Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 6877
Hei. Jeg trenger hjelp til å bestemme meg for hva jeg skal gjøre videre her. Til dere som lurer, ja jeg angrer noe sykt på alt, og er klar for hva en straff jeg skulle få.

Klokken er 18:00. Jeg tar 4x2MG rivotril for å sovne(stor pilletoleranse, selv om jeg bare har prøvd det tiligere 1 gang). Grunnen til dette er fordi jeg ville endre døgnrytmen min og sliter med å sove/stå opp, ca hver dag.

Jeg sovner, å våkner ca kl 04:00, å føler meg mer våken en jeg har gjort på mange måneder.

Klokken 07:20 begynner jeg å bli sykt sulten å begynner å lete etter mat i huset. Helt tomt. Bestemmer meg for å ta meg en kjøretur til Mc'Donalds. Dette skulle vise seg å ikke være en god idè.

Jeg får kjørt ca 6km, å kjører nå på en øde landevei. Jeg bestemmer meg for å ta meg en titt på mobilen (noe jeg aldri kommer til å gjøre igjen, TRO MEG). 2millisekunder etterpå klarer jeg å treffe et 80talls autovern (som ligger ganske godt skjult etter en sving). Jeg havner derfor i grøfta. Farten jeg hadde var på rundt 20-30 km/t.

En kommer bort til meg å sjekker at alt er bra etc. Personen går bort å ringer politiet (hvorfor vet jeg ikke).

Politiet og ambulanse ankommer. Politiet starter å stille mange spørsmål, f.eks om jeg har tatt noe, på dette tidspunktet er jeg ganske stresset. Jeg svarer nei uten å tenke meg om. De spør om jeg satt på telefonen, svarer nei. (Jeg er i en slags type sjokktilstand) De tar så en blåsetest som selvfølgelig er negativ. Deretter sjekker ambulansen om alt er bra med meg, alt er i toppform. Politiet sjekker pupiller, alt bra der. De sier at de ikke har noen form for mistanke til ruskjøring, siden jeg snakker normalt osvosv. Jeg skriver under på at jeg ikke har tatt noe etc.

Jeg samtykker til beslagleggelse av førerkortet siden de sier at jeg kommer til å miste det uansett på grunn av uaksom kjøring(jeg er på prøvetid). Skriver under på dette også.

Jeg spør om de kan kjøre meg hjem(ikke smart). Halveis på turen så stopper de. Vi tar deg med en rask tur på legevakta å tar noen blodprøver og noen tester. Standard prosedyre sa de.

På legevakta tar de 3 glass med blod. De tar noen tester (tell ned fra 107 etc). Består alle med glans untatt hukommelsestesten (jeg har en utrolig dårlig korttidshukommelse).

Deretter kjører de meg hjem.


Hvor stor er sjangsen for at de finner rivotrilen i blodet mitt? Hvor mye vil de ca finne, med tanke på promilleomgjørelse?

Burde jeg gå til politiet nå, og innrømme at jeg tok rivotril 14 timer før kjøreturen? Jeg svarte jo i sjokktilstand når de spurte..

Hvis de finner det i blodet mitt, hva vil da bli straffen? Og skal jeg innrømme å ha tatt rivotril hvis de finner det? Eller f.eks lyge å si at jeg tok en sovepille jeg fikk fra en kompis (som jeg ikke kommer til å navngi) å at jeg trodde at en sovepille ikke var så farlig, og at jeg følte meg våken etc.

Ang. straff, hvis de finner det i blodet mitt. Vil det hjelpe saken min hvis jeg går til lege 1 gang i uka etter resultatet å tar rene urinprøver å blodprøverde som jeg kan dokumentere i en eventuell rettsak?


Setter pris på alle hjelpende svar!
Samtykke?
Innrømme?
NEI!

De finner Rivotrilen i blodet ditt, jeg klarer ikke gjette hvor mye promille de kommer frem til at du har, men 4 stk og halveringstid på 32 timer sier meg at du er i trøbbel...
Ingen innrømmelser, please. Trekk tilbake samtykket ang. førerkortbeslag.

Regn med å bli fratatt førerkortet og dømt for ruskjøring. Du bør nekte i utgangspunktet, og snakke med en advokat. Når du er mistenkt, siktet eller tiltalt, har du rett på å få en offentlig utnevnt forsvarer. Denne advokaten kan fortelle deg hvor sannsynlig det er at du blir dømt for det du blir siktet for. Er det så sannsynlig, så bør du tilstå. Du kan alltid tilstå senere, selv om du nekter i første avhør.

Det å gå til legen og ta urinprøver en gang i uka hjelper deg ikke med førerkortet akkurat nå, men du kan få mildere dom fordi du har holdt deg rusfri siden episoden. Du får nok informasjon om hva som skal til for at du får førerkortet tilbake, men jeg gjetter på at du blir fradømt førerkortet i f.eks. 1 år. Da får du det tilbake etter 1 år, evt. med ny oppkjøring.

Lykke til..
Sist endret av Stingray; 7. mai 2018 kl. 00:05.
Trådstarter
24 5
Sitat av Stingray Vis innlegg
Samtykke?
Innrømme?
NEI!

De finner Rivotrilen i blodet ditt, jeg klarer ikke gjette hvor mye promille de kommer frem til at du har, men 4 stk og halveringstid på 32 timer sier meg at du er i trøbbel...
Ingen innrømmelser, please. Trekk tilbake samtykket ang. førerkortbeslag.

Regn med å bli fratatt førerkortet og dømt for ruskjøring. Du bør nekte i utgangspunktet, og snakke med en advokat. Når du er mistenkt, siktet eller tiltalt, har du rett på å få en offentlig utnevnt forsvarer. Denne advokaten kan fortelle deg hvor sannsynlig det er at du blir dømt for det du blir siktet for. Er det så sannsynlig, så bør du tilstå. Du kan alltid tilstå senere, selv om du nekter i første avhør.

Det å gå til legen og ta urinprøver en gang i uka hjelper deg ikke med førerkortet akkurat nå, men du kan få mildere dom fordi du har holdt deg rusfri siden episoden. Du får nok informasjon om hva som skal til for at du får førerkortet tilbake, men jeg gjetter på at du blir fradømt førerkortet i f.eks. 1 år. Da får du det tilbake etter 1 år, evt. med ny oppkjøring.

Lykke til..
Vis hele sitatet...

Hva skal jeg nekte for? Nekte for å ha tatt noe? Hva hjelper det for hvis de finner rivotril i blodet mitt?

Hvorfor bør jeg ta tilbake lappen min? Hvis jeg mister den uansett så er det vel bedre å starte klokka tidligst mulig?

Jeg har aldri hatt kontakt med politi før eller lest meg inn på regler osv så beklager jeg spør så mye.

Hva burde jeg si til advokaten? Nekte til han og eller? Skjønner ikke helt...
Beklager, var nok litt for kjapp der. Tenkte bare at man i utgangspunktet ikke bør hjelpe politiet med å skaffe bevis mot en selv. Da må de nemlig jobbe for å skaffe bevis. Det stammer fra narkotikasaker hvor du blir mistenkt for f.eks. hasjrøyking hjemme på sofaen foran TV-en, hvis du da innrømmer å ha gjort det, uten at de har bevis, så blir du jo tatt.

Samarbeid med dem du, men hadde du nekta beslag, ville de ha måttet gå til retten innen 3 uker for å opprettholde beslaget.

Regn med samme straff som jeg nevnte eksempler på.

Ikke nekt til advokaten. Han har taushetsplikt og er der for å hjelpe deg.
Trådstarter
24 5
Sitat av Stingray Vis innlegg
Beklager, var nok litt for kjapp der. Tenkte bare at man i utgangspunktet ikke bør hjelpe politiet med å skaffe bevis mot en selv. Da må de nemlig jobbe for å skaffe bevis. Det stammer fra narkotikasaker hvor du blir mistenkt for f.eks. hasjrøyking hjemme på sofaen foran TV-en, hvis du da innrømmer å ha gjort det, uten at de har bevis, så blir du jo tatt.

Samarbeid med dem du, men hadde du nekta beslag, ville de ha måttet gå til retten innen 3 uker for å opprettholde beslaget.

Regn med samme straff som jeg nevnte eksempler på.

Ikke nekt til advokaten. Han har taushetsplikt og er der for å hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
Så etter at de finner rivotril i blodet mitt, hva burde jeg da gjøre? Innrømme at jeg tok rivotril vel vitende hva det var, eller burde jeg si f.eks at jeg ikke visste helt hva det var å virke uskyldig?

Når burde jeg snakke med en advokat? Nå? Eller etter de får svar på blodprøven? Hva skal jeg si til advokaten?

Tror du "promillen" vil være på over 1,2?


Takk for hjelpen!!
Hjelper ikke å spille dum når det kommer til ruspåvirket kjøring, angående hva den omregnete promillen din vil bli er bare synsing og ønsketenkning. Du kan egentlig forberede deg på 2 år uten lappen og en bot lik 150% din brutto måneds inntekt, for det kan like gjerne bli utfallet i denne saken.
Trådstarter
24 5
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Hjelper ikke å spille dum når det kommer til ruspåvirket kjøring, angående hva den omregnete promillen din vil bli er bare synsing og ønsketenkning. Du kan egentlig forberede deg på 2 år uten lappen og en bot lik 150% din brutto måneds inntekt, for det kan like gjerne bli utfallet i denne saken.
Vis hele sitatet...
Hvordan fungerer egentlig systemet? Vil politiet gi meg en straff, og hvis jeg ikke er enig i den så kan jeg gå til rettsak? Eller kan det bli rettsak uansett? Og må jeg betale for rettsaken?

Uansett, vil du tro at å gå til legen 1 gang i uka vil hjelpe saken min?
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En måned eller to (om ikke mer) i fengsel, omtrent 20k i bot, og to år uten førerkort. Rusprøver for å få tilbake lappen. 110%.
Trådstarter
24 5
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En måned eller to (om ikke mer) i fengsel, omtrent 20k i bot, og to år uten førerkort. Rusprøver for å få tilbake lappen. 110%.
Vis hele sitatet...
Fengsel kommer vel helt an på hvor mye promillen blir regnet om til?

Rusprøver er intet problem for meg
Sitat av Kwayoyi Vis innlegg
Fengsel kommer vel helt an på hvor mye promillen blir regnet om til?

Rusprøver er intet problem for meg
Vis hele sitatet...
Joda, men i denne saken må du dessverre beregne med fengsel uansett. Det er bare synsing hva resultatet blir, men med den dosen og den korte tiden i mellom ville jeg forberedt meg på minst 2 år uten lappen og en fengselsstraff. Jeg har selv en venn som var ute for noe lignende nå nylig (mindre rivotril men også hasj i blodet da), han smalt selv og fikk 2 og et halvt år uten lappen og 30 dager soning.
Anonym bruker
"Grønn Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kwayoyi Vis innlegg
Jeg samtykker til beslagleggelse av førerkortet siden de sier at jeg kommer til å miste det uansett på grunn av uaksom kjøring(jeg er på prøvetid). Skriver under på dette også.
Vis hele sitatet...
hm, litt rart de sier uansett. En som hadde lappen under 1 år kjørte ut med min bil og totalvraket den, politiet kom til stedet. H*n beholdt førerkortet selv om det var en utforkjøring i en sving på litt våt veibane.
Dersom det nå blir funnet rivotril i blodet ditt tilsvarende promille over 0,5, vil det normalt bli reist tiltalte, og du må møte for retten. Dersom du gir en uforbeholden tilståelse vil saken avgjøres som tilståelsesdom, hvilket medfører en ganske raskt behandling av saken. Tilstår du ikke går saken for meddomsrett, med vanlig behandling. Du vil, med noen unntak, ikke ha rett på offentlig oppnevnt forsvarer i saker som gjelder promillekjøring (strpl § 96), men du kan selvsagt la deg bistå av en forsvarer for egen regning. Ellers vil dommeren i retten veilede deg, så du blir gitt mulighet til å forklare deg, og å bestride eventuelle punkter du er uenig i.

Promille under 0,5 gir forelegg, se riksadvokatens rundskriv 3/2009.

Hva gjelder straff er det selvsagt umulig å si noe nøyaktig om uten å vite hva de finner, men du bør være klar over at promillesaker er nokså strengt regulert fra lovgivers side. Retten har et ganske lite handlingsrom hva gjelder strafferamme og tap av føreretten, og dersom den omregnede promillen tilsier ubetinget fengsel, vil ikke rene urinprøver gi deg betinget. Det skader neppe saken din å levere rene urinprøver, men det er også begrenset hva det kan hjelpe deg i retten.

Merk for øvrig at du kan bli idømt saksomkostninger etter rettens skjønn. For en ukomplisert sak snakker vi her om et par tusen kroner, altså ikke en vesentlig sum sammenlignet med en eventuell bot på 1,5 brutto månedslønn.
Trådstarter
24 5
Sitat av sondriz Vis innlegg
Joda, men i denne saken må du dessverre beregne med fengsel uansett. Det er bare synsing hva resultatet blir, men med den dosen og den korte tiden i mellom ville jeg forberedt meg på minst 2 år uten lappen og en fengselsstraff. Jeg har selv en venn som var ute for noe lignende nå nylig (mindre rivotril men også hasj i blodet da), han smalt selv og fikk 2 og et halvt år uten lappen og 30 dager soning.
Vis hele sitatet...
Ang.fengselstraff, er det mulig å søke om utsettelse av soningen på grunn av læretid f.eks? Må jeg i fengsel i læretiden ryker jo jobben rett i dass...
det er ingen ting du vinner på å samarbeide med politie.
Trådstarter
24 5
Sitat av nullempati1 Vis innlegg
det er ingen ting du vinner på å samarbeide med politie.
Vis hele sitatet...
Da vil det jo uansett bli rettsak, som jeg kommer til å tape mest sannsynlig. Da vil jeg jo få både bot + jeg må betale for rettsaken. Eller tar jeg feil her? Hva hadde du gjort i samme posisjon?
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kwayoyi Vis innlegg
Ang.fengselstraff, er det mulig å søke om utsettelse av soningen på grunn av læretid f.eks? Må jeg i fengsel i læretiden ryker jo jobben rett i dass...
Vis hele sitatet...
Nei, det får du ikke innvilget med mindre du har legeattest på noe som anses som gyldig grunn. Da snakker vi at du er dokumentert alvorlig syk, eller har ansvaret for barn o.l. Utdanningsløp gir de blanke fader i.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nullempati1 Vis innlegg
det er ingen ting du vinner på å samarbeide med politie.
Vis hele sitatet...
I promillekøyringssaker taper du stortsett ikkje så veldig på det heller. Det er, som Blåskimmelost nevner, rimelig sjablongmessige saker, med fastsatt straff ut frå graden av rus og formildande og skjerpande omstende.
Trådstarter
24 5
Sitat av vidarlo Vis innlegg
I promillekøyringssaker taper du stortsett ikkje så veldig på det heller. Det er, som Blåskimmelost nevner, rimelig sjablongmessige saker, med fastsatt straff ut frå graden av rus og formildande og skjerpande omstende.
Vis hele sitatet...
Så egentlig burde jeg bare vente til blodprøve resultatet kommer frem, å godta den straffen de gir meg? (Siden jeg ikke vil vinne i noe rettsak hvertfall) eller kommer det helt an på hvilken straff de kommer frem til?

Jeg har ikke råd til advokat så det er ganske dritt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kwayoyi Vis innlegg
Så egentlig burde jeg bare vente til blodprøve resultatet kommer frem, å godta den straffen de gir meg? (Siden jeg ikke vil vinne i noe rettsak hvertfall) eller kommer det helt an på hvilken straff de kommer frem til?

Jeg har ikke råd til advokat så det er ganske dritt.
Vis hele sitatet...
Du får ikkje forelegg i promillesaker. Når resultatet kjem kan du velje å tilstå, og få tilståelsesdom, eller du kan velje full behandling i tingretten. Det er lite eller ingenting å vinne på full behandling, med mindre du har formildande omstende som retten vil legge vekt på.

Det er som sagt veldig sjablongmessig, så om det ikkje er strid om dei faktiske forhold er det rimeleg klart.

Du bør imidlertid ikkje tilstå før prøvesvaret kjem, for det kan jo vere negativt eller under ei viss grense.
Du må beise sjarken!
Sitat av Kwayoyi Vis innlegg
Da vil det jo uansett bli rettsak, som jeg kommer til å tape mest sannsynlig. Da vil jeg jo få både bot + jeg må betale for rettsaken. Eller tar jeg feil her? Hva hadde du gjort i samme posisjon?
Vis hele sitatet...
Ihvertfall her jeg bor kjenner jeg et par stykker som har fått fotlenke i lignende (og en mer alvorlig sak) nettop fordi du er ung og det er bedre å la deg bli i jobb og heller sone i husarrest
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, det får du ikke innvilget med mindre du har legeattest på noe som anses som gyldig grunn. Da snakker vi at du er dokumentert alvorlig syk, eller har ansvaret for barn o.l. Utdanningsløp gir de blanke fader i.
Vis hele sitatet...
Som noen andre har sagt i tråden, vil du mest sannsynlig få innvilget fotlenke dersom du søker om dette. Jeg har selv gode erfaringer med kriminalomsorgen, og de er ikke veldig interessert i å gjøre ting verre for det. Med det mener jeg altså at de helst vil unngå at du mister læreplass, jobb, og slikt. Om det er første fengselsdommen du får, spiller dette også inn, da de er klar over at det å sende noen i fengsel som regel gjør de verre i slike saker.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kwayoyi Vis innlegg
Så egentlig burde jeg bare vente til blodprøve resultatet kommer frem, å godta den straffen de gir meg? (Siden jeg ikke vil vinne i noe rettsak hvertfall) eller kommer det helt an på hvilken straff de kommer frem til?

Jeg har ikke råd til advokat så det er ganske dritt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Kwayoyi Vis innlegg
Hei. Jeg trenger hjelp til å bestemme meg for hva jeg skal gjøre videre her. Til dere som lurer, ja jeg angrer noe sykt på alt, og er klar for hva en straff jeg skulle få.

Klokken er 18:00. Jeg tar 4x2MG rivotril for å sovne(stor pilletoleranse, selv om jeg bare har prøvd det tiligere 1 gang). Grunnen til dette er fordi jeg ville endre døgnrytmen min og sliter med å sove/stå opp, ca hver dag.

Jeg sovner, å våkner ca kl 04:00, å føler meg mer våken en jeg har gjort på mange måneder.

Klokken 07:20 begynner jeg å bli sykt sulten å begynner å lete etter mat i huset. Helt tomt. Bestemmer meg for å ta meg en kjøretur til Mc'Donalds. Dette skulle vise seg å ikke være en god idè.

Jeg får kjørt ca 6km, å kjører nå på en øde landevei. Jeg bestemmer meg for å ta meg en titt på mobilen (noe jeg aldri kommer til å gjøre igjen, TRO MEG). 2millisekunder etterpå klarer jeg å treffe et 80talls autovern (som ligger ganske godt skjult etter en sving). Jeg havner derfor i grøfta. Farten jeg hadde var på rundt 20-30 km/t.

En kommer bort til meg å sjekker at alt er bra etc. Personen går bort å ringer politiet (hvorfor vet jeg ikke).

Politiet og ambulanse ankommer. Politiet starter å stille mange spørsmål, f.eks om jeg har tatt noe, på dette tidspunktet er jeg ganske stresset. Jeg svarer nei uten å tenke meg om. De spør om jeg satt på telefonen, svarer nei. (Jeg er i en slags type sjokktilstand) De tar så en blåsetest som selvfølgelig er negativ. Deretter sjekker ambulansen om alt er bra med meg, alt er i toppform. Politiet sjekker pupiller, alt bra der. De sier at de ikke har noen form for mistanke til ruskjøring, siden jeg snakker normalt osvosv. Jeg skriver under på at jeg ikke har tatt noe etc.

Jeg samtykker til beslagleggelse av førerkortet siden de sier at jeg kommer til å miste det uansett på grunn av uaksom kjøring(jeg er på prøvetid). Skriver under på dette også.

Jeg spør om de kan kjøre meg hjem(ikke smart). Halveis på turen så stopper de. Vi tar deg med en rask tur på legevakta å tar noen blodprøver og noen tester. Standard prosedyre sa de.

På legevakta tar de 3 glass med blod. De tar noen tester (tell ned fra 107 etc). Består alle med glans untatt hukommelsestesten (jeg har en utrolig dårlig korttidshukommelse).

Deretter kjører de meg hjem.


Hvor stor er sjangsen for at de finner rivotrilen i blodet mitt? Hvor mye vil de ca finne, med tanke på promilleomgjørelse?

Burde jeg gå til politiet nå, og innrømme at jeg tok rivotril 14 timer før kjøreturen? Jeg svarte jo i sjokktilstand når de spurte..

Hvis de finner det i blodet mitt, hva vil da bli straffen? Og skal jeg innrømme å ha tatt rivotril hvis de finner det? Eller f.eks lyge å si at jeg tok en sovepille jeg fikk fra en kompis (som jeg ikke kommer til å navngi) å at jeg trodde at en sovepille ikke var så farlig, og at jeg følte meg våken etc.

Ang. straff, hvis de finner det i blodet mitt. Vil det hjelpe saken min hvis jeg går til lege 1 gang i uka etter resultatet å tar rene urinprøver å blodprøverde som jeg kan dokumentere i en eventuell rettsak?


Setter pris på alle hjelpende svar!
Vis hele sitatet...
Desverre så har jeg for et par år siden gjort nesten akkurat det samme som deg, hadde THC i blodet i tillegg, men men rivotril i blodet var det som ga meg fengselsstraff på 24 dager, lappen røyk automatisk i 2 år og bota var på halvannen månedslønn, og hadde da en lønn på ca. 36 etter skatt (do the math)
Så desverre må du nok belage deg på kasjotten, er du heldig , fotlenke
Anonym bruker
"Ydmyket Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
8MG rivotril blir etter all sannsynlighet omregnet til langt over 1.2 promille
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
24 5
Svaret ble 1,2 (ca) i promille, og politibetjenten gjettet 1,5-2,5år uten lappen, bot + betinget dom. Han var meget sikker på at det ikke ble ubetinget, på grunn av tilståelse og ingen tidligere straffer mm.
Sitat av Kwayoyi Vis innlegg
Svaret ble 1,2 (ca) i promille, og politibetjenten gjettet 1,5-2,5år uten lappen, bot + betinget dom. Han var meget sikker på at det ikke ble ubetinget, på grunn av tilståelse og ingen tidligere straffer mm.
Vis hele sitatet...
Etter endt sperrefristen må du søke førekort på nytt, også er sannsynligheten svært stor du må gå på pisse prøve i 3mnd opp mot 1år ish. Kan anbefale at du starte frivillig pisseprøve nu fremover så du kan bevise din edruelighet når sperrefristen er over.
Sist endret av Mentaltsvak101; 21. juni 2018 kl. 23:06.
Har ikke lest alt her men ang fengsel og læretid kan du slappe greit av, dersom du ikke har vært inn og ut av buret er det bare og søke om soning med EK (husarrest) lappen mister du uansett og bot får du, denne kan det ordnes nedbetalingsløsning på slik at det går greit og svelge unna, retssaken din vil ikke koste noe da du får dette dekket med mindre du anker dommen, noe du ikke bør gjøre, håper du har lært nå
1: Du bør si at du var helt sikker på at pillene ikke hadde effekt så mye senere, og at du derfor – i tillegg til sjokket – fant det naturlig å svare nei på om du hadde tatt noe.
2: Du innrømmer at du så på mobilen og ble uoppmerksom
3: Blir du dømt får du sannsynligvis fotlenke til å sone hjemme med.

Trøst deg med at det ikke har skjedd "noe stort", du får bare ta smellen med evt utsettelse etc. Vi emange som har kommet oss fint gjennom det.
Trådstarter
24 5
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
1: Du bør si at du var helt sikker på at pillene ikke hadde effekt så mye senere, og at du derfor – i tillegg til sjokket – fant det naturlig å svare nei på om du hadde tatt noe.
2: Du innrømmer at du så på mobilen og ble uoppmerksom
3: Blir du dømt får du sannsynligvis fotlenke til å sone hjemme med.

Trøst deg med at det ikke har skjedd "noe stort", du får bare ta smellen med evt utsettelse etc. Vi emange som har kommet oss fint gjennom det.
Vis hele sitatet...

1. Gjort.
2. Innrømmet rett etter kræsjet at jeg ikke hadde fulgt med på veien, men ikke at jeg satt på telefonen, er jo ca det samme.
3. Politibetjenten var 99% sikker på at jeg får betinget straff og ikke ubetinget, på grunn av godt samerbeid med politiet + ingen tidligere straffer. Så hvis det er betinget, så trenger jeg ikke sone med fotlenke eller noe, så lenge jeg oppfyller kravene.
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
1: Du bør si at du var helt sikker på at pillene ikke hadde effekt så mye senere, og at du derfor – i tillegg til sjokket – fant det naturlig å svare nei på om du hadde tatt noe.
Vis hele sitatet...
Hva spiller det for slags rolle? Når en har stoffer fra Rivotril i blodet tilsvarende 1,2 i promille. Så blir en dømt for 1,2 i promille. Så og si uansett.
▼ ... over et år senere ... ▼
Trådstarter
24 5
Til dere som lurer, her er oppdatering 2 år senere:

Straffen ble 2 år uten lappen (får ikke tatt oppkjøring nå pga korona..). 150% av brutto inntekt, og 15 dagers ubetinget fengsel (som jeg har sonet med fotlenke).

Blir finkjøring og 24 timers ventetid dagen derpå når lappen er på plass igjen.