Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 3895
Jeg er ikke helt sikker på om jeg får lov til å poste denne tråden, isåfall bare slett den.

Dette er min statistikk:

Slettede innlegg:

Tråder: 2
Prosent av total: 7,69

Tenkte det ville være morro å se

Edit: dere finner info ved å trykke på menyen og ditt nick
Sist endret av Freefalling; 20. september 2019 kl. 07:58.
Tråder: 3
Prosent av total: 1,20

Satser på at det er fordi jeg var ung og dum en eller annen gang.
Sist endret av Viva la Opium; 20. september 2019 kl. 08:17.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vi har ingen regler mot dette.

Min statistikk:

Prosent av total: 0,56
Tråder: 47
Prosent av total: 9,36

Kan dåkk vel skjønn.
Tråder: 0
Prosent av total: 4,91
Judge Dredd
meitemark's Avatar
DonorAdministrator
Prosent av total: 0,19
Tråder: 1
Prosent av total: 5,33
Prosent av total: 2,80

Kan legge til at jeg har blitt utestengt en gang også.
Jeg var ung, dum og hadde nettopp "lært" meg web scraping i python og ville teste det ut. Det ble noen litt vel hyppige forespørsler til freak. En noe oppgitt admin sendte meg mail og lurte på hvorfor jeg utførte DoS-angrep mot freak. Forklarte og beklaget meg på en lite ydmyk måte (lest med dagens øyne. Flaut), men fikk svaret "Den er grei, ikke la det skje igjen." og utestengelsen ble opphevet.

Prosent av total: 4,65
Tråder: 15
Prosent av total: 6,77
Tråder: 52
Prosent av total: 12,02

Jeg leder sålangt :-)
Prosent av total: 1,30

Men har fått slettet en anonymtråd, den kom visst ikke med i statistikken.
Halvstudert røver
Myoxocephalus's Avatar
DonorCrew
Det bør bemerkes at det er svært mange innlegg som forsvinner fordi de siterer et annet innlegg som har blitt sletta. Et godt tilsvar til et troll bidrar til at trollinga blir stående og kranglinga de legger opp til får mulighet til å utarte senere. Derfor fjerner vi også saklige svar på dårlig innlegg med mindre de samtidig også berører andre viktige momenter i en pågående debatt. Det er en skjønnsmessig avveiing.
Man bør altså ikke legge veldig mye vekt på slettestatistikken, for akkurat som med KP kan det bety mange forskjellige ting.
Sist endret av Myoxocephalus; 21. september 2019 kl. 08:17.
Tråder: 3
Prosent av total: 6,06

Her har det nok vært noe rus involvert. Enten hos meg eller moderator, høyst sannsynlig hos meg.
Prosent av total: 5,91

Tror jeg har blitt truffet av det Myoxo nevner et par ganger
Prosent av total: 0,89

Jeg tenkte jeg hadde vært "snill" men ser jeg ligger et stykke bak Meitemark
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Tråder: 39
Prosent av total: 9,01
Prosent av total: 7,52

Den går da nedover iallefall.
Tråder 0
2,6%
Jøss! Trodde det var mer som hadde blitt sletta, jeg!
Tråder: 4
Prosent av total: 3,39

Kommentering i dødsdømte tråder og generell tastaturdiarè i begynnelsen av medlemskapet er vel de to hovedfaktorene som gir størst utslag på statistikken min.
Prosent av total: 5,88

Tror alt var i fylla, faktisk
Én eller to, tror det er to. Det blir sikkert fler. Prøver å jenke meg, men har en åpen og ærlig stil, så jeg kan glemme meg bort av og til. Men er sjelden eller aldri uhøflig før andre har vært uhøflige først. Det er menneskelig å glemme seg bort og jeg mener lederskap bør ta hensyn til slike ting, og også se ting i perspektiv, hvor mye man har bidratt med og hvor ofte man "glemmer" seg. Nå er dette forumet en god plass da, finnes andre forum hvor det er bare ræva te karl hele tida, mobbere får fritt spillerom og er du for åpen og ærlig så blir du banna med en eneste gang.
Prosent av total: 2,99

Flink gutt. Ihvertfall nesten.
Sist endret av SkammeligNykter; 20. september 2019 kl. 17:28.
Tråder:x4
Prosent av total:x2,88

Skal sies at jeg har en tidligere bruker når jeg var ung med 5000-6000 innlegg og nesten 1000 slettede innlegg hvis jeg ikke husker feil (jeg husker garantert feil). Jeg ble så klart sparket ut til slutt fordi jeg herjet som en barnslig 15 åring, noe jeg var.
Tråder: 9
Prosent av total: 9,22
Tråder: 12
Prosent av total: 2,02

Hadde vært morro å se hvilke tråder og innlegg som har blitt slettet :P
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hadde vært morro å se hvilke tråder og innlegg som har blitt slettet :P
Vis hele sitatet...
Tråder er nok mer interessant enn innlegg. Som myoxo påpekte, er det dessverre en del velformulerte innlegg som må forkastes fordi trollingen/søpleposten det svares er fjernet. Om noen da lurer på hvorfor... Så er det så enkelt som at trolling under visse emner, typisk relatert til innvandring bare ender i en meningsløs flamewar der folk kappes om å være uspiselige eller gi hverandre kallenavn.
Sist endret av Xasma; 20. september 2019 kl. 20:47.
Ikke mange innlegg som har blitt slettet, men heller moderatorer som ikke takler teorier som går imot deres syn og stopper derved tråder. Usmakelig. Starter/diskuterer aldri slike tråder igjen.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Siden det ellers er ganske listetråd, og det fortsatt er relatert (og det såvidt jeg husker er over en måned siden vi har hatt en slik tråd):

Når du poster dette med en bruker som har nada slettet innhold, uten å referere til spesifikke greier andre brukere kan formene noe om, er det lite troverdig
Sitat av theunknown12 Vis innlegg
Ikke mange innlegg som har blitt slettet, men heller moderatorer som ikke takler teorier som går imot deres syn og stopper derved tråder. Usmakelig. Starter/diskuterer aldri slike tråder igjen.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne utdype hvilke syn du mener sensureres. Eventuelt bruke meld om løftebrudd funksjonen om du ikke vil ta det her.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Siden det ellers er ganske listetråd, og det fortsatt er relatert (og det såvidt jeg husker er over en måned siden vi har hatt en slik tråd):

Når du poster dette med en bruker som har nada slettet innhold, uten å referere til spesifikke greier andre brukere kan formene noe om, er det lite troverdig
Vis hele sitatet...
Troverdig? Jeg har vel ca 5 forskjellige brukerkontoer her, 2 er vel i bruk og de andre blir aldri brukt mere. Har ingenting å bevise, jeg sier det som det er og vet jeg ikke er alene om dette. Driter vel i om jeg ikke blir trodd.
Judge Dredd
meitemark's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hadde vært morro å se hvilke tråder og innlegg som har blitt slettet
Vis hele sitatet...
I ditt tilfelle er det mest listetråder fra den gang i tiden vi slo ned på slikt.
Hvorfor har crew så mange sletta? ��
Sitat av 0bs Vis innlegg
Hvorfor har crew så mange sletta? ��
Vis hele sitatet...
Crew kan også gjøre feil, og Crew har også vært unge og dumme en gang i tiden. For ikke å snakke om det som allerede er nevnt, at noen kan finne på å svare et troll med saklige innlegg, for så å få slettet hele dialogen senere av noen andre.
Judge Dredd
meitemark's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av 0bs Vis innlegg
Hvorfor har crew så mange sletta?
Vis hele sitatet...
I tillegg til det Realist1 skriver, er det verdt å nevne at de aller fleste har ikke vært mod/crew/admin hele tiden mens de har vært her. Alle, inkludert meg, begynte som vanlige medlemmer og postet utrolig mye teit og dumt.
Sist endret av meitemark; 21. september 2019 kl. 00:55.
Halvstudert røver
Myoxocephalus's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Én eller to, tror det er to.
Vis hele sitatet...
Du kan jo selv se tallet på brukersiden din, så det er ingen grunn til å ytre usikkerhet rundt tallene. Du har i skrivende stund én sletta tråd, noen fler innlegg.
Det blir sikkert fler.
Vis hele sitatet...
Ingen grunn til å prøve...
Men er sjelden eller aldri uhøflig før andre har vært uhøflige først. Det er menneskelig å glemme seg bort og jeg mener lederskap bør ta hensyn til slike ting, og også se ting i perspektiv, hvor mye man har bidratt med og hvor ofte man "glemmer" seg.
Vis hele sitatet...
report.php
Sist endret av Myoxocephalus; 21. september 2019 kl. 08:54.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vis hele sitatet...
Du er ikke den første som har sagt noe i disse banene og jeg mener ærlig talt det kommer av missforståelser.

Vi mennesker er langt i fra perfekte skapninger og kommunikasjon er noe som kan slå feil til tider, sjansen for feil økes når man kommuniserer over et medium som internett. Sarkasme, spøk o.l. kan være starten på en heidundrandes krangel om en part tolker det feil og i mine år her på bruket har mange "umulige brukere" blitt eksemplariske når de har fått luftet ut frustrasjonen sin og fått forklart hvordan en debatt burde utarte seg litt.

So, om du føler for å gre ut om frustrasjonen din så send en PM!
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det bør bemerkes at det er svært mange innlegg som forsvinner fordi de siterer et annet innlegg som har blitt sletta.
Vis hele sitatet...
Kan være grenseløst frustrerende, men skjønner poenget

Vis hele sitatet...
Dette har jeg faktisk ikke sett et eneste eksempel på. Er det tenkelig at det var andre grunner til at trådene du tenker på ble slettet?
Sitat av *pi Vis innlegg
Dette har jeg faktisk ikke sett et eneste eksempel på. Er det tenkelig at det var andre grunner til at trådene du tenker på ble slettet?
Vis hele sitatet...
Ja, fornektelse.

Jeg ser på det som svært lite sannsynlig at crew stenger tråder fordi trådens innhold strider mot deres prinsipper, men det jeg ser relativt ofte er at tråder stenges fordi moderatorer eller crew på objektivt vis har tatt seg tid til å forsøke å snakke fornærmede til fornuft gjennom en serie velformulerte innlegg med gode argumenter bare for å bli møtt med usaklig sirkelrunking, stråmenn og personlige anekdoter.

Diskusjonen mellom Provo, Vidarlo og to andre medlemmer angående altruisme er et svært godt eksempel på hva jeg snakker om.
Godt mulig at tråden er slettet for lenge siden, men jeg regner med at crew husker dette helvetes spetakkelet som varte en god stund før tråden ble stengt.
Prosent av total: 3,83
Redpilled alfahann
bennnern's Avatar
Vis hele sitatet...
Enig.Ble ganske nylig bannet fra forumet for dårlig argumentasjon, uten at noen av innleggene mine var dårlige nok til å bli slettet.

Vil råde samtlige brukere som ikke er crew fra å gå inn i teoretiske diskusjoner om malthusianisme med en viss elitistisk dass.

Sitat av Knask Vis innlegg
Ja, fornektelse.
Vis hele sitatet...
Crew blir beskyldt for å ikke tillate teorier som strider med deres egen oppfattelse, men i følge deg er altså grunnen at debattantene ikke forkaster teoriene i det sekundet de blir møtt med saklig argumentasjon av crew. Jeg synes langt på vei du bidrar til å bekrefte kritikken du forsøker å adressere.

Argumentet ditt har en underliggende antagelse om at teoriene til crew er riktige og at teoriene til andre på bruket er feil. Den antagelsen skjønner jeg godt at fører til en viss irritasjon og det er ett skikkelig dårlig utgangspunkt for diskusjon. Om argumenter er dårlige eller gode burde være opp til hver enkelt bruker som leser en diskusjon og ikke et lite antall crewmedlemmer.

Sitat av Knask Vis innlegg
stråmenn og personlige anekdoter.
Vis hele sitatet...
Å misforstå hva en meningsmotstander mener er vel ganske legitimt i en diskusjon så lenge man ikke tviholder på misforståelsen etter at meningsmotstanderen har adressert den.

Hele menneskeheten har overlevd på anektdoter, eller erfaringer som det også kan kalles, i hundretusenvis av år. Anekdoter er ikke verdiløse selv om enkelte andre former for argumentasjon bør tillegges større vekt når den er tilgjengelig. Nesten hele innlegget ditt er anektdotisk.
Tråder: 6
Prosent av total: 10,22
Prosent av total: 2,59

Regner med at dette skyldes idioti i slutten av tenårene samt dumskap i ruset tilstand.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Igjen, det her er basert på missforståelser.

Det er et par oppfatninger du har som strider litt med forumets filosofi:
Vi er, så vidt jeg vet, et av de strengest modererte forumene. Dette er et resultat av at du får søppel servert alle andre steder og vi er bastante på å holde debatten på saklige nivå her inne.
Oftest går dette bra, brukere beklager seg over feil de gjør og skal gjøre en bedre jobb i fremtiden, men så har vi de som mener forumet og crewet er ute etter de personlig.

Sitat av bennnern Vis innlegg

Crew blir beskyldt for å ikke tillate teorier som strider med deres egen oppfattelse, men i følge deg er altså grunnen at debattantene ikke forkaster teoriene i det sekundet de blir møtt med saklig argumentasjon av crew. Jeg synes langt på vei du bidrar til å bekrefte kritikken du forsøker å adressere.

Argumentet ditt har en underliggende antagelse om at teoriene til crew er riktige og at teoriene til andre på bruket er feil. Den antagelsen skjønner jeg godt at fører til en viss irritasjon og det er ett skikkelig dårlig utgangspunkt for diskusjon. Om argumenter er dårlige eller gode burde være opp til hver enkelt bruker som leser en diskusjon og ikke et lite antall crewmedlemmer.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det Knask her mente er en fornektelse hos brukeren over at de selv kanskje ikke argumenterer så godt som de selv tror. At de kanskje har noe å lære fra andre her på forumet og kanskje bruke litt tid til å sette seg inn i "stemningen" her inne i stedet for å peke på forumet og crewet som problemet. Det er ingen her inne som påstår en meningsmotstander MÅ skifte mening om han argumenteres godt i mot.

Å misforstå hva en meningsmotstander mener er vel ganske legitimt i en diskusjon så lenge man ikke tviholder på misforståelsen etter at meningsmotstanderen har adressert den.

Hele menneskeheten har overlevd på anektdoter, eller erfaringer som det også kan kalles, i hundretusenvis av år. Anekdoter er ikke verdiløse selv om enkelte andre former for argumentasjon bør tillegges større vekt når den er tilgjengelig. Nesten hele innlegget ditt er anektdotisk.
Vis hele sitatet...

Det ironiske her er jo at du mener du har rett angående crew og måten i opererer på, når vi med litt oversikt kan si at du hører til et fåtall brukere som ser ut til å være dypt uenige i måten vi modererer på.
I senere tid dukket nye måter å rapportere til crew om ting man vil foreslå eller man mener er feil med forumet, vi har i den siste tiden blitt mye rundere i kantene og tillatt mer fjas enn vi gjorde for noen år tilbake.
Så ser vi på statistikken, så ser vi at brorparten av brukerne våre retter seg etter våre anmodninger om debattstil og prøver å følge reglene og dette styrker antagelsen min i starten av innlegget mitt..
Tråder: 21
Prosent av total: 11,80 %

Som enkelte andre har nevnt, så var slettede kommentarer sannsynligvis fordi man var "ung og dum" en gang i tiden. Jeg har jo hatt denne profilen min i en del år nå, med varierende grad av aktivitet.
Brukere retter seg oftest fordi de ikke tør noe annet, føler de ikke har noe valg. Åpenhet fører til flere brukere og bedre forum. Lederes jobber å bringe kunnskap, genuinitet og åpenhet til bordet, å dra lasset fremover, ikke å skyte ned meninger og stenge ute brukere ved første og beste anledning.

Det virker jo greit her da, i motsetning til for eksempel kvinneguiden. Har vel ikke tall på hvor mange hundre brukere jeg har lest over årene som har blitt sparket ved trivialiteter der. Trist når det er sånn.
Redpilled alfahann
bennnern's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det ironiske her er jo at du mener du har rett angående crew og måten i opererer på, når vi med litt oversikt kan si at du hører til et fåtall brukere som ser ut til å være dypt uenige i måten vi modererer på.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke generelt uenig i måten dere modererer på. Jeg har vel fått slettet noe sånt som sju innlegg uten at jeg har noe problemer med begrunnelsen for noen av de slettingene. Jeg synes derimot dere burde tenke dere om før dere sletter innlegg eller brukere med argumentasjon dere er uenige i på bakgrunn av argumentasjonen til vedkommende. Særlig når dere selv deltar aktivt i debatten. Selv om det ikke er intensjonen tror jeg dere i praksis kan ende opp med å utestenge brukere for å ikke være enige med dere. Det synes jeg ikke burde være ett mål for ett debattforum.
Enig.Ble ganske nylig bannet fra forumet for dårlig argumentasjon, uten at noen av innleggene mine var dårlige nok til å bli slettet.

Vil råde samtlige brukere som ikke er crew fra å gå inn i teoretiske diskusjoner om malthusianisme med en viss elitistisk dass.
Vis hele sitatet...
Det er litt morsomt at du anklager meg for å vere involvert her. Det er eg åpenbart ikkje; eg kan ikkje utestenge deg (eller andre). Eg er ein vanleg brukar på forumet.

Men om eg skal gjette kan det jo tenkast at debattstilen din faktisk ikkje var spesielt redeleg, og at det var problemet; ikkje meiningsinnhaldet...