Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372690
Sitat av Jotun Vis innlegg
Dette er bare en optimal tidsplan han skisserer for en énmanns-operasjon. Én mann har optimalt sett tre bomber, og derav tre biler. Denne tidsplanen er ikke relevant for ABB's gjennomføring på fredag.
Vis hele sitatet...
Denne er tatt i fra hannes tidsplan. Der han sier at han har nok materiale for minst 20 smell.

Friday July 22 - Day 82: Initiate blasting sequenses at pre-determined sites. Test dirt for gram of gold per kg. Have enough material for at least 20 blasts. Start capitalization of project as soon as I have results. Time is running out, liquidity squeese inc. Call/email all my investor contacts with updated online prospectus/pdf.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Veldig viktig å få verifisert denne videoen nå ja!
Vis hele sitatet...
Leste i kommentarfeltet at den er fake, at videoen er fra en bilbrann for en tid tilbake. Dette kan umulig ikke ha blitt omtalt på twitter etc.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Måtte være noe sånt! Virket for urimelig at det ikke skulle ha dukket opp i media enda!
Sitat av Jotun Vis innlegg
Dette er høyst sannsynlig bare et cover, i relasjon til hans "firma" som bedriver gull/gruvedrift i Finnmark (for å få kjøpt diverse kjemikalier).
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle han lyve om det i boken når han ellers har vært svært ærlig og åpen for hva han bedrevet tiden sin med?
Ja men....

Det er likevell formålet, det er jo ingen tvil om at virkemidlene han bruker er udemokratiske og gjør det eksakt motsatte av å skape debatt.

I Norge har vi ytringsfrihet, om noen ønsker å uttrykke radikale meninger så har man friheten til det, men da må man også tåle å høre motstand mot disse meningene. Iallefall hvis dette er noe som står i sterk kontrast til hva de fleste med sunt folkevett mener. Igjennom manifestet til ABB så er det jo tydelig at han har prøvd seg på å få fram meningene sine til andre. For eksempel igjennom å påvirke FrP og Documents. Når dette ikke fungerte har han tydeligvis gått til mer radikale skritt og prøver å presse igjennom sine meninger igjennom vold og trusselhandlinger.
Sitat av hallohei Vis innlegg
Nå vet jeg ikke sammenhengen han brukte ordet i, men man kan bruke peoples når man omtaler folkeslag osv.

(pl. peoples) [treated as sing. or pl.] a particular nation, community, or ethnic group: the native peoples of Canada.
Vis hele sitatet...
En kamerat jeg snakker med på skype sier det bare hører til i gammelengelsk. Han har god greie på engelsk. Men ville høre hva dere mener.

Uansett, jeg har sett han har brukt peoples ofte i manifestet. Har han ett problem med flertall? At han kan også ha skrevet "trucks" feil og at det egentlig bare er en truck?
Hvis det går ann å skrive "peoples" så er jo dette utelukket vil jeg tro.
Tviler, men kan være en mulighet.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk! Da kan vi se bort fra denne videoen.
Jeg tenker på de forskjellige terrormålene som han hadde skrivd om i "dagboken" hans. Hva skjer hvis en gruppe høyreekstreme bomber samtlige oljeplattformer, hva skjer med norges økonomi?
Sitat av wargen Vis innlegg
Denne er tatt i fra hannes tidsplan. Der han sier at han har nok materiale for minst 20 smell.

Friday July 22 - Day 82: Initiate blasting sequenses at pre-determined sites. Test dirt for gram of gold per kg. Have enough material for at least 20 blasts. Start capitalization of project as soon as I have results. Time is running out, liquidity squeese inc. Call/email all my investor contacts with updated online prospectus/pdf.
Vis hele sitatet...
Ja, den er kanskje relevant for fredagens aksjon, men han skisserer her sprenging etter gull i finnmark! Mest trolig i et fåfengt forsøk på å avlede PST i tilfelle fullstendig mislykket aksjon fredag. Men jeg analyserer dette ennå ja.

Tidsplanen jeg viste til med 3 trucks, er fra planen på neste side, for optimal gjennomføring fra hans "arvtagere".
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 16:26.
Kautokeino var vel villedning i tilfelle noen leste dok før aksjonen
Sitat av valuta Vis innlegg
Kautokeino var vel villedning i tilfelle noen leste dok før aksjonen
Vis hele sitatet...
Mulig det er en villedning ja.
Men er dette bare noe du tror eller er dette basert på fakta?
Noen som vet noe mer om denne arrestasjonen på Oslo østkant enn det som står i nettavisene? Visstnok ble seks personer pågrepet, men sluppet fri igjen når de ikke fant noen eksplosiver på området. Ryktet sier også at det var ABB som tipset om dette?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det ABB har gjort nå er jo å være med på å sette dagsorden, og det er allerede en debatt rundt bakgrunnen for angrepet. Allerede har selv en forsker i NUPI påpekt at knebling av islammotstandere i den offentlige debatt er en utløsende årsak for ABBs terrorangrep.
Vis hele sitatet...
Det er en debatt rundt motivet for angrepet. Ikke om dette motivet er legitimt. Videre er det du sier om at islammotstandere er kneblet bare tull og tøys. FrP er høyst islamkritiske og babler om dette støtt og stadig. Ekstrem islammotstand har derimot ikke fokus i den offentlige debatten fordi det er en uinteressant og neglisjerbar gruppe.

Så i stedet for å repetere dette tøyset til stadighet, kan du ikke heller komme med konkrete eksempler på hvordan islammotstand er kneblet i den offentlige debatten?
broren min ble tatt inn til politiavhør i går
Sitat av Gromega Vis innlegg
Mulig det er en villedning ja.
Men er dette bare noe du tror eller er dette basert på fakta?
Vis hele sitatet...
Alt som skrives her er selvfølgelig bare teorier og forsøk på matematikk. Fakta vet bare ABB.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Alt som skrives her er selvfølgelig bare teorier og forsøk på matematikk. Fakta vet bare ABB.
Vis hele sitatet...
Kommer da av og til noe "fakta" fra media.
Er så mye hele tiden, så får ikke med meg alt.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
broren min ble tatt inn til politiavhør i går
Vis hele sitatet...
Ikke at det er min sak, men vet brødrene dine at du driver og diskuterer det her på nettet? Hadde du vært broren min så hadde jeg vært veldig ukomfortabel på at du hadde diskutert dette på et åpent forum med navn og greier.

Skjønner godt at du er satt ut, men tenk over det du skriver slik at du ikke legger ut noe du ikke burde gjøre-
Sitat av pyth0n Vis innlegg
broren min ble tatt inn til politiavhør i går
Vis hele sitatet...
I sammenheng med denne saken?
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
I boken skrev han at han reiste til Kautokeino 20 eller 21 juli. Sto også at han brukte 11 timer på å kjøre dit, tar det ikke lengre tid å kjøre fra oslo til kautokeino da?
Vis hele sitatet...
22 timer og 42 minutter ifølge google maps:

http://maps.google.no/maps?saddr=Osl...mra=ls&t=h&z=5
Sitat av Harabo Vis innlegg
22 timer og 42 minutter ifølge google maps:

http://maps.google.no/maps?saddr=Osl...mra=ls&t=h&z=5
Vis hele sitatet...
True that! Jeg har kjørt den strekka!
ja, i sammenheng med denne saken. står ikke etternavn noen steder, så gjør oss ikke noe.
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Ja men....

Det er likevell formålet, det er jo ingen tvil om at virkemidlene han bruker er udemokratiske og gjør det eksakt motsatte av å skape debatt.

I Norge har vi ytringsfrihet, om noen ønsker å uttrykke radikale meninger så har man friheten til det, men da må man også tåle å høre motstand mot disse meningene. Iallefall hvis dette er noe som står i sterk kontrast til hva de fleste med sunt folkevett mener. Igjennom manifestet til ABB så er det jo tydelig at han har prøvd seg på å få fram meningene sine til andre. For eksempel igjennom å påvirke FrP og Documents. Når dette ikke fungerte har han tydeligvis gått til mer radikale skritt og prøver å presse igjennom sine meninger igjennom vold og trusselhandlinger.
Vis hele sitatet...
Han føler seg ikke hørt. Tvert imot mener han at personer med meninger som hans blir sensurert og trakassert. Dette er grunnen til at han bestemte seg for å starte en krig.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
ja, i sammenheng med denne saken. står ikke etternavn noen steder, så gjør oss ikke noe.
Vis hele sitatet...
oppmerksomhetssyk eller??
Sitat av Provo Vis innlegg
Videre er det du sier om at islammotstandere er kneblet bare tull og tøys. FrP er høyst islamkritiske og babler om dette støtt og stadig.
Vis hele sitatet...
Det er jo en kjennsgjerning at innvandringsmotstandere blir trakassert og forfulgt her i landet.

Så i stedet for å repetere dette tøyset til stadighet, kan du ikke heller komme med konkrete eksempler på hvordan islammotstand er kneblet i den offentlige debatten?
Vis hele sitatet...
Med en gang det kommer kritiske røster, kommer rasismestemplet frem. Venstreekstreme får dessuten fritt angripe innvandringsmotstandere. Skylden legges alltid på innvandringsmotstanderne.

Sitat av pyth0n Vis innlegg
broren min ble tatt inn til politiavhør i går
Vis hele sitatet...
Så fint for ham. Hvilken relevans har det her?
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
I sammenheng med denne saken?
Vis hele sitatet...
Det vil bli haugevis av arrestasjoner de neste dagene, de aller fleste vil være fullstendig uskyldig og knapt skjønne hvorfor nettopp de ble tauet inn. Dette er det bare å innfinne seg med og ta helt piano.
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 16:40.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Han føler seg ikke hørt. Tvert imot mener han at personer med meninger som hans blir sensurert og trakassert. Dette er grunnen til at han bestemte seg for å starte en krig.
Vis hele sitatet...
Da er vi kanskje mer på samme bane. Jeg kan være enig i at han føler at han ikke blir hørt. Og at han føler at han blir trakasert. Det er nok mye det som gjør at han kan rettferdigjøre dette for seg selv.

Men det er nok en ganske stor avstand i hva han oppfatter som virkelighet og hva som faktisk skjer. Det er en psykopat vi snakker om her.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Han føler seg ikke hørt. Tvert imot mener han at personer med meninger som hans blir sensurert og trakassert. Dette er grunnen til at han bestemte seg for å starte en krig.
Vis hele sitatet...
Q: What tipped the scales for you? What single event made you decide you wanted to continue planning and moving on with the assault?

A: For me, personally, it was my government’s involvement in the attacks on Serbia (NATO bombings in 1999) several years back. It was completely unacceptable how the US and Western European regimes bombed our Serbian brothers. All they wanted was to drive Islam out by deporting the Albanian Muslims back to Albania. When the Albanians refused, they really didn’t have any choice but to use military force. By disallowing the Serbians the right for self-determination over their sovereign territory they indirectly dug a grave for Europe. A future where several Mini-Pakistan’s would eventually will be created in every Western European capital. This is unacceptable, completely unacceptable.

There have been several issues that have reaffirmed my beliefs since then. Among them; my governments cowardly handling of the Muhammad Cartoon issue and their decision to award the Nobel peace prize to an Islamic terrorist (Arafat) and appeasers of Islam. There have been tens of other issues. My government and our media capitulated to Islam several years ago, after the Rushdie event. Since then, it has gone downhill. Thousands of Muslims pouring in annually through our Asylum institution, or by family reunification. The situation is just chaotic. These suicidal traitors must be stopped.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Hvorfor skulle han lyve om det i boken når han ellers har vært svært ærlig og åpen for hva han bedrevet tiden sin med?
Vis hele sitatet...
Eller så kan det altids være ett fly inne i bildet. Da blir tiden plutserlig mere realistisk.
Sitat av ludokid Vis innlegg
oppmerksomhetssyk eller??
Vis hele sitatet...
nei, jeg liker å bidra med informasjon? bestevennen til anders er broren min, står ting om han i boken, kanskje det er relevant? har skrevetmye annet
Sitat av wargen Vis innlegg
Q: What tipped the scales for you? What single event made you decide you wanted to continue planning and moving on with the assault?
Vis hele sitatet...
Relevansen? Hvilken del av "continue planning and moving on" har du problemer med å forstå? Han blir altså spurt om hva som fikk ham til å fortsette med planene sine.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er jo en kjennsgjerning at innvandringsmotstandere blir trakassert og forfulgt her i landet.


Med en gang det kommer kritiske røster, kommer rasismestemplet frem. Venstreekstreme får dessuten fritt angripe innvandringsmotstandere. Skylden legges alltid på innvandringsmotstanderne.


Så fint for ham. Hvilken relevans har det her?
Vis hele sitatet...
Brødrene var visst kjenninger av han, han har skrevet litt om det i tråden her.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
ja, i sammenheng med denne saken. står ikke etternavn noen steder, så gjør oss ikke noe.
Vis hele sitatet...
Hvis navnet ditt begynner på S skal du ikke være så sikker på at folk ikke finner ut.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Eller så kan det altids være ett fly inne i bildet. Da blir tiden plutserlig mere realistisk.
Vis hele sitatet...
Han skriver Drive to Kautokeino. Det er liksom derfor han skal ha lastet van'en med sprengstoff før i uka, for å drive gullgraving i Finnmark. Dette er kun en avsporing.

Hvor lenge holder en slik gjødselbombe seg "fersk" forresten?
Sist endret av Jotun; 24. juli 2011 kl. 16:45.
Kommet noen vage rykter om en eksplosjon på Førde.
Noen som bor i nærheten som kan bekrefte/avkrefte?
Sist endret av s1gh; 24. juli 2011 kl. 16:45.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
nei, jeg liker å bidra med informasjon? bestevennen til anders er broren min, står ting om han i boken, kanskje det er relevant? har skrevetmye annet
Vis hele sitatet...
Hvis du har noe nyttig å komme med, så kom med det. I stedet for å komme med utsagn som ligner på "skryt i en absurd form"
Burde ikke du heller da være i kontakt med politiet, hvis du har så nær kjennskap til en person som distanserte seg fra de fleste?
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Men det er nok en ganske stor avstand i hva han oppfatter som virkelighet og hva som faktisk skjer. Det er en psykopat vi snakker om her.
Vis hele sitatet...
Når ble massemorder et synonym for psykopat?
Vi har vel ikke fått en offisiell psykologisk analyse av fyren, har vi vel?
Inntil da, så er han en massemorder og terrorist.
Synes jeg leste en plass i dokumentet/boka at han hadde kjøpt nesten rent flytende nikotin (på 50ml flasker) fra kina som skulle brukes på ammunisjonen/kulene for å forgifte personer han skulle skyte

Noen andre som har lest dette? Mulig jeg har lest feil...
Sist endret av Azarat; 24. juli 2011 kl. 16:45.
Hvis noen følger med på twitter, hvilke hashtags følger dere ?
Sitat av s1gh Vis innlegg
Kommet noen vage rykter om en eksplosjon på Førde.
Noen som bor i nærheten som kan bekrefte/avkrefte?
Vis hele sitatet...
hvilken kilde?
Sitat av s1gh Vis innlegg
Kommet noen vage rykter om en eksplosjon på Førde.
Noen som bor i nærheten som kan bekrefte/avkrefte?
Vis hele sitatet...
Kan det var det her?
Transformator tok fyr etter lynnedslag.

http://www.firda.no/nyhende/article5680208.ece
Sitat av Azarat Vis innlegg
Synes jeg leste en plass i dokumentet/boka at han hadde kjøpt nesten rent flytende nikotin (på 50ml flasker) fra kina som skulle brukes på ammunisjonen/kulene for å forgifte personer han skulle skyte

Noen andre som har lest dette? Mulig jeg har lest feil...
Vis hele sitatet...
Jepp, det er også nevnt tidligere i tråden.
Sitat av ludokid Vis innlegg
oppmerksomhetssyk eller??
Vis hele sitatet...
Om du hadde faktisk vært en av de som har fulgt med på tråden ville du visst at han har skrevet mye om broren sin og ABB og hvor ekkelt det er at kjenner ABB
Sitat av Azarat Vis innlegg
Synes jeg leste en plass i dokumentet/boka at han hadde kjøpt nesten rent flytende nikotin (på 50ml flasker) fra kina som skulle brukes på ammunisjonen/kulene for å forgifte personer han skulle skyte

Noen andre som har lest dette? Mulig jeg har lest feil...
Vis hele sitatet...
Ja, dette har vært diskutert tidligere i tråden. Visstnok bruke han dem ikke i går likevel.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Kommet noen vage rykter om en eksplosjon på Førde.
Noen som bor i nærheten som kan bekrefte/avkrefte?
Vis hele sitatet...
Klokka 16.00 slo lynet ned i transformatoren på Ørane i Førde. Flammane står rett til i vêret. Brannvesenet er på staden og har kontroll over brannen.

http://www.firda.no/nyhende/article5680208.ece
Sitat av svenheiming Vis innlegg
Når ble massemorder et synonym for psykopat?
Vi har vel ikke fått en offisiell psykologisk analyse av fyren, har vi vel?
Inntil da, så er han en massemorder og terrorist.
Vis hele sitatet...
Fra: http://no.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Psykopati (fra gresk psyche "sjel", "liv" og pathos "lidende") er en personlighetsforstyrrelse som karakteriseres av en svikt eller total mangel på grunnleggende sosiale ferdigheter og følelser som medfølelse og empati. Personer som lider av psykopati er utpreget egosentriske.

Jeg føler ABB faller veldig godt inn i den beskrivelsen der.

Edit: Forøvrig er vel ikke psykopat en psykologisk diagnose heller.
Sist endret av TDSzevz; 24. juli 2011 kl. 16:49.
Sitat av perolsen Vis innlegg
Kan det var det her?
Transformator tok fyr etter lynnedslag.

http://www.firda.no/nyhende/article5680208.ece
Vis hele sitatet...
Spørs om det var det der folk hørte, ja.
Takk for informasjonen.
Sist endret av s1gh; 24. juli 2011 kl. 16:47.
Sitat av Gromega Vis innlegg
Jepp, det er også nevnt tidligere i tråden.
Vis hele sitatet...
Shit...
Kan han ha brukt dette på Utøya? I så fall må det jo være lett å finne ut dette
Sitat av SSH Vis innlegg
Om du hadde faktisk vært en av de som har fulgt med på tråden ville du visst at han har skrevet mye om broren sin og ABB og hvor ekkelt det er at kjenner ABB
Vis hele sitatet...
Har fulgt med ganske mye, og det han har sagt som jeg har observert har vært ting som kan hentes fra media.
Langt tilbake i tråden:
Sitat av Jotun Vis innlegg
Mini-MC'en kan ha blitt brukt til transport i Oslo ved utplassering av biler, men disse er ulovlig til bruk på vei, så det virker som en unødig stor risiko for å bli stoppet av politi for et såpass petimeter som ABB.
Vis hele sitatet...
Kan dette vært en vanlig 50cc moped og bare oversettelsen til engelsk litt missvisende ?
Ref: Thursday July 14 - Day 74... + 80kg (mini MC)
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.