Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4534
Thompson S Hunter
Alder: 18
Vekt: 60 kg
Hva: 180 fleinsopp (var meninga å bare spise 90, men kompis surra når han fordelte det..)
Hvor: Folkehøgskolen

Det hele startet to dager før jeg trippet. Var helt i starten av året og jeg hadde så vidt rukket å bli kjent med T. En likestilt musiker (hip-hop, electronica, Radiohead etc.) som gikk i samme klasse som meg og han var stoner. Vi gikk en fem minutters gange vekk fra skolen i store fri for å røyke en joint. Plutselig bryter det ut fra T "faen.. ekke det der flein a'?" Jeg så ned på bakken og så brun-gul aktige sopper med spisse hatter.. OVERALT! Jeg og T vurderte å plukke med engang og ta det hjem til tørking, men vi bestemte oss for å ta med bare en sopp og vise til en annen klassekamerat O, som vi visste/skjønte kunne en del om rusmidler, da utseendet hans er av mer typen sliten.

O identifiserte til vår store glede en fleinsopp Jeg og T gikk seinere på kvelden og plukket med oss ca. en handlepose stappfull av sopp. Vi ble enige om å tørke soppen i minst fem dager, sånn at vi kunne forberede oss best mulig før trippen. (Jeg hadde ingen erfaring med psykedelia tidligere, kun regelmessig bruk av hasj og marihuana.)

To dager gikk, og jeg ble bare mer og mer ivrig på å trippe, så vi ble enige om at jeg kunne trippe hvis jeg ville. T var bortreist på ferie, så jeg skulle trippe mens O var nykter denne dagen, og han ble trippsitteren min. Husker at han delte opp fleinen i tre forskjellige skåler, og det endte opp med rundt 250-300 flein til hver. "Jeg sparer alt mitt til mørketia jeg ass!" sa O mens han rullet en joint og jeg satt igang med å telle. Var utrolig nok såpass fjern at jeg datt ut av tellinga flere ganger, og O måtte ta over for meg. Husker ikke hvordan i H**@!#E vi klarte det, men jeg klarte på mirukaløst vis og spise ca. 180 flein til sammen på grunn av fordelinga.. Spiste først 60, før O fikk det for seg at det bare var 30 sopp per skål, og jeg bøtta ned på tre skåler til sammen.

Etter hvert som jeg skjønte hvor mye jeg faktisk hadde fått i meg, ble jeg veldig urolig for hva som ville skje de neste timene. O begynner å bæde på at jeg fikk i meg så mye og han ender faktisk opp med å kaste meg ut av rommet hans (!) fordi han hadde noia for å bli utvist om lærerne skulle ha kommet inn på rommet mens jeg var så påruset. (Da burde han ikke sagt ja til å være trippsittern min In the first place, men jaja.) Jeg bestemte meg for å gå til rommet mitt og håpe på at R (romkameraten min) ikke var der, sånn at jeg kunne legge meg ned å prøve å bare sove forbi rusen(dumt tenkt av meg!).

Jeg la meg ned og sovnet faktisk. Sov i kansje en - to timer max, før jeg våknet av at det bråkte i gangen. Jeg merket ingen effekt, og overbeviste meg selv om at jeg kanskje hadde sovet bort rusen. Jeg lente meg opp av sengen, og da kom første virkning; bevegelsene i kroppen min kjentes en del fortere ut. Og sekundet etter kicket rusen for fullt. Jeg skjønte da at jeg ikke hadde sovet bort rusen, men våknet rett i den(!). Speilbildet mitt i TV'en på rommet var totalt deformert; hadde veldig avlang kropp og et STORT alien aktig hode. I gulvet var det kaleidoskopiske mønstre som bølget opp og ned fra hull i gulvet, og det føltes ut som om jeg ble sugd mot gulvet i en ekstrem fart. Samtidig som jeg så mer og mer hallusinasjoner fikk jeg også mer og mer panikk, fordi jeg for 2 minutter siden var sikker på at jeg hadde sovet bort rusen. Jeg sleit bare med å komme meg fra senga til vasken, og et sekund føltes mer ut som et langt minutt. "Shit, jeg er SÅ busta!" tenkte jeg da jeg så hvor svære pupillene mine var. Tidligere erfaringer fra å bli tatt med autoritær makt; alt fra politi til institusjoner etc. dukket opp som bilder i side synet mitt, men ble borte så fort jeg fikk vasket meg i ansiktet.

Jeg fikk veldig lyst å komme meg opp til O selv om han hadde kastet meg ut tidligere. var på vei til å åpne døra mens jeg hørte at det gikk noen elever ute igangen og mumlet, ventet litt i og med at jeg så veldig berusa ut. Etterhvert ble mumlinga til jentene på gangen mer og mer uklart og de hørtes nå mer ut som aliens pratet eller noe. Hvertfall ulikt noe annet jeg har hørt før. Etterhvert tør jeg å åpne døra, og skjønte at alt bare var hallusinasjoner da det ikke sto noen personer i gangen lenger. Ble mer og mer redd for at jeg skulle flippe hvert øyeblikk, og bevegde meg fort i gangene og ingen så meg på vei til O. Når jeg kom til O, ble jeg møtt av en stor klem (noe som fjerna så og si all noiaen) og en lang unnskyld tale fordi han hadde kasta meg ut litt før. Som kjent blir tidsbegrepet veldig rart på psykedelia, og den hendelsen føltes ut som 100 år siden i hodet mitt nå så jeg fikk O til å bare skifte tema.

Fjerna som sagt en del av noiaen og følte meg veldig trygg med O i rommet, og Alice in Wonderland (originale tegnefilmen) ble spilt av i bakgrunnen. Kaleidoskop "hullene" jeg hadde sett på rommet mitt, dukket også opp på rommet til O og jeg kunne nå studere og nyte disse bedre enn jeg klarte på rommet mitt. Hadde det ganske greit en liten stund og nøt dette. Kommer også en kompis til, M, og hilser på.

Går på do for å tisse etterhvert, husker at badet (generellt alt virket veldig fjernt og rart, men spesielt badet) var noe av det mest spaced out stedet jeg hadde vært på :P Syns det ble litt skummelt så gjorde meg fort ferdig og gikk ut til O og M igjen. O spurte om det gikk bra, syntes jeg så litt blek ut. JEg følte meg fin og skulle til å svare, men klarte/skjønte ikke hvordan jeg skulle uttale "ja". Endte til slutt opp med å bare nikke og sette meg ned på senga. Husker jeg klarte å tenke "rart at jeg ikke klarer å prate engang", og ble mer og mer redd for at jeg kansje hadde blitt gal av å ha spist så mange flein. Får så en kopp vann av O men skjønner ikke hva den er til, annet enn at O ga den til meg for å være snill. Skjønner etterhvert at jeg skal drikke innholdet i koppen. Men alt vannet datt bare ut av munnen og ned i koppen igjen. Ble nå enda mer frika av at jeg ikke visste åssen jeg skulle svelge vann (sverger, tok flere timer før jeg klarte det) og trippen ble da på sitt mest intense; jeg hang meg opp i tankegangen om at jeg var blitt gal og aldri kom til å lande igjen. Stemmen som sa "jeg har spist 180 flein" var der, men jeg var likevel 1000% sikker på at jeg skulle tilbringe resten av livet på Lier Mentalsykehus. Så for meg veldig ekle settinger med meg selv i fra Lier hvor jeg ble tvangsinnlagt og dopa ned, så for meg selv som grønnsak i rullestol resten av livet, så masse ekle (og da mener jeg EKLE) gjenferdlignende sykepleiere som stelte meg. Spesielt de to sykepleierne hang jeg meg opp i, og det føltes som om jeg var på Lier ved flere tilfeller. Falt bare litt til virkeligheten før jeg bare mistet kontrollen og spaca ut igjen. Varte sånn i noen timers tid, før jeg plutselig kjente at jeg landet . Landet med STOR L! Dette er noe av det deiligste jeg har opplevd. Å "overleve" en sånn mental trip er uforklarlig! Etter dette ble jeg fortalt av gutta åssen de hadde opplevd meg, og jeg delte det jeg klarte å forklare med de. Røyket et par jointer utover kvelden mens jeg nøt afterglowsa (sterke klare farger, nytt og bedre syn på ting, halliser etc.) og sovnet etterhvert.

MERK!
Ser nå at historien blir veldig fort uoversiktlig, og at jeg hopper litt frem og tilbake i hendelsesforløpet. Dette fordi jeg var så sterkt beruset, slik at alt var veldig intenst og sliter derfor med å huske alt. Tenkte likevel dra frem hallusinasjonene jeg opplevde på trippen:
- Kaleidoskop"hullene"
- Masse lyd-halliser; så at lydene kom ut av stereon på en måte. Og følte lydene. Ekko. Forsto VELDIG lite av hva folk sa, fordi det hørtes hele tiden ut som at ordene stokket seg inn i hverandre. Jentene som gikk i gangen og bare vekslet noen ord; jeg trodde jo til slutt at utenomjordiske planla Armageddon på gangen :P
- Husker ikke når i trippen (tror kansje det var før jeg våknet på rommet mitt faktisk) dette skjedde, men hadde øynene lukket og så masse rutemønstre i grønt på en svart bakgrunn. Pluss en lilla "klump" på en måte som blinket på forskjellige steder i rutemønsteret. Klarer enda ikke å forklare det (er nå to år siden), men dette rutemønsteret og den lilla "klumpen" bevegde seg etter en helt sinnsyyyyyk psytrance melodi jeg fant opp der og da i hodet.
- Rutemønster ganske likt det jeg forklarte i punktet over, som lå som et lag over synet mitt under hele trippen.
- Under trippen fikk jeg også for meg at O og M ringte blant annet sykehuset for å bestille sykebil til meg så jeg kunne bli innlagt. Dette føltes så sykt ekte, men har fått høre i ettertid at dette IKKE skjedde :P
- Når trippen var på sitt mest intense - overbevist om at jeg hadde flippa - gikk jeg også gjennom en del kjipe livsopplevelser i hodet mitt, og hver lille ting jeg kom på fra tidligere i livet mitt ble analysert tusen ganger mer enn vanlig, imens jeg sikkert hadde ti andre tankeganger gående på samme tid.

Beklager for at dette kansje ble litt VEL rotete, men er veldig vanskelig å få noe bedre resultat nå. Skriv evt. om feil og ting som burde rettes opp. Kommer tilbake i løpet av uka og finpusser^^

Veldig fint om folk som kjenner seg igjen, eller lurer på noe, skriver ned et par ord om det i tråden her






Aller sist vil jeg bare si at 180 flein er ingenting å tulle med! Jeg kom ganske fint ut av trippen med tanke på andre jeg kjenner som hadde taklet ting laaangt dårligere, spesielt når det er snakk om første gang. Tok cirka fem dager å komme helt til meg selv igjen, men etter det var alt som det skulle igjen. I ettertid har jeg spist en del mer flein (mindre doser enn 180 stk, selvfølgelig), en del LSD og MDMA ved noen anledninger.
Er en ting jeg lurer på; På Erowid står det at Psilocybin Cubensis som regel doseres mellom 1 og 5g tørket sopp. Er det ikke noe det samme med Psilocybe Semilanceata? Synes 180 sopp høres SINNSYKT mye ut. Hvor mange g tilsvarer det/hvor sterk dose er dette på en skala på 1 til 10?
Sitat av trckLOL Vis innlegg
Er en ting jeg lurer på; På Erowid står det at Psilocybin Cubensis som regel doseres mellom 1 og 5g tørket sopp. Er det ikke noe det samme med Psilocybe Semilanceata? Synes 180 sopp høres SINNSYKT mye ut. Hvor mange g tilsvarer det/hvor sterk dose er dette på en skala på 1 til 10?
Vis hele sitatet...
Det er ganske mye for en førstegangsbruker, ja. Men de med mye erfaring og kontroll på seg selv, kan ta mye mer enn det der. Jeg vil tippe at 180 sopp er rundt 4-5 gram med tørket Spiss fleinsopp. Cubensis inneholder en tanke mindre virkestoff enn Spiss fleinsopp forresten, derfor bør man ikke dosere like høyt når man spiser Spiss fleinsopp.

Vasall på forumet har en rapport om en opplevelse med rundt 9 gram Psilocybe Semilanceata(Spiss fleinsopp). Du finner tripprapporten på rusrapport-forumet.
Sist endret av VinumSabbathi; 10. april 2012 kl. 15:15.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Hehe, 180stk kan vel sies å være en heroic dose. Du overlevde
Sist endret av bipbapbop; 10. april 2012 kl. 15:30.
Hvordan er nivået på virkestoffet i trøffler kontra frukten(soppen)?
Og folk påstår det er bortkasta å gå på folkehøgskole..
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Hahaha, vilt! Jeg skjønner ikke at du tør å ta det på FHS.. Passer ikke lærerene på dere på fritiden?
(Og hvilken skole er det?)
Sist endret av PerPerPerPer; 10. april 2012 kl. 15:49.
Thompson S Hunter
Trådstarter
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Hahaha, vilt! Jeg skjønner ikke at du tør å ta det på FHS.. Passer ikke lærerene på dere på fritiden?
(Og hvilken skole er det?)
Vis hele sitatet...
Er oppsatte lærere som blir igjen etter klokken fem hver dag, og de sjekket bare rundt i gangene klokken 2300 og alle skulle da være stille. Men var som regel etter 23 at vi moret oss mest på skolen
Gikk musikk linja på Jæren Folkehøgskule. Anbefales! (De har også andre linjer som surfing, film og foto, foto, design og et par andre.)

Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Og folk påstår det er bortkasta å gå på folkehøgskole..
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke!

Sitat av trckLOL Vis innlegg
Er en ting jeg lurer på; På Erowid står det at Psilocybin Cubensis som regel doseres mellom 1 og 5g tørket sopp. Er det ikke noe det samme med Psilocybe Semilanceata? Synes 180 sopp høres SINNSYKT mye ut. Hvor mange g tilsvarer det/hvor sterk dose er dette på en skala på 1 til 10?
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor mange gram jeg spiste og soppen var ikke helt ferdig tørket heller. Har en kamerat som spiste nærmere 250 flein, og han kom seg gjennom trippen i live
Men på en skala fra 1 til 10, vil jeg si 8!
Sist endret av paulalex23; 10. april 2012 kl. 17:34.
Virket som en interessant men skremmende førstegangs tripp! Gode beskrivelser Har faktisk aldri fått prøvd flein, aldri funnet eller fått tak i.. Tror faktisk jeg hadde likt det bedre enn LSD. KP!
Flott rapport, og KP for den! Merker at jeg gleder meg til å gå på folkehøgskole til høsten nå
Sist endret av Kamuflarne; 10. april 2012 kl. 21:38.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av paulalex23 Vis innlegg
Gikk musikk linja på Jæren Folkehøgskule. Anbefales! (De har også andre linjer som surfing, film og foto, foto, design og et par andre.)
Vis hele sitatet...
Kamuflarne og jeg kom faktisk inn på akkurat den linja, men i forskjellige uker, så vi valgte en annen en. Blir fortsatt dritepisk!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av trckLOL Vis innlegg
Er en ting jeg lurer på; På Erowid står det at Psilocybin Cubensis som regel doseres mellom 1 og 5g tørket sopp. Er det ikke noe det samme med Psilocybe Semilanceata? Synes 180 sopp høres SINNSYKT mye ut. Hvor mange g tilsvarer det/hvor sterk dose er dette på en skala på 1 til 10?
Vis hele sitatet...
Spiss fleinsopp er regnet som mer potent enn cubensis. Likevel kan
innholdet av virkestoffer i fleinsopp variere kraftig med tanke på
vekstforhold o.l. Cubensis, som ofte er kultivert, har som regel
et jevnere innhold av virkestoffer.

En kjemisk undersøkelse av spiss fleinsopp fra Norge i 1981 viste
en variasjon i virkestoffer fra så lavt som 0.17 % helt opp til 1.96 %
av tørket vekt. 1 gram tørket fleinsopp er som regel et sted mellom
20 og 40 stykker.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Kult skrevet levde meg veldig inn, hadde egentlig ikke tenkt til og lese men ble helt lost inn i historien, liked it
Thompson S Hunter
Trådstarter
Takk for det
▼ ... over en uke senere ... ▼
hørtes awsome ut
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Kjenner meg igjen med at toalettturer kan bli skremmende hehe.

Husker jeg sto på en liten gul do i amster og skulle pisse. Hele rommet snurret rundt, og jeg ante ikke hva som var opp eller ned (selv om pisset mitt selvsagt gikk nedover). Flott trip høres det ut som, selv om det kanskje ikke var det aller beste settingen å løpe rundt med noia på en FHS
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lol! Jæren FHS gikk jeg også på! Når gikk du der? Kirkegården det vokste på?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av pontius-pilates Vis innlegg
Lol! Jæren FHS gikk jeg også på! Når gikk du der? Kirkegården det vokste på?
Vis hele sitatet...
han har jo skrevet at det er 2 år siden han hadde trippen, så regner med det er 2 år siden han gikk der