Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  419 69233
Etter hva jeg har lest meg frem til på nettet, skal det visst være tilnærmet umulig å oppnå en slik "klar drøm" etter å ha røyket en rev. Tror ikke det er noe å satse på.

Relevant lesning!
Sist endret av Moreagain; 13. desember 2010 kl. 19:10.
Har prøvd dette noen ganger, men det eneste jeg oppnår er vanlige drømmer...

Som oftest ender det med at jeg sovner, men det har skjedd to ganger at det føles ut som om jeg går i ett med sengen. Akkurat som om jeg skulle ligget i "ingenting".

Andre som har opplevd det samme? Er det en av fasene?
Hva kan jeg gjøre for å ikke sovne?

Skal prøve igjen ikveld med WBTB metoden.
måtte jo selvfølgelig prøve dette selv i går kveld. Prøvde å ikke tenke og bare slappe av. Kjente at jeg begynte å miste følelsen i kroppen og etter en stund kjentes det ut som hele kroppen begynte å riste og jeg kjente øynene rase rundt inne i hodet, men kom ikke noe lengre. Ble ganske fasinert av følelsen og det kan være derfor jeg "falt ut".
Billig moro dette.
Jeg har prøvd dette helt siden du lagde tråden!
Jeg skal nå skrive hva jeg har oppnådd.

Samme tingen hver kveld
Jeg legger meg ca kl 00.00 hver natt. Og i det siste har jeg prøvd dette med WILD.
Jeg legger meg alltid helt rolig ned, og finner en stilling jeg liker svært godt.

Men her kommer tingen jeg har stusset veldig mye over idet siste.
Jeg våkner etter hvert av at jeg slår meg selv i trynet, og reiser meg opp og kikker rundt og tenker, faen nå klarte jeg det ikke i natt heller! og blir sur på meg selv, så legger jeg meg.

Dette har skjedd tre ganger. Men her kommer det morsomme! Når jeg leser i drømmedagboka mi, så skriver jeg at f.eks at det var grønnt gress, og blå himmel ute. Og at lyset var på når jeg våknet. Men når jeg ligger å skriver er jo lyset av!

Så jeg har faktisk hatt beviste drømmer, uten og være klar over det!
Nå må jeg bare lære meg og fortsette videre der, og skjønne at jeg ikke feilet, men at jeg faktisk drømmer, og legger meg til og sove i drømmen min igjen!

Utrolig spennende!
Teller fingre ca hvert 10 min for å sjekke om jeg ha 8 eller 5 fingre.
Har jeg 8 fingre drømmer jeg
Kom til å tenke på noe her. Er det interesse for å opprette en "Hva drømte du i natt?"-tråd der vi kan dele dagens notis i drømmedagboka med hverandre? Personlig tror jeg at det å dele dette med andre kan virke som en ekstra motivasjon for å fortsette å skrive drømmedagbok, men jeg vet ikke om andre er interesserte.
Utrolig god idè!
Sitat av Mokko Vis innlegg
Kom til å tenke på noe her. Er det interesse for å opprette en "Hva drømte du i natt?"-tråd der vi kan dele dagens notis i drømmedagboka med hverandre? Personlig tror jeg at det å dele dette med andre kan virke som en ekstra motivasjon for å fortsette å skrive drømmedagbok, men jeg vet ikke om andre er interesserte.
Vis hele sitatet...
Kjør på! titegn
Sitat av Mokko Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ugyldig Tråd oppgitt.
Den er mest sannsynlig slettet.
Vis hele sitatet...
Faen... 10tengn
Dvs, den er visst nede. Denne er oppe.
Hvor ble det av drømmetråden?
Jeg kan anbefale dette programmet for de som har lyst til å legge inn litt innsats og oppleve lucid dreaming relativt fort.

http://ld4all.com/forum/viewtopic.php?t=33619

Det er et dag for dag program, som har som mål å få brukeren til å oppnå beviste drømmer i løpet av bare 1 til 2 uker.
Ja, det lurer jeg også på..
Hvorfor ble tråden slettet? Er mod gretten idag? Kanskje han hadde en dårlig drøm i natt.
Jeg som hadde skrevet om den spesielle drømmen min inatt og ..
Jeg som skulle til å poste min spesielle drøm ..

Btw, leste drømmen din Shepard. Men jeg glemte den igjen,
Er det bare jeg som føler at mods sletter tråder i hytt og pine her inne uten å gi noen som helst forklaring? Det er neimen ikke lett å lære av sine feil om man ikke blir opplyst om hva feilen faktisk var. Skal vi gjøre et forsøk til med drømmetråden, eller skal vi bare glemme det? Jeg synes det var en god idé, men om den bare blir slettet er det vel ingen vits. Ikke ser jeg noe underforum som passer bedre enn Aktuelt -> Diskusjon heller..

EDIT: Ikke finner jeg at tråden brøt med noen av retningslinjene heller.
Sist endret av Mokko; 13. desember 2010 kl. 22:07.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Er det bare jeg som føler at mods sletter tråder i hytt og pine her inne uten å gi noen som helst forklaring? Det er neimen ikke lett å lære av sine feil om man ikke blir opplyst om hva feilen faktisk var. Skal vi gjøre et forsøk til med drømmetråden, eller skal vi bare glemme det? Jeg synes det var en god idé, men om den bare blir slettet er det vel ingen vits. Ikke ser jeg noe underforum som passer bedre enn Aktuelt -> Diskusjon heller..

EDIT: Ikke finner jeg at tråden brøt med noen av retningslinjene heller.
Vis hele sitatet...
Prøv å lag den igjen! Jeg finner heller ingen god grunn til at den skal slettes. Da det blir teit å bruke denne tråden til det. Hadde vært fint med en ren drømmedagbok tråd / suksessfulle wilds.

Men nå er det natta her. Eksamen i morgen.
Ikke. Snakker med Admin nå. De er uenige, og kan komme til å utestenge.
Nekter å oppgi grunn.
Sist endret av nikons; 13. desember 2010 kl. 22:29.
Herregud så teit og barnslig. Om det bare skal lekes forum her stikker jeg heller et annet sted.
Ble utrolig nysgjerrig av denne posten! Har tenkt til å begynne å skrive drømmedagbok for å trene opp "drømmehukomelsen" min. Som er utrolig dårlig fra før. Husker kanskje en drøm annenhver måned. Men skal prøve noen teknikker.
Å gjennomføre en kontrollert drøm er målet mitt. Har så utrolig lyst på en pokemon-kamp med Ash Ketchum

btw, etter å ha lest posten til FingerTipz kom jeg til å tenke på noe. Om det er stille, klarer jeg lett som ingenting å høre på musikk som faktisk ikke spilles. Men inni hodet. Helst refreng av sanger jeg kan veldig godt fra før. Jeg hører ikke sangen så veldig godt, men merker de. Kan dette ha noe som helst med LD å gjøre? Eller i det minste være en fordel?
Nå slettes det tråder i hytt og pine her på forumet da..
Tror det er for å ''opprettholde en viss standard''.

Får håpe noen mods ombestemmer seg og tråden kommer opp igjen.
Sist endret av Bombasa; 13. desember 2010 kl. 23:20.
Sitat av nikons Vis innlegg
Ikke. Snakker med Admin nå. De er uenige, og kan komme til å utestenge.
Nekter å oppgi grunn.
Vis hele sitatet...
Haha lukter et skikkelig diktatur her på Nff, neste som åpner en drømme-tråd åker rett i konsentrasjonsleir!
Unødvendig! Om forumbrukere ønsker seg en slik tråd så bør vi da vel få det?
Da går jeg til sengs, har satt en alarm på 04.30. Første gang jeg vekker meg selv midt på natten for å WILD'e. Ønsker meg selv lykke til.
Våknet for en halvtime siden etter å ha forsøkt meg på bevisst drømming, noe jeg faktisk fikk til uten å være klar over det selv.

Jeg må sannelig lære meg å utføre disse virkelighetstestene for når jeg er bevisst i drømmene så er det veldig ofte at jeg ikke er klar over dette selv.
Nå våknet jeg nettopp med verdens største deja vu-følelse.
Det var akkurat som om jeg ikke hadde sovnet en gang, men likevel hadde det gått 5-6 timer og jeg hadde snudd meg i forhold til "inngangsposisjonen".

Merkelige greier dette her!
Jeg prøvde dette inatt. Fra kl 00:30 til kl 03:00 prøvde jeg flere ganger. Den første gangen sovna jeg (lol) så våkna jeg kanskje 20 min etterpå (00:50) ved å våkne til utrolig deilig følelse i beina. Altså beina mine hadde sovnet. Henda mine var en annen historie. Jeg våkna for mye så beina begynte å våkne så jeg ga opp og prøvde på nytt.

Denne gangen gikk det helt normalt i kanskje 10-15 minutter. Plutselig fikk jeg en utrolig høy hjerterytme. Pulsen min var kanskje oppe i 100-150. Det var vanskelig å holde seg rolig, selv øynene mine rista en god del, så jeg måtte avbryte.

Tredje gangen skjedde så og si det samme. Bortsett fra at jeg klarte å holde ut den høye pulsen og prøvde å tenke på at jeg satt i et fly e.l. Det som var rart var at kroppen min ikke hadde sovnet når jeg fikk den høye pulsen.
Etter å ha ligget der en liten stund uten at det skjedde noe ga jeg opp. (ja jeg vet.. dumt.) Klokka begynte å bli mye og jeg skulle på skolen etterpå så jeg la meg

Det var fortsatt en ekkelt, men litt deilig følelse at jeg fikk en ukontrollérbar høy puls.
@Jegermeg, er dette normalt? Og isåfall, hvilket stadie kan det være?
Takk for svar.
Sist endret av Xernox; 14. desember 2010 kl. 08:36.
Prøvde det også i natt.
La meg kl 23:00, slukket alle lys og skrudde av alt som lagde støy, fant meg en god stilling før jeg prøvde å slappe av. Jeg telte pustingen min og fokuserte på den. Etter noen min kjentes det ut som om noen tok tak i pannen min og presset den gjennom sengen. Jeg har tilogmed vondt i nakken atm nå... Jeg trakk meg ikke og fokuserte videre på pustingen.
Jeg klødde som faen men jeg ignorerte det. Etter ca 1 min tror jeg at jeg fikk søvnparalyse. Jeg kunne ikke røre på noe, untatt fingrene. Jeg fortsatte å fokusere på pustingen min.
Pulsen økte og det begynnte å krible i føttene og på min høyre skulder.
Det som gjorde at jeg trakk meg var at noen hvisket meg høyt inn i øret. Jeg kvapp noe sykt.
Lenge siden jeg har vært så redd for å sovne igjen...
Sinnsykt spennende og skremmende, skal definitivt prøves igjen!
Utrolig interresangt! Har tenkt å loggføre drømmene mine fast framover nå, også prøve WILD etterhvert. Vet at loggføringen funker for det begynte jeg å gjøre i 7. klasse bare for å huske drømmene bedre å husker drømmer utrolig ofte nå!

Men tilbake til deg jeg skal fram til! Mange som er redd for å få mareritt osv, så da kommer jeg til å tenke på en ting, jeg har sjeldent mareritt så tror neppe det blir et problem osv, men hver gang jeg har feber så får jeg samme marerittet. Det er det eneste marerittet jeg har hatt og det er utrolig realistisk! Kan dette ha noe med lucid å gjøre eller er det noe annet? Isåfall noen som vet hva annet det kan være?

Takk på forhånd
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvis du gjør noe du aldri har følt før, feks skyte med gevær, bli truffet, knivstukket e.l. Hvordan vet kroppen hvordan den skal reagere? Er det du som får "bestemme" hvordan det føles, eller "genererer" kroppen din nye følelser?
Vis hele sitatet...
Morsomt at du nevner det, i en drøm du ikke har kontroll over er det kroppen din som bestemmer det, og ja, det føles vondt. Tenker å skrive en liten "rapport", hopp ned til avsnitt 5 om du vil vite hvordan jeg synes det føltes.

Etter å ha lest denne posten, gikk jeg og la meg med et lite håp om å iallefall huske drømmen. Praktiserte ingen verdens ting, noe jeg ikke gjorde før min tidligere LD drøm heller. Alikevell endte jeg opp med å tro at jeg husker 2 drømmer. Om jeg ikke bare falt ut av den ene, og kom tilbake, da.

Drømmen starter ved at jeg er på en slags mini-flyplass, med mer eller mindre bare ett rom, en kantine, og en vekterbod. Jeg og kompissene mine skal til Magaluf (Been there before), for å feste! Dessverre har en av kompissene mine drukket så altfor mye, og er passelig drita, og sikkerhetsvaktene vil ikke slippe han ut av lokalet. Jeg spør så ene vakten om hvor man henter bagasjen (siden det bare var ett rom), og vakten så dumt på meg. Ender med at jeg setter meg ned og blar i en Spansk avis som het El Time. Husker avisen spesielt godt, var et spansklignende språk, med masse forskjellige artikler med bilder av personer jeg aldri hadde sett før. Blar igjennom hele, og ser blant annet at dem har skervet om Real-Barca, hvor Real vant 6-0. Sitter og blar igjennom hele før jeg av en eller anenn grunn bestemmer oss for at jeg og kompissen min skal ut, samme hva.

Plutselig er vi ute av bygningen, hvordan aner jeg ikke, og vi blir jaget av røde taxier. Jeg slår sammen 2+2 og tenker at dette må være en drøm, men klarer like vell ikke å styre den. Jeg hopper så inn i en taxi, hvor sjåføren skriker uforstående til meg på spansk, men prøver å kjøre ettersom vi blir beskutt. Taxien crasher i en annen, og jeg hopper ut i neste taxi, drar med meg kompissen og vi flykter. Jeg slår meg "til ro" med at dette ikke kunne være en drøm, alt kjentes så fryktelig ekte ut, kunne til og med kjenne glasskårene fra den mindre kollisjonen stryke over huden min, som om det skulle vært ekte.

Det neste som skjer er at vi sitter inni denne røde taxien, og plutselig sitter kompissene mine i forsetet og kjører som et søren. Omgivelsene har nå flyttet seg fra solfylte Magaluf, til et område like i nærheten. Vi blir fortsatt beskutt, og jeg finner plutselig ut at jeg har to pistoler i hver min hånd. Blir små-kasta rundt i baksetet, noe som gjør skytingen mot de som følger etter meg, vanskelig.

Plutselig blir jeg, kasta mellom baksetene og blacker ut i et par minutter. Våkner mellom baksetene og kompissen min ser på meg og spør om det går greit. Spør han så om jeg er blitt skutt, og han ser rart på meg. Idet jeg spør, kjenner jeg en kald væske flyte ned fra min høyre tinning, og nedover meg. En enorm svie følger så på, og det føles ut som hodet har blitt skvist mellom 2 biler, og at en metallisk, gjennomtrengende følelse skjærer gjennom hodet mitt. Dessverre har jeg aldri blitt skutt i virkeligheten, og kan egentlig ikke beskrive følelsen jeg hadde i drømmen anderledes.

På dette øyeblikket har jeg ikke sjans til å tenke at dette bare er en drøm ettersom smerten er så intens, væska virker så ekte, at jeg tenker at mine dager er omme, og slår meg til ro med dette. Mens jeg ligger der i smertene sier jeg til kompissen min at han må fortelle min familie at jeg er glad i dem, og at lillebroren min skal få det han vil ha på rommet (...). Mens jeg sier dette er jeg gråtkvalt, og kjenner en smerte fra hjertet. Kompissen snur seg så til meg og spør hva søren jeg snakker om.

Plutselig står jeg på toppen av et fjell, og ser ut over et prektig snø/fjell-landskap, med latteren til kompissen min bak meg. Av en eller annen grunn dukker det opp et speil forran emg, og jeg ser skaden, et slags kutt, eller hvordan det kan beksrives. Kjenner at jeg blir så umåtelig flau, og jeg deretter våkner av vekkerklokka mi.

Dette er riktignok ikke en LD ettersom jeg ikke hadde kontroll på den, men jeg husker klart og tydelig at jeg "styrte" meg selv og mine handlinger. Synes det var litt merkelig at jeg skal huske avisen så godt, men det får så være
Sist endret av Dibsent; 15. desember 2010 kl. 05:06.
Dette var interessant! Jeg elsker å drømme, og har perioder der jeg gjerne drømmer flere ganger hver natt og husker det morgenen etterpå. Jeg lærte meg for mange år siden å vekke meg selv fra mareritt, og en del av den prosessen var å innse at jeg drømmer, mens jeg drømmer. Dette har ført til mange gode, spennende og interessante drømmer (det er faktisk veldig sjeldent at jeg har mareritt), fordi jeg er istand til å ta kontroll over drømmene mine, i en viss grad.

Jeg ble definitivt nysgjerrig på å utforske drømming mer nå, jeg tror faktisk jeg har vært innom noen av disse fasene uten å vite om det. Noen ganger våkner jeg helt uthvilt, men jeg synes å ha drømt at jeg lå våken i senga hele natta. Kan det bety at jeg faktisk hadde en bevisst drøm uten at jeg var klar over det? Altså at jeg har sovnet og gått over i en bevisst drøm, og fortsatt med å prøve å sove istedenfor å utforske drømmen? Beklager om dette ble noe abstrakt, hehe :P
Jeg våknet for en time siden etter å ha hatt den første LD'en siden jeg begynte å interessere meg for fenomenet. Den varte bare i 3-4-5 minutter, og det skjedde ikke noe utenomjordisk fett, men deg var awesome likevel og gir meg motivasjon til å fortsette. Det var ikke en WILD, men en DILD. Kan poste det jeg har skrevet om drømmen her litt senere, kanskje. Jeg skrev ned detaljerte beskrivelser av tre drømmer fra samme 1-times drømmeperiode, så det å skrive drømmedagbok hjelper virkelig på drømmehuskingen.
Hva hvis man har en bevisst drøm og får panikk? Vil man da klare å vekke seg selv på noen måte?
Kudos for bra tråd. Interessant å lese :-)

Jeg prøvde meg tidligere på lucid dreaming, og benyttet meg bare av den loggen. Å gå inn i disse fasene har jeg ikke prøvd, og tviler på at det vil fungere for min del da jeg ofte ser veldige skumle ting under søvnparalyser (har hatt flere av disse uønsket, og det har hjulpet meg pent lite å være klar over at det var en søvnparalyse jeg opplevde).
Jeg husker spesielt en gang jeg opplevde min første skikkelige bevisste drøm:
Jeg lå i sengen på rommet mitt, og hadde bare innsett at jeg nå var i drømmeland og tok derfor til å sprette som en ball i vektløs tilstand mellom veggene. Morsomt, men jeg ville komme meg ut av rommet. Det er her jeg ødelegger for meg selv TOTALT.
Jeg hadde planer om å fly gjennom veggen og komme ut av huset på den måten, men det jeg da begynner å tenke er:
"Om dette er en drøm så må det bety at alt jeg ser blir generert av hodet mitt, nesten som en datamaskin. Det må jo bety at JEG må lage landskapet utenfor og jeg har da ikke kapasitet nok til å plassere hvert tre og gresstrå osv på rappen."
Dette endte opp med at jeg ikke klarte å komme meg gjennom veggen fordi jeg ikke kunne lage landskapet utenfor, men fant til slutt ut at jeg kunne fly rett til himmels da jeg klarte å lage en blå himmel. Våknet etter å ha prøvd å se nedover fra luften gjentatte ganger.
Finnes det noen kur mot dette?
I går var jeg skikkelig dårlig så jeg endte opp med å sove fra ca 1400 til 0730 i dag tidlig. Mellom 1400 til ca 0100 våkna jeg hele tiden. I dette tidsrommet her hadde jeg lucid dreaming. Er skråsikker på at det var det. Greide å styre drømmene til en viss grad, men havna i en loop av den ene drømmen. Fikk en bra hodepine etterhvert. Brukte reality checks osv. Er det lettere å få lucid dreams når man er syk?
Prøvde dette igjen i går. Da skjedde det noe rart.

Kommer til det stadige da farger kommer, lyder kommer, devis drømmer osv. Da trekker jeg meg.

ETTERPÅ: Da jeg fant ut at klokka var 02.00 og jeg skulle på jobb kl 06.00 måtte jeg sove "for real".

Klarte dette ikke. Sovna, og våknet 5 minutter senere og alt utenom hodet mitt sov!
Dette skjedde sikkert 1 time! Våknet og sovnet sikkert 30 ganger. Sykt irriterende!

Fortsatte alltid på den samme drømmen når jeg sovnet igjen...
Kan Lucid Dreaming være farlig på noe måte? eller kan det bare være ekkelt i noen "faser" som sakt?

Kom på jobb 06.00 trøtt som faen, ellers fin.

- Har aldri hatt problemer med å sove, men igår sleit jeg no sykt med å sove lenge. (å sovne var 0 stress). (etter jeg prøvde å Lucid Dreame 3 ganger på rad).
hm?
Sist endret av Jazzy Fizzle; 15. desember 2010 kl. 11:38.
hva er egentlig vitsen med å skrive ned drømmene sine ? hjelper det liksom når du skal wild'e ?
har hatt noen lignende opplevelser (uten å prøve). Alle ganger har det vært mareritt. En gang var at jeg ble jakta på av en leiemorder, jeg følte jeg var livredd for å dø, og jeg så leiemorderen skyte masse unger når han prøvde å finne meg. Jeg våknet når han tilslutt fant meg, og skulle til å skyte. Så ansiktet hans helt detaljert å han så på meg og hadde det sykeste smilet.

Det er det mest intense marerittet jeg har hatt. Og jeg husker hva jeg tenkte gjennom hele drømmen, jeg kunne styre meg selv, tenkte ut gjemmesteder jeg kunne bruke for at han ikke skulle finne meg etc. Aldri vært så redd når jeg våkna.

Andre gangen var det også noen som skulle skyte meg, jeg var soldat under 2. verdenskrig og skulle sabotere en båt. Så jeg svømte rundt i vannet og prøvde å unngå alle kulene som hagla rundt meg. Var ikke like intenst, men var skremmende.
Jeg har prøvd WILD hver natt siden denne tråden kom.

Men jeg klarer aldri å komme inn i noen av fasene. Jeg blir bare liggende der leeenge uten at noe skjer, så ender det med at jeg sovner. Hva er det jeg gjør galt? :S
Sitat av cantwo Vis innlegg
I går var jeg skikkelig dårlig så jeg endte opp med å sove fra ca 1400 til 0730 i dag tidlig. Mellom 1400 til ca 0100 våkna jeg hele tiden. I dette tidsrommet her hadde jeg lucid dreaming. Er skråsikker på at det var det. Greide å styre drømmene til en viss grad, men havna i en loop av den ene drømmen. Fikk en bra hodepine etterhvert. Brukte reality checks osv. Er det lettere å få lucid dreams når man er syk?
Vis hele sitatet...
Jeg er syk idag, og jeg fikk lucid dream. Riktignok ikke en så veldig interessant drøm, men jeg klarte å styre mine handlinger. Men alt gikk veldig sakte, følte meg VIRKELIG trøtt gjennom hele drømmen.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Jeg har prøvd WILD hver natt siden denne tråden kom.

Men jeg klarer aldri å komme inn i noen av fasene. Jeg blir bare liggende der leeenge uten at noe skjer, så ender det med at jeg sovner. Hva er det jeg gjør galt? :S
Vis hele sitatet...
Den enkleste metoden er WBTB (Wake Back To Bed). Du sover i 6-7 timer før vekkerklokken ringer, og så står du opp, går en tur på dass, og legger deg og prøver å drømme. Om du ikke greier å "sovne", prøv mindre drastiske varianter eller sett alarmen på tidligere. F.eks. bare skru av vekkerklokken og legg deg ned igjen, ikke skru på lyset, osv.

Du skal på en måte både være trøtt OG uthvilt. Ferdig med dyp søvn, men fremdeles litt REM-søvn igjen.
Har prøvd det og, men har det samme problemet. Jeg klarer bare ikke komme inn i ene eneste fase :S
Helvete. Feil tråd og ingen sletteknapp. hjelp?
Hei, jeg lurer på en ting. Skjønner at jeg skal være bevisst, men er det slik at øynene mine skal være "åpne", eller "lukket"?
Pleier alltid å ha dem åpent, og når jeg kommer til den paralysen, ser jeg flere svarte skikkelser rundt meg. Klarer ikke å være rolig der... Det er sykt skummelt!
Sitat av chari Vis innlegg
Hei, jeg lurer på en ting. Skjønner at jeg skal være bevisst, men er det slik at øynene mine skal være "åpne", eller "lukket"?
Pleier alltid å ha dem åpent, og når jeg kommer til den paralysen, ser jeg flere svarte skikkelser rundt meg. Klarer ikke å være rolig der... Det er sykt skummelt!
Vis hele sitatet...
Disclaimer Jeg har ikke klart å wilde enda, men har prøvd flere ganger.

Uansett, jeg har prøvd begge deler og synes at å ha øyna igjen er best. Eventuelt og ha dem litt åpne for så at de lukker seg av seg selv.

sleep paralaysis rocks!
Er det mulig å høre på musikk imens man prøver å Lucid Dreame?
Min første og eneste WILD var med ufrivillig musikk. Med min lille erfaring vil jeg ikke anbefale det. Husk at du skal slappe av som bare faen, mer enn du noensinne har gjort i bevisst tilstand.

I tillegg kommer du til å høre musikk i drømmen.
"ufrivilig"? : p og åssen musikk kommer man til å høre? musikk, "musikk" eller sånn bakgrunns musikk som man hører på filmer og spill....?
Regner med Ozma mener at den musikken som spilles av rundt deg i den virkelige verden, vil bære over i drømmen, slik at du også hører den der.