Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2334
Fikk varsel om utlegg fra credicare. Ifølge google har credicare 1.2 stjerner, på over 30 anmeldser. Virker rett og slett som en scam-side?

Usikker hva jeg skal tro her.
Sist endret av bigdaddy; 8. juli 2020 kl. 00:19.
Inkassoselskap er vel forhåndsdømt til å få dårlige anmeldelser...

Du burde se på hva kravet er.
Trådstarter
92 3
Sitat av Dough Vis innlegg
Inkassoselskap er vel forhåndsdømt til å få dårlige anmeldelser...

Du burde se på hva kravet er.
Vis hele sitatet...
1300 inkl alt.
Credicare er et lovlig selskap med inkassogodkjenning fra Finanstilsynet. Det utelukker selvsagt ikke at kravet er feil, men du kan ikke legge til grunn at selskapet kun driver svindel.

Hvis du ikke kjenner deg igjen i originalkravet, må du i så fall bestride det. Kjenner du deg igjen i kravet, er det best å betale.
Trådstarter
92 3
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Credicare er et lovlig selskap med inkassogodkjenning fra Finanstilsynet. Det utelukker selvsagt ikke at kravet er feil, men du kan ikke legge til grunn at selskapet kun driver svindel.

Hvis du ikke kjenner deg igjen i originalkravet, må du i så fall bestride det. Kjenner du deg igjen i kravet, er det best å betale.
Vis hele sitatet...
Betalte idag, men problemet er at fakturaene ble sendt inn på min studentadresse, og jeg har vært hjemme i en annen by hele tiden.

Betalte 3 dager etter at utlegg-fristen. Jeg håper det er ok for dem, jeg har jo betalt, så får dem gitt meg mer gebyr.
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
1300 inkl alt.
Vis hele sitatet...
Jo men som over, er det opprinnelige kravet/kreditoren noe du kjenner igjen?
Trådstarter
92 3
Sitat av Dough Vis innlegg
Jo men som over, er det opprinnelige kravet/kreditoren noe du kjenner igjen?
Vis hele sitatet...
Ja, alt.

Usikker hvor strenge credicare og en evt namsmann er? Er det sånn at dem går videre med saken selvom du har betalt fullstendige beløpet?
Hvis du betalte kun 3 dager etter fristen, skal det gå helt fint. Har gjort det tidligere for meg hvertfall.
Min erfaring er at en kan betale inntil 8 dager etter fristen med de fleste firmaer før en får purring. Regner med at inkasso-byråer er strengere.
Trådstarter
92 3
Sitat av EzreaL Vis innlegg
Hvis du betalte kun 3 dager etter fristen, skal det gå helt fint. Har gjort det tidligere for meg hvertfall.
Vis hele sitatet...
Men sender dem ikke automatisk saken videre til namsmannen om du ikke payer før fristen?
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Men sender dem ikke automatisk saken videre til namsmannen om du ikke payer før fristen?
Vis hele sitatet...
Nei. Om jeg husker riktig så er det 10 eller 14 dager som må passere før man har lov til å sende ut purregebyr. Og det skal gjennom ganske mange loops før namsmannen tar over
Trådstarter
92 3
Sitat av Brekker Vis innlegg
Nei. Om jeg husker riktig så er det 10 eller 14 dager som må passere før man har lov til å sende ut purregebyr. Og det skal gjennom ganske mange loops før namsmannen tar over
Vis hele sitatet...
Men de 14 dagene er vel fra du får brevet og frem til fristen? Eller er det 14 dager etter fristen?
Hvorfor ikke bare betale nå og bli ferdig med det? Eller har du virkelig ikke råd til å betale 1300?
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Men de 14 dagene er vel fra du får brevet og frem til fristen? Eller er det 14 dager etter fristen?
Vis hele sitatet...
Beklager, leste tråden litt kjapt. Så ikke at det var snakk om begjæring av utlegg. 14 dager etter fristen som jeg nevnte er bare gyldig for fakturaer som de eventuelt sender purregebyr på.

Om du betalte 3 dager etter så tror jeg det fortsatt skal gå fint dog. Med overføring av penger så går det alltid noen virkedager, og slingringsmonn er alltid en ting.