Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 10531
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Ja, er merkverdig å anbefale noe slikt. Mister jo alt for mye væske fra kjøttet ved å gjøre det.

Men ser du kom i mål med burgeren, så da er all ting godt! Å hvile kjøttet er heller ingen dum ide, men hensikten er kanskje så som så på en burger ^^,
Vis hele sitatet...
Er du kokk btw? Synes å ha sett deg ha endel kommentarer på mat, og det virker som du vet hva du snakker om? For all del, en må jo ikke være kokk. Holder lenge å bare være glad i mat. Men det var nå bare en tanke jeg fikk når jeg leste det du skrev, så da bare spurte jeg. Trenger ikke svare om du ikke vil.
BRAND ∞ STRONG
Burger Scholar Sessions |
Her @_abc_
How to Cook a Perfect Steakhouse Burger with George Motz
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Er du kokk btw? Synes å ha sett deg ha endel kommentarer på mat, og det virker som du vet hva du snakker om? For all del, en må jo ikke være kokk. Holder lenge å bare være glad i mat. Men det var nå bare en tanke jeg fikk når jeg leste det du skrev, så da bare spurte jeg. Trenger ikke svare om du ikke vil.
Vis hele sitatet...
Er ikke kokk nei, men har nok brukt mer penger på kjøkkenet i huset enn i øvrige rom Så mat og laging av mat står temmelig høyt på hobby-listen.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg sverger til å gjøre det helt motsatt. Start på høy varme, slik at en får solid stekeskorpe og så skrur en ned varmen slik at en ikke oversteker kjøttet eller burgeren.

Når en starter på høy varme så er det minder sjanse for å tørrsteke. For da får en stekeskorpen veldig kjapt, uten at kjøtt/burger blir gjennomstekt/tørt.

Ser for meg at om jeg hadde startet på lav varme så har jeg plutselig et mye smalere vindu mellom medium biff og skosåle.

Klart mange veier til Rom, men for meg er det enklest å ta den veien som gir størst rom for ønsket resultat hver gang. Og da er høy varme først som gjelder.
Vis hele sitatet...

Takk! Ville ikke si noe når ALLE var enige. Sterk varme først 1-2 KANSKJE 3 minutter kommer så klart an på støkket.

Kjørte maks temp på angus burgere i helga. 2 min på hver side var litt mye for min smak, men de var drit møre! Datt jo fra hverandre og minimalt med rått kjøtt i midten. Og sånn egentlig skal man visst ikke trenge å kjøre lav varme så lenge heller, da man helst bør/skal la de hvile i 2 minutter på benken. Dette er også for at midten skal bli like varm som resten av støkket. (Ja jeg er glad i nesten rå biff)