Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1426
Anonym bruker
"Klok Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har politiet lov til å ransake huset når du ikke er tilstede? Saken dreier seg om grammere i hasj vil jeg anta. Vet ikke særlig mye mer enn dette da jeg skal i avhør til uken som kommer. Men still?
Skal du i avhør for grammere med hasj? Er du kalt in pr post eller på telefon?

Når jeg har blitt kalt inn pr telefon tidligere har jeg sakt at de får sende skriftlig innkalling pr post om jeg har møteplikt (eller hva det heter). Så har jeg ikke hørt noe mer.
De prøver ofte å lure deg inn til en samtale og få deg til å si ting du ikke burde. Husk at du ikke trenger å svare på noe de spør deg om, "ingen kommentar, kan jeg få en kopp kaffe takk".

Nå svarer jeg ikke på det du spør om og vet ikke om det jeg har sakt er helt relevant i din situasjon, men det er greit å vite om du ikke er klar over det.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det har de lov til å ransake når du ikke er hjemme men de får ikke ransakelsesordre for noen gram hasj.
Anonym bruker
"Klok Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De ringte meg på telefon ja. De var her i november også men da var det på grunn av svindel, tok beslag i pcer, mobiler osv. Har ordna nye mobiler og pcer og alt sto her da jeg kom hjem. Har historie med dop og mye sannsynlighet at noen har blitt tatt i området og tysta på meg. De fant heller ingenting. Har vært ærlig med de utpå her når det har vært snakk om småmengder, utenom det har jeg alltid holdt tyst.

Får vel vente i spenning til uka, er jævlig nysgjerrig på hva.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det har de lov til å ransake når du ikke er hjemme men de får ikke ransakelsesordre for noen gram hasj.
Vis hele sitatet...
Tull. Det avhenger av ressurser og politidistrikt, men i praksis så får de absolutt ransakelsesordre for det.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble du tatt på fersken med hasj eller dreier det seg om brev som har blitt stoppet?
Anonym bruker
"Klok Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble du tatt på fersken med hasj eller dreier det seg om brev som har blitt stoppet?
Vis hele sitatet...

Har ikke blitt tatt med noe og heller ikke bestilt noe. Så nada av delene.
Anonym bruker
"Klok Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Skal du i avhør for grammere med hasj?
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er snakk om grammere. Har ingen aning. Driver ikke i KG klassen men alt fra 500-800g per mnd, ja.
Anonym bruker
"Klok Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke om det er snakk om grammere. Har ingen aning. Driver ikke i KG klassen men alt fra 500-800g per mnd, ja.
Vis hele sitatet...
Har uansett ikke blitt tatt med mer enn 150g og det her er lenge siden. Under razzia i november fant de bol å 0.2 med røyk. Så jeg skjønner lite her..
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nordlandskuken Vis innlegg
Tull. Det avhenger av ressurser og politidistrikt, men i praksis så får de absolutt ransakelsesordre for det.
Vis hele sitatet...
Razzia for noen få gram hasj 2-3 gram? Var det jeg trodde ts snakka om

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke om det er snakk om grammere. Har ingen aning. Driver ikke i KG klassen men alt fra 500-800g per mnd, ja.
Vis hele sitatet...
Men så kom det frem etterpå at det er snakk om mange hekkere så da er jeg enig i at det får de ransakelsesordre for.
Sitat av Anonym bruker
Har politiet lov til å ransake huset når du ikke er tilstede?
Vis hele sitatet...
Ja, de kan selvsagt foreta en ransaking etter politiinstruksens § 8-7. Om du da velger å ikke åpne, eller faktisk ikke er hjemme snur de ikke i døra. For å si det på en litt dum måte: det er jo litt av poenget med razzia.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke om det er snakk om grammere.
Vis hele sitatet...
Du veit vel hvor mye som lå hjemme hos deg? Det kan ha vært et sted mellom 0.1 gram og 8 hektogram? Vesentlig stor forskjell når hvis man blir tatt med buksa nede.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Driver ikke i KG klassen men alt fra 500-800g per mnd, ja.
Vis hele sitatet...
Du er aktiv, og leverer litt over halvkiloen i uka. Da kan du ikke forvente at politiet ringer deg og ber deg komme hjem for å se på at de foretar razzia?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har uansett ikke blitt tatt med mer enn 150g og det her er lenge siden. Under razzia i november fant de bol å 0.2 med røyk. Så jeg skjønner lite her..
Vis hele sitatet...
Det svekker ikke akkurat mistanken deres at du allerede har blitt tatt med plater. Kan du si hva du skjønner så lite av?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har historie med dop og mye sannsynlighet at noen har blitt tatt i området og tysta på meg. De fant heller ingenting. Har vært ærlig med de utpå her når det har vært snakk om småmengder, utenom det har jeg alltid holdt tyst.
Vis hele sitatet...
Så politiet har mest sannsynlig også fått nyss. I tillegg til at politiet fant en ukjent mengde hasj hjemme hos deg da de skulle ta beslag i elektronikk PGA svindel har du mest sannsynlig også blitt tystet på. Hva mener du politiet har gjort feil her? Hvordan er dette vanskelig å forstå for deg? Du har jo både driti og pissa der du sover, derfor kommer de hjem til deg. Det virker nesten som du trenger en realitetsorientering. Hadde de kommet hjem til deg uten grunn og uten å finne noe, ja da kunne du stilt deg uforstående til hele saken.

Rettelse av meg selv: halvkilo pr mnd, ikke uke.
Sist endret av knert1; 12. februar 2021 kl. 18:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.