Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1510
Hei!
I starten av forrige måned byttet jeg fra iPhone 4(ios 7) til Sony Xperia z(android 4.2.2).
Begge telefonene har jeg brukt omtrent like mye, men har merka at xperiaen bruker mye mer mobildata enn iPhonen.. Er dette mulig?
Det er vel mest på snapchat den bruker mer.. Jeg leste at å sende en snap tok ca 30-50kb pr, men når jeg er på snapchat på Xperiaen min, sjekker en eller to snaps og kanskje sender en, har jeg plutselig brukt 10mb mobildata..

På iPhonen klarte jeg så vidt å bruke 400-500mb i måneden, mens nå, med Xperiaen er det det jeg bruker på bare snapchat..
Jeg har skrudd av bakgrunnsdata på snapchat, så jeg lurer på om det er jeg som trur den bruker mer eller om det er mulig at den gjør det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har vel ei oversikt over mobildata.Settings-Data usage. Der ser du kva som bruker data.
Trådstarter
85 0
Ja, og der er det snapchat som har brukt mest.. 500mb på snapchat og 30mb på alle andre program..
Sitat av Skanin Vis innlegg
Ja, og der er det snapchat som har brukt mest.. 500mb på snapchat og 30mb på alle andre program..
Vis hele sitatet...
En halv gigabyte? Høres veldig merkelig ut... lenge siden jeg har brukt snapchat nå, men finner du noe som kan justere bildekvalitet?
Trådstarter
85 0
Er ikke noe innstilling for det, nei :/
Mulig du mottar mer snaps nå enn du gjorde når du hadde iPhone?
Sjekk om det er sending eller mottak av snaps som trekker mye. Kan det väre at droiden sender bilder i full opplösning, mens iphone skalerer de ned?
Eller at kameraet du har på Android telefonen har mye høyere oppløsning på bildene den tar, og dermed bruker mer datatrafikk på å laste de opp?
jeg bruker snapchat mye, og jeg har foreløpig brukt 20 mb denne måneden. Jeg har en htc One
Det er mulig du bruker mer med android, men så er det fint at android gir deg muligheten til å ha kontrollen selv.
Gå inn i innstillinger og begrens bakgrunnsdata på alle apper som ikke trenger det. Snapchat for eksempel trenger det jo egentlig ikke, ved å begrense bakgrunnsdata gjør du slik at appene ikke får nett-tilgang før du åpner appen selv. Noe som er veldig bra og har spart meg for flere tusen mb. Også gir deg deg en liten overraskelse når du kobler på wifi for da syncer alle appene på en gang og du får masse varsler, cheers.