Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1386
Hei

Jeg var dum nok til å fortelle psykologen min om at jeg bruker hasj en gang i blandt. Vi pratet litt om det og det skjedde egentlig ikke noe mer.

I ettertid har jeg hørt at de har plikt om å melde fra til fylkesmannen. Er det sannsynlig at hun melder fra når hun ikke sa noe om det? Eller kan jeg forvente et brev fra politiet innen kort tid med inndrivelse av førerkortet?
I beste fall så tenker legen at du ikke er helt å kjøre, enda. Melder derfor ikke fra.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er det utenfor ditt kontroll. Vanskelig å si om psykologen din blir å varsle eller ikke. De har en plikt til å gjøre det, og de blir stilt ansvarlig hvis noe galt skjer og de var klare over dine rusvaner.

Har gjort den tabben selv for noen år siden. Jeg nevnte hasjrøyking, så begynte psykologen å skrible noe vanvittig i notatblokken, så spurte jeg om dette kommer til å få konsekvenser. Da fikk jeg beskjed om at hun har en plikt om å varsle. Da avsluttet jeg "behandlingen" på dagen og slapp unna det hele.

Bare spør psykologen din, han/hun blir ikke å lyve til deg.
Trådstarter
3 1
Hva mener du med at du avsluttet behandlingen og slapp unna? Da rapporterte hun det ikke?

Jeg kommer nok til å spørre hun når jeg får tak i hun, men jeg frykter at hun tenker; ja, fuck! Takk for påminnelsen, den har jeg glemt å sende
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hun har en plikt hvis hun vurderer det slik at du ikke oppfyller helsekravene til å kjøre, som i dag blir tolket til stor ulempe for cannabisbrukere. Jeg var med å støtte og samle inn penger for førerkortsakene flere år tilbake - folk mista lappen for å drikke cannabiste en gang i måneden mot menssmerter, en trailersjåfør mista levebrødet pga at han sa til legen at han røyka hasj på fisketur om sommeren.
Ja dette er ekstreme tilfeller, og de er en god stund siden, men sånn har det altså tidvis blitt tolket. Bjørn Dahl som var hovedmannen som drev denne greia sitter fengslet for en hasjdom for tiden, men saken er forsøkt tatt opp mange ganger.

Vær forsiktig med hva dere sier i behandling - det er ikke 100% trygt å søke hjelp hvis du forteller om illegal rusbruk mtp sertifikat, barn og en del andre ting.

Selvfølgelig er det mange som kanskje bør miste lappen pga rusbruk, men det fins også eksempler på at reglene blir brukt alt for strengt.
Trådstarter
3 1
Takk for svar. Jeg fikk snakket med henne og hun så ikke det som et problem at jeg gjorde det en gang i blandt, så hun hadde ikke tenkt til å ta det videre Phew!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fortale det til min psykolog også, flere ganger faktisk. Psykologen har ingen interesse av å kontakte politiet, i hvert fall ikke hvis det er en privat praksis. Du er tross alt en betalende kunde, og det er viktig å holde kunden fornøyd