Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 3017
An Event Apart som hører til A List Apart har en konkurranse som heter 10k Apart (også i samarbeid med Microsoft Edge).

Tittelen på konkurransen er Inspiring the Web with Just 10k og den går i korte trekk ut på å lage en nettside om hva du vil som kan være til inspirasjon for andre, med en maksimumstørrelse på 10kB.

I litt mindre korte trekk er det dette de ønsker (hentet fra nettsiden):

Size
Your total initial download can’t be over 10K. You can lazy-load additional resources, but your project must be usable in 10K or less. Scrutinize your project’s performance.

Interoperability
Your project must work equally well in all modern browsers. We may look at it in Lynx too. Your code should have standards.

Accessibility
Everybody should be able to use your awesome creation. Interaction methods, screen sizes, contrast, assistive technologies… it’s all about creating opportunity. Embrace inclusive design.

Progressive Enhancement
The Web is a messy place and you never know what technologies will be available in your user’s devices and browsers. Build in layers.

Libraries
This time around, we want you to account for every bit of code you use, so you can use a library or parts of one, but it counts against your 10K. Use only what you need.


De komplette reglene finnes her, og fristen er 30. september.

Siden det er en konkurranse har de også noen fine premier:

Selve vinneren får et Visa-gavekort på 4000$, deltakelse på et valgfritt An Event Apart-arrangement, alle de 18 A Book Apart-bøkene og boka Adaptive Web Design (2nd edition).

Det blir også kåret tre vinnere for henholdsvis beste design, beste tekniske løsning og «People's Choice», som jeg antar er en vinner som vil bli stemt frem, disse vinner det overnevnte, bare med 2000$ i stedet for 4000$.

I tillegg er det 12 stk. som vil få hederlig omtale og digitale versjoner av de overnevnte bøkene.

De hadde en lignende konkurranse for 5 år siden og jeg har lett opp de ulike vinnerne her:
Overall: BytesJack
Design: Sproutable
Teknisk: Space Majong
People's Choice: PHRASE: Make Lovely Circular Patterns Based on Text Phrases

Hva er formålet med denne tråden?
Hovedformålet er å opplyse medfreaks om konkurransen, som kan være artig å få med seg. Dernest håper jeg jo at noen ønsker å bidra i konkurransen, og da kan man benytte denne tråden til å dele disse bidragene og motta konstruktiv kritikk underveis.

Har noen ideer jeg kanskje skal prøve meg på selv.
Sist endret av Viva la Opium; 18. august 2016 kl. 13:35.