Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1905
Heisann. Har lest og fulgt dette forumet noen år, og bestemte meg endelig for å registrere en konto.

Til saken; er det noen som nylig har vært i Amsterdam og kan si litt om utreise til Norge? Tenker spesielt på om Nederland har innført de såkalte "kroppsskannerene" og hva disse faktisk kan se?

Vurderer en tur til Amsterdam i slutten av året, og kunne tenkt meg å ha med litt godis tilbake, i form av brunt/svarting, tanken var rett å slett å svelge dette innpakket i ballonger, men synes dette på nevnte skannere?

Har Googla og søkt her på forumet, men er stort sett folk som har stappa ting oppi 2ern,og det er meget lite aktuelt.

Mvh,
Det er vel ikke straffbart å være i besittelse av cannabis på Schiphol? Ville vært mer bekymret for det norske tollvesenet.
Trådstarter
4 0
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er vel ikke straffbart å være i besittelse av cannabis på Schiphol? Ville vært mer bekymret for det norske tollvesenet.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, Mentalmelt. Er nok ikke straffbart nei, men tenker mer på om det kan by på problemer for utreise og boarding hvis disse skannerene oppdager fremmedlegemer i magesekken?

Ang. det norske tollvesenet er det jo såklart en viss risiko ved ankomst til Gardermoen. Mengden som eventuelt tas med tilbake overstiger ikke 5gr,selv om dette selvsagt er uvesentlig ifht. gjeldende regelverk.
Hvorfor er det uaktuelt å stappe det i 2ern hvis det er der det kommer ut uansett?
Rent teoretisk, så kunne man vel bare ha det i bagasjen under reisen, og vente med å svelge det til man er på norsk jord.
Trådstarter
4 0
Sitat av ukjentukjent Vis innlegg
Hvorfor er det uaktuelt å stappe det i 2ern hvis det er der det kommer ut uansett?
Vis hele sitatet...
Rett og slett fordi den avdelingen av kroppen min er enveiskjørt, uten unntak
Ser dog poenget ditt.




Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Rent teoretisk, så kunne man vel bare ha det i bagasjen under reisen, og vente med å svelge det til man er på norsk jord.
Vis hele sitatet...
Det er jo selvsagt en mulighet, eventuelt å bare ha det i kjeften og svelge hvis tollerne mot all formodning skulle fatte interesse ved ankomst. Men forstår jeg det riktig hvus du mener at tollvesenet/sikkerheten på Schipol igrunn ikke bryr seg om hva man har i bagasjen på tur ut fra landet? Eller for å ta en paranoid vri, kan det tenkes at de varsler tollvesenet i ankomstlandet ved eventuell oppdagelse av utvalgte stoffer?
Det kan hende jeg undervurderer kvalitetsforskjellen på det man får tak i i Norge og det som er tilgjengelig i Amsterdam, men jeg har vanskelig for å forstå at en risiko/utbytte-vurdering skulle peke på noe annet enn at dette er en ganske dårlig idé.
Meh. Overvurdert. Får alltid bra greier I hovedstaden. Det har ikke vært tilfelle I Amsterdam. Mulig de har lurt meg. Kanskje fordi jeg ikke ser ut som en innrøyka løk. Noen andre som opplever dette? Litt off-topic, men jeje.
Sist endret av feitsomfaen; 12. oktober 2018 kl. 22:57. Grunn: Skriveleif
Trådstarter
4 0
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Det kan hende jeg undervurderer kvalitetsforskjellen på det man får tak i i Norge og det som er tilgjengelig i Amsterdam, men jeg har vanskelig for å forstå at en risiko/utbytte-vurdering skulle peke på noe annet enn at dette er en ganske dårlig idé.
Vis hele sitatet...
Jeg har fått tak i utrolig god røyk i Norge også, likeså i Amsterdam, trikset er å unngå turistfellene Greenhose, Bulldog osv. når man er der. Såklart er det en risiko med innførsel, utbytte er jo at man har rimelig god røykings i mange måneder fremover. (Jeg røyker heller sjeldent, så en 5er av god kvalitet varer oftest noen måneder hos meg)



Sitat av feitsomfaen Vis innlegg
Meh. Overvurdert. Får alltid bra greier I hovedstaden. Det har ikke vært tilfelle I Amsterdam. Mulig de har lurt meg. Kanskje fordi jeg ikke ser ut som en innrøyka løk. Noen andre som opplever dette? Litt off-topic, men jeje.
Vis hele sitatet...
Som nevnt ovenfor, unngå turistfellene i Amsterdam, ikke kjøp "iceolator" til 140 Euro

Bor så og si midt uti ingen sted, ei lita bygd der rykter sprer seg som ild i tørt gress, prøver derfor å holde en meget lav profil ifht. jobb osv., har derav ikke mulighet til å anskaffe god røyk her og hovedstaden blir mange timer unna for meg.
Sist endret av M.F Luder; 12. oktober 2018 kl. 23:16.
Det høres dumt ut spør du meg. Må evt være hvis du synes dette er morsomt og er klar for å ta straffen. Grensen på personlig bruk er 15g hvis jeg ikke tar helt feil btw. Merkelig at du virkelig har lyst til å gjøre dette for mindre enn 5g??

De selger ikke dårlig greier på Greenhouse eller Bulldog, det er bare overpriset og alt for mye folk der.

Ganske stor sjanse for at de står der med narkobikkjer I tollen. Hvis du ikke har erfaring med tilsvarende, tror jeg også de rett og slett kan spotte hvor nervøs du er.
Hadde med masse grønt i håndbagasjen. De ga totalt faen på schiphol. Det var medisinsk cannabis på resept, men det kunne jo ikke de vite fordi de så kun på rønken og ville ikke si i sekken min så.
Ang kroppsskanner så skanner den kun utsiden av kroppen din. Dvs om du har noe teipet til kroppen, noe i bhn osv så ser den det
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vær så snill, la være. Greit at du har lyst på røyk, det har jeg og, men jeg ville aldri funnet på å prøve å smugle inn noe til Norge. Det er Norge, kompis, du blir så jævlig rævpult om du blir tatt. Dessuten spiller det vel egentlig ingen rolle om du svelger det, stapper det opp, har det i håndbagasjen, kofferten eller whatever. Blir du først stoppet og de ønsker å undersøke deg, så blir du tatt uansett.

Jeg har erfaring med tollvesenet både på Gardermoen og Værnes. Jeg har blitt stoppet begge steder, kasta i glattcelle, mens de gjennomsøkte alt, jeg måtte ta av alt, vise tissen, vise ræva, og de vurderte om de skulle skanne meg, men lot være i begge tilfeller.
Rompehasj smuglet inn fra Amsterdam? Så vanskelig kan det ikke være å få tak i gode varer lokalt at du ønsker å ta den risikoen vel? Du kommer deg sikkert fint ut fra amstedam, men hva når du lander på gardermoen? Og når mengden er så liten så må det vel være nesten en urimelig risiko å ta?

Tenk miljø og bruk kortreist cannabis, samtidig som du støtter din lokale dealer. Da røker du klimanøytral blunt, du minimerer risiko for å bli straffet og bidrar til lokalt entreprenørskap.
Jeg finner bedre bønne i Norge enn hva jeg finner i Amsterdam...

Har inntrykk av at røyken der nede er sånn midt på treet og jeg har en teori om hvorfor det er slik, det er så mange turister og mye nybegynnere som prøver for første eller tiende gang og de er ikke interessert i å ha turister som grønner, noier ut eller røyker seg så steine at de ikke kommer seg ut av kafeen igjen, de vil jo tjene penger og det blir vanskelig om folk ikke trenger eller vil komme tilbake.

I Rotterdam fant jeg en kafé hvor det bare var lokale gjester og der var det røyk som kunne måle seg med det jeg finner i Norge, men i Amster er bare og OK fyr som det ikke er verdt å gjøre seg til kjeltring for.
Sist endret av Kjelldriver; 14. oktober 2018 kl. 11:41.