Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1654
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er sikkert et dumt spørsmål. Jeg skjønner ikke helt den kjemiske formelen til MDMA. MDMA står jo for metylendioksymetamfetamin. Betyr det at det er metamfetamin i MDMA eller?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er sikkert et dumt spørsmål. Jeg skjønner ikke helt den kjemiske formelen til MDMA. MDMA står jo for metylendioksymetamfetamin. Betyr det at det er metamfetamin i MDMA eller?
Vis hele sitatet...
Er ikke meth eller amfetamin I MDMA.

Har ikke mye kunnskap om kjemi men regner med at MDMA på en eller annen måte er i "familie" med amfetamin. Det samme er vell og DMMA som blir/ble brukt i mye kosttilskudd for trening.

Betyr ikke at det er meth bare for navnet ligner
En l
Sist endret av Sandybridge; 31. januar 2020 kl. 01:02.
Tror de er i "familie" som nevnt og i liket med racemisk amfetamin som består av en del dextro/d-methamfetamin og en annen del levo/l-methamfetamin så består også mdma av to like deler av såkalte enatiomerer, r-mdma og s-mdma. Har likevel aldri hørt om noen som har innta kun en av disse men poenget er at amfetaminer ligner men fungerer ikke likt. Det er ikke Etanol i Metanol så tror det er samme prinsipp
Anonym bruker
"Sinna Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har lurt på det samme, ble tatt på urinprøve etter jeg hadde tatt mdma, det slo ut på metamfetamin.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kjemi er ikke som å bake en kake.. Du ser jo at det er oksygen-atom i vann, men du klarer jo ikke å puste i vann?

Navnene som brukes i kjemien følger en viss nomeneklatur, og navnene beskriver strukturen av molekylet, både MDMA og Methamfetamin er fenetylaminer. En hver endring/tillegg i et molekyl skaper et helt nytt stoff, det er ikke slik at MDMA er en blanding av flere separate kjemikalier, det er bare ett molekyl. Navnet forteller oss at om du går ut i fra methamfetamin molekylet, så har MDMA noen ekstra atomer på visse posisjoner. Det har rett å slett med å kunne forklare hvordan strukturen på stoffet ser ut.

Nå er jeg ingen kjemiker, og det er et ganske heftig felt som jeg har alt for lite tid til å klare å gape over ordentlig, det er sikkert noen her inne som kunne forklart dette med større kompleksitet og med rett terminologi, men forklaringen min holder på dette nivået.


som du ser er det et methamphetamine med en metylgruppe tilkoblet to oksygenmolekyler (methylendioksi)
og tilhører gruppen phenethylaminer
Sist endret av Gloss; 31. januar 2020 kl. 19:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.