Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1164
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis politiet ser jeg er sløv og jeg sier jeg tok subutex kvelden før, hva vil skje? Har ikke resept.

Om de finner ett par rivo, hero eller speed, hva vil skje?
bøter som regel.
bare fordi du gjorde noe ulovlig i går betyr ikke det at du slipper unna om du er så dum og innrømmer det for politiet i dag..
samme om de finner ulovlige ting på deg.

slutt å snakk med snuten om du ikke liker å bli taua, kun advokat og evt helsepersonell det kan lønne seg å snakke med.
Om tilfellet er at de stopper deg for å prate.
- Prat minst mulig.
Ifølge politiloven § 10 har man plikt å oppgi "navn, fødselsdato, fødselsår, stilling og bopel" når politiet ber om det.
Så her gjelder det å holde hodet kaldt og samtalen kort.
De kan ikke tvinge deg til å stå der å prate i evigheter. (I håp om å finne en grunn til mistanke om noe ulovelig)
Ved å spørre om du er anholdt må de enten svare nei, og dermed la deg gå, eller svare ja - hvorpå du kan be om en begrunnelse, og så bruke den mot dem senere.
Utover dette er det kun din egen stillhet som gjelder.
Hold hodet kaldt, fake it till you make it.

Om de kommer så langt at du ransakes og de finner narkotiske stoffer på deg vil du såklart bøtlegges for det du har på deg, avhengig av kvantitet og produkt.
Sist endret av hippiecrack; 26. februar 2020 kl. 12:21. Grunn: Ekstra informasjon.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av hippiecrack Vis innlegg
Om tilfellet er at de stopper deg for å prate.
- Prat minst mulig.
Ifølge politiloven § 10 har man plikt å oppgi "navn, fødselsdato, fødselsår, stilling og bopel" når politiet ber om det.
Så her gjelder det å holde hodet kaldt og samtalen kort.
De kan ikke tvinge deg til å stå der å prate i evigheter. (I håp om å finne en grunn til mistanke om noe ulovelig)
Ved å spørre om du er anholdt må de enten svare nei, og dermed la deg gå, eller svare ja - hvorpå du kan be om en begrunnelse, og så bruke den mot dem senere.
Utover dette er det kun din egen stillhet som gjelder.
Hold hodet kaldt, fake it till you make it.

Om de kommer så langt at du ransakes og de finner narkotiske stoffer på deg vil du såklart bøtlegges for det du har på deg, avhengig av kvantitet og produkt.
Vis hele sitatet...
Men på hvilket grunnlag kan de kreve ransakelse? Kun fordi jeg ser mistenksom ut?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men på hvilket grunnlag kan de kreve ransakelse? Kun fordi jeg ser mistenksom ut?
Vis hele sitatet...
Nei, egentlig ikke. Vist du ser åpenbart ruset ut eller det f.eks lukter cannabis av deg så er det nok til at de kan ransake deg på skjellig grunn til mistanke, men "skjellig grunn til mistanke" kan missbrukes så det holder, så om du møter på en kødd så kan han ransake deg uten grunn og komme seg unna med det. Det har nemlig skjedd meg og jeg vet om mange tilfeller der skjellig grunn til mistanke har blitt missbrukt
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av hippiecrack Vis innlegg
Om tilfellet er at de stopper deg for å prate.
- Prat minst mulig.
Ifølge politiloven § 10 har man plikt å oppgi "navn, fødselsdato, fødselsår, stilling og bopel" når politiet ber om det.
Så her gjelder det å holde hodet kaldt og samtalen kort.
De kan ikke tvinge deg til å stå der å prate i evigheter. (I håp om å finne en grunn til mistanke om noe ulovelig)
Ved å spørre om du er anholdt må de enten svare nei, og dermed la deg gå, eller svare ja - hvorpå du kan be om en begrunnelse, og så bruke den mot dem senere.
Utover dette er det kun din egen stillhet som gjelder.
Hold hodet kaldt, fake it till you make it.

Om de kommer så langt at du ransakes og de finner narkotiske stoffer på deg vil du såklart bøtlegges for det du har på deg, avhengig av kvantitet og produkt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Alge Vis innlegg
Nei, egentlig ikke. Vist du ser åpenbart ruset ut eller det f.eks lukter cannabis av deg så er det nok til at de kan ransake deg på skjellig grunn til mistanke, men "skjellig grunn til mistanke" kan missbrukes så det holder, så om du møter på en kødd så kan han ransake deg uten grunn og komme seg unna med det. Det har nemlig skjedd meg og jeg vet om mange tilfeller der skjellig grunn til mistanke har blitt missbrukt
Vis hele sitatet...
Og det er ingenting man kan si for å komme seg ut av en ransakelse uten pågripelse? Lettere da å bare ta boten tenker jeg.
Anonym bruker
"Blå Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En bekjent forsøkte å ro seg unna men å true med advokat, han har en kjent advokat. Virket veldig dårlig og politiet ble mer aggressive og plutselig så vrengte de også lommene mine selv om jeg i utgangspunktet ikke var en del av samtalen eller ble tilsnakket. Han var forresten idiot og kastet fra seg et tomt plastølglass midt i gågaten og det var årsaken til at politiet ga ham tilsnakk og hadde han vært ydmyk og beklaget seg hadde det sikkert gått helt fint. Nå ble han tatt for bruk og oppbevaring og for å motarbeide politiet og fikk fet bot. Selv sklei jeg gjennom uten at de fant posen som lå i boksern. Men jeg klaget ikke over noe og var forståelsesfull for at de måtte gjøre jobben sin og forsøkte å ha en god tone med de.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis politiet ser jeg er sløv og jeg sier jeg tok subutex kvelden før, hva vil skje? Har ikke resept.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden vil du fortelle politiet at du tok et legemiddel du ikke har resept på? Du skal alltids nekte for ethvert slikt simpelt lovbrudd såfremt du ikke er 90% + sikker på at de har nok beviser for å dømme deg. Si at du er sliten og ikke har sovet kanskje??


Politiet prøver å ta deg for det de kan, spesielt hvis de ikke liker trynet ditt(større sjanse for at de lar en søt blondine slippe med en advarsel enn en sliten knarker).
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uttak ny rusreform:


3. Hvor store doser kan man ha uten å få straff?
Her har utvalget delt seg i et flertall (8) og et mindretall (2). Mindretallets forslag i parentes.

Heroin 5 gram( 1)
Kokain 5 gram (1)
Amfetamin 5 gram( 1)
GHB, GBL1 og 1,4-butandiol 1 desiliter (0,5)
LSD 3 lapper/«syreblottere» (1 )
MDMA (pulver/krystaller) 1 gram (1)
Cannabis 15 gram (5)
Sopp inneholdende psilocin/psilocybin 50 gram (50) Khat 2 kg ( 0,5)
Legemidler 25 brukerdoser ( 5)
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forslag til ny rusreform.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er langt fra sikkert at det forslaget overlever. Jeg har grunn til å tro at man la seg på slike mengder, nettopp som et forhandlingstriks, slik at man kunne halvere de senere i forhandling, og så vil de likevel være noenlunde romslige

gode gamle "start på dobbel pris" trikset - Kenneth ville ikke bekrefte direkte, men smilte når jeg tok det opp

viktigste trikset for å unngå skjellig grunn til mistanke, er å ikke oppføre seg dårlig på offentlig steder, eller på andre måter tiltrekke seg oppmerksomhet.

Ser man på sakene fra et fugleperspektiv, så er bråk, sene fester, støy og slåssing og krangel ofte grunnen til at politiet dukker opp
Sist endret av meaculpaUIO; 27. februar 2020 kl. 17:00.