Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2160
Hei.

jeg har klart meg uten snus i ca 64 dager nå, er veldig stolt etter ca 4-5 års bruk. Men nå har ett annet problem oppstått. Jeg spiser rett og slett alt for mye mat, dobbelt så mye av det jeg pleide og gjøre. Jeg spiser sunt fordi jeg trener regelmessig vekter, men hvordan skal jeg klare og komme tilbake på det "matinntaknivået" som jeg hadde da jeg brukte snus? Noen som har noen synspunkter her?

Hilsen Essi.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen. Er det slik at matinntaket er et problem? Fordi det er dyrt? Fordi du legger på deg? Om du spiser mer nå kan det jo være at dette faktisk er det normale, hvorfor vil du spise mindre mat?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Med mindre det er et økonomisk problem gjør det da ingenting? Så lenge man spiser riktig er det bare bra og spise, man får som regel i seg altfor lite næring. Hvis du virkelig vil spise mindre kan du begynne å trappe ned porsjonene litt og litt, magesekken venner seg til det etterhvert. Du kan evt begynne med flytende føde, type "Shake" fra herbalife. Ikke proteinshake, men en måltidsertsatter. Ikke hvert eneste måltid, men for eksempel en til frokost og en på ettermiddagen, da får du i deg næringen du trenger, samtidig som magen venner seg til mindre fast kost AKA mat.
Tobakk minsker apetitten.
Kan en forstå det slik at du har starta å trene vekter en gang etter du snusa?
tyggegummi! merker selv at når jeg ikke har snus, så må jeg ha noe i munnen hele tiden.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Tobakk minsker apetitten.
Vis hele sitatet...
Det forklarer hvorfor jeg har så lite matlyst i det siste
Rettelse: Nikotin minsker apetitten!

Så du kan enten godta den sultfølelsen som er naturlig for deg, eller finne andre metoder på å dempe apetitten!

Kutte inntaket av karbohydrater og øke protein og fett demper generelt søtsuget! =)

Du kan evt. ta nikotin plaster o.l men det er jo ingen god løsning på "problemet".
Trådstarter
Jeg har trent vekter nesten i heke snusperioden også, var lettere å "deffe" og velge hvor mye jeg ville spise da. Nå spiser jeg alt for mye, spiser sunt og proteinrikt, tar prottis-shakes hver dag, spiser tunfisk osv. men blandt annet søtsuget og suget etter mat er blitt mye større etter snusslutt. Jaja, har snakket med flere om dette, og de sier at magesekken vender seg til og spise mindre og mindre mat og at dette kan ta opp til 1 mnds tid, men når det klør så jævlig under leppa så er mat mere fristende enn og legge papir, tyggis, drops osv... under leppa.. Men takk for svar ihvertfall!

Essi
Sitat av Torepia Vis innlegg
Rettelse: Nikotin minsker apetitten!

Så du kan enten godta den sultfølelsen som er naturlig for deg, eller finne andre metoder på å dempe apetitten!

Kutte inntaket av karbohydrater og øke protein og fett demper generelt søtsuget! =)

Du kan evt. ta nikotin plaster o.l men det er jo ingen god løsning på "problemet".
Vis hele sitatet...
Er det ikke slik at Nikotin skaper en "tomhet" og et "sug", og at nikotinsuget kan minnes om det å være sulten? Å må ha noe i munnen? Er ivhertfall slik jeg har opplevd det, snuste selv i 3 år før jeg sluttet...
La magesekken din krympe litt inn igjen. Du kan evt. bytte ut et par måltider med proteinshakes. Et par shakes tar mye mindre plass i magen enn et par kyllingfilèer.
good luck