Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 8929
Blir russetiden 2021 avlyst og hvor mye gikk russen glipp av ifjor russ 2020 ? Skal man ta igjen russetiden senere eller hva vil skje? Russetiden er jo en fin tid med feiring og gøy med venner og klassekamerater som er veldig dumt å gå glipp av.
Sist endret av TylerDurden777; 30. mars 2021 kl. 03:07.
Likt for store og små, koronadritten har tatt fra oss mye som vi ikke kan få tilbake å oppleve.

Småbarna fikk aldri oppleve en normal skolestart, siste år på videregående ble det mest usosiale året uten eksamen og russefeiring.

Første år på universitet og høyskole som er såå gøy og sosialt ble til digitalunervisning uten sosial kontakt!

Jeg fikk ikke reist på min planlagte jordenrundt reise, og farmor fikk ikke sin siste reise til Spania før hun døde.

Men la oss alle feire når landet åpner opp igjen.
Landstreffet i Kongeparken er i alle fall nå bekreftet avlyst. Hva russetida forøvrig angår så er det etter det jeg vet ingen konkrete lovnader om hvor vidt det blir sånn eller slik, men både myndighetene og situasjonen forøvrig tilsier jo at det mest sannsynlig blir amputerte greier, man får bare se og eventuelt gjøre det beste ut av det. I fjor tok de det vel igjen om sommeren da samfunnet var på sitt mest åpne så meget mulig man kan få til en lignende løsning i år. Kjipt med disse unge og at de mister ting, deres begreper og perspektiver om tid er jo ofte veldig annerledes fra oss voksne så når vi sitter og føler på at dette er langtekkelige greier, tenk dere dem da!
Sist endret av equimanthorn; 30. mars 2021 kl. 04:42.
Uvaksinert 👍
Unner unger og russ all den normale hverdagen og festinga de kan få. Synes det er flott hvis de gir litt f... Det er for dumt av voksne halvgamle folk og si at det er likt for alle og alle må være med på dugnaden. Det er faktisk ikke det. Ett år, en sommer, en fest er mye mer verdifull og minnerik for ungdom enn om ei halvfeit kjærring eller halvfeit gubbe går glipp av en sommer i ei innrøkt campingvogn. Man må slutte med det derre likt for alle. Stå på unger, unner dere både leirskole, fester og alt. Ikke la sure utgåtte folk ta fra dere gledene dere aldri for igjen. Joa, klart det kan ha sin bakside, men hallo, la unga og ungdommen beholde og leve ut de beste åra i livet sitt. Så kan heller de som ikke er enige bare holde seg innendørs.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Jeg har lest at den er utsatt til etter 17.mai.
Sitat av daffe Vis innlegg
Unner unger og russ all den normale hverdagen og festinga de kan få. Synes det er flott hvis de gir litt f... Det er for dumt av voksne halvgamle folk og si at det er likt for alle og alle må være med på dugnaden. Det er faktisk ikke det. Ett år, en sommer, en fest er mye mer verdifull og minnerik for ungdom enn om ei halvfeit kjærring eller halvfeit gubbe går glipp av en sommer i ei innrøkt campingvogn. Man må slutte med det derre likt for alle. Stå på unger, unner dere både leirskole, fester og alt. Ikke la sure utgåtte folk ta fra dere gledene dere aldri for igjen. Joa, klart det kan ha sin bakside, men hallo, la unga og ungdommen beholde og leve ut de beste åra i livet sitt. Så kan heller de som ikke er enige bare holde seg innendørs.
Vis hele sitatet...
Spørs om det egentlig blir ett positivt minne hvis en drar med corona som dreper den personen i campingvognen, som en var så utrolig gla i?

Blir ellers for dumt å sammenligne med en som sitter nedrøkt i en campingvogn, med en møkkete svart helsetrøye som opprinnelig skulle vært hvit...

Målet må vel være at det ikke skal bli lignende tilstander som det har vært i USA og Italia? Studenter kan leve mer normalt her slik det er nå, enn hvis vi havner i den andre situasjonen?

Dessuten er det ikke mulig for de som ikke er enige å holde seg innendørs..

Nei, da tar jeg heller til takke med Erna&co selv om de ikke er høyest likt på listen for tiden. Så svart/hvitt syn på dette går det ikke an å ha, noe jeg synes du også beviste når du ikke klarte å komme med noen eksempler av litt bedre kvalitet.
Uvaksinert 👍
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Målet må vel være at det ikke skal bli lignende tilstander som det har vært i USA og Italia?
Vis hele sitatet...
Man må slutte å sammenligne Norge med USA og Italia eller andre land. Vi i Norge er i en særstilling da vi har streng bruk av antibiotika i forhold til mange andre land (de fleste tipper jeg). Også har vi også hatt ett godt vaksinasjonsprogram med tanke på BCG vaksinen. Det er vel en grunn til at smitte og innleggelse er størst blant våre nye landsmenn også. Så man skal ikke takke hverken Erna eller Høie.
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Blir russetiden 2021 avlyst og hvor mye gikk russen glipp av ifjor russ 2020 ? Skal man ta igjen russetiden senere eller hva vil skje? Russetiden er jo en fin tid med feiring og gøy med venner og klassekamerater som er veldig dumt å gå glipp av.
Vis hele sitatet...
Jeg tror en bare blir nødt til å avvente å se hvordan ting vil bli. Helt klart at det er en kjedelig situasjon som vi befinner oss i. Skal en se det litt fra en annen side så er det jo folk der ute som ikke har vært russ i det hele tatt som det går veldig fint med. Ikke det at det er en stor trøst akkurat. Men når det er slik det er så er det kanskje visse ting en går glipp av dessverre.

Synes på ingen måte at dette er en ønsket situasjon overhodet. Har selv barn som jeg er nødt til å begrense og synes på ingen måte at det er noe artig at de går glipp av viktige ting under oppveksten. Nå mener jeg kanskje det er viktigere at små barn får utvikle seg på en normal måte enn at en går glipp av feiring og gøy, som du beskriver det. Uten at jeg skal være skråsikker på det

Så får jeg bare si som noen tydeligvis er helt uenig. Det er dessverre slik at alle er nødt til å bidra med sitt for at det ikke skal gå helt over stokk & stein.

Sitat av daffe Vis innlegg
Man må slutte å sammenligne Norge med USA og Italia eller andre land. Vi i Norge er i en særstilling da vi har streng bruk av antibiotika i forhold til mange andre land (de fleste tipper jeg). Også har vi også hatt ett godt vaksinasjonsprogram med tanke på BCG vaksinen. Det er vel en grunn til at smitte og innleggelse er størst blant våre nye landsmenn også. Så man skal ikke takke hverken Erna eller Høie.
Vis hele sitatet...
Da vet jo du like godt som meg at det kommer til å bli store problemer hvis en slipper opp på tiltakene, når allerede det er en stor økning på smitten uten at det er gjort, og sykehusene begynner å fylle seg opp. Det er faktisk ikke bare utlendinger som ikke har tatt bcg vaksine som ligger der. Hvilken løsning har du å komme med når det er fult opp på sykehusene?
Sist endret av Jens1; 30. mars 2021 kl. 10:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Mekkern Vis innlegg
Jeg har lest at den er utsatt til etter 17.mai.
Vis hele sitatet...
Cory and Trevor, you fucked up. Trust me, you fucked up. Hvorfor bytta du profilbilde mann? Vi trenger bare en Julian og en Randy så er hele gjengen representert

Tilbake til spørsmålet om russetiden. Det ville vært veldig uansvarlig å la folk fly rundt i russebusser med 20-30 stykker drita fulle uten hemninger. Samme med vanene. Det lar seg rett og slett ikke gjennomføre på en trygg måte. At hauger av ungdom kommer til å drite i det er vel også uunngåelig, det er jo kjipt som fy.

Noen har jo garantert allerede investert penger i busser og begynt med innbetalinger.
Sist endret av NodSquad; 30. mars 2021 kl. 11:59.
Sitat av daffe Vis innlegg
Unner unger og russ all den normale hverdagen og festinga de kan få. Synes det er flott hvis de gir litt f... Det er for dumt av voksne halvgamle folk og si at det er likt for alle og alle må være med på dugnaden. Det er faktisk ikke det. Ett år, en sommer, en fest er mye mer verdifull og minnerik for ungdom enn om ei halvfeit kjærring eller halvfeit gubbe går glipp av en sommer i ei innrøkt campingvogn. Man må slutte med det derre likt for alle. Stå på unger, unner dere både leirskole, fester og alt. Ikke la sure utgåtte folk ta fra dere gledene dere aldri for igjen. Joa, klart det kan ha sin bakside, men hallo, la unga og ungdommen beholde og leve ut de beste åra i livet sitt. Så kan heller de som ikke er enige bare holde seg innendørs.
Vis hele sitatet...
Oi, hvilken egoisme og narsissisme. Dette handler ikke om at ingen unner unge personer å få en fest, kose seg på sommeren eller lignende.
Dette handler om å unngå unødvendige dødsfall hos eldre, at vi har et overbelastet helsevesen som ikke har rom til å gi god medisinsk behandling, at vi viser empati ovenfor de andre i samfunnet vi velger å delta i. Det at du begynner å surre med BCG-vaksine og antibiotika i sammenheng med covid-19 senere viser at du virkelig ikke vet hva du snakker om. Skam deg, dette er pinlig.