Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  419 68339
Ufrivillig, som at den ble spilt fysisk i naborommet med åpen dør mens jeg drømte.
Jeg hadde en ordentlig uvanlig opplevelse i dag angående dette.

Jeg var driit sliten etter en hel uke med skole, så jeg la meg i 4 tiden da jeg kom hjem. Jeg husker at jeg våknet og sovnet igjen veldig ofte. Men det var i en periode hvor jeg ikke var helt sikker på om jeg sov eller ikke, så jeg konkluderte med at jeg var på vei til å sove(jeg var altså halvveis våken) men da begynte jeg å tenke til meg selv: Neste drøm er bevisst. Neste drøm er bevisst. Neste drøm er bevisst. Jeg brukte altså MILD metoden. Det som skjedde var faktisk jævli skummelt.

Jeg ligger paralysert og kan ikke rikke på meg, og uten videre så kommer et grønt ansikt som ler mot ansiktet mitt. Jeg prøver alt jeg kan for å våkne. Dette er første gang jeg har vært så nære, så jeg ble drit redd der og da. Jeg prøvde å rope og bevege meg, men det gikk ikke. Plutselig, etter kanskje 4-5 sekunder, våknet jeg og det prikket i kroppen, akkurat som jeg har lest her at det gjør med WILD metoden.

Selv om det var ganske skremmende de sekundene det ansiktet kom mot meg, så var jeg helt klar og ikke redd i det hele tatt når jeg våknet. Derfor ser jeg på denne opplevelsen som et skritt videre mot min første bevisste drøm. Nå har jeg nemlig opplevd fase 2(tror jeg?) som visstnok skulle være den jæveligste.

God helg !
Drømmer bevist så og si hver eneste natt, flere ganger om natten og jeg digger det!
bruker ikke noen spesiele metoder for å få det til det skjer bare!
Men har funnet ut at det hjelper og sette på vekkerklokke og våkne for så å legge seg igjen og gjenta det et par ganger med 15 min mellomrom, da blir det lettere å huske hva du har drømt!
Hender noen ganger at jeg ikke husker hva jeg har drøm men så flere timer senere på dagen eller kvelden så kommer jeg pluttselig på det.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av zevz Vis innlegg
Drømmer bevist så og si hver eneste natt, flere ganger om natten og jeg digger det!
bruker ikke noen spesiele metoder for å få det til det skjer bare!
Men har funnet ut at det hjelper og sette på vekkerklokke og våkne for så å legge seg igjen og gjenta det et par ganger med 15 min mellomrom, da blir det lettere å huske hva du har drømt!
Hender noen ganger at jeg ikke husker hva jeg har drøm men så flere timer senere på dagen eller kvelden så kommer jeg pluttselig på det.
Vis hele sitatet...
Er det sånn at man drømmer hver natt?,men bare ikke husker det?
drømmer hver natt ja
Jeg begynte med drømmedagbok for fire netter siden, før det husket jeg diffuse deler av drømmer en gang iblant. Jeg har skrevet ned totalt ti rimelig detaljerte drømmer fra disse fire nettene, noe som betyr at jeg i gjennomsnitt husker 2,5 drømmer pr natt, etter kun fire dager med drømmedagbok. Konklusjon: Det funker, og anbefales på det sterkeste. God natt og drøm søtt.
Jeg har såkalte "lucid dreams" klare drømmer hver natt, uten noen forberedelser. Begynte helt siden i mars når jeg leste om det, etter første klare drøm så har det ballet på seg rett og slett..

er så vant til dette nå at jeg vet akkurat hva jeg kan gjøre i drømmene uten å våkne med en gang.
Tror det går ann å lage sin egen drøm, hvis du er god så kan du lage deg en øy i stillehavet feks å chille der, har du lyst på en pils i sola så er det bare å trylle frem en pils osv, tror det går ann å lære seg å mestre det selv.
Drømme er på en måte lekeplassen våres.
Fikk min andre LD i natt. Det var en DILD kombinert med WBTB. I den halvtimen jeg var våken hørte jeg også på noen lyder fra iPhone-programmet Dream Inducer. Vet ikke om dette faktisk hadde noen effekt, kanskje bare placebo, jeg vet ikke. Jeg ble lucid kun av å se meg selv i et speil, umiddelbart skjønte jeg av en eller annen grunn at jeg drømte, tok ingen RC's eller noe. Denne LD'en var mye klarere og mer bevisst enn den første, jeg kjente på ting og tang rundt meg og følte på omgivelsene. Det eneste "kule" jeg gjorde var å fly-hoppe ned over en sofa og ned en trapp, for etter hvert begynte jeg å "kjenne" kroppen min i sengen samtidig som jeg drømte, og så våknet jeg etter en liten stund.
Sist endret av Mokko; 19. desember 2010 kl. 13:27.
NFFs husbedreviter
Jeg tror jeg hadde LD inatt.. Har fulgt nøye med på denne tråden og prøvd meg på WILD-metoden mange ganger.
Har som regel kun kommet til stadiet med høy puls.
Men, om ikke hukommelsen min spiller meg et puss, så har jeg noen svake minnner av at jeg inatt hadde en ekstremt uklar drøm hvor jeg var bevisst..
Det var rett og slett veldig mørkt og jeg kunne såvidt skimte noe rundt meg. Deretter så kom jeg på dette med å snurre rundt og det med å gni hendene, tror jeg prøvde dette mye. Det siste jeg husker fra drømmen var at jeg stupte framover i et forsøk på å fly..

Hadde mange drømmer etter dette, men ingen bevisste.

Forsøker nok igjen ikveld.
Får vell prøve nå!

Har lest en del om dette og dette er det beste inlegget ever på Norsk om akkurat emnet her, det skal du ha
Hadde en LD igår. Etter å ha sett hele sesong en av The Living Dead, så la jeg meg med en gang(klokken 0900ish på morningen). Så våknet jeg i et forlatt gammelt hus av kvinneskrik. Jeg tok opp ett balltre, og det banket sykt mye på døra mi. Jeg visste dette var en drøm(Siden jeg kom på at jeg la meg i min egen seng), men fortsatt var jeg livredd denne dama og omgivelsene. Klarte til slutt å åpne døra og dama var borte. Det lå blodspor i gangen, og jeg freaka ut. Ville bare våkne NÅ! Så våknet jeg også! Sinnsykt
Sist endret av KingJay; 20. desember 2010 kl. 02:43.
Da jeg først hørte om dette trodde jeg det var nyhetspeilet bullshit, men etter videre undersøkelse prøvde jeg å droppe fluor totalt. Vet jo aldri om det er placebo eller ikke, men det funker utrolig bra på meg. Mye klarere drømmer og jeg husker mange flere drømmer iløpet av en natt.


Sitat av KingJay Vis innlegg
Hadde en LD igår. Etter å ha sett hele sesong en av The Living Dead, så la jeg meg med en gang(klokken 0900ish på morningen). Så våknet jeg i et forlatt gammelt hus av kvinneskrik. Jeg tok opp ett balltre, og det banket sykt mye på døra mi. Jeg visste dette var en drøm(Siden jeg kom på at jeg la meg i min egen seng), men fortsatt var jeg livredd denne dama og omgivelsene. Klarte til slutt å åpne døra og dama var borte. Det lå blodspor i gangen, og jeg freaka ut. Ville bare våkne NÅ! Så våknet jeg også! Sinnsykt
Vis hele sitatet...
Hadde du hatt en ld ville du tenkt hvem faen er det som prøver å kødde med meg i MIN drøm, for så og kjøre hodet til denne personen gjennom en gressklipper el.
Sist endret av Omaha; 20. desember 2010 kl. 03:02.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Da jeg først hørte om dette trodde jeg det var nyhetspeilet bullshit, men etter videre undersøkelse prøvde jeg å droppe fluor totalt. Vet jo aldri om det er placebo eller ikke, men det funker utrolig bra på meg. Mye klarere drømmer og jeg husker mange flere drømmer iløpet av en natt.




Hadde du hatt en ld ville du tenkt hvem faen er det som prøver å kødde med meg i MIN drøm, for så og kjøre hodet til denne personen gjennom en gressklipper el.
Vis hele sitatet...
Må ikke bety at du har full kontroll over drømmen selv om du har LD vettu. Jeg VISSTE jeg drømte, men kunne ikke kontrollere annet enn min egen kropp.
Noen som har noen nyttige triks i drømmer?

Teleportere deg:
Metode 1: Snu deg, og forestill deg et speil som leder til et annet sted dukke opp bak deg. Snu deg tilbake og gå gjennom speilet. Voila!

Metode 2: Finn ut hvor du vil, og snurr rundt omkring mens du tenker deg at du er der. Voila!

Metoden for å fremkalle speilet funker også på andre ting, som for eksempel personer og ting. Om feil person dukker opp, bare prøv igjen.
Jeg har en annen måte å oppnå Lucid Dream på. Som jeg har hørt om, vet ikke om den funker.
Men det man gjør er at det er noe man må gjøre helt likt hver eneste dag! Når man da til slutt drømmer det man gjør, vil ikke drømmen gjøre det sånn som man pleier å gjøre det. Og da forstår man at man drømmer
Sitat av mrMosquito Vis innlegg
Jeg har en annen måte å oppnå Lucid Dream på. Som jeg har hørt om, vet ikke om den funker.
Men det man gjør er at det er noe man må gjøre helt likt hver eneste dag! Når man da til slutt drømmer det man gjør, vil ikke drømmen gjøre det sånn som man pleier å gjøre det. Og da forstår man at man drømmer
Vis hele sitatet...
Jeg tror dette er en del av DILD metoden. Dream Initiated Lucid Dream.

Okey, da jeg skulle WILD'e i natt skjedde det noe rart. I søvnparalyse-fasen, da kroppen min hadde jobbet seg fra beina og begynte på armene kjente jeg at det strakk litt i den ene armen. Det var tommelen min. Jeg kjente den strakk seg og dro seg i alle kanter og jeg klarte ikke å få den til å ligge stille. Jeg måtte faktisk ut av søvnaparalysen for å legge litt kropsvekt oppå hånda for at den skulle stoppe. Men da jeg var inne i søvnparalysen igjen så fortsatte den alikevel.

Jeg klarte ikke å styre eller stoppe den, og det var bare på den ene hånda. (høyre)

Noen som vet hva som kan ha skjedd eller opplevd det samme?
Drømmene mine har begynt å bli litt merklige i det siste! nesten så jeg begynner å tro at det er vanlig å drømme sammen og snakke sammen i drømme, er det noe jeg ikke vet her?

Det som skjer, er at folk i drømme har begynt å ta kontakt med meg og de prøver å lære meg hvordan jeg kan LD i drømme.

Noen ganger så drømmer jeg også at jeg sitter i et klasserom med gamle beskjente og læreren prøver å lære meg ting, akkurat som at jeg sitter i et klasserom på ekte og blir fortalt ting, det som er kjipt er at jeg ikke greide å følge med.

Men det aller rareste er at folk har begynt å ta kontakt og prøver å få meg til å være meg selv i drømmen.

Andre ganger så tester de meg også, som feks å gi meg en pistol for så å stå forand meg mens jeg sikter på dem for å se hva jeg gjør, det rare er at jeg hviste at den pistolen jeg holdt i handa kom til å avfyre mot en gammel venn, så inni meg så tenkte jeg "hjelp meg nå" og da sa pistolen bare klikk og ingen ting skjedde, untatt at det kom ut en liten softgunkule...
Når man skal ligge stille i første fase, kan man svelge da? Eller avbryter man den paralysen som er på vei når man gjør det? Prøvde dette her en dag, virket som det begynte å funke, kjentes ut som hele kroppen nesten var borte og merka at det ble vanskelig å holde igjen øyelokka fordi jeg slappet av ganske mye, så måtte anstrenge meg mye for å klare å holde dem igjen.
Sitat av TinnSoldat Vis innlegg
Når man skal ligge stille i første fase, kan man svelge da? Eller avbryter man den paralysen som er på vei når man gjør det? Prøvde dette her en dag, virket som det begynte å funke, kjentes ut som hele kroppen nesten var borte og merka at det ble vanskelig å holde igjen øyelokka fordi jeg slappet av ganske mye, så måtte anstrenge meg mye for å klare å holde dem igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å svelge en gang iblandt, og for meg så gjør det ingenting i det hele tatt, kommer til søvnparalysen uansett. Pleier å tenke slik at jeg svelger jo når jeg ikke skal WILDe, og da sovner jo jeg uten noe problem så det kan da ikke gjøre noe når jeg skal WILDe

Men jeg sliter med at det ikke skjer noe etter søvnparalysen, jeg kommer til det punktet at beina og armene mine er utrolig tunge, og jeg får ganske så visuelle halusinasjoner (øynene lukket). Kan forklare med at det ser ut som filmscener, bare i slike farger du ser når du har øya igjen, men så plutselig så gir det seg og ingenting videre skjer. Jeg bare ligger der med bein og armer som føles ut som de veier 40 kilo hver. Har prøvd å bare ligge der en stund, for så å ha opp øynene og gjøre flere RC, bare til skuffelse at jeg fortsatt er i virkeligheten Er det noe jeg gjør galt? Hva burde jeg gjøre for å komme videre etter søvnparalysen?
Vil bare si at dette er for spesielt interesserte. Det blir nok et langt innlegg, da jeg skal prøve å forklare hva som skjedde i disse 1-2 interessante minuttene.

Jeg har lenge vært interessert i lucid dreaming, og utforskning av søvnparalysen. Jeg begynte smått rundt denne tiden av året ifjor å skrive ned drømmer. Jeg begynte å huske flere og flere drømmer, men følgte ikke en guide eller noe annet. Dermed fikk jeg ikke til det, og en lang og god natt søvn ble oftere valgt en å våkne opp flere ganger om natten, skrive ned drømmer på natten og skrive ned enda flere drømmer før skolen.

For to uker siden kom jeg over denne tråden. Jeg leste meg litt gjennom og bestemte meg for å prøve. Allerede første natten fikk jeg noen av symptomene. Skarpe lys med lukkete øyner kom frem, sammen med noen korte men sterke lyder, nesten som en high pitch tone som bygget seg opp like fort som den forsvant. De neste dagene og ukene skjedde det ikke så mye, ikke det at jeg prøvde så mye heller. Men igår skjedde det noe rart.

Jeg hadde kommet hjem ganske sent, satt meg på pcn men bestemte meg fort for å legge meg da jeg var ganske trøtt.
Klokken var rundt 01:30. Jeg la meg og tenkte at idag skal jeg prøve "WILDER" metoden igjen. Jeg fant en behagelig stilling, lukket øynene og lå helt stille. 10 minutter gikk, jeg lå fortsatt helt stille og ingenting merkbart hadde skjedd, unntatt at jeg begynte å bli trøtt. 5 - 10 minutter senere ble jeg enda trøttere. Kroppen ble tyngere og tankene enda mer gærne. Jeg skjønte nå at med disse tankene og distanseringen av kroppen ville jeg sovne snart. Nå begynte jeg å si inne i meg: "Nå sovner kroppen, men hodet mitt er våkent", "Jeg drømmer nå", "Jeg er bevist, jeg er ved den fulle bevisten, det er bare resten av meg som sover, jeg er lys våken." Jeg holdt på med dette i noen minutter før kroppen min ikke lenger var så tung, men heller mistet litt vekt. I denne perioden begynte sinnet mitt å vandre litt av seg selv. Jeg fortsatte å tenke til meg selv, men mine tanker ble mer og mer diffuse. Et sted her husker jeg ikke noe mer. Hva jeg tenkte her, om jeg sov husker jeg ikke.

Neste jeg husker var at jeg fortsatt var meg selv, jeg fortsatt lå i senga, jeg fortsatte å tenke at jeg skulle drømme, men i en bevist tilstand. Nå kom en trommelyd i rommet. Veldig lavt men den bygget seg sakte men sikkert opp. Denne lyden brydde jeg meg ikke om, for meg var den naturlig, eller så hadde jeg bare ikke lagt merke til den enda. Men plutselig var denne lyden så kraftig at jeg trodde at det var noen som spilte trommer i rommet mitt. Denne trommelyden var da av en djembe eller noe annet spirituell instrument, det var ett enkelt slag som repeterte seg i en fjerdedels rytme. Plutselig hører jeg en stemme, den synger. Det var en shaman eller en indianer som sang. Jeg så ingen, jeg hørte bare lyden. Jeg husker bestemt at dette var noe jeg forbindet med "Aztec - kulturen".

Nå skjønte jeg at ting ikke var som de skulle. Jeg husker jeg tenkte: "Hva faen, hvorfor svever jeg?" "Hvorfor spinner jeg rundt", "Hva slags drugs har jeg fått i meg nå". Disse tankene gjorde meg litt redd og de kom fortere en lynet, men ble enda fortere plassert ned av andre tanker. Jeg husket da at jeg sov, og at jeg WILD'et. Jeg følte lenger ikke kroppen min, det enkleste jeg kan forklare var at jeg var en kule. Den svevde i rommet og gikk rundt. Hvis jeg husker rett så så jeg at jeg bevegde meg i rommet, og at jeg skjønte at jeg roterte rundt da jeg så taket og sengen. Om øynene nå var oppe eller igjen har jeg ingen formening om. Denne "svevende" følelsen var noe lignende jeg har hatt på "2C-*". Jeg var tung, "svevde" litt, og jeg var hele rommet. Jeg følte hver sprekk og kjente når vinden traff døren etc. Nå var lyden veldig intens sammen med svevingen. Jeg følte nå at jeg hadde kontroll og at rotasjonen stoppet opp litt da jeg ville at den skulle stoppe. Jeg sa til meg selv at "dette er bare WILDING, det er ingenting å være redd for, dette er gøy!". Roteringen hadde da avtatt, og med et smil om munnen tenke jeg at jeg skulle fly litt. Jeg svevde fortsatt, og jeg var ikke lenger i kroppen min, jeg kunne fortsatt spenne "kroppen" og føle det, men kroppen kjente det ikke, bare tilstanden som jeg var i. Jeg tok dermed sats og hoppet. Jeg føyk ikke opp, men heller svevde rolig opp i slowmotion. Dette var veldig gøy husker jeg. Men veldig raskt begynte denne svevingen å avta og ting gikk enda saktere. Jeg husker jeg sa til meg selv "faen, nå er det slutt." Og plutselig var jeg ikke like distansert til kroppen, selv om jeg fortsatt var i oppvåkningsprosessen. Jeg lukket opp øynene og var nå våken.

"Faen" var det første jeg tenkte, selv om jeg smilte og lurte på hva faen som hadde skjedd. Jeg ville WILDE lengere. Det var utrolig spennende. Like etter sovnet jeg igjen og drømte vanlig. Dagen etter husket jeg fortsatt WILD opplevelsen og også drømmen etter. Nå sitter jeg igjen med WILD drømmen, men ikke drømmen etter. Den husker jeg ikke lenger.

Jeg har lurt litt på hvorfor jeg ikke holdt på lenger. Hva kan ha stoppet meg? Jeg tror det kan være flere grunner. Den første var at det kom så brått på. Jeg viste ikke om jeg var våken eller drømte. Jeg viste heller ikke om jeg skulle lukke opp øynene, eller om i det hele tatt var oppe. En annen grunn var at jeg ikke lenger klarte å holde sinnet rolig, jeg ble for opphisset og engasjert til å prøve nye ting. Den siste grunnen var kanskje fordi når jeg ble kjent med følelsen var den ikke like lenger intens, og da sa jeg til meg selv at "å, nå er det slutt". Noe den kanskje var eller ikke var. Det var da jeg iallefall våknet.

Uansett var dette veldig spennende! Jeg vil definitivt prøve det igjen. Jeg inntok ikke noe som helst av rusmidler før jeg la meg, det eneste jeg hadde inntatt før på dagen var nikotin og koffein. Jeg håper også andre kan dele sine opplevelser og også prøve å fortelle meg hva det neste steget for meg kunne ha vært, og hvordan jeg skal forberede og takle det bedre så jeg får en lengre drøm.

God jul!
Artig og lese dette her. Har dessverre ikke lest alle innleggene, så mulig det er besvart: Når dere får slike bevisste drømmer, så nevner dere at dere må ta slike "virkelighetstester".

Er det så ekte at det er vanskelig å si om du drømmer eller ikke (utenom at du har 2 fingre og klokka er 32:87)?
Når jeg klarer å oppnå en bevisst drøm skal jeg prøve å skaffe meg en portal gun
Drømte for noen dager siden at pappen min døde, og rett etter han hadde dødd skulle jeg ta ut 100 kr fra en minibank med visa kortet hans. Kortet var hvit og blått, men jeg fikk ikke tatt ut penger og prøvde senere i drømmen da lignet kortet på et førerkort og vare ganske rødt.
Dette husket jeg først når jeg våknet.

Dagen etter på drømte jeg at hele baksiden av ipaden var helt ripet opp og at den var svart bak.
Men den er jo egentlig sølv farget.

Tror drømmene tar feil.
Sitat av cebter Vis innlegg
Artig og lese dette her. Har dessverre ikke lest alle innleggene, så mulig det er besvart: Når dere får slike bevisste drømmer, så nevner dere at dere må ta slike "virkelighetstester".

Er det så ekte at det er vanskelig å si om du drømmer eller ikke (utenom at du har 2 fingre og klokka er 32:87)?
Vis hele sitatet...
Det føles helt ekte ja. Du kan jo bare prøve på noe umulig. Klarer du det drømmer du.
Grunnen til at hjertet pumper så fort er fordi hjernen bruker dobbelt med blod/oksygen
Sitat av TinnSoldat Vis innlegg
Når man skal ligge stille i første fase, kan man svelge da? Eller avbryter man den paralysen som er på vei når man gjør det? Prøvde dette her en dag, virket som det begynte å funke, kjentes ut som hele kroppen nesten var borte og merka at det ble vanskelig å holde igjen øyelokka fordi jeg slappet av ganske mye, så måtte anstrenge meg mye for å klare å holde dem igjen.
Vis hele sitatet...
Akkurat det har jeg problemer med.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Drømte for noen dager siden at pappen min døde, og rett etter han hadde dødd skulle jeg ta ut 100 kr fra en minibank med visa kortet hans. Kortet var hvit og blått, men jeg fikk ikke tatt ut penger og prøvde senere i drømmen da lignet kortet på et førerkort og vare ganske rødt.
Dette husket jeg først når jeg våknet.

(...)

Tror drømmene tar feil.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tror underbevisstheten din prøver å si deg noe om forholdet ditt med faren din. Om vi skal stole på Freud.
Jeg lå i ca 40 minutter helt stille, bare pustet- prøvde å fokuser bare på at jeg pustet. Kjente at kroppen ble helt borte liksom, hadde liksom ikke følelse i kroppen, kjentes som at bena bare sank gjennom senga

til slutt så giddet jeg ikke mer. Var en litt rar opplevelse bare det, men angrer på at jeg ikke ble liggene litt ekstra

Men hvor lenge må jeg ligge før å havne i neste fase ?? blir jo ødelagt av å ligge HELT rolig uten å røre noe så lenge !
Da er endelige mine jobbedager over. Har jobbet i 2 uker nå. Nå har jeg fri igjen. Så i natt skal jeg WILD'e.
Synes dette virker utrolig spennende! Har alltid hatt følelsen av å drømme veldig mye i forhold til andre. Mange og virkelige drømmer. Kanskje fordi jeg har hatt lett for å huske drømmer når jeg våkner. Er det sånn at noen er bedre disponert for å greie WILD-metoden enn andre? Er det noen som har opplevd noen negativ virkning etter å ha lært denne metoden? Jeg har veldig lyst til å prøve dette!
siden jeg ble kjent med lucid dreaming konseptet har jeg forsøkt å huske drømmer og øvd meg på å slappe av, og de første fasene av WILD teknikken. jeg angrer som faen, jeg husker nå hvorfor jeg lærte å glemme drømmene mine. jeg våkner utslitt etter en bisarr drøm og klarer faktisk ikke sove. de 4 siste nettene har jeg sovet cirka 3-4 timer natten. når jeg endelig får til og WILDe skal jeg sove. så følg rådet til de med erfaring, ikke prøv å WILDe når du faktisk har forpliktelser eller skal på jobb osv
likte dette innlegget godt!
Har prøvd litt lucid drømming i det siste nå, og jeg tenkte på en ting da jeg våknet i dag som kan være artig å prøve.

i en lucid drøm, så legger du deg til å sove og prøve å wilde, hvis du får det til og våkner igjen så er du muligens fortsatt i en drøm og kan være lucid lenger.
så det blir en tvungen drøm i drøm

blir artig å se om det går an, og hvor mange nivåer du kan få til.
( men pass opp for limbo xD )
Jeg sovna av i fase 1, og sovna i 5 timer.
fml
Kan vel fortelle litt om bakgrunnen min først:
Første gang jeg fikk en lucid drøm var vel ca 2007 tror jeg, så det er en del år siden. Jeg husker ikke nøyaktig hva det var som fikk meg til å skjønne at det var en drøm, men jeg skjønte det iallefall, og fikk et sykt adrenalinrush "Men, men, jeg drømmer jo! Hvordan kan jeg vite at jeg drømmer? Det er jo ikke mulig! Jeg er våken i drømme! OMGOMGOMG..." så våknet jeg

Det første jeg gjorde da var å google litt rundt, og oppdaget fenomenet lucid dreaming. Satt vel oppe stort sett resten av natten for å lese om LD, men hoppet litt over WILD-metoden fordi det var beskrevet som en metode for de litt mer viderekommende enn newben meg

Da jeg så denne tråden fant jeg ut at jeg ville gi WILD en shot, da TS skrev en veldig god og lettfattelig beskrivelse av metoden. (kp)

Jeg gikk rett til sengs etter å ha lest den, uten noen forventninger om å faktisk klare det, men mer for å ha prøvd det og få litt erfaring til senere. La meg på ryggen i senga, fant en god posisjon og begynte å puste rolig. Var ikke spesielt trøtt på dette tidspunktet, og klarte å holde tankene under grei kontroll. Merket en kløe i føttene, men ignorerte det bare.
Alle lydene rundt meg ble bare sterkere og sterkere, det virket som om hele huset ristet i det brøytebilen kjørte forbi, og på et tidspunkt innbilte jeg meg at døra gikk opp og det kom noen inn.
Veldig skremmende, men takket være denne tråden skjønte jeg at det bare var innbilning. Hjertet begynte å slå veldig fort, og ene foten begynte å skjelve skikkelig. Skjelvingen fortsatte opp foten, men akkurat da ringte telefonen, og jeg måtte ut å hente en kompis fra byen.

Har prøvd WILD et par ganger til etter det, men har ikke fått det så bra til som første gangen. Tenkte jeg skulle prøve i natt igjen.



Men i går natt hadde jeg min andre bevisste drøm ever!

Det hele startet med at jeg bodde hjemme hos mamma igjen, og satt å gjorde lekser av noe slag (er ferdig med skole og flyttet hjemmefra for 4 år siden). Og for å svare noen tidligere her i tråden: Det var UTROLIG realistisk. Alt føltes helt ekte. Jeg satt faktisk å kjedet meg i drømmen, det var ingenting morsomt eller interessant som skjedde før jeg ble bevisst, familien bare satt rundt omkring i stua og leste for seg selv eller så på tv, og (det føltes som) jeg hadde sittet der i evigheter med leksene.

I det siste har jeg begynt å ta reality checks ganske ofte, for jeg har flere ganger våknet opp av en drøm å tenkt: "Hvorfor husker jeg aldri å ta reality checks i drømmene mine", og så svart meg selv "fordi du aldri husker å ta dem i RL heller stupid". Spesielt har jeg fokusert på hendene mine, teller fingre flere ganger på jobb og når jeg sitter foran pcn. (har talt de 2 ganger frem til nå, just in case jeg sovner foran pcn)

Anyway, det er dette jeg tenker i drømmen og. "Ja, jeg skulle jo bli flinkere å ta reality checks, jeg får vel telle fingrene mine. 1 2 3 4 5 6 7... 7 fingre!!! OMGOMGYESS jeg har en lucid drøm!!!" Et sykt rush farer gjennom kroppen min, men jeg unngår å våkne opp. Jeg hopper opp fra stolen og formidler nyhetene til resten av familien min, som tar det med knusende ro og benekter at jeg drømmer, før jeg løper leende ut døra. Vel ute stopper jeg opp, og prøver å finne på noe gøy å gjøre.

"Ja, jeg kan jo fly!" tenker jeg, men jeg prøver og prøver men greier det ikke. Så kommer jeg på en annen, vanlig drøm jeg husker veldig godt; der jeg på en måte "lærte" å fly ved å hoppe høyere og høyere helt til jeg svevde flere minutter i lufta. Så jeg prøver denne metoden, men greier fortsatt ikke å fly.

"Hmm, kanskje jeg bare skal teleportere meg dit jeg vil" tenker jeg, og lukker øynene for å se for meg plassen jeg skulle til. Åpner øynene... og står fortsatt utenfor huset. Nå blir jeg veldig usikker på om jeg faktisk drømmer, og jeg ser familien min stå å se rart på meg der jeg har hoppet rundt som en tulling. Så jeg tar en bedre titt på hendene mine. 7 fingre på venstre hånden, 6 fingre på den høyre. Den venstre har to ekstra fingre som på en måte har vokst ut fra ringfingeren, den høyre har en ekstra "normal" finger.

"Selvfølgelig er dette en drøm. Jeg prøver en gang til" Med fornyet optimisme lukker jeg øynene, og spinner i tillegg rundt mens jeg ser for meg plassen jeg vil til. Åpner øynene... og står fortsatt utenfor huset. Men nå er det plutselig blitt SOMMER! "Haha, jeg kan kontrollere årstidene" tenker jeg, og skifter mellom sommer og vinter et par ganger. Jeg snur meg for å fortelle familien om mitt nye "bevis" for at jeg drømmer, men de er forsvunnet.

Moroa med å kontrollere årstidene dabber av ganske fort, og jeg bestemmer meg for å GÅ til "plassen" min, som er et par kilometer unna. Jeg får i gang en lett jogg, og det går fort unna uten at jeg blir noe sliten. Men det er mange biler på veien, og hver gang det kommer en bil på min side må jeg hoppe i grøfta i frykt for å bli påkjørt. Et par ganger prøvde jeg å "tenke" bilene bort fra drømmen, men hver gang jeg begynte å konsentrere meg kom det en bil som tvang meg ut i grøfta. Til slutt ga jeg opp hele veien, og trasket heller videre i grøfta.

Men lure meg hadde stoppet årstidene på vinter, og det lå en halvmeter snø i grøfta som jeg grynnet meg igjennom. Som en løsning forsøkte jeg å tenke meg selv lett som en fjær så jeg kunne gå oppå snøen, men det var like suksessfullt som å fly Av en eller annen grunn hadde jeg helt glemt at jeg kunne gjøre vinter om til sommer på et blunk...

Så der gikk jeg å grynnet meg fremover, kom vel ca halvveis til dit jeg ville før jeg ikke husker mer, tror jeg mistet bevisstheten og gled inn i en vanlig drøm...

Og når jeg våknet husket jeg først ikke den lucide drømmen. Lå å tenkte gjennom en annen (mer spennende) drøm, før jeg plutselig kom på mine 7 fingre. "OMGYESS endelig! En LD" var min første tanke. Så husket jeg resten av den
Sitat av Antonald Vis innlegg
Anyway, det er dette jeg tenker i drømmen og. "Ja, jeg skulle jo bli flinkere å ta reality checks, jeg får vel telle fingrene mine. 1 2 3 4 5 6 7... 7 fingre!!!
Vis hele sitatet...
Been there, done fucking that! Bare at jeg alltid ble så jævla i tvil om jeg skulle ha 7 eller 5 fingre. Endte som regel med at jeg sa til meg selv: "Hey! Moron! Your dreaming" og bare gikk "berserk" etter det

Sitat av Antonald Vis innlegg
Jeg hopper opp fra stolen og formidler nyhetene til resten av familien min, som tar det med knusende ro og benekter at jeg drømmer, før jeg løper leende ut døra. Vel ute stopper jeg opp, og prøver å finne på noe gøy å gjøre.
Vis hele sitatet...
Been there too...

Har en merkelig episode fra en av mine første Lucid Dreams:

Nesten litt som deg satt jeg fullt opptatt i mine egne papirer rundt kjøkkenbordet hos mine besteforeldre m/min far, hvor jeg, pga distanse, ikke er mer enn ca 1-2 ganger i året.

Jeg befant meg plutselig i gangen og ble stående og tilslutt telle fingrene. Kom til 7 fingre 3 ganger, 6 fingre 2 ganger og utrolig nok 9 fingre 2 gang (i følge mine egne logger).

Når det endelig har gått opp for meg at jeg befinner meg i min egen drøm gir jeg mine slektninger samme beskjed: "Jeg drømmer, dette er ikke ekte, så her gidder jeg faen ikke å kaste vekk tida, gamle nek"

Etter en masse moro (for meg vel og merke) som Lucid hører jeg plutselig at det ringer en mobil. Den ligger i lommen min,uten at jeg aner hvordan den havnet det. Jeg tar telefonen og det er min far. Dette er ca quote fra hans telefonsamtale:"Hei. Jeg forstår at det er en drøm for deg, men for meg er dette det virkelige livet. Det skuffet meg veldig da du dro fra oss, bare fordi du ville gjøre alt du ville.."

Jeg vet ikke hva som skjer, men ordene hans er så skrekkslagne at jeg klarer ikke å holde fokus på drømmen så den fader vekk før jeg brått våkner.

Jeg var ikke beredt på at jeg kanskje måtte begynne å ta hensyn inne i drømmene


Sitat av Antonald Vis innlegg
Så der gikk jeg å grynnet meg fremover, kom vel ca halvveis til dit jeg ville før jeg ikke husker mer, tror jeg mistet bevisstheten og gled inn i en vanlig drøm..
Vis hele sitatet...
Veldig vanlig. Vet ikke hvor mange ganger jeg gjorde dette i starten..

Sitat av Antonald Vis innlegg
Og når jeg våknet husket jeg først ikke den lucide drømmen. Lå å tenkte gjennom en annen (mer spennende) drøm, før jeg plutselig kom på mine 7 fingre. "OMGYESS endelig! En LD" var min første tanke. Så husket jeg resten av den
Vis hele sitatet...
Anbefales: DrømmeDagbok
Tror jeg hadde min første lucid inatt!

I det siste har jeg blitt ganske flink til å huske drømmene mine. Selv om jeg ikke har brukt noen dagbok har jeg bare ligget i senga og tenkt på drømmene rett etter jeg våknet.
Idag var min første skoledag, våkna utrolig mange ganger inatt (mest pga katten)

Så klokka 06 idag våknet jeg, men fant ut at jeg kunne sove 1 og en halv time til så jeg sovna. Denne natten hadde jeg veldig mange drømmer og igjen så begynte jeg å drømme. Jeg var ved mitt gamle hus og det var sommer. Det startet som en helt vanlig drøm helt til jeg tenkte ordet "drøm". Da plutselig "våknet" jeg i drømmen og alt føltes utrolig ekte ut. Jeg visste at jeg drømte, men jeg benektet det nesten fordi det var så ekte.

Jeg gikk rundt og møtte på folk som skulle til skolen, plutselig på bensinstasjonen møter jeg på en gammel venninne som nettopp hadde født barn (lol) så hun var litt "småfeit".
Måtte igjen ta en reality check fordi det var så ekte. Det var jo sommer, og jeg var ved mitt gamle hus, + jeg brukte ola buksa (som jeg så og si aldri gjør).
Jeg prøvde mange ganger å "ønske" meg ting, men klarte det bare ikke. Alt var det samme, som om det var i virkeligheten.
Den eneste gangen jeg så det var en drøm var når jeg så på bensinstasjon skiltet så stod det A-spec (for de som har spilt GT5, fikk det igår ) og rett etterpå stod det B-spec.
Jeg begynte å miste drømmen så jeg tenkte jeg skulle snurre. Tror jeg overdrev dette LITT, så ble utrolig svimmel, så jeg begynte å spinne den andre veien. Var like trøtt og svimmel. Nice.
Når jeg var i slosskamp mot de ungene så hadde de overtaket en stund så jeg mistet nesten drømmen. Alt ble svart men jeg klarte å få tilbake drømmen.

Tilslutt ble jeg ganske opphisset (privat) så jeg mistet drømmen, alt ble svart (litt morsomt egentlig), men ble litt sinna når jeg våknet.

Det jeg lurer på, var dette virkelig lucid? Fordi jeg kunne ikke bestemme hva som skjedde, det skjedde bare. Selv om jeg kunne styre meg selv.
Akkurat nå så føles det ikke så ekte ut lenger, men når jeg var der var det ganske ekte.

Sorry at det ble litt rotete, bare skrev når jeg kom på ting Dette skal prøves igjen!
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det jeg lurer på, var dette virkelig lucid? Fordi jeg kunne ikke bestemme hva som skjedde, det skjedde bare. Selv om jeg kunne styre meg selv.
Akkurat nå så føles det ikke så ekte ut lenger, men når jeg var der var det ganske ekte.
Vis hele sitatet...
Ja.
Dette var Lucid Dreaming.

Selv om du ikke har klart å styre noe av drømmen, har du blitt bevisst deg selv inne i drømmen. Du har med andre ord våknet inne i drømmen.

Det er bare å holde motet oppe. Drømmene blir enklere å styre etterhvert.

Jeg anbefaler på det varmeste "Lucid Dreaming Digibook".

Klikk på linken og last den ned. Det er, ikke overraskende mtp tittelen, en liten digital bok.

Den inneholder god beskrivelse av forskjellige teknikker for å oppnå Lucid på.
Den tar litt generelt om LD, i tillegg til å forklare litt hva du kan gjøre som Lucid og hvordan.

Last også gjerne ned Lucid Warp, som ligger rett under "The Lucid Dreaming Digibook".

Lucid Warp, er ett program som tar deg med dag for dag i en uke. Den kan leses om og om igjen. Den inneholder også god informasjon om hvordan best mulig trenge inn i Drømmeverden.

Lucid Warp fungerer best dersom du er ny til gamet eller det er veldig lenge siden sist, eller du bare har veldig lyst på LD, men sliter med å få/holde på den. De av dere som har LD ukentlig eller oftere, har i mine øyne, ingen nytte av Lucid Warp. Den er rått basert på å få drømmeren til å bli bevisst inne i drømmen, men ikke stort mer.
Så utrolig kult Skal sjekke ut boken.
Det som var litt dumt var at jeg aldri i verden tenkte på at det var sommer i drømmen, og jeg tenkte ikke på å ta reality checks (som å sjekke hendene mine)
Tror jeg var litt for oppspilt til å tenke på sånne ting
Kan ikke alltid være perfekt første gang, hehe. Får bare prøve mer.
Kan anbefale ZMA og heroin (nasalt) for bedre søvnkvalitet. Første gang jeg dro en liner før sengetid drømte jeg i 8 timer minst. Og jeg sov bare fra midnatt til 05:30 den kvelden.
@Vandringsmannen: Jeg klarer ikke laste ned den boken, og finner den ikke på Google. Får ikke til LucidWarp heller.
Jeg kommer til en nettside som heter dreamport.net,,
Sitat av Vandringsmann
Etter en masse moro (for meg vel og merke) som Lucid hører jeg plutselig at det ringer en mobil. Den ligger i lommen min,uten at jeg aner hvordan den havnet det. Jeg tar telefonen og det er min far. Dette er ca quote fra hans telefonsamtale:"Hei. Jeg forstår at det er en drøm for deg, men for meg er dette det virkelige livet. Det skuffet meg veldig da du dro fra oss, bare fordi du ville gjøre alt du ville.."

Jeg vet ikke hva som skjer, men ordene hans er så skrekkslagne at jeg klarer ikke å holde fokus på drømmen så den fader vekk før jeg brått våkner.

Jeg var ikke beredt på at jeg kanskje måtte begynne å ta hensyn inne i drømmene
Vis hele sitatet...
Dette var veldig interessant, jeg husker jeg tenkte da familien forsvant "håper de ikke ble fornærmet fordi jeg overså de totalt". Har du opplevd noe lignende senere?

Sitat av Vandringsmann
Anbefales: DrømmeDagbok
Vis hele sitatet...
Har skrevet drømmedagbok litt av og på de siste månedene, men har falt litt ut i det siste. Er vel et par uker siden sist, så får vel bli flinkere på det og

Sitat av Xernox
Jeg klarer ikke laste ned den boken, og finner den ikke på Google. Får ikke til LucidWarp heller.
Jeg kommer til en nettside som heter dreamport.net,,
Vis hele sitatet...
Finner den heller ikke, tror nettsiden er solgt eller noe etter at linken ble lagt ut
Helt utrolig jeg fikk enda en lucid inatt! Dessverre varte den bare ca 20 sekunder, men føltes mye mer ekte og jeg var mye mer bevisst! Kan vel fortelle litt om den:

Så, jeg tror dette er ekte. Snoker litt i skapet på kjøkkenet for å se etter noe godis (jeg er i mitt gamle hus, som i min forrige drøm. Dumt at jeg ikke skjønner at det er drøm, anyways, kommer etterhvert). Så går jeg bort til kjøleskapet som mamma har stappet med sjokomelk og kuli og brus, u name it. Fortsatt tror jeg dette er 100% ekte. Vi har en mikro ovn på motsatt side av kjøleskapet, der er det en digital klokke. Mens jeg drikker sjokomelken lurer jeg på hva klokka er, så jeg ser på mikro ovnen. Klokka vista 31:20 (husker ikke minutter, så skriver noe random) WTF tenker jeg. Jeg ser igjen, klokka er 21:20. Holy shit, I'm dreaming!! Jeg går ut, kan fortsatt ikke tro jeg drømmer, jeg ser på hendene mine og dette er noe av det sprøeste jeg har sett. Vanskelig å forklare men fingrene mine var HELT fucka, lillefingern gikk under ringefingern, var 3 ganger så stor, alt var bare helt katastrofe.
Klokka var 07:22 i virkeligheten så mamma var igang med såpeoperaen, så jeg ble vekt.
Er fortsatt usikker på om det var min skyld, eller lydene IRL som vekte meg, vet ikke.

Har noen spørsmål som jeg håper å få svar på:
-Noen som vet hvorfor jeg har endt opp i mitt gamle hus to ganger på rad? Er det random eller ligger det kanskje noe i det?
-Noen tips til å holde på drømmene lengre? Denne mista jeg ganske fort, men kan jo være pga lyder.

Dette er min andre (eller til og med tredje(!) men husker ikke helt den ene, tror den varte i 5 sekunder) lucid på to dager, uten å i det hele tatt prøve!

Heh enda et spørsmål: Tror dere det kan ha noe med at jeg har begynt å mestre drømmene mine? For i det siste har jeg begynt å huske de fleste drømmene mine, og de siste par dagene har alle drømmene mine vært ganske ekte..
Nå må jeg på skolen, ha en fin dag alle sammen
Jeg prøvde dette i natt selv og kom meg nesten gjennom fase 1! Jeg sovnet litt, kroppen ble numme nog rar, svelget virket helt rart, men jeg klarte ikke riste av meg følelsen av at jeg måtte puste! Jeg pustet ikke, tunga lukket for "sluket" og jeg følte 110% på meg at jeg holdt pusten og våknet. Dette gjentok seg helt til jeg sovnet på normalt vis, men det var veldig mange bisarre tanker og følelser under det lille jeg klarte! Kommer til prøve igjen og igjen, helt til jeg klarer det. Har prøvd litt før, men har aldri vært i nærheten av det jeg var i går. Litt bedre metode og bedre beskrevet enn de andre postene her på forumet jeg har lest. Gleder meg til å legge meg i kveld, i motsetning til hva jeg vanligvis gjør
Sitat av Xernox Vis innlegg
Har noen spørsmål som jeg håper å få svar på:
-Noen som vet hvorfor jeg har endt opp i mitt gamle hus to ganger på rad? Er det random eller ligger det kanskje noe i det?
Vis hele sitatet...
Kanskje du kan tolke det som at underbevisstheten din vil flytte tilbake til deres gamle hus?
Det kan godt hende, tenkte litt på det jeg også.
Har merket at det er veldig få folk i drømmene mine. Er det for mye for underbevisstheten min å takle? I need a bigger CPU :]
Hvis jeg endelig får til lucid dreaming skal jeg leve ut Jedi-drømmen!
Sist endret av Pinneknurk; 5. januar 2011 kl. 10:30.
Det skjedde noe utrolig merkelig med meg etter at jeg så inception for andre gang. Tydeligvis har hjernen min kvernet litt med tanken om å drømme på flere "plan" hadde noen syke drømmer rett etterpå der det tok flere falske oppvåkninger før jeg var virkelig våken.

Men her om kvelden skjedde det samme i en lucid drøm, det var den sterkeste og beste lucide drømmen jeg noengang har hatt. Det hele begynte med at jeg hadde døgnet siden jeg har vært hjemme hos min mor og skulle reise dagen etter. Trengte å få på plass en ordentlig døgnrytme siden bussen gikk tidlig dagen etter.

Det hele begynte med en hel masse usammenhengende greier, litt panikk/marerittlignende drøm. Så skjønner jeg endelig at dette kan jo ikke stemme, jeg skjønner at jeg drømmer, deilig! Jeg var dog i dette fiendtlige landskapet med masse rare skikkelser som begynte å nærme seg, best å komme seg unna tenkte jeg. Jeg titter jeg rundt etter ett speil, finner ett i siste liten, nærmer meg sakte da jeg aldri har prøvd å gå igjennom ett før.

Jeg hopper inn og blir omslukt av vann, akkurat som den følelsen man får når man hopper i sjøen. Jeg tar ett par kjappe svømmetak og brått har jeg fast jord under meg. Det som møter meg er helt ekstremt, det var virkelig en fornøyelsespark med alle ting jeg synes er morsomt og kunne tenke meg å prøve ut.

Den ene etter den andre kjendisdama stod på rekke og rad. Men jeg begynner å bli litt lei av dette da jeg har våknet ekstremt fort tidligere når man har begynt å styre med disse. Skje ofte det samme når jeg skal ut og fly da jeg sliter litt med å regulere hastigheten og våkner opp.

Tenkte heller jeg kunne finne på noe annet, real life fps shooter kunne vært gøy tenker jeg. Brått "spawner" jeg i noe som ligner på ett brett i doom. Men faen jeg har jo ingen våpen! Så ekstremt klar som jeg var så var det ikke noe problem å fikse ett, det dukket opp rett etterpå like i nærheten av der jeg var. Det var i siste liten siden disse monsterlignende skapningene var farlig nærme.

Etter en kort tid blir jeg litt lei og småbekymret for at jeg kanskje kan møte noe virkelig sykt rundt neste sving, har jo sett endel filmer og spilt ett par horrorspill.

Tenker at bilkjøring kunne værre morro. Men den planen gikk ganske greit i vasken da jeg møter Selena Gomez på veien bort til bilene, ting gikk som det måtte gå og jeg våkner opp ett par "minutter" senere.

Våkner opp ekstremt oppspilt og føler meg full av energi, passet godt at jeg skulle opp ett kvarter senere så jeg kunne ligge og fordøye den ekstreme klarheten jeg oppnådde i denne drømmen.