Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2029
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ønsker å lage skakkao, men har ikke mulighet til å decarbe hasjen i ovn/kjele da jeg bor i et kollektiv. Jeg lurer på om jeg kan lage vanlig kakao i en kopp, deretter smelte litt smør og melk oppi kakaoen sammen med hasjen, og vente 10 min før jeg drikker det? Blir ikke sånn skikkelig ordentlig decarb, men bør vel funke til en viss grad da kakaoen er varm og jeg har fett å binde thc-en til? Jeg er ikke så ekspert på edibles, men hva tenker dere?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Termos-metoden delt her inne funker fett! Du trenger en termos-kopp e.l., så river du hasjen i småbiter og hiver oppi termosen. Hell så kakaoen oppi, ha på lokk og la stå i ca. 20 min. Rist som faen, så kan du begynne å drikke når det har kjølt seg ned. Funker 100% for meg.

Lager selv kakao med ca. 3dl helvmelk, ca. 1ss kakaopulver og kanskje en halv med sukker. Rikelig med meierismør og en god klatt med kokosolje. Rører alt sammen og varmer til like før det koker, så heller jeg det over i termosen. Har aldri slått feil!
Hvor mye hasj bruker du?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munin369 Vis innlegg
Hvor mye hasj bruker du?
Vis hele sitatet...
Om det er meg du spør så holder jeg meg til ca. 0.1g for en relativt intens rus. Kommer jo an på toleranse osv.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Termos-metoden delt her inne funker fett! Du trenger en termos-kopp e.l., så river du hasjen i småbiter og hiver oppi termosen. Hell så kakaoen oppi, ha på lokk og la stå i ca. 20 min. Rist som faen, så kan du begynne å drikke når det har kjølt seg ned. Funker 100% for meg.

Lager selv kakao med ca. 3dl helvmelk, ca. 1ss kakaopulver og kanskje en halv med sukker. Rikelig med meierismør og en god klatt med kokosolje. Rører alt sammen og varmer til like før det koker, så heller jeg det over i termosen. Har aldri slått feil!
Vis hele sitatet...
Gjorde nøyaktig det som ble beskrevet på termos-metoden posten. Brukte til og med mer enn den vanlige dosen min. Peaker vanligvis etter 1,5t, men nå har det gått 2t og jeg kjenner ingenting, ikke engang comeup... Lager vanligvis brownies
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjorde nøyaktig det som ble beskrevet på termos-metoden posten. Brukte til og med mer enn den vanlige dosen min. Peaker vanligvis etter 1,5t, men nå har det gått 2t og jeg kjenner ingenting, ikke engang comeup... Lager vanligvis brownies
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at noen typer brunt funker bedre enn andre. De som er veldig oljete og seige funker ypperlig til edibles uten å måtte decarbes, mens andre typer gjerne ikke binder seg like lett til fett. Noen typer jeg har vært borti, som har vært så oljete og klissette at de måtte oppbevares i bakepapir, kunne jeg bare blande ut i peanøttsmør uten noen varmebehandlig og få like god effekt som mer "normale" typer med termos-metoden.

Hvis termos-metoden ikke fungerer tror jeg dessverre ikke det finnes andre metoder som krever mindre forarbeid. Det måtte eventuelt vært en skje med olje og lighter, men kan aldri tenke meg det fungerer noe bedre enn termos-metoden, og er en generelt "ekkel" måte å gjøre det på synes jeg.
Jeg prøvde termos-metoden første gang for 2 år siden og har siden sverget til den hver gang jeg har brunt. Fungerer alltid og kicker inn etter 30 min.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Salazar Vis innlegg
Jeg prøvde termos-metoden første gang for 2 år siden og har siden sverget til den hver gang jeg har brunt. Fungerer alltid og kicker inn etter 30 min.
Vis hele sitatet...
Har akkurat samme erfaring. Kjente det alltid innen 30 minutter! Eneste måten jeg kunne bli fjern uten at romkamerater kunne finne ut av det. Sinnsykt praktisk! Fikk spørsmål om hva greia var med at jeg lagde så mye kakao, men er jo ingenting i veien med å være glad i kakao!
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er sykt stein nå
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er sykt stein nå
Vis hele sitatet...
Hahah den klassiske smellen! Sist jeg gikk på den smellen tok jeg en redose og stakk bort på butikken. Det ble en interessant handlerunde...