Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2899
er de veldig strenge med hvor mye man tar over kvota? Jeg skal handle inn for hele russe tiden min som starter nå kommede fredag og jeg er veldig stressa for å bli tatt med det, for da har jeg ikke noe alkohol til RT. Har bestilt alkoholen fra systembolaget og skal hente det på Långfloen, Har fått hørt at de har plikt til å melde ifra om til tollerne om det kommer store bestillinger. Jeg vet om en smugle rute som tar 40min ekstra men heller det enn å kjøre igjennom tollen og bli fuckd... noen som har peiling på hvordan dette fungerer??? takk på svar på forhånd
Du risikerer en saftig bot og inndragning av all alkohol værtfall. Hadde kjørt 2 biler. En til og hente alkoholen med. For så laste over på en annen bil og kjøre over grensen. Vist dem tar skilt nr ditt og melder fra så er det værtfall lurt og laste over på en annen bil.
Står her hva du får i bot: https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...2#%C2%A716-9-2

Tipper du får en bot på rett i underkant av 10 000.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Du risikerer en saftig bot og inndragning av all alkohol værtfall. Hadde kjørt 2 biler. En til og hente alkoholen med. For så laste over på en annen bil og kjøre over grensen. Vist dem tar skilt nr ditt og melder fra så er det værtfall lurt og laste over på en annen bil.
Vis hele sitatet...
Ja men Långfloen er aldri bemanna toll på. Derfor jeg har bestilt dit. og ruta mi går 40 min inn i sverige, så tar det 1t30min for og komme meg hjem. burde ruta fungere?
Hadde uansett ikke brukt samme bil til og hente med som og kjøre over grensa. Det er mange kameraer som følger med selv om det er ubemannet. Så dem kan følge deg lamgt vist dem gidder. Stopper di deg ikke med toll stasjon/grenseovergang så kan du risikere og bli stoppet på veien hjem.

https://www.toll.no/no/om-tolletaten...tgjenkjenning/
Sist endret av 5FDP; 10. april 2019 kl. 19:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De ubevoktede stedene er kameraer langs veiene. Så de følger med hele døgnet. Ta med 2 biler beste du kan gjøre
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Flere turer? Helle over spriten på en tom bensinkamnne? Droppe øl og heller bare kjøpe sprit og vin du kan heller over på noe?

Kjip om du mister alt og ikke får feiret da siden det tydeligvis er viktig for deg.

Hva med å drikke mindre å kjøpe i Norge?

Evt ta med mange venner så kjører dere en tur per person frem og tilbake. SpArer fortsatt mye og kan ta med 5 kvoter per tur. Da får alle handlet og det er lovlig. Bedre det da??
Hadde det vært enkelt og umulig og bli stoppet bare man kjører over på en ubemannet plass. Så hadde jo alle gjort det. Men legger du litt innsats i det så skal det en del til for og bli tatt. Men som jeg har sakt. Kjør 2 biler. Eller evt lei deg en bil i Sverige og hent alt med den. Last over i din bil og kjør hjem. Uansett så sparer du mye.
84liter øl er 1,75 brett med øl hvis det er 24øl på ett brett. Skjønner ikke helt hvorfor du har bestilt det fra systembolaget? Er jo bare å hente det når du er der så slipper du tenkte på at de varsler tollerne.
Sist endret av Drugsarebadmkey; 10. april 2019 kl. 22:01.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
84liter øl er 1,75 brett med øl hvis det er 24øl på ett brett. Skjønner ikke helt hvorfor du har bestilt det fra systembolaget? Er jo bare å hente det når du er der så slipper du tenkte på at de varsler tollerne.
Vis hele sitatet...
Det er ikke 10,6 brett da ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
84liter øl er 1,75 brett med øl hvis det er 24øl på ett brett. Skjønner ikke helt hvorfor du har bestilt det fra systembolaget? Er jo bare å hente det når du er der så slipper du tenkte på at de varsler tollerne.
Vis hele sitatet...
Uh?

1.75 brett? Om det er halvlitersbokser er det sju brett øl.

Det pluss fem liter brennevin er i utgangspunktet innanfor det som er forenkla forelegg for, og til anta i størrelsesorden 10k. 84 liter øl kvalifiserer i utgangspunktet til 7000,- i forenkla forelegg.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
84liter øl er 1,75 brett med øl hvis det er 24øl på ett brett. Skjønner ikke helt hvorfor du har bestilt det fra systembolaget? Er jo bare å hente det når du er der så slipper du tenkte på at de varsler tollerne.
Vis hele sitatet...
Vis meg gjerne hvordan du regnet ut dette stykket. Det er sakk om 168 halvlitere.. 168/24 blir vel 7? Blir mer hvis det er 0.33l

140-150 brett med slots gold kjøpes i Tyskland for ca 60kr brettet (0.33L bokser). Kun 12 brett blir tatt med over grensen til Norge hvis en er alene og 24 brett hvis en er 2. De kjøper dette ganske så jevnlig. De sier at det er grensen til kun å få bot, tar en med mer får en dom i tillegg. Er det jeg har hørt og det som har blitt kjørt over. Har ingen kilde på dette men kanskje verdt å sjekke ut?
Sist endret av Jens1; 10. april 2019 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Uh?

1.75 brett? Om det er halvlitersbokser er det sju brett øl
Vis hele sitatet...
Jeg regna feil. Er ikke så god i matte
Jeg kjørte en relativt ukjent skogsvei tilbake til norge sist gang jeg var i sverige. Da fulgte tollvesenet med når jeg var flere mil tilbake i norge, og stoppet meg når jeg nesten var hjemme igjen. Hadde ikke giddet å kødde med tollvesenet for å si det sånn. Blir du stoppa, legg korta på bordet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vet jeg er litt sein til å svare.

Generelt sett så er det ingen "gjemte" veier inn til Norge. Tollvesenet har nok tatt plenty med folk på den veien OP vet om. Men skal du virkelig forsøke å smugle så er det bare å gå "all inn". Gjem det i bilen, bær det til fots over grensa, hva enn som får det over.
Men til slutt så er du ikke garantert å slippe unna. Politi/Tollvesenet har mye erfaring med folk som tror de kunne snike seg unna.

Sådan er jeg interessert i å vite hvordan det gikk
Jeg ble stoppet med ~50ish brett med øl for en god del år tilbake. (Var 2 stk i bilen).
Utover ølen hadde vi noe sprit og snus, ikke store mengder, men over grensen.

Opplevde tollfolket som svært allright å ha med å gjøre, (ikke "kjefterunden" politiet brukte å ha når man var tenåring og politiet observerte deg en plass de ikke ønsket du skulle være).

Fasit den gang var "saken henlagt grunnet bevisets stilling". Av naturlige årsaker undersøkte jeg aldri hva det betydde. Jeg mistenker dog at det kostet meg sikkerhetskalrering i foravaret, som var irriterende den gang, men på ingen måte er noe stort problem i dag, når man begynner å bli middelaldrende. (Nærmer seg 30-årene altså)