tråd om den samme filmen var oppe for litt siden. Er det ikke denne filmen må det være en ripoff.
Jeg trodde det var 3 deler? Men uansett, sammenhengen mellom de so mhadde druknet seg "noen" år før og de gjeldene karakterne var bare for å bevise at djevelen hadde vært der før, og da hadde ikke han fått hva han ville, og derfor druknet alle seg.