Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6747
Hei, tidligere når jeg har flydd innenlands har jeg brukt å kjøpe ungdomsbillett hos SAS og Widerøe rett og slett for og spare penger, dette er lenge siden tror grensen er/var 24 år og jeg gjorde dette til jeg var 26 ish. Det var ingen form for kontroll eller sjekk av dette så gikk bra vær gang. er nå 29 år og lurer på om dette fortsatt går an eller om man blir kontrollert nå. lykkelig himmelsprett folkens ((:
De sjekker av og til ja når du reiser på ungdomsbillett.
Jeg har opplevd å bli kontrollert for dette formålet, men ikke hver gang. Tror du kan risikere å ikke få reise.
Kjenner folk både i SAS og Norwegian og de sjekekr så og si hver gang nå? Når du boarder flyet må du sjekkes inn av en ansatt og ikke de automatiske scannene. Og blir du tatt må du kjøpe ny bilett om kapteinen synes synd på deg og vil ha deg med om ikke blir du nekta avgang
Ovennevnte kan bekreftes. De har blitt strenge på det.
Føler det kommer veldig an på hvordan man reiser også. Skal jeg ta buss så kjøper jeg alltid ungdoms billett. Virker som de fleste buss sjåfører i området er så lei jobben sin uansett så hvorfor ta seg bryet. Men skal jeg ta tog? Virker som det er mye strengere med sånt der! Ble ikke så mange ganger jeg ble tatt før jeg skjønte at jeg skulle være var rundt de folka.
Har ikke opplevd ID sjekk på innenlands noen gang.
Opplever tritt og stadig at jeg blir sjekket på både Norwegian og Widerøe/SAS når det gjelder ungdomsbilletter. Er litt sporadisk, men er oftere at jeg blir sjekket enn ikke. Det gjelder forsåvidt både innenlands/utenlandsflyvninger
Det er sjekk på omtrent alle flyreiser med ungdomsbillett nå til dags på mindre flyplasser(bare widerøe jeg vet sikkert gjør det)
Gardemoen er ganske mer hektisk og derfor velger de det bort majoriteten av gangene etter mine observasjoner.
Jeg reiser månedlig med fly innenlands, erfarer at de har trappet opp veldig med kontroll siden 2015/16.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Du blir nektet å reise om de stopper deg. De går også gjennom reisehistorikken din og ser om du har flydd med feil billettype tidligere, og kan kreve etterbetaling for dette også.

But you do you.