Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 441
Hei.
Noen ganger kan jeg drikke feks 4 øl og ikke kjenne noe spesielt til at jeg har drukket i det heletatt. Andre dager, særlig hvis jeg er veldig klar, så kan jeg drikke bare en halvliter og kjenne det helt greit.
Har jeg da mere i promille den dagen jeg kjenner det etter 1 øl, sammenlignet mot den dagen jeg ikke kjenner det etter 4 øl? Kanskje et teit spørsmål, men lurer fælt på hvordan dette henger i hop.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Både og. Promillen øker raskere om du ikke har spist f eks. Men andre ting som humør og sinnstilstand den dagen påvirker også hvordan du kjenner rusen, man kan ha like høy promille på en dag man er i dårlig humør og ikke kommer i glad stemning, som på en dag man er lett i humøret og raskt føler seg brisen.
Rik Havfrue har rett.

Opplevd rus kommer an på mange andre ting enn bare promille.
Personlig merker jeg at jeg føler det som at jeg tåler mer når f.eks. er på en fest med nesten bare ukjente. Antar at dette er fordi jeg slapper mindre av, og dermed ikke lar rusen komme helt inn på meg, før det plutselig blir så sterkt at jeg ikke kan holde igjen og jeg går fra nesten edru til ape på én øl.

Kort sagt: rusfølelse og rusmiddelets påvirkning av kroppen henger ikke så tett sammen som mange tror.