Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  371 90322
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
Jakten på nyresteinen på kino!
6års-grense - jeg var 4-5

Gikk ikke ned trappa hjemme alene på 1 år.
Vis hele sitatet...
Den filmen var jævlig!
Sitat av tøffel Vis innlegg
For å være helt seriøst,uten noe tull. Mumidalen var det der verste jeg viste som liten. Jeg er nå 21 å synes enda mye av mumidalen er skummellt..
Vis hele sitatet...
Hufsa var jo som tatt ut fra en skrekkfilm!
Hvorfor tirre barn med noe så skremmende er spørsmålet..
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Da jeg var liten så så jeg alltid for meg ansikter og skikkelser ut av dagligdagse ting som klær osv, dette har alltid vært urovekkende når jeg skal sove, men har som regel alltid bare hatt på lyset etter den tid, fortsatt idag xD Jeg føler meg utrygg når jeg ikke kan se.

Men den skumleste historien:

Jeg bodde i et svært hvitt hus, på FUHR i Grimstad, den gamle vinkjelleren. Nå er dette huset en barnehage. Men uansett.. Her bodde jeg med min mor, søstre og bror, og med en venninne av mamma, og barna hennes.
Denne venninnen til mamma var en veldig hyggelig dame, men hun hadde mange rare venner. Vi var delt i 2 etasjer da, vi hadde 2 etasjen, de hadde 1 etasjen. Hun hadde ofte besøk av en fyr som ble kalt "Ratata", tro det eller ei xD Denne fyren bodde noen kilometer unna, i ett av to hus som ble kalt "galehusene". Her bodde det narkomane, ganske farlige folk, som gjerne gikk en tur ut av huset med hagle i hånden.

En dag kom jeg hjem fra skolen, det var ingen i huset. Det var egentlig greit nok, selvom jeg var litt husredd fordi huset var så svært og gammelt, og det var mye knirking og dørsmelling. Jeg gikk til 2 etasje, åpnet vinduet, og tok noen druer fra "druetreet" som gikk oppetter veggen på huset, og tok turen inn på rommet mitt. Da kommer det jævligste. Jeg hører ytterdøren smeller som faen, og denne var ganske langt unna der jeg var, og denne "Ratata" fyren skriker; "Hvor er du"?
Jeg sprinter 5 meter, hiver meg på magen og sklir under senga, helt innerst i hjørnet under en dobbelseng.
Døren til rommet mitt av lukket. Døren til huset var åpen, så han "visste" vel at noen var hjemme. Han går rundt og sjekker alle rommene, jeg ligger med puls på minst 300 og holder på å flippe helt..
Da åpner han døren til rommet mitt, jeg føttene hans halvveis opp til leggen, han går inn i rommet, mot dobbelsengen jeg ligger under. Han stod ved siden av dobbelsenga i sikkert 10 sekunder, og så begynte han å rote i ting på kommoden. Jeg var helt slått tilbake og var sikker på at nå er jeg ferdig... Jeg lukker øynene i 5 sekunder, plutselig kjenner jeg en hånd rundt ankelen min og jeg blir dradd fort ut av mitt gjemmested, jeg var helt i panikk! Etter at han hadde dradd meg ut, lo han bare av meg og så på meg. Han holdt meg ikke lengre. Så jeg sprintet alt jeg hadde rundt og overalt i huset, og rett ut. Selvfølgelig har jeg glemt mobilen min inne, så å ringe mamma var ikke et alternativ..

Jeg gjemte meg inni et av drivhusene som var der i ca. 1 time, før jeg turte å sjekke om mamma hadde kommet hjem. Han hadde dra dratt sin vei igjen, og mamma ble sur og kjeftet på venninnen sin om at slike folk får hun holde unna.

Verste følelsen ever..
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Jeg tror det skumleste jeg har opplevd som barn må være det ene marerittet jeg hadde ganske ofte; det gikk ut på at jeg våknet opp i sengen min med pysjamasen min på, den var en heldress med små bamser på, så gikk jeg ned i stua fordi jeg hørte stemmer derfra. Der satt det en grønn vampyr med dressbukse og skjorte på og spiste vannmelon mens han snakket med mamma og pappa. Jeg var jo selvfølgelig rimelig skremt, men samtidig litt nysgjerrig, så jeg gikk for å hilse på. Da jeg kom bort til han spurte han meg om jeg ville ha litt vannmelon og sa høflig nei takk, men da ble han sur, så han dyttet vannmelonen ned i pysjamasen min og blæren min begynte å vokse og vokse helt til den sprengte og jeg døde
Sitat av SilverLemon Vis innlegg
Hvor var dette, og hvordan skjedde det?
Vis hele sitatet...
Dette var i Sarpsborg, såvidt jeg fikk vite, startet brannen fordi noen unger hadde lekt med fyrstikker i senga..
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Dette var i Sarpsborg, såvidt jeg fikk vite, startet brannen fordi noen unger hadde lekt med fyrstikker i senga..
Vis hele sitatet...
For å være ærlig, har jeg vanskeligheter for og tro den historien der, så fremt du ikke kan linke til nyhetsartikler.
Altså en hel blokk stod i brann og folk fløy ned fra blokka i fyr og flamme? På grunn av at noen unger lekte med fyrsikker i senga?
Så lenge du ikke kommer med nyhetsartikler så velger jeg å tro at det bare var en vond drøm.

Hadde det vært sant hadde du jo hatt traumer i mange år fremover, ikke bare vært redd for levende lys i noen måneder.
Sist endret av ParadiseCity; 30. mars 2012 kl. 12:28.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
For å være ærlig, har jeg vanskeligheter for og tro den historien der, så fremt du ikke kan linke til nyhetsartikler.
Altså en hel blokk stod i brann og folk fløy ned fra blokka i fyr og flamme? På grunn av at noen unger lekte med fyrsikker i senga?
Så lenge du ikke kommer med nyhetsartikler så velger jeg å tro at det bare var en vond drøm.

Hadde det vært sant hadde du jo hatt traumer i mange år fremover, ikke bare vært redd for levende lys i noen måneder.
Vis hele sitatet...
Jeg er nå 20 år, dette skjedde når jeg var 6, altså i 1998.
Jeg har prøvd å google etter artikkler i sarpsborg arbeiderblad, men fant ingen ting. Søkte etter "Brann i Sandesundsveien 1998"

Når jeg kom ut, så jeg en som hoppet, vi snakker om en blokk med 6 etg'er, personen jeg så hoppet fra 3 eller 4 etg. Den jeg så brand og rullet rundt i gresset.

Husker lite av hva årsaken til brannen var, men mener å huske mamma sa noe med fyrstikker og en seng, flammer sprer seg sikkert fort i en sånn leilighet, kanskje det var en sigg som tente sengen, husker ikke.

Fikk aldri noe langt traume, husker bare at jeg vegret meg for å være i rom med stearinslys / levende lys.

Skal se om jeg klarer å finne noen artikkler, eller om jeg kan finne en gammel avis på bilboteket som jeg kan scanne til deg. Hvis du skal være så skeptisk i en slik tråd.
Da jeg var liten fortalte pappa et eventyr han hadde finni på sjæl om do-draugen som kom å dro små barn ned i toalettet og at de aldri kom tilbake. Samme kvelden han fortalte eventyret så hadde han putta tørris i dass.

turde ikke gå på do aleine på flere år.

var kanskje seks år.
Var jævlig redd for han karen her:
http://4.bp.blogspot.com/_XMpTobz5lSw/TSW5LtEzsFI/AAAAAAAABXA/KQb4OhaLQGo/s1600/Gullars.jpg
uten at jeg helt vet hvorfor, hehe.

Også denna figuren her, var med i en av tintin episodene:
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s320x320/423008_10150564624101500_12936316499_9690427_709726621_n.jpg
Sist endret av daruu; 30. mars 2012 kl. 17:29.
Da jeg var sånn ca 5 år gammel var jeg med pappa på en industriplass. Jeg satt og venta i bilen fordi han var inne i et bygg og skulle ordne noe. Fikk dermed den geniale idéen å gå opp på togskinnene ( det var en skråning opp til en togbro) og sette meg der. Pappa fikk øye på det og fikk dratt meg ned...et halvt minutt etterpå kom toget kjørende forbi. NOe av det skumleste jeg har opplevd når jeg tenker tilbake på det..
husker at jeg så IT (klovnefilmen) som liten, og har alltid vært redd for klovner etter det. Kumlokk er også noe jeg helst unngår. Ekkelt å gå på mac donalds når det var fullt av klovner før, haha. :S
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av ladyamalie Vis innlegg
husker at jeg så IT (klovnefilmen) som liten, og har alltid vært redd for klovner etter det. Kumlokk er også noe jeg helst unngår. Ekkelt å gå på mac donalds når det var fullt av klovner før, haha. :S
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen der! så den sammen med søsteren min da jeg var liten, klovner er jævlige
Da jeg var sånn ca 6-7 år bodde jeg såpass nærme skolen at jeg gikk til og fra den. En dag jeg skulle hjem stoppa en bil og en fyr begynte å snakke til meg om alt mulig piss. så åpnet han døren og spurte om jeg ville sitte på, og jeg så han var splitter naken med ståtiss! løp ganske raskt hjem da :O

Ellers husker jeg en gang når jeg var 18 og på vei gjennom et skogholt for å komme meg hjem på natta. Sinnsykt hasjnoia og stressa som faen, så slår alle lysene langs stien seg av når jeg erca en km fra skogkanten, og jeg ser ingenting foran meg. måtte føle meg frem med hendene hele veien og var pisseredd

http://bildr.no/view/1145790
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har alltid vært redd for min mamma, intenst redd for at noe vondt skal skje henne. Så hver gang hun leverte meg i barnehagen for å dra på jobb så sto jeg å grein som bare det i vinduet.
Uansett hvor hun skulle så ville jeg være med, slitsomt for henne? JA. Slik er det til en viss grad idag også. (Har nettopp blitt diagnotisert med generalisert angstlidelse, så svaret har jeg jo fått på hvorfor det er sånn.)

En annen skremmende opplevelse var da jeg var rundt 4-5 år. Mamma var på sykkeltur med en venninne på kvelden i 23:00-01:00 tiden. Jeg hadde soverom tvers over foreldrene mine, og jeg og pappa hadde lagt oss.
Plutselig begynner det å bråke noe helt sinnsykt i etasjen under oss. Jeg løp over til pappa og la meg i mamma sin side av sengen, og noen minutter senere så kommer en kompis av pappa opp og inn på soverommet for å ha han med på fest nede i stuen.
Da hadde han og endel andre venner tatt frem alt av alkohol de hadde med seg, og som de hadde funnet i huset for å ha fest nede. Pappa fikk jaget de ut, men det var ganske traumatisk for en liten jente på 4-5 år. Jeg har aldri vært vandt med foreldre som drikker, og har sett de full en eneste gang iløpet av mine 19 år.
Har i ettertid vært redd for fulle folk, og er enda veldig skeptisk og trekker meg unna.

Ellers var jeg veldig redd for Hufsa og Bengt (Erling og Bengt), og slike skremselshistorier som "om du ikke er snill kommer busemannen for å hente deg."
mikkel rev. den sangen skremte livskiten ut av meg.
Finnmarking
Febermarerittene var helt forjævlig husker jeg.

Jeg husker også veldig godt at jeg (av en eller annen grunn) så filmen Blairwitch project i ganske ung alder.
Den skremte meg no helt sinnsykt! Det gjorde The Sixth Sense også, søvnløs natt etter at jeg så den. Jævla onkler som lot meg se hva som helst når jeg var på besøk.
En gang når jeg var liten og hadde høy feber, våknet jeg midt på natta av et mareritt. Jeg reiser meg automatisk opp fra min daværende køyeseng, og står med ryggen til den. Når jeg snur meg tilbake for å legge meg er sengen min overfyllt med dyner, og da snakker jeg _helt_ overfyllt. Det var flere millioner dyner som rant ut senga mi, og jeg ble livredd. Det går faktisk ikke an til å forklare hvor mange dyner det var, langt mer enn det faktisk er plass til å stappe inn i en køyeseng.
Jeg springer deretter inn på badet og ser ned på vasken. Men når jeg flytter blikket oppover mot speilet ser jeg at det er like mange dyner på kommoden bak meg. Det er flere millioner dyner som kommer fossende mot meg i en ekstrem fart.
Jeg springer livredd inn på rommet til mamma som ligger å sover og roper "MAMMA, VÅKNE!! HVOR SKAL JEG GJØRE AV DEM?". Jeg begynner å gråte, fordi jeg har bokstavelig talt aldri vært så redd før.
Mamma blir med meg inn på rommet i det jeg skal til å vise henne alle dynene, men da er alt borte.

Jeg skjønte virkelig ingenting... Og det høres kanskje ikke så ille ut med masse gode, varme dyner, men jeg var sikkert rundt 5-7 år og fant det ekstremt skummelt.
Mamma forklarte meg samme natt at det bare var feber-fantasier, men jeg kommer aldri til å glemme det, for det virka helt ekte
Var ikke veldig gammel da noe kjipt skjedde. Mor-moren min skulle passe på meg den kvelden og var sammen med en veninne. Etter de hadde vært ute en tur (handlet eller no) så hadde noen unge menn spurt dem om lighter eller røyk husker ikke helt. De hadde sagt nei og mennene hadde fulgt etter dem hjem til huset mitt. Dette var en av de første gangene jeg hadde med mobilen i senga, noe som var stas. Muttern likte ikke at jeg hadde med mobilen i senga men siden hun og pappa var borte den kvelden kunne jeg ha den med. På natta begynner jeg å høre masse bråk og skrangel utafor. Jeg blir livredd da det hørtes ut som noen prøvde å bryte seg inn. Det var et faktum, de mennene som hadde fulgt etter prøvde å bryte seg inn. Jeg husker jeg fikk skyldfølelse pga mobilen. Hvorfor aner jeg ikke, men trodde da at det var jeg som hadde gjort noe galt - altså tatt med mobilen i senga/rommet. De holdt på lenge og mens venninen og mormora mi prøvde å ringe politi var det nesten så de fikk opp døra. Det var også en litt eldre kar, venn av mor moren min som også var i huset. Han låste og holdt døra og roet meg ned. Husker jeg skalv og var helt på tuppa. Vurderte å skyte med softgun ut av vinduet osv.. De fucka postkassen og knuste ting, de prøvde altså og komme seg inn. Hvorfor vi ikke fikk tak i politet er enda et mysterium for meg. Husker jeg var i mot selv av å ha med mobilen i senga etter det.


Hadde også problemer med å gå på toalettet på skolen og alene i en svær blokk vi bodde i før. Det var skummelt for jeg trodde det kom til å begynne og brenne med engang jeg gikk på do (?) :P


Har også opplevd å fått juling av mange stykker samt blitt jaget av en sint mann i boxer på samme kveld. Laaang historie.


Var litt småredd før når jeg var liten, noe henger forsatt igjen. Er ganske klar for det meste når jeg går ute om natta. Har jeg kniv eller knokejern tilgjengelig er alt lungt.. Rare greier.
Sitat av Slashdown Vis innlegg
Var rundt 10år, dere vet slike sandkasser som finnes?
Var en gjeng som sporte om jeg kunne gå oppi den sandkassen fordi dem hadde mistet noen gull pokemon kort, jeg skulle få dem hvis jeg gikk oppi får å sjekke.

Jeg var selvfølgelig dum som et brød å gikk oppi, har aldri angret så mye i mitt liv, føltes ut som jeg satt der i timer fordi alle gikk inn i klassen mens jeg satt i kassen å hadde panikk.
Vis hele sitatet...
Hvordan sandkasse?

:S
Sitat av Elshop Vis innlegg
Hvordan sandkasse?

:S
Vis hele sitatet...
Sånn som man har strøsand i tenker jeg
Husker en drøm jeg pleide å få som liten. Drømte at det var en kjøttetende elg som var ute etter meg. Jeg var i skogen og prøvde å løpe fra den, og det var dritskummelt. Våkna alltid i det øyeblikket elgen fikk tak i meg
Det er vel egentlig ikke så skummelt, men rimelig ekkelt å tenke på i ettertid.
En kompis bor på en svær gård med en enorm silo. Vi var vel 8-9 år gamle og skulle leke i låven, var alltid like morsomt.
Vi gikk bort til siloen og satt oss ned på kanten. Nedi lå det en svær pute som så ut som en enooorm trampoline så jeg spurte om vi kunne gå ned, men han hadde fått streng beskjed av faren å aldri nærme seg siloen. Dum så jeg er, så dytta jeg han ned 3-4m. Takk gud for stigen som sto der, og jeg forstår godt hvorfor han klatra opp den stigen der i mach-5 etter jeg hoppa nedi selv :/
Sitat av gummiand Vis innlegg
Sånn som man har strøsand i tenker jeg
Vis hele sitatet...
Du må være ganske tung for å synke i en sandkasse

http://www.sokndal.kommune.no/var/plain/storage/images-versioned/30181/2-nor-NO/sandkasse1.jpg
Sist endret av Avatar; 15. august 2012 kl. 22:58.
Alice i Eventyrland. *frysninger*
Fikk en brødbakemaskin i pannen da jeg var ca 4 år. Var en sånn type 8 kg's stålklump av en maskin. Upopulært.
Sitat av tøffel Vis innlegg
For å være helt seriøst,uten noe tull. Mumidalen var det der verste jeg viste som liten. Jeg er nå 21 å synes enda mye av mumidalen er skummellt..
Vis hele sitatet...
Disse hattifnattene, og hun isdronningen. Åfyttifaen...

En annen opplevelse jeg husker sinnsykt godt, var at jeg våknet mitt på natten i sengen min. Alt var mørkt, og det var ikke en eneste lyd å høre. Jeg sliter med å puste, og kjente at det var varmt og jeg svetta. Jeg prøvde å rive av meg dynen, men til min store forferdelse oppdaget jeg at jeg var stucked inne i dynetrekket. Fikk heilt noia, og freaka som faen. Skrek, ropte på hjelp, ba til Gud, og mere til.

Husker fortsatt følelsen da fattern kom pesende inn på rommet mitt og fikk meg ut av det jævla dynetrekket. Dynetrekket var foressten gult, med et stort bilde av Pikachu. Ble aldri brukt igjen etter den kvelden, hehehe!
"Aliens" tror jeg den hette... Hadde mareritt i måndesvis.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Håh, vi var nesten ferdig med byggingen av nyhuset vårt. Noen måneder tidligere bodde vi midlertidig i et eldre hus fra 1800-tallet. Skjeve golv, vegger og tak osv. En vinterdag hvor jeg hadde pratet med venner om eksorsisme skulle jeg legge meg.

I senga var det innebygd radio så jeg hørte alltid på den før jeg la meg, ganske lavt volum. Og så åpner døra til naborommet seg, helt av seg selv. Jeg vet enda ikke den dag i dag hva som kunne ha gjort det, det er for godt isolert til at det kunne ha vært trekk og vinduene er skiftet ut til tolags glass. Kanskje det har noe med hellinga på golvet å gjøre, men nøkkelen i døra må nesten ha blitt vridd om, og det hørte jeg ikke. Om om den ble det, ville jeg ha hørt det.

Så var det en annen gang. Katten vår hadde dødd for noen dager siden (en svart katt, med litt hvitt på brystet). Tre-fire dager senere leker jeg ute og der er den. Jeg trodde katta hadde gjenoppstått fra de døde. Fy fanden så redd jeg var. Fant ut at det var bare naboene som hadde fått seg katt.

Også er det ho ene venninna mi, ho ser også disse svarte vesenene som det var prat om tidligere her i tråden. De forsvinner i det ho prøver å se dem, de kan bare ses i sidesynet på en måte. De sier ingenting og beveger seg ikke. Likevel virker det som helt ordentlige vesener som kan bevege seg.
Når jeg var 7-8 år var jeg og en venn ute og gikk. Vi tok en liten snarvei som ligger litt borte fra andre (grusvei, mye skog). Plutselig ser vi en mann som står å pakker noe bak i bilen. Han kikker rart på oss og sier hei. Da han sakte begynner å gå mot oss, sier jeg til vennen min at dette liker jeg ikke. I det samme sekund løp vi alt vi kunne tilbake ned grusveien. (i bakgrunnen husker jeg han rope noe).

Etter en 30 sekunders løping tenker jeg at kanskje vi overreagerer, men tydeligvis ikke - bilen kjørte etter oss. Jeg drar med meg vennen min inn mot skogen. Vi løper i en 3 minutters stund for å se om han fortsatt var etter oss. Vi tenkte at vi bare hadde overreagert, og han bare skulle spørre om veien eller noe. Det med at han kjørte etter oss tenkte vi at var bare et sammentreff - at han skulle samme vei. Vel, den teorien ble helt feil da vi så han rundt 50 meter unna oss inne i skogen. Hvem ville gå så langt inn i skogen for å lete etter noen gutter som løp... uten noen mistenkelige handlinger på lur? Ja, for vi hadde kommet oss ganske langt inn i skogen. Vi begge hyl grein mens vi løp ut av skogen til vi kom til sivilisasjonen.

Vi har fortalt det til foreldre, men de hørte ikke på oss og sa at han bare ville spørre om veien. Eller, at vi bare overreagerte. I dag ser jeg på historien som litt koselig (vennskap, opplevelse...) å tenke på SELV om det var helt forferdelig for oss.

Men hva han typen kunne ha i bagasjerommet og hva han ville gjøre med oss ettersom han fulgte etter oss er uklart og vanskelig å si. Husker heller ikke noe særlig, siden dette er såpass lenge siden. Tror han hadde en Volvo 240 og han var utenlandsk.

Har dere noen teorier?
Kanskje han ville ha dere i bagasjerommet ?
Jeg kom på en ting til. Ifra jeg var lita til jeg ble rundt 8-9 år så var jeg dritredd for julenissen. Når mamma hang opp julestrømpen min natt til juleaften så måtte hun hvert eneste år henge den på utsiden av soveromsdøren.. slik at julenissen ikke skulle komme inn på rommet mitt.
Ca da jeg ble 10-11 år så skulle jeg sitte våken for å kunne få meg en titt av denne julenissen. Jeg ba mamma om å henge strømpen på sengen min, slik som lillebroren min hadde det. (Haha!) Mamma gjorde som jeg sa, og jeg gjorde et tappert forsøk på å holde meg våken. Slik ble det ikke.
Jeg våknet av at mamma åpnet soveromsdøren min for å se som jeg sov. Det var sent. Selvfølgelig siden hun måtte vente til jeg hadde sovnet, slik at hun kunne hente strømpen for å fylle godteri i den. Jeg tittet forsiktig over teppet, og jeg fikk øye på mamma som spurte hva jeg gjorde våken enda. Jeg momla at jeg ventet på at julenissen skulle komme, og at hun måtte gå ut av rommet. (Mamma sa nemlig at julenissen ikke kom om vi ikke sov.)
En liten stund senere åpnet døren seg, og jeg titta igjen forsiktig. Der kommer julenissen inn med en kurv med forskjellig godterier. (Kurv? Really mom?) Det er noe av det skumleste jeg noen sinne har opplevd. Jeg gikk fem på!
Dette var ansiktet jeg så. Jeg startet med å hyle det høyeste jeg kunne, og rope på mamma. Hun tok av seg masken og fikk roet meg ned.
Jeg måtte sove sammen med mamma og pappa den natten. Jeg fikk ikke med meg at det var mamma bak masken heller. (Jeg var vel så redd at jeg bare var glad for å se mamma. Jeg skjønte værtfall ikke greia.)

Ikke nok med det. Vi hadde en tradisjon om at vi spiste julemiddagen og åpnet pakkene hos min mormor. (Ikke nå lenger da hun er gått bort. May you rest in peace.) Når det blir pakketid banker det på døra, jeg var den som løp for å åpne den. Der er'n igjen vettu... samme jævelen som hadde skremt meg dritten ut av meg tidligere. Kostymet hadde onkel kledd på seg for å komme med pakker til meg, mine søsken og søskenbarn.
Jeg spurta inn i stua, og ba alle som å komme seg under stuebordet. Jeg pilte under bordet og gråt som bare det. Der ble jeg sittende til "nissen" hadde dratt. Jeg så ikke på han engang.

Det var en traumatisk opplevelse. Idag liker jeg ikke jul noe spesielt. Jeg må også bare nevne at mormor hadde det STYGGESTE og SKUMLESTE jule-dolokket EVERRRR. En julenisse. Og den var av en slik type med hår.

Forresten... sjekk dette bildet.
Kjipt hæ? Måtte skrive alt på nytt. Dritt.
Sist endret av Creat1ve; 16. august 2012 kl. 02:45.
Sitat av Creat1ve Vis innlegg
*Wall of text*
Vis hele sitatet...
Der får du igjen for å bruke Safari!
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Der får du igjen for å bruke Safari!
Vis hele sitatet...
Haha ya. Har vært plaget med safari i det siste. Jeg bytta til Google Chrome nå
Sitat av theBeist Vis innlegg
Er en brødrene dahl episode der de er i huset til en gammel dame som liksom er hjemsøkt, anyways, det er scene der det er et bilde på veggen som kikker på de, og når de går vekk så beveger øynene til bildet på seg. Dette skremte meg noe veldig (tror jeg var 8-9 år)
Vis hele sitatet...
dette skremte meg noe jævlig også når jeg så på akkuratden scenen fra brødrene Dal!
Jeg hadde skikkelig feber en gang som resulterte i hallisunasjoner.
Husker bare at jeg lå i senga mi, og kikka på døra. Den pulserte noe voldsomt, og bøyde seg over meg før den retta seg opp igjen. Den krympa, forstørra seg, flytta på seg, etc. I noen sekunder var jeg overbevist om at dette var en onskapsfull dør som ville krøste meg.
En veldig absurd opplevelse.
Sist endret av Eplekjekk; 16. august 2012 kl. 18:09.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hadde mange episoder jeg opplevde som skumle da jeg var liten. Blandt annet en gang jeg skulle sykle hjem fra ei venninne som bodde et litt lengre stykke opp i gata. Da var jeg vel rundt en 7-8 år (1999) og vi bodde på et helt nytt boligfelt med masse kids. Mamma hadde nettopp lært meg at det var farlig og ta imot godteri fra fremmede, spesielt biler som stoppet og rullet ned vinduet. Hun hadde også sagt at det var spesielt grønne opel stasjonsvogner jeg måtte passe meg for, hvorfor hun sa det aner jeg ikke, haha. Den kvelden da jeg skulle sykle hjem fra venninna mi, la jeg merke til at en grønn opel kjørte i samme hastighet som meg vedsiden av fortauet. Tror jeg aldri har syklet så fort i hele mitt liv som jeg gjorde den kilometeren som var igjen! Bilen fulgte etter meg helt inn til døra, og det værste var at den rullet ned vinduet, men da bare sprang jeg inn! Creeepy....
Skumleste jeg noen gang har opplevd som liten ... Vet ikke om det er det skumleste, men jeg vet det er den gangen jeg var reddest.

Så til historien.

Jeg var vel 10-11 år, min barndom var jeg mye ut på sjøen å fisket sammen med bestefar og slik, så jeg var ikke så gammel da jeg fikk gjøre båten med påhengs ( 9,9 hk ) alene ut på fjorden. Så var det denne sommeren da, jeg å en venn av meg var ute på fjorden å fisket da vi oppdaget noen jenter på våres alder som badet på en strand ikke så langt unna. Som gutter vi var så fant vi jo fort ut at vi skulle tøffe oss å slik, så fant ut vi skulle ta å kjøre mot land der di jentene badet med bånn gass for å gjøre en 90 grader å lage noe digre bølger for dem. Påhengsen ble startet, vi kjørte 200 meter fra land, for å så rett mot stranden der di jentene badet så fort påhengsen klarte. Store glis rundt trynene på oss 2 gutta, 90 graders svingen ble utført ca 10 meter fra land, vi kunne se at jentene ble skeptisk til "manøveren" våres å var på vei ut av sjøen, men i det 90 grader manøveren ble gjort så vinket Evinrude 9.9 farvel og ville heller hilse på "havets bunn" ... kompisen satt framme i båten å flirte, jeg sjokkert og lurte på hva faen hendte, og kompisen hadde fremdeles ikke forstått hva som hadde hendt for han skreik "gi gass, gi gass" hvorpå jeg måtte si at jeg ikke hadde noe å gi gass med.

Så i sjokk og mistro så måtte jeg bare ta årene fatt. Det var vel ca. 2 km hjem til bryggen våres og jeg hadde litt tid på la ting synke inn, men hadde ikke klart å komme på noe bra å si for hvordan jeg skulle forklare det som hadde hendt for hverken min far eller bestefar som eide båten. Vel uansett, nærmer meg bryggen våres, og ja, hvem andre enn min far står på land med armene foldet å ser på skamfulle sønn ro i land. Jeg aner ikke hvordan han fikk vite om det, men bygda er jo liten så jungeltelegrafen må jo han fungert utrolig fort. Far ser jeg ror til kai og han sier bare morskt, "ja hvor er påhengsmotoren nå da ?" ... det var mye " ååå æææ, jaaa" ... å det var vel her jeg må ha vært det reddeste jeg noen gang har vært som liten.

Det skal sies at jeg ble pent nødt til å ro tilbake der jeg hadde mistet påhengsmotoren, forklare meg i detalj for hvordan det hadde hendt og hvorfor, å med den respekt man hadde for far så var det vel ikke noe å forsøke å lyve om. Det ble ikke sagt mye fra far, men morsk stemme og hans øyner sa nok om hans meninger. Vel tilbake der vi hadde mistet motoren så ble det markert med en liten blåse hvor jeg mente motoren måtte ligge. Noen få dager senere var noen kompiser av far å tok et lite dykk å fant motoren 2 meter fra der jeg hadde markert hvor jeg mente den skulle ligge. Jeg måtte også pent være med far hver time han skrudde på den påhengsmotoren, lærte mye og fikk skru litt selv, og litt over 2 uker senere så ble motoren testet og alt fungerte. Jeg gikk selv da å kjøpte meg noe kjetting for egne ukepenger for å ha sikkerhetskjetting på påhengsmotoren skulle noe slikt hende igjen. Far synes dette fint, så han gav meg tilbake det jeg hadde hatt som utlegg for den kjettingen.

Men tror ikke jeg har vært så redd som da jeg rodde i land å kunne se far stå på land med armene foldet og med morskt blikk ... jeg viste at han viste jeg hadde mistet motoren.
Sist endret av Mantuz; 28. august 2012 kl. 19:20.
Som liten var jeg redd for pappaen til Emil i Lønneberget. En far som jager sønnen sin med et morderisk blikk over åkeren har satt spor hos meg.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av troollet2k Vis innlegg
Hadde mange episoder jeg opplevde som skumle da jeg var liten. Blandt annet en gang jeg skulle sykle hjem fra ei venninne som bodde et litt lengre stykke opp i gata. Da var jeg vel rundt en 7-8 år (1999) og vi bodde på et helt nytt boligfelt med masse kids. Mamma hadde nettopp lært meg at det var farlig og ta imot godteri fra fremmede, spesielt biler som stoppet og rullet ned vinduet. Hun hadde også sagt at det var spesielt grønne opel stasjonsvogner jeg måtte passe meg for, hvorfor hun sa det aner jeg ikke, haha. Den kvelden da jeg skulle sykle hjem fra venninna mi, la jeg merke til at en grønn opel kjørte i samme hastighet som meg vedsiden av fortauet. Tror jeg aldri har syklet så fort i hele mitt liv som jeg gjorde den kilometeren som var igjen! Bilen fulgte etter meg helt inn til døra, og det værste var at den rullet ned vinduet, men da bare sprang jeg inn! Creeepy....
Vis hele sitatet...
Var sikkert en kjent overgriper (enten dømt eller via bygdesnakk) som moren din visste kjørte grønn Opel...

For å svare tråden med noe relevant... hmm... aner ikke, Hufsa får noen poeng, julenissen også da jeg var veldig ung.

Noe annet er den gangen jeg fikk søvnparalyse uten å vite at det var det, husker ikke hvor gammel jeg var, kan likegodt være barneskolen som ungdomsskolen her altså.

Uansett; jeg våknet opp, og jeg lå mot veggen på rommet, og jeg kunne ikke røre meg, og det gjorde meg redd nok, men så følte jeg plutselig at "noe" gikk igjennom veggen på ene siden av rommet, og gikk saakte gjennom rommet (heftige frysninger, samt at jeg følte hvor "den" var), til slutt gikk den "ut" gjennom veggen på andre siden, og da begynte jeg å kunne røre meg igjen. Husker ikke hva jeg gjorde etter det, vekte sikkert mamma eller noe.
Ser det kommer inn litt skremselshistorier, så tenkte jeg kunne poste min også!

Jeg var ikke alltid en grei gutt å ha med å gjøre når jeg var liten. Spesielt ikke når jeg var med venner og vi øste hverandre opp. Som kanskje andre også har erfart, så er man i liten alder også veldig flink til å skremme opp hverandre med å overdramatisere hendelser så til de grader.
Iallefall, så var jeg nesten hver helg på besøk hos besteforeldrene mine sammen med søskenbarne mitt. En kar som forøvrig aldri har vært noe bedre enn meg på oppførsel, selv om det alltid har vært uskyldig. En kveld bestemte besten seg for å fortelle oss om en skapning som hadde bosatt seg "nestenakkjen" (oversatt til nederste nakken på fjellet). Den her skapning var altså noe helt særegent, og besten var ikke diskret i detaljene om dette beistet, og påstod ganske bastant at han en gang hadde en nær-døden-opplevelse med denne skikkelsen. Navnet var intet annet enn Jasegeita.

Jasegeita spiste egentlig alt den kom over. Alt fra kronhjorter til små barn, helst 135cm høye, med blå øyne og brunt hår. Det var det beste den visste. Dette var nok til å få meg og mitt søskenbarne til å fantasere om skapningen, og dannet oss selv et eget horribelt bilde av denne satan-skapningen.
Som mange andre på vår alder var vi ganske trassige på å komme inn til kvelds når det begynte å skyme ute. Det her er forresten ute på landet med mye frodig natur. En kveld kom muttern ut, ganske lei av å mase oss inn, og prøvde å bestikke oss både med brus og godteri. Vi ble sittende å leke til tross for alle fristelsene.
Omsider hører vi en kattugle, og små som vi hadde vi aldri hørt en kattugle før. I det sekund muttern sa det var jasegeita som skulle på jakt var jeg allerede på vei inn døra.

Det var aldri noe problem med å få oss inn til kvelden etter det. Som oftest kom vi av oss selv første gangen vi hørte kattugla skrike!

Ikke en veldig spennende og givende historie på noen måte, men det her kom tilbake til meg når jeg leste diverse andre skremselshistorier.

____________________________________
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Dette har jeg da faktisk hørt om, nede i USA så er visst dette et kjent fenomen. Bare at dette er som regel menn i svart dress som blir sett her og der (Nei ikke FBI eller noe sånt). Disse skal forsvinne så fort man får øye på dem.
Vis hele sitatet...
Kan det være herfra de har dratt inspirasjon til den ene Dr. Who episoden?
Ble ganske redd da jeg som 14åring satt og loka foran pcen med bakesnus(ja, jeg startet tidlig) og puttet den brukte snusen i en nesten tom brusboks. Et par dager etterpå hører jeg et jævla leven fra stua og jeg løper opp for å se. Der står faren min og brekker seg mens han prøver og få frem at jeg er en ufordragelig liten drittunge.
Ikke skjønner jeg at han skulle drikke av flere dager gammel brus uansett.

Akkurat den dagen trodde jeg at jeg skulle bli arveløs.
Sitat av Ari Gold Vis innlegg
Som liten var jeg redd for pappaen til Emil i Lønneberget. En far som jager sønnen sin med et morderisk blikk over åkeren har satt spor hos meg.
Vis hele sitatet...
Det er du ikke alene om!

Jeg husker gjerne introen på Emil i Lønneberget, da faren skrek "Eeemiiil", så hadde jeg en tendens til å løpe og gjemme meg bak en stol i stua.

Må også nevne diverse mareritt jeg hadde. Hvis noen har sett filmen "Fuglekrigen", så er det en stor og stygg fugl som er den "slemme". Tror jeg hadde stygge antall mareritt om denne fuglen..

Hufsa er også verdt å nevne.
Som bitte liten har en scene i introen av postmann pat hvor en mann blåser i en trompet, skremt meg.

Fra ca. 5-8 har grusomme gabriel fra kaptein sabeltann skremt meg, jeg hatet når mamma ba meg gå ned i fryseren i kjelleren å hente noe:P

Fra ca. 10-11 har speil og gamle tver vore det verste eg vett! Pga bloody mary og the ring. Såv ingenting de to åra, jeg hadde tv på rommet og speil i gangen
Sitat av gummiand Vis innlegg
Ble ganske redd da jeg som 14åring satt og loka foran pcen med bakesnus(ja, jeg startet tidlig) og puttet den brukte snusen i en nesten tom brusboks. Et par dager etterpå hører jeg et jævla leven fra stua og jeg løper opp for å se. Der står faren min og brekker seg mens han prøver og få frem at jeg er en ufordragelig liten drittunge.
Ikke skjønner jeg at han skulle drikke av flere dager gammel brus uansett.

Akkurat den dagen trodde jeg at jeg skulle bli arveløs.
Vis hele sitatet...
Skjedde akkurat likedan her til gards. Virker som at fattern har et mål i livet om å drikke opp alle brusrester som ligger rundt om her. Ikke helt hendig når 14-åringen har som uvane å kaste snusen i flaskene.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Skjedde akkurat likedan her til gards. Virker som at fattern har et mål i livet om å drikke opp alle brusrester som ligger rundt om her. Ikke helt hendig når 14-åringen har som uvane å kaste snusen i flaskene.
Vis hele sitatet...
Kan være at han er en som ikke liker og kaste mat.
Sist endret av øyvind95; 29. august 2012 kl. 17:53. Grunn: Skriveleif
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det værste jeg har blitt utsatt for var barnetv programmet Uhu, sjønner enda ikke den dag idag at det ble sendt som landsdekkende barnetv. Det var grusomst!
Sitat av levi9 Vis innlegg
Det værste jeg har blitt utsatt for var barnetv programmet Uhu, sjønner enda ikke den dag idag at det ble sendt som landsdekkende barnetv. Det var grusomst!
Vis hele sitatet...
Hoho, jeg kalndrer enda hufsa fra mumidalen for alle traumer og forstyrrelser oppi mitt hode.
Jeg syklet på sykkelen min, så kom det noen som ridde på en hest mot meg så jeg syklet i grøfta og trodde hesten bare skulle gå rett forbi men i stedet sto den på to ben foran meg. Holdt nesten på å pisse på meg.
Jeg likte ikke store dyr og er fortsatt ikke fan av dem!
Jeg har opplevd mye skummelt når jeg var barn. Mamma og pappa var svært rus avhengige når jeg var barn. Mamma på heroin, og pappa på speed, og pappa fikk ofte et vanvittig temperament når han var rusa, og det gikk hardt ut over mamma. Det var ille når pappa banket opp mamma, men det absolutt skumleste var en gang mamma banket meg skikkelig for hun trodde jeg hadde stjålet en 200lapp som hun hadde mistet. Det var utrolig skummelt, når mamma som vanligvis er den man søkte trøst hos, ble til den som var slem.
Som en god nummer tre er hufsa fra mummitrollet! AW MY GAWD hun er så skummel!
På fjerdeplass er pompel og pilt.. Jeg vet ikke hvorfor de er skumle. Men de bare er det :P
Jeg og kompisen min var ca 10-11år, da vi fant en melkekartong langs veikanten. Vi tok og blåste den opp og la den på veien. Like etter kommer en bil, full av russ. Og kjører over kartongen slik at det smeller. Vi lo som bare det til vi så at de rygga tilbake. Vi tok fart og løp så fort vi bare kunne og gjemte oss. Bak oss hører vi at noen sier at de skal banke oss.Vi løp rett hjem og hørte ikke noe mer fra dem.

En annen gang var da jeg sto og kastet småstein ned en skråning, og plutselig kommer en bil forbi, akkurat i det jeg kaster en neve med stein utover skråningen. Jeg hører et brått brems og en haug med banneord i det en førti år gammel mann kommer etter oss.