Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3001
Jeg er under alle omstendigheter en svært sjelden person å se ruset på noe annet enn livet og alkohol. Allikevel, i min ungdom rakk jeg å forsøke både amfetamin, kokain, ecstacy og marihuana; primært 1-2 ganger hver.

Min opprinnelige intensjon ved å forsøke disse stoffene var helt klar: Jeg ville ha et empirisk diskusjonsgrunnlag i rusmiddel-debatten - jeg ville ikke uttale meg om ting jeg ikke hadde noen erfaring med. Rett som det er havner man jo i situasjoner hvor man må stadfeste sin mening i dette spørsmålet, og jeg tenkte som så at kunnskap er bedre enn uvitenhet.

Etter å ha forsøkt de nevnte stoffer 1-2 ganger hver, så besluttet jeg meg for at dette ikke var noe for meg. Jeg er altfor glad i øl, og ser egentlig ikke noe poeng i å ta noe annet. Det er jo uansett bare en slags flukt fra deg selv - og når livet uansett er så kult som det er, hvorfor flykte?

Derfor gikk det 6-7 år før jeg nå nylig forsøkte noe igjen - primært for moro skyld. Jeg er liberalist og nesten-nihilist, og ser derfor ikke noe galt i å forsøke noe for gledens skyld - så lenge det ikke skader noen andre enn meg selv. Stoffet jeg forsøkte var imidlertid nytt siden sist: 2C-B.

2C-B fikk jeg fortalt var et veldig visuellt stoff, og jeg fikk på 1-2 gram 2C-B - blandet med noe MDMA for opplevelsens skyld. Stoffet ble inntatt sammen med en gruppe på 12-14 svært, svært gode kamerater - noe som ga en trygg og fin stemning.

Stoffet tok 30-45 minutter å virke; og gjorde først sin entré ved at jeg fikk tunnelsyn. Tunnelsynet tiltok imidlertid fort i styrke - og snart fikk jeg, i ellers helt klar tilstand, fantastiske zoom-muligheter med mine egne øyne. Jeg kunne sitte i en sofa, og zoome inn på en lampe på andre siden av rommet - og nesten analysere porene i teksturen på lampen. Tittet jeg fort bort til venstre, så kunne jeg lese modellnummeret på kjøleskapet 10 meter unna.

Samtidig som dette foregikk, så merket jeg plutselig en svevende følelse. Selv om jeg satt trygt plassert i sofaen, så merket jeg plutselig en følelse av vektløshet - og jeg steg sakte opp av sofaen... Uten å reise meg såklart - jeg leviterte sakte oppover i rommet, i samme stilling som jeg satt i. Under og rundt meg begynte menneskene å bli mindre og mindre, og snart traff hodet mitt forsiktig taket - omtrent som en heliumballong som treffer taket og dyttes litt ned igjen av treffet...

Jeg nyter tilstanden lenge, og blir plutselig tilsnakket av noen. Til min store forbauselse, så klarer jeg umiddelbart å "lande" - og er 100% klar i hodet. Jeg forstår at jeg er på en rus, jeg snakker og tenker normalt - og er helt upåvirket av stoffet. Dette blir jeg svært glad for, og jeg begynner å eksperimentere med å drive opp og ned - inn og ut av rus. Jeg kan kontrollere effekten - eller i hvert fall omfanget - av rusen helt selv.

Etter en stund begynner rusen å bli enda heftigere, og jeg lukker øynene. Da ser jeg de mest fantastiske fargene jeg noensinne har sett; jeg ser kaleidoskoper i en milliard farger, jeg ser pulserende mønstere, linjer, stjerner og store rutenett...

Her er en animasjon som jeg laget av hva jeg så da jeg lukket øynene:
https://imma.gr/2345

Når jeg åpner øynene, så har rommet også latt seg påvirke - alt og alle er forvandlet til "wireframe"-objekter - som man vanligvis kun ser i 3D-studio max. Wireframe-objektene er grønne og hvite - mot en sort bakgrunnsfarge - og jeg tenker for meg selv at jeg virkelig begynner å trippe.

Jeg avslutter wireframe-seansen, og returnerer noen sekunder til den vanlige verden. I en jakke ser jeg en jakke som en av gjestene har tatt med seg. Plutselig forvandles den krøllete jakken til en liten dverg, ca 20 cm høy, som begynner å pile rundt i rommet... Han løper og løper, krysser gulvet og løper imellom bena på gjestene. Jeg begynner å le svakt, da det ser helt latterlig ut, men avslutter fort latteren - da jeg ikke vil bli oppfattet som en trippende tulling heller. Til slutt returnerer dvergen til jakken han oppstod fra, og jeg puster lettet ut.

Bare noen sekunder senere så opplever jeg imidlertid på nytt noe merkelig. Jeg lukker for et øyeblikk øynene - og når jeg åpner de igjen, så sitter jeg i midtsetet på en limosuine. Limo'en kjører nedover Broadway i New York, og i hver armkrok sitter en glamourmodell/hore. Jeg titter ned på klærene mine, og oppdager til min store forskrekkelse at jeg er blitt en neger-pimp! Jeg har sorte lakksko, en stor hvit pels, en stokk som lener seg mot setet foran - og en fjærhatt! Mens limo'en kjører nedover gata i stua mi, så titter folk inn viduene i limoen - og sier helt syke ting, som f.eks: "You're the best, man!". Er jeg en dop-dealer? Pimp? Jeg forstår egentlig ingenting... Jeg nyter det noen sekunder, men etter en stund tenker jeg at dette er veldig, veldig weird - og jeg bestemmer meg for å hoppe ut av limoen og returnere til Oslo, Norge.

Etter en stund, så begynner de verste visuelle effektene å gi seg - og jeg kommer inn en slags "kontemplasjons-fase"... Jeg begynner å se på menneskene rundt meg, og samtalen de fører, og setter meg inn i deres livssituasjon. Jeg kan "se" hvem som har det bra, hvem som er blitt mobbet, hvordan miljøet har påvirket den enkelte i rommet - og jeg tenker at egentlig, egentlig så er vi alle som en stor Shish-kebab.

Shish-kebab, sier du? Jo, la meg fortelle. Hvis du noensinne har vært på en kebabsjappe, så har du utvilsomt sett en sånn stor kjøttklump - som står og roterer på en grill... Når noen bestiller kebab, så går kokken bort til kjøttklumpen, og skjærer av noen flak kjøtt - som han lager kebaben ut av. Uansett, dette - fikk jeg for meg - var et fantastisk bilde på mennesket. Kjøttklumpen er oss mennesker. Vi er alle laget av kjøtt, og spinner sakte rundt i verden... Kjøttet representerer det jordslige liv; vårt miljø, vår frykt, at vi ble mobbet på barneskolen, at foreldrene våre døde, vårt første kyss, våre nykker, våre problemer... Allikevel: Vi ER ikke kjøttet. Kjøttet er blitt tilført oss, da vi startet vår bane her på jorden. Det som er essensen av oss, er kebab-stanga; stålkjernen som kjøttet sitter på. Det er dette som er essensen - kall det gjerne vår sjel - og det er denne man ser glimt av, når man f.eks har en dyp samtale med et annet menneske. Når man titter inn i øynene til et menneske, og "forstår" det - da er det kebabstanga man ser, og ikke kjøttet utenpå.

Etter heftig tankevirksomhet i ca 20 minutter (eller var det 2 timer?), så begynner jeg til slutt å lande - og jeg merker en vedværende, mild lykkerus. Glad og fornøyd over både rusen - og at jeg nå igjen begynner å returnere til normalen. Jeg blir stående å prate med en del av de gjenværende gjestene (mange har gått), og nyter noen siste få ølslurker. I 5-6 tiden om morgenen er all ølen drukket opp, og jeg og 1-2 gjenværende gjester går endelig og legger oss... Det var en fin tur.

Etter dette gjentok jeg 2C-b én gang, med tilnærmet samme resultat.

Så er spørsmålet: Vil jeg forsøke 2C-b igjen - og/eller anbefale det til andre? For min egen del, så tror jeg aldri at jeg vil forsøke 2C-b igjen - med mindre en kamerat av meg trenger en trip-partner. Da jeg var under innflytelse av stoffet, merket jeg hele tiden hvor "falskt" det var - og at stoffet nærmest rev og slet i kroppen min. Samtidig mistet jeg fra tid til annen kontroll over rusen, og det var heller ikke noe behagelig.

Samtidig: Jeg tror ikke stoffet i seg selv trenger å være så farlig - eller i hvert fall, ikke så farlig som mange andre stoffer. Personlig har jeg ikke opplevd noen bivirkninger av mitt bruk, og det "føles" heller ikke så kunstig og skittent som f.eks amfetamin. Det er et visuellt stoff, og derfor man utviser fornuftig bruk av det - f.eks begrenset til et par ganger i året - så vil jeg tro at det ikke er så farlig. Uten at jeg er noen doktor, eller at du skal stole på noe av det jeg sier
Sist endret av AlterEgo; 23. november 2007 kl. 21:37.
Kan ihvertfal si som så:
Om du hadde fått i deg 1 til 2 gram 2C-B + MDMA slik som du påstår at du gjorde, så hadde du nok ikke levd til å kunne skrive om det etterpå. Og om du mot formodning skulle ha overlevd, så hadde du ligget i koma på slutten av kvelden, ikke hengt nedpå den lokale kebabsjappa..
1-2 gram 2C-B er ca. 100 ganger så mye som en sterk dose...

Edit: Mentalmelt kom meg i forkjøpet.
Sist endret av Slaktern; 23. november 2007 kl. 21:48.
haha, du snakker jo kun drit! :s
Hele histotria er jo bare pisspreik, jo? Har du prøvd stoff i det hele tatt noen gang?
Stiller meg svært skeptisk til autensiteten til denne "rapporten". Ikke bare når det gjelder doseringen, men hel greia med New York City og jakkedvergen også. Høres ut som ren bullshit.

Den er 2 cm fra å bli slettet, om ikke trådstarter har et bra comeback..
OK, vet nå at rapporten er delvis autensisk. Lar den stå fordi den er rimelig bra skrevet og har en stor underholdningsverdi for mange av oss =)

MEN for the record, om du inntar 2C-B i den doseringen som blir angitt her, så kommer du ved all sansynlighet til å stryke med. Så la ikke dette være en modell for framtidig tripping anyone..
Jeg synes dette hørtes bra ut, men tror han mente at han hadde 1-2 g og ikke at han tok det.

Det sto at det ble tatt med en gruppe på 12-14, så det forklarer nok det.
Ja, der har vi det. Fordeler man grammeren på et dusin mennesker maker hele rapporten sense.
Det er ikke det han skriver, men det gir jo langt mer mening
Sitat av AlterEgo
[...]og jeg fikk på 1-2 gram 2C-B - blandet med noe MDMA for opplevelsens skyld.[...]
Vis hele sitatet...
Her står det da svart på hvitt at trådstarter selv inntok 1-2 gram 2C-B.
NEI, det står "FIKK" og etter det står det "Stoffet ble inntatt sammen med en gruppe på 12-14 svært, svært gode kamerater".
Det står "fikk på", som betyr å innta et psykoaktivt stoff.
Det står "fikk på", og hvis du vet noe om språkbruk i rusmiljøer så vet du at det betyr å innta/konsumere..

Men nok om det, det er bare en skrivefeil. Ikke noe å henge seg opp i...


Edit: Jeg og Slaktern er visst på samme bølgelengde i kveld =)
Sist endret av mentalmelt; 23. november 2007 kl. 23:39.
Hva var den egentlige doseringen?
Så vidt jeg vet spøy han opp mesteparten av det han fikk i seg, så det blir vanskelig å annslå. Men vi kan jo håpe på at trådstarter stikker innom og opplyser oss litt mer etterhvert.

Ser for meg at han sitter et sted med en pils og koser seg med diskusjonen vår...
Hehe, da var jeg tilbake - og bra å høre at historien er blitt verifisert ad diverse kanaler ;-)

Jeg vet ærlig talt ikke hvor mye jeg fikk i meg. Jeg sa "1-2 g", fordi det ble fortalt til meg. Jeg har svært liten erfaring med 2C-b; og har derfor heller ingen konsepter om dette skulle være feil/for mye. Vil anslå at jeg totalt tok 4 striper 2C-b + noen kapsler MDMA, så kan dere kjeminerder regne selv.

Når det gjelder hva jeg har skrevet, så står jeg 100% for det. Ingenting er overdrevet, alt er sant. Det er mulig det høres veldig rart ut, men come on: Hvorfor skulle jeg lyve om dette på et anonymt forum på internett? Hva gir det meg, å overdrive opplevelsen? Fakta var at det var en fantastisk intens tripp, og jeg ser ikke hva jeg skulle tjene på å overdrive. Cred? På rusmiddel-avdelingen på nFF? Haha, jeg detter nesten av stolen her... Det er som å skryte av å ha scoret mål i en fotball-kamp mot Disimillis ;-)

Forøvrig var det flere nFF-vitner til at jeg plutselig "våknet opp" og skrøt av at jeg nettopp hadde vært i New York med en bil full av damer. Hvis det var den delen av historien som hørtes usannsynlig ut ;-)
Vi tror deg AlterEgo =)

Bare doseringen som utløste litt skepsis her. Fin rapport!
Eh, hvor lenge varte trippen sa du? Veit du tok deg et par pils rundt 5 - 6 tida, men fikk ikke med meg om du mente 20 min + eller 2 timer +? Hørt de kommer i pilleform, og hadde mest sannsynlig en smertfull erfaring med det selv - godt det ikke varte så lenge på meg, da - hvis pilla jeg uheldigvis testa litt feil måte var det, da.. Godt du ikke drakk så mye mens du trippa da, det hadde nok gitt en annen opplevelse, mest sannsynlig lite tripp..

Forresten, det tunnelsynet kan jeg bekrefte - på sopp..

Og denne animasjonen din, har du lagd den i 3D-Studio må du huske på "render movie", ser bare hvitt jeg.
Hehe, takk mentalmelt.. Forstår at det kan oppstå litt forvirring når-- ukjente mennesker snakker om doseringer som hørtes helt usannsynlig ut. Men som sagt, det var nok bare en feil fra min side ;-)

paranoy, jeg mener å huske at vi tok 2C-b i 22:00 tiden - og trippen var ferdig ca kl 03:00. Hadde drukket siden kl 20:00 ca. Når jeg "våknet opp" hadde dessverre de fleste gått hjem - det var det "verste" jeg opplevde.

Når det gjelder hvordan jeg (og de med meg) gjorde det, så var det bare nasalt tror jeg. Står litt mer om 2C-b på erowid (as if you didn't know):
http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb_basics.shtml
Sist endret av AlterEgo; 24. november 2007 kl. 00:47.
Joda, jeg beskyldte deg aldri for ikke å ha tatt det - siden jeg aldri har fått bekreftet at jeg har forsøkt det selv, men pulver-format kan være mangt og meget - selv om du ble fortalt at det var 2-C-B trengte det vel ikke være det? Kunne jo vært noe annet potent?

Det er bare første gang jeg har hørt om en så heftig tripp som ikke omfatter meskalin, og det inntas i sukkerbiter, og er ihvertfall de jeg smakte - grønt, flytende. Men fins vel syntetisk av det også, tenker jeg. Og husk på render animation så jeg får se hallisene jeg og da - selvom jeg ikke har opplevd 2-C-B som jeg vet 100% sikkert, eller vært suksess, så var det kult å lese trippen din, da - uansett om jeg tolker den riktig eller ei.
Vi vet at det var 2C-B paranoy..
Meskalin på sukkerbiter tror jeg har blitt tatt opp en gang tidligere. Lite sannsynlig at det er meskalin siden doseringen til det ligger på et par hundre milligram, som igjen skal blandes ut med en væske. Resultatet blir mye mer væske enn det enn sukkerbit kan trekke til seg.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Offtopic:

Slaktern: Det ble tatt opp en gang eller to, fordi jeg har spist meskalin i form av sukkerbiter.
Jeg vet at en annen bruker av forumet kan bekrefte dette, dog han er innaktiv og personlig kjenner jeg han ikke.
Sukkerbitene var grønn aktig, veldig seige. Måtte spise minum 2 stk for at det skulle fungere.
Jeg har snakket rundt med andre kamerater som spiste dem, for å dobbelt sjekke utseende - funksjon, osv.
Dette er 5-6 år siden og jeg husker ikke så mye fra og rundt det (foruten om siste gang). Første gangen fungerte det ikke (2, stk), mens jeg har fått bekreftet den andre gangen jeg spiste dem - spiste jeg 4 stykker. Det er èn av den sykeste, bizzarre tripen jeg noen gang har hatt og husker store deler av den, selv om det er lenge siden.
Jeg vet at det var meskalin jeg inntok.
Sist endret av spQ; 24. november 2007 kl. 02:38.
Ja, jeg mener å minnes en liten diskusjon med deg ja. Men dersom du måtte spise 4 stk for å få effekt så virker det jo straks mer sannsynlig. Men jeg ser på ingen måte vitsen med å dosere meskalin slik.
Sist endret av Slaktern; 24. november 2007 kl. 02:42.