Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1175
Jeg bruker aldri narkotika, men på onsdagen var det jo en «lur ide» å prøve amfetamin fra en kompis. Han hadde fått dette stoffet fra en fyr, så trolig no urent drit der da.

Alt var «morsomt» og vi hadde nach til morningen -drakk ei øl, men vi snorta flere ganger. Dog ikke så veldig mye tror jeg, men nok til at jeg i tolvtiden neste dag fikk helg angst. (Hadde ikke sovet). Hele torsdagen var jeg helt utkjørt og livredd for å dø. Pulsen var vill og hjernen var svimmel. Helt jævlig følelse.
I dag er det mandag og jeg føler meg fortsatt litt «rar»... Litt sånn svimmel, for å forklare det enkelt.
Funker greit å sitte alens, men sammen med folk eller på kjøpesenter så blir jeg veldig ør i hodet.

Er dette normalt? Begynner å få litt noia av dette og hva jeg egentlig har dytta inni nesen...
Har jeg fått varige men nå liksom.
Ble lite mat og drikke tors, fre og lør, så jeg skjønner at kroppen kanskje er litt smått underernært.

Hjelp? Hilsen ei som aldri mer skal prøve noe
Nedturer er heavy på hodet. Du har sannsynligvis en slags derealisering som har kicket inn da du har vært under stor mengde stress. Ikke uvanlig for nybegynnere i rusverdenen uansett om det er nedturer eller tripp på sopp.

Det beste du kan gjøre nå er å minske mengden energi du bruker på å fokusere på følelsen av å være "rar". Jo mer du fokuserer på det jo lenger vil det vare. Spis sunt, mosjoner/tren, og ellers lev et balansert liv så du ikke føler deg dritt. Slapp av og tenk på det slik at det er en forsvarsmekanisme som har slått seg på og du er trygg. Går det ikke over får du gå til legen
Takk for svar.
Holder meg unna dop, siden jeg mistet en bror av overdose. Men ble litt «fristet» til å prøve sammen med en kompis. Utrolig teit og jeg trodde ikke man fikk en sånn insane shit nedtur. Håper jeg ikke får varige men....
Aldri hatt det så jævlig i hele mitt liv i hodet. Like før jeg gikk ned på legevakten og ba om hjelp.
Har kompiser som har prøvd dette før og hatt heftige nedturer med syner og sånn (mye alkohol innabords også), så jeg håper min lille tur gjør meg normal snart og at dette var en lekse å lære.
Sist endret av Hattifnatt223; 24. februar 2020 kl. 16:51.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sleit med panikkangst i flere år etter jeg prøvde amfetamin første gang. Det gikk over etterhvert heldigvis og har ikke angst idag.

Støtter forslaget over om å prøve å fokusere på andre ting og tenk minst mulig på det. Spis sundt og sov godt så blir du fortere «normal» igjen.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg blir helt utkjørt av både amfetamin og kokain, rører ingen av delene lenger fordi den nedturen er så grusom og kan som du også opplever nå, strekke seg mot nesten en uke psykisk. Har også flere i nærmeste krets som har dødd på de stoffene så er det noe jeg direkte fraråder folk å ta så er det det.
Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg noe særlig for varige men etter denne 'ene' gangen.. Jeg har vært så mange igjennom utallige makka nedturer at jeg ikke har tellinga på engang å jeg trenger medisiner for å føle meg grei nok for å gå ut å omgås med mennesker, om det kommer av nedturene eller ikke vet jeg ikke for sikkert da jeg som regel bare trenger å bli vant til å være ute litt... et godt eksempel er dagen etter en heftig kveld på puben med noen kamerater eller slikt, da føler jeg meg mye bedre dagen etter å kan hode det igang.
Men nok om meg: bare drikk å spis mat du så ordner det seg forhåpentligvis til slutt :P
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Speed er gift!! Jeg får også sånne nedturer. Føler meg som søppel i rundt en måned etterpå. Dette er etter en natt. Noen tåler det bare ikke. Men trøst deg med at du kommer til å bli helt som før igjen, no worries.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Speed er søppel.
Sånn er det for meg også. Derfor jeg holder meg unna stimulanter. Få i deg nok mat og drikke så går det over i løpet av uka.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Speed er gift!! Jeg får også sånne nedturer. Føler meg som søppel i rundt en måned etterpå. Dette er etter en natt. Noen tåler det bare ikke. Men trøst deg med at du kommer til å bli helt som før igjen, no worries.
Vis hele sitatet...
Signerer dette. Men man skal ikke ta det heeelt som en klabert selvfølge å bli som før igjen etter speed. Enkelte ender opp i rusutløst psykose de ikke lander fra, eller som de får varige mén fra.

Men det går nok bra med deg denne gangen ts!
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går over, ikke tenk så mye på det. Uansett om det er ganske lett å si når mann ikke sitter i det selv. Men det går garantert over.