Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 6190
Har hørt at man kan bruke fargelinser for å skjule at du har store pupiller. Noen som har prøvd det? Hjelper det?

Fargelinser, eller "crazy linser" uten styrke kan du bestille på

www.fargelinser.no
www.nettoptikk.no

Har selv bestillt og skal teste :)
såklart det hjelper, når man ikke ser pupillene så ser man ikke pupillene. sier vel nesten seg sjøl. du har store pupiller, tar på linser med f.eks rødt, da tar jo ikke disse å tilpasser seg størrelsen på dine pupiller.
Funker som fjell det der, har gjort det ett par ganger xD
Men det beste er jo egentlig å få tak i noen som ikke synes så godt, så slipper man å få spørsmål om hvorfor man har på seg linser hele tiden
hehe:P var mange kule linser der da:P hmmm

Må kansje kjøpe noen slike selv:P

edit: Fant ikke ut hvor lenge de varer though... noen som vet?
Sist endret av Soffa; 25. november 2005 kl. 18:44.
Speedy's Avatar
Trådstarter
92 0
Ja, må selvfølgelig ha den fargen man selv har. Har man røde linser som MartinB sier, så ser vel man helt psycho ut :)
Trodde ikke "hvem som helst" kunne kjøpe linser jeg? Hørt flere som har kommet til optikeren når jeg har vært der for å sjekke mitt egen syn, de har blitt "kasta ut", får ikke kjøpe linser hvis de ikke har et problem. Men, hvis du får kjøpt så er det beste måten å skjule pupiller ... men hvis de er for store så dekker vel ikke linse-pupillen helt ?

Offtopic: var innom sida og kikket, hvorfor kunne de ikke ha knallrøde linser Vært tøft og gå rundt med og lage faen.
Lille My - hvorfor skal man bli nekter å kjøpe linser. Sålenge det ikke er noen styrke på dem fungerer de jo på akkurat samme måte som kosmetikk. No Problemo med andre ord.
Tingen er at de fleste optikere krever at du gjennomfører et linsekurs dersom du aldri har brukt linser før. Et annet problem er at Crazy-lenses er fittedyre. Tenkte selv å kjøpe et par blodrøde (som faktisk finnes, Lille_My), men droppet dette da linsekurset (en liten kjapp tutorial med ansatt om hvordan man korrekt tar på/av linser. Sovner man med disse i fylla kan man fort gjøre skade) samt linsene ble for dyrt.
Ja, det jeg mente også, men hos den kjeden ble de rett og slett nektet å kjøpe hvis de ikke hadde synsproblemer. Ikke vet jeg hva de var redde for men, er noe år siden. Og dette gjaldt "morsomme fargelinser".

Har hørt om de som mener de får tørre øyne av linser, kanskje noe med det å gjøre? At de ikke vil at hvem som helst skal gå rundt og "tørre ut øynene" uten å faktisk trenge linser... Jaja, hva vet jeg. Vet bare at de ble nektet å kjøpe.
Det er ingen regler som tilsier at man ikke skal få kjøpt linser med farger og mønster.
Speedy's Avatar
Trådstarter
92 0
Man skal egentlig ha øyeundersøkelse før man kjøper linser, hvorfor vet jeg egentlig ikke. Når man skal bestille på di sidene der må man krysse av for at du har hatt sånn øyeundersøkelse hos optiker. -- Bare å kryse av :D
hmmm... hvor lenge varer slike linser?
Sitat av Speedy
Man skal egentlig ha øyeundersøkelse før man kjøper linser, hvorfor vet jeg egentlig ikke. Når man skal bestille på di sidene der må man krysse av for at du har hatt sånn øyeundersøkelse hos optiker. -- Bare å kryse av
Vis hele sitatet...
Poenget er at det er en sikkerhetsrisiko inne i bildet. Optikere vil at du skal være 100% sikker på hvordan du får av deg linsene igjen. Det er ikke alle som klarer å holde øyelokkene oppe mens de krafser "på" øyet for å få av linsen.
Men er det ikke forskjell på øye størrelsen slik at noen linser som passer en annen sine øyne ikke nødvendigvis passer mine? Så viss jeg kjøper slike linser kan jeg riske at jeg vil få irritasjon på øyet eller noe slikt?
Har hatt tre sånne linsepakker og har aldri hatt problemer med dem. Så lenge man er renslig og da mener jeg veldig renslig, dvs vasker linsene og fingerne godt med linsevann før man setter linsene på.
Før jeg kjøpte første linsepakke hadde jeg aldri brukt linser før, så det var litt stress å få dem på de første gangene.

De linsene de selger på www.illusion.no er 2 månederslinser, men de holder lenger enn det.
Den lengste perioden jeg hadde linsene på i strekk var 4 dager, da var øynene ganske slitne, så det kan være lurt å ta dem av før man legger seg om natten.

Om linsen ikke er ren så kan jeg love dere at det svir noe så helt jevlig på øyet. Og siden det er ganske vanskelig å reparere øynene bør man være renslig med linser.

Sitat av InTrance
Men er det ikke forskjell på øye størrelsen slik at noen linser som passer en annen sine øyne ikke nødvendigvis passer mine? Så viss jeg kjøper slike linser kan jeg riske at jeg vil få irritasjon på øyet eller noe slikt?
Vis hele sitatet...
Skal ikke få irritasjon på øyet om dem er feil i forhold til ditt øye, det eneste jeg har merket er at linsene av og til sklir litt for langt ned sånn at jeg får en liten kant oppe til høyre.
Sitat av Lille My
Har hørt om de som mener de får tørre øyne av linser, kanskje noe med det å gjøre? At de ikke vil at hvem som helst skal gå rundt og "tørre ut øynene" uten å faktisk trenge linser... Jaja, hva vet jeg. Vet bare at de ble nektet å kjøpe.
Vis hele sitatet...
Altså, går du med linser kontirnuelig blir du tørr i øynene. Linser krever ganske streng hygiene, og er nok hovedgrunnen til at optikere ikke vil selge deg det uten at du trenger det. Du kan risikere infeksjoner og skade på øyet. Har lest om tilfeller der "party-linser" har gått i oppløsning i øyet og skapt sykdom, så man skal være forsiktig med slikt
Det har nok noe med det å gjøre ja, var ikke jeg som ble nekta, jeg kan ikke bruke linser (ikke spør, er nærsynt/langsynt/noe midt i...blir bare stress) men vet at folk har blitt nektet det når de skal ha for morro skyld.

Så klart, skal man på grisefylla med knallrøde linser på, eller viss dere skal trippe og setter linsene i før dere tar noe, slik at ingen ser at du har svære pupiller, så går det kanskje noen dager før man kommer på at de er der. Men vil man virkerlig ha det gøy, så er det jo vært det for en fest eller 2. Kunne godt tenke meg røde selv. Skal i konfirmasjon til søskenbarnet mitt til våren, og jeg er så glad i kirken at jeg vil sprite opp atmosfæren litt
Speedy's Avatar
Trådstarter
92 0
Hehe, tror du får en del blikk i kirka om du kommer der med rødglødene djevel øyner :D Gjør nok et godt inntrykk på presten da ;)
Sist endret av Speedy; 25. november 2005 kl. 20:53.
noen som har peiling på hva et linsekurs koser da?
Sitat av pusi
noen som har peiling på hva et linsekurs koser da?
Vis hele sitatet...
Det koster fra 100 til 200 kroner. Spørs litt om hvor rask du er til og klare det.
Jeg brukte 4 timer på og klare og sette på meg 1 jævla linse. Det er jævla vondt og grafse på øyet sitt!
Det er mest mentalt med linser, du må bare klare å overstyre trangen til å "herregud ikke la fingeren komme inn i øyet mitt" når du setter dem på.
Huff jeg synes det er ubehagelig å gå med jeg..
Sitat av thomaseh
Det koster fra 100 til 200 kroner. Spørs litt om hvor rask du er til og klare det.
Jeg brukte 4 timer på og klare og sette på meg 1 jævla linse. Det er jævla vondt og grafse på øyet sitt!
Vis hele sitatet...
Jeg klarte det faktisk første gang jeg prøvde. Var litt ubehagelig men ikke vanskelig. I starten MÅTE jeg bruke spil, men nå kan jeg gjøre det uten. Du blir vant med det
Skjønner ikke helt hva folk har problemer med o_O

Jeg er 14 år og greide og ta på linser på første forsøk.
Etter kanskje ett kvarters stress da :/

Men du må ikke ta dem av selv om det svir. Det betyr bare at du har fått litt fett på linsene. Det forsvinner raskt.
Sitat av Vexillum
Den lengste perioden jeg hadde linsene på i strekk var 4 dager, da var øynene ganske slitne, så det kan være lurt å ta dem av før man legger seg om natten.

.
Vis hele sitatet...
Øyna får ikke luft når du sover å sånt med linser, og du kan da skade øyna ganske lett.

For folk som aldri har brukt linser før, så kan man bli jævlig rød i øyna etter å ha brukt de en stund, spesielt om du tar trekk.. Da "tørker" øyna ut, og det er forjævlig å ha linser på:O Har brukt linser i et par år nå, og klarer fortsatt ikke å bruke linser når jeg røyker :P

Om du snuser i tillegg, burde du hvertfall være jævla forsiktig. Snus i øyet er faen ikke godt.
Speedy's Avatar
Trådstarter
92 0
Hvordan skal du prestere å få SNUS i øyet??
Slik: Du baker snusen og putter den i kjeften. Etter en liten periode med linsene på øynene så merker du at linsene "klør" litt, noe som ikke er uvanlig, og du putter en finger opp i et av øynene for å rette litt på den. Ikke akkurat magi.
Speedy's Avatar
Trådstarter
92 0
Ok, skjønner.
▼ ... flere år senere ... ▼
Vekker gammel tråd. Noen som vet hvor man får kjøpt fargede linser for å skjule evnt store pupiller?