Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1033
En natt tenkte jeg ut dette.

Tenkte at den store Chat-boksen kunne være en <iframe> som reloada seg hvert 8. sekund eller noe sånt. Navn-boksen skal "bevare" navnet, altså slik at du ikke må skrive det inn på nytt hver gang. Åsså skal liksom Navnet og Meldingen lagres i en html-fil (eller noe sånt), som blir vist i Chat-boksen. Man skal ikke trenge å logge seg inn eller noe sånt liksom.

Aner ikke om noe av dette er mulig da, men hvis dere kan hjelpe meg er jeg evig takknemmelig.

- fkoduandiooloco
Sist endret av nso; 7. januar 2021 kl. 22:57.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ikke mulig med HTML alene.
Det finnes tonnevis av gratis java chat script du kan bruke på hjemmesiden din, evt kan du velge en skrevet i php.

Bare søk i google: free java/php chat script
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
AJAX (http://en.wikipedia.org/wiki/Ajax_%28programming%29). Er veldig greit og bruke til online chat.

Ajax brukes i lag med php.

Google: Ajax php chat
Sist endret av comi; 25. november 2007 kl. 20:28.
Lag en .php fil med dette innholdet:

Kode

<?php
if(isset($_POST['submit'])) {
$navn = $_POST['navn'];
$navn = htmlentities($navn);
$melding = $_POST['melding'];
$melding = htmlentities($melding);
$melding = str_replace("\n", "<br>", $melding);

$fp = fopen("meldinger.php", "a+");
fwrite($fp, "$navn: $melding<br>");
fclose($fp);
header("Location: index.php");
} else {
?>

<form action="<?php $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" method="post">
<table border="0" cellpadding="10" align="center">
<tr>
	<td valign="top">Chat:</td><td><iframe src="meldinger.php" style="border:1px solid #000000;width:500px;height:250px;" scrolling="auto"></iframe></td>
</tr>
<tr>
	<td>Navn:</td><td><input type="text" name="navn" style="border:1px solid #000000;width:500px;" /></td>
</tr>
<tr>
	<td valign="top">Melding:</td><td><textarea name="melding" style="border:1px solid #000000;width:500px;height:80px;"></textarea></td>
</tr>
<tr>
	<td>&nbsp;</td>
	<td align="right">
	  <input type="submit" style="border:1px solid #000000;" value="Send" name="submit" /></td>
</tr>
</table>

</form>
<?php
}
?>
Eneste som er problemet her er at du må oppdatere siden for hver gang du skal lese en melding.

edit:
Dersom du kaller fila di chat.php må du huske å endre header location på linje 12 til chat.php
Sist endret av boblesaft; 25. november 2007 kl. 21:32.
Men hvordan skal jeg gjøre det med php-filen. Har laget en fil med det som Cinamon skrev. Kalte fila chat.php og forandret dermed header("Location: index.php"); til header("Location: chat.php");

Men nå aner jeg ikke hva mer jeg skal gjøre. Anyone?
Han sin kode skriver bare til en php-fil - og kan ikke kalles noen chat :-P
Last filen opp til domenet ditt.
Har lastet den opp nå, bruker home.no. Men når jeg skriver inn adressen til filen i nettleseren, får jeg bare spørsmål om jeg vil laste den ned liksom.
Sist endret av fkoduandiooloco; 26. november 2007 kl. 20:14.
home.no støtter ikke php ...
er det noe sånn du tenker på
http://www.pjirc.com/main.php ??
Det som hadde vært kjekt her, er at man kunne sluppet å trykke på "refresh" for hver gang man skal lese en ny melding.
Noen som vet hvordan man kan gjøre slik i javascript?
Sist endret av boblesaft; 2. desember 2007 kl. 11:31.