Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2552
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan var det for deg å slutte med seroquel? Brukt de daglig i et års tid for søvn. Lest at man kan bli drit dårlig mye smerter, enda værre søvn enn utgangspunktet osv... Er også intr i å høre folks tanker om hvordan antipsykotika til de som ikke sliter med psykose eventuelt former hjernen gjennom bruk og evn langvarig skade av det? Står i dilemma om jeg skal slutte eller ikke. Får ikke benzo så de er et godt alternativ for å slappe av litt
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar 50 mg av og på i mangel av bedre alternativer. Har aldri merka noe ved bråslutt, selv etter et par-tre ukers sammenhengende bruk.
Fikk livet mitt tilbake ved å slutte på denne medisinen. Etter å ha stått på stedet hvil med livet når jeg gikk på denne medisinen i flere år, ble det en ny hverdag når jeg endelig «våknet» opp. Jeg har aldri følt meg så frisk mentalt som etter jeg sluttet, og jeg fikk meg både jobb og egen familie. Det var en bra medisin på flere områder, men min erfaring var at tilslutt var det seroquellen som skapte symptomene som igjen ble oppfattet som psykiske lidelser.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av QueenOfPanic Vis innlegg
Fikk livet mitt tilbake ved å slutte på denne medisinen. Etter å ha stått på stedet hvil med livet når jeg gikk på denne medisinen i flere år, ble det en ny hverdag når jeg endelig «våknet» opp. Jeg har aldri følt meg så frisk mentalt som etter jeg sluttet, og jeg fikk meg både jobb og egen familie. Det var en bra medisin på flere områder, men min erfaring var at tilslutt var det seroquellen som skapte symptomene som igjen ble oppfattet som psykiske lidelser.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype mer? Går selv på denne medisinen. Og vil slutte en dag og. Ble nysjerrig. Hvis du f.eks hadde depresjon eller angst, ble det borte?
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vært av og på seroquel over år. Veldig bra for søvn, kan også dempe tankekjør. Noe bivirkninger som økt sult men det er mulig å undertrykke og man kan også forsøke å gå ned i dose for å se om sulten da gir seg. Gikk fast på 100 mg i ett år, så ett år på 50 mg. De siste to har jeg tatt 25-50 mg i perioder med mye tankekjør eller perioder med dårlig søvn. Kan gå på dem i 2-3 uker også kutte helt i en måned eller tre. Merker ingenting når jeg kutter, bortsett fra at jeg er litt lettere i hodet når jeg står opp. Når jeg er på dem så tar det en times tid å våkne til liv slik at hodet virker. Da er litt gretten til jeg har fått et par kopper kaffe. Uten dem så kan jeg fint lese avisen direkt når jeg står opp og er ikke gretten før kaffen er klar.

Men som med alle medisinske spørsmål så er det vel best å snakke med legen din før du kutter? Kanskje mener legen du bør trappe ned og da bør du gjøre det.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har brukt 25-50 mg av og på for søvn. Fungert veldig bra på meg. Har tatt pauser uten bivirkninger. Har dog lest noen skrekkhistorier på nettet ang bråslutt med Seroquel.

Vi er alle forskjellige så ta heller en prat med legen hvis du er bekymret.

Hadde også vært lettere å gi deg svar hvis du fortalte hvilke dosering du bruker.
Jeg har spist 25-75 mg flere ganger i uka i 4-5 år. Siden ca november i fjor har jeg spist 50 mg hver eneste kveld. Men jeg la merke til at jeg ble sløv og dum av dette, pluss at det egentlig ikke hjalp på søvnen lenger, heller. Nå har jeg ikke rørt quetiapin på omtrent en måned. Eneste "abstinensen" var én våkenatt. Og jeg føler meg merkbart mer tilstede, våken og blid! Jeg synes søvnkvaliteten min har blitt bedre også.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan var det for deg å slutte med seroquel? Brukt de daglig i et års tid for søvn. Lest at man kan bli drit dårlig mye smerter, enda værre søvn enn utgangspunktet osv... Er også intr i å høre folks tanker om hvordan antipsykotika til de som ikke sliter med psykose eventuelt former hjernen gjennom bruk og evn langvarig skade av det? Står i dilemma om jeg skal slutte eller ikke. Får ikke benzo så de er et godt alternativ for å slappe av litt
Vis hele sitatet...


Å slutte med seroquel etter langtidsbruk har nesten de samme bivirkningene som å slutte på benzodiazepiner. Du kan ikke dø ved å kutte seroquel brått, noe du kan ved å kutte benzodiazepiner brått etter langtidsbruk.

Du kan oppleve skjelvinger,insomnia,svingning i humør,depresjon,kvalme og spying og diaree. (dette kan være inviduelt)

Snakk med lege om nedtrapping av medisinen om det er det du ønsker.




Kan legge til bivirkninger ved langtidsbruk av seroquel:


Long-term use or abuse of Seroquel may lead to

Abnormal thyroid levels.
High cholesterol and triglycerides.
Weight gain.
Low white blood cell counts.
Increased levels of the hormone prolactin which could lead to testosterone deficiency in men and disrupted menstrual cycles in women.5
Extrapyramidal symptoms (EPS) such as rigid muscles, drooling, tardive dyskinesia (uncontrollable movements in the face, tongue or other parts of the body) and restlessness.
High blood sugar levels (hyperglycemia) and diabetes risk. Uncontrolled blood sugar levels can result in ketoacidosis, coma, or death.
Seizures.
Arrhythmia or irregular heart rate (more likely in case of overdose).





Kilder:
https://www.greenhousetreatment.com/...el/withdrawal/
https://www.greenhousetreatment.com/what-is-seroquel/
Jeg brukte det fast i 1 år, og jeg slutta fordi jeg plutselig ble trøtt av meg selv (tok tablett til fast til hver kveld, men plutselig begynte jeg å bli jeg trøtt før jeg skulle ta den). Seroquel har gjort at jeg sover bedre enn noen gang (etter jeg har slutta) Før jeg brukte det sov jeg dårlig og lite, når jeg slutta sover jeg som normalt og kan sove lenge om jeg vill xD
Så merka ingenting, bare positivt med den.
Sist endret av NokErNok; 15. april 2020 kl. 19:03.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av forumbruker007 Vis innlegg
Å slutte med seroquel etter langtidsbruk har nesten de samme bivirkningene som å slutte på benzodiazepiner. Du kan ikke dø ved å kutte seroquel brått, noe du kan ved å kutte benzodiazepiner brått etter langtidsbruk.

Du kan oppleve skjelvinger,insomnia,svingning i humør,depresjon,kvalme og spying og diaree. (dette kan være inviduelt)

Snakk med lege om nedtrapping av medisinen om det er det du ønsker.




Kan legge til bivirkninger ved langtidsbruk av seroquel:


Long-term use or abuse of Seroquel may lead to

Abnormal thyroid levels.
High cholesterol and triglycerides.
Weight gain.
Low white blood cell counts.
Increased levels of the hormone prolactin which could lead to testosterone deficiency in men and disrupted menstrual cycles in women.5
Extrapyramidal symptoms (EPS) such as rigid muscles, drooling, tardive dyskinesia (uncontrollable movements in the face, tongue or other parts of the body) and restlessness.
High blood sugar levels (hyperglycemia) and diabetes risk. Uncontrolled blood sugar levels can result in ketoacidosis, coma, or death.
Seizures.
Arrhythmia or irregular heart rate (more likely in case of overdose).





Kilder:
https://www.greenhousetreatment.com/...el/withdrawal/
https://www.greenhousetreatment.com/what-is-seroquel/
Vis hele sitatet...
Dette er en side som handler om misbruk. Ved vanlige doser er det ikke like farlig selvfølgelig.