Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 6808
Har en kamerat av meg som er litt av en luring! Han skal snyte litt på staten, som han sier. Han vil gå til NAV for å be om sosialstøtte, selv om han har noe penger på en annen konto. Hvordan er det med sosialkontoret, har de muligheten for å finne ut at duden har en annen konto? Han oppgir selvsagt den ene, som naturlig nok er skrapa.
De kan lett sjekke det, men om de gjør det er vel helt individuelt fra sted til sted...
Det har vel ikke med hvor mye du har på kontoen, men heller hvor mye du for inn hver mnd. Hvis du har 0kr i inntekt, så har du vel teoretisk sett rett på sosial støtte så fremt du ikke har noen andre muligheter for annen inntekt.

Men det er jo klart at dem kanskje ser litt annerledes på saken hvis vedkommende som søker sosial støtte har 3 million på kontoen.
Er noen slags regler om at man må benytte penger man har på konto i første omgang før man har rett på sosial stønad men er ikke helt sikker på hva det går ut på.
Greit! Men, hvordan vet de at duden har en annen konto? Denne er ikke oppgitt.
Jeg fikk opplyst at sålenge jeg hadde "Formue", noe som ihvertfall var 10.000 for et par år siden, så fikk jeg ikke stønad av NAV. Ja, det kommer an på hva du har som inntekt, men sålenge du har formue på bok får du ihvertfall ikke hjelp.
For det første: Be han dra til helvete som misbruker det unike velferdssystemet vårt, og skaffe seg en jobb som oss andre.
For det andre: JA, de vet akkurat hvor mye penger du har samme hvilken konto de står på, man kan ikke opprette en konto uten å oppgi full personalia. Hvis du tror at man kan gjemme unna penger, selv om det ikke er lønnskontoen din, må du tro om igjen.
Mulig jeg er helt utpå viddene her, men kan han bare ikke ta ut alle pengene han har på kontoen sin? Tatt i betraktning at dem ikke kan sjekke hva og når han har tatt ut penger fra kontoen(e) sine. Lar banken han ta ut store beløp som f.eks. 100.000 elns?
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Mulig jeg er helt utpå viddene her, men kan han bare ikke ta ut alle pengene han har på kontoen sin? Tatt i betraktning at dem ikke kan sjekke hva og når han har tatt ut penger fra kontoen(e) sine. Lar banken han ta ut store beløp som f.eks. 100.000 elns?
Vis hele sitatet...
ja, ta ut 100 000+ og husk å legge ut hva du heter og hvor du bor her på NFF ^^
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Mulig jeg er helt utpå viddene her, men kan han bare ikke ta ut alle pengene han har på kontoen sin? Tatt i betraktning at dem ikke kan sjekke hva og når han har tatt ut penger fra kontoen(e) sine. Lar banken han ta ut store beløp som f.eks. 100.000 elns?
Vis hele sitatet...
Banken rapporterer alle uttak og innskudd over 5000kr til myndighetene, så det funker ikke. Kilder? Les det med liten skrift når du oppretter konto
Han mister da renten på pengene, og når han skal sette de inn igjen, får han et forklaringsproblem til skatteetaten.
Nav har da ingenting med formuen din å gjøre. Jeg Har selv fått støtte av nav, selv med formue. Man skal ikke selge gård og grunn før man går til nav og heller ikke bruke opp sparepengene sine. Dessuten er det mange som har "penger på bok" eller midler som de ikke bare kan hente ut uten videre. Om du av en eller annen grunn ikke har og/eller mister din inntekt, har du rett på penger ifra nav. Uansett formue og befridde midler.

Dog, vil jeg ikke anbefale arbeidledige millionærer og gå på "sosialen", de vil muligens bli møtt med en viss skepsis.
dessuten ber sosialkontoret altid om kontoutskrift minst 3 mnd'er tilbake i tid.
Er ikke bare å gå på sossen og få penger, da får du bare en lapp med en lang liste dokumentasjon som du må vise.
Sitat av soriamoria Vis innlegg
Om du av en eller annen grunn ikke har og/eller mister din inntekt, har du rett på penger ifra nav. Uansett formue og befridde midler.
Vis hele sitatet...
Hvor har du dette ifra? For jeg fikk ikke en eneste krone utbetalt ifra NAV, bare fordi jeg hadde formue. (Ja, det kan gjøres unntak vis det er arv eller lignende ifølge saksbehandleren min)
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Hvor har du dette ifra? For jeg fikk ikke en eneste krone utbetalt ifra NAV, bare fordi jeg hadde formue. (Ja, det kan gjøres unntak vis det er arv eller lignende ifølge saksbehandleren min)
Vis hele sitatet...
Personlig erfaring. Jeg fikk støtte selv om jeg hadde formue både tjente, investert og selvtjent. Jeg presiserte dette under hele søkeprosessen og fikk da høre at dette ikke var noe problem siden jeg nå var uten inntekt.
Merkelig, jeg fikk høre det stikk motsatte.
Dersom du oppfyller vilkårene i sosialtjenesteloven (§ 5-1), og ikke har andre muligheter til å forsørge deg, har du krav på økonomisk sosialhjelp.

Før du kan få økonomisk stønad må du ha vurdert alle andre muligheter til selvforsørgelse, som lønnsinntekter, trygderettigheter, sysselsettingstiltak, studielån, bruk av formue eller reduksjon av utgifter.

Størrelsen på sosialhjelpen, samt hvilken annen hjelp og oppfølging du kan få, skal vurderes individuelt og skjønnsmessig ut fra hvilke behov du har. Økonomisk stønad blir, for eksempel, ofte gitt i kombinasjon med råd og veiledning.
Relevante vedlegg til søknaden kan være:

* Siste ligningsattest
* Saldo fra alle konti
* Kopi av husleie- eller framleiekontrakt for dokumentasjon av boutgifter
* Lønnsinntekter og trygdeytelser de siste tre måneder
* Dokumentasjon på eventuell bostøtte
* Opplysninger om lån, kredittgjeld osv.
* Kvittering for betalt husleie og strøm
* Utgifter til lege, fysioterapi, kiropraktor, tannlege osv
* Utgifter til barnehage, SFO eller annet barnepass
* Utgifter til forsikring
* Opplysninger om innskudd i spareordninger
Vis hele sitatet...
Tatt fra NAV.no, i kort resymé kan du kun få sosial stønad hvis det er umulig å bruke formuen din. Noe trådstarter ikke gir uttrykk for her: "selv om han har noe penger på en annen konto" NAV vil kreve at han bruker av formuen
Sist endret av MusabaN1; 23. november 2009 kl. 10:01.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Hadde 40.000,- i formue å fikk forsatt støtte av nav.
Fikk vel 12.000,- pr mnd.
Startet å jobbe før støtteperioden var ferdig og følte ikke att jeg prøvde å utnytte systemet akkurat.

Men reglene er ganske klare som du ser på posten over.
Sist endret av Alphanio; 23. november 2009 kl. 10:09.
OK…takker for mange gode svar. Nå er jeg spent på om han faktisk får noe fra sosialen, dog jeg har mine tvil. Det kan da umulig være så enkelt få støtte fra sosialen.
Folk kan jo kalle det å snyte på staten dette med å få penger fra NAV, men om du har jobbet noen år for deretter å ha blitt arbeidsledig så ser jeg på det slik at alt jeg har betalt i skatt, det får jeg tilbake i dagpenger/sosialstøtte. Det er mine egne penger.Om jeg har 1 million på konto fra forrige jobb som er oppspart så har jeg jo skattet av de. Ville ikke kalle meg for skattesnyter.

Saken blir jo en litt annen om du aldri har jobbet og har f.eks arvet/vunnet masse penger.
Sist endret av Vandringsmann; 23. november 2009 kl. 13:22.
Jeg håper inderlig han får NULL, ZIP, NADA.

Sannheten er at vedkommende er for lat til å tjene skikkelige kroner! Dessverre ser det ut til at Norge i fremtiden kommer til å bestå av en hel del late folk som ikke gidder å arbeide. Joda, man kan godt si at det man får utbetalt er opptjente midler, men da bør man være mer enn 20+.... Vedkommende har nemlig ikke vært gratis til nå. Skole, lege, tannlege osv
Riktig, han er litt lat. Nå skal det sies at vedkommende jobber som dørvakt, og disse gutta får som oftest lønna utbetalt svart. Duden er 30+, men det har ikke så mye med saken i gjør. Snylting er snylting, ikke det at det ødelegger nattesøvnen min heller!
Viktig og skille på sosialstøtte og dagpenger her.

Har du vært i fast jobb og tjent over en viss sum det siste år, eller en litt annen sum over de tre siste årene har du RETT på dagpenger, også kjent som arbeidsledighetstrygd. Da spiller det liten rolle hva du har på konto.

Derimot har du ikke jobbet en da i ditt liv og bare er fattig blir saken litt annen.
Sitat av Driftaway Vis innlegg
Sannheten er at vedkommende er for lat til å tjene skikkelige kroner!
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på dette? Hva om det er noen yrker han ikke vil/kan jobbe i, med tanke på psykisk og fysisk helse? Hva om han har traumer grunnet tidligere arbeid? Hva om vedkommende ikke har billappen? Det gjør fort ting litt vanskelig. Edit: Ser trådstarter har litt innsyn i personen.

Sitat av Driftaway Vis innlegg
Dessverre ser det ut til at Norge i fremtiden kommer til å bestå av en hel del late folk som ikke gidder å arbeide.
Vis hele sitatet...
Igjen. Har du kilder eller driver du med spådom? Igjen, det kan ligge mye bak at arbeidsledigheten økes. Jobber kan bli nedskjært, maskiner tar over, det blir et dårlig marked. Personen kan ha vansker med alt fra språket til milijøet osv
Sitat av Driftaway Vis innlegg
Joda, man kan godt si at det man får utbetalt er opptjente midler, men da bør man være mer enn 20+.... Vedkommende har nemlig ikke vært gratis til nå. Skole, lege, tannlege osv
Vis hele sitatet...
Og betalt skatt går også til tannlege,skole,lege osv. Det er dessuten landet som har bestemt at vi har disse "gratis" - fordelene. Er jo ikke min feil at jeg fikk gratis tannlege til jeg var 20. Det har jo noen andre bestemt. Jeg vil ikke føle meg skyldig. Jeg føler meg heller ikke skyldig dersom en kompis gir meg en 1000-lapp fordi han vil. Så lenge det ikke er et lån så var det jo hans valg. Men seff, man vil jo gjøre noe i gjengjeld, men det trenger ikke være penger.
Sist endret av Vandringsmann; 23. november 2009 kl. 16:10.
Vandringsmann: Det høres bare teit ut, at det ikke er din skyld du har mottatt støtte av det offentlige og at familien din har fått barnetrygd osv, skoleplasser legehjelp osv. Nei selvsagt er det ikke din feil?? det er andre skattebetalere sin fortjeneste at du har vært så heldig! Så derfor skal ikke du betale skatt, siden du ikke var med å bestemme dette? I mine øyne tenker du på en rar måte. I din verden skulle du altså livnært deg selv fra du var barn liksom? Alle har ansvar for seg selv, og det man ikke har vært med å velge, det skal man ikke betale for? Hvem skal betale for barn som foreldre dør i ulykker? skal vi ha småbarn som dør i gatene av sult osv? skal vi ikke hjelpe barneverns barn siden foreldrene ikke kan? skal vi ikke hjelpe syke barn som ingen kan betale for? Tenk over konsekvensene at et slik system, så skjønner du at det ikke går. Man får bidra når man bor i norge, det har flertallet bestemt ved valg, liker man det ikke er det egentlig lite å få gjort med annet enn å flytte.
Jeg søkte om sosialstøtte for ca ett år siden, ettersom NAV var veldig treige, fikk jeg avslag uten å ha penger. Hadde forøvrig feriepenger, var tydeligvis lett for dem å finne ut. Måtte også levere en hel haug med forskjellige papirer med info de måtte ha om meg før de i det hele tatt kunne begynne å vurdere. Om kompisen din blir tatt, som han mest sannsynlig blir - med mindre han har hjerne til å unngå systemet, får han stress å fengsel hvis han ikke har cash.
Han mener at han umulig kan bli straffet dersom de skulle finne ut at han litt penger på si. Det verste som kan skje, i følge han, er at han får avslag fra sosialen.
Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Han mener at han umulig kan bli straffet dersom de skulle finne ut at han litt penger på si. Det verste som kan skje, i følge han, er at han får avslag fra sosialen.
Vis hele sitatet...
Jeg mente at hvis han får penger, å de finner ut i ettertid at han hadde penger på tidspunktet - vil han bli straffet.
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Jeg mente at hvis han får penger, å de finner ut i ettertid at han hadde penger på tidspunktet - vil han bli straffet.
Vis hele sitatet...
Det er helt rett. Erstatning og bøter og i grove tilfeller fengsel.

Det er ganske mangen som blir tatt for svindling av NAV og sosialkontoret.
Og de mistenker store mørketall så de gjør nok noen innskjerpinger nå.
Sitat av seven_up Vis innlegg
Vandringsmann: Det høres bare teit ut, at det ikke er din skyld du har mottatt støtte av det offentlige og at familien din har fått barnetrygd osv, skoleplasser legehjelp osv. Nei selvsagt er det ikke din feil?? det er andre skattebetalere sin fortjeneste at du har vært så heldig! Så derfor skal ikke du betale skatt, siden du ikke var med å bestemme dette? I mine øyne tenker du på en rar måte. I din verden skulle du altså livnært deg selv fra du var barn liksom? Alle har ansvar for seg selv, og det man ikke har vært med å velge, det skal man ikke betale for? Hvem skal betale for barn som foreldre dør i ulykker? skal vi ha småbarn som dør i gatene av sult osv? skal vi ikke hjelpe barneverns barn siden foreldrene ikke kan? skal vi ikke hjelpe syke barn som ingen kan betale for? Tenk over konsekvensene at et slik system, så skjønner du at det ikke går. Man får bidra når man bor i norge, det har flertallet bestemt ved valg, liker man det ikke er det egentlig lite å få gjort med annet enn å flytte.
Vis hele sitatet...
Du misforstod jo litt hva jeg skrev. Når jeg er barn så har jo begge mine foreldre betalt skatt i mange år. (Som regel iallefall)

Jeg sa ikke at jeg ikke ville betale skatt. Hold deg til saken er du snill

Et barn har ikke ansvar for seg selv. Foreldrene har ansvar for barnet sitt inntil han fyller 18 år(som også er en lovgitt grense).

Om et bårn blir foreldreløs får noen andre foreldreretten som beskrevet rett over til han fyller 18. Eller iallefall pliktig til å gi tak over hodet og mat

Jeg mener at alle må selvfølgelig bidra med sitt i dette landet. Om du i en periode ikke har mulighet for dette så har vi NAV.

Poenget mitt var at om jeg mister en jobb pga dårlig marked og må få stønad fra staten til jeg finner noe som tilsvarer utdannelsen min så vil jeg ikke føle meg som en skattesnylter eller bli sett ned på. Om en relevant jobb ikke kommer opp så må jeg vurdere og ta andre jobber. Simple as shit.
Sist endret av Vandringsmann; 23. november 2009 kl. 17:23.
kjære Vandringsmannen.

Det er nok mye som tyder på at det er du som misforstår noe her. Riktignok har jeg ingen kilde som viser til det, kun min egen vurderingsevne..

I denne tråden er det snakk om en person som bevisst snyter på samfunnet. Vi snakker ikke om en som dessverre har mistet jobben eller av andre grunner ikke kan arbeide. I denne eksakte saken var det en som ønsket å lure systemet. Selvsagt kan man sikkert forsvare dette, men kun om man gir f... i andre enn seg selv... Dette har jeg heller ikke fra sikre kilder, det er dessverre kun synsing...

Personlig har jeg ikke kritisert folk som trenger hjelp, takk og lov lever vi i et samfunn hvor vi får hjelp til det aller meste. Bevisst snylting derimot er noe helt annet!
Sist endret av Driftaway; 23. november 2009 kl. 19:10.
Sitat av Driftaway Vis innlegg
kjære Vandringsmannen.

Det er nok mye som tyder på at det er du som misforstår noe her. Riktignok har jeg ingen kilde som viser til det, kun min egen vurderingsevne..

I denne tråden er det snakk om en person som bevisst snyter på samfunnet. Vi snakker ikke om en som dessverre har mistet jobben eller av andre grunner ikke kan arbeide. I denne eksakte saken var det en som ønsket å lure systemet. Selvsagt kan man sikkert forsvare dette, men kun om man gir f... i andre enn seg selv... Dette har jeg heller ikke fra sikre kilder, det er dessverre kun synsing...

Personlig har jeg ikke kritisert folk som trenger hjelp, takk og lov lever vi i et samfunn hvor vi får hjelp til det aller meste. Bevisst snylting derimot er noe helt annet!
Vis hele sitatet...
Det var ikke noe angrep på deg. Det eneste som var et "angrep" var påstanden om at fremtiden vil bestå av late nordmenn.

Grunnen til at jeg skrev det jeg gjorde var fordi mange ser på andre som snyltere selv om de har penger på en annen konto.

Da min lærekontrakt gikk ut fikk jeg ikke fortsette pga markedet i byggebransjen. Ved sommeren når alt av lønn og ferie penger var utbetalt hadde jeg ca 60 000. Når jeg da fortalte folk om at jeg skulle søke støte hos NAV ble de fleste kvasse og mente jeg ikke trengte det da jeg hadde 60000 på konto. Endte opp med at jeg brukte opp mine 60000 på de neste måndene for så og søke støtte. Jeg anger jo på at jeg ikke søkte med en gang.

Husk på alle de som leser hva vi skriver. Ikke alle er voksne som har lært av livets erfaringer. Noen lesere er yngre og da er det de eldres oppgave å lære videre.

Om noen med vilje ønsker å snylte så er jeg enig med deg. Jeg håper de får avslag. Helst en liten bot for å prøve å snylte

Uansett, om trådstarters kompis ikke har en inntekt,men penger på konto så kan han få støtte fra NAV. med mindre beløpet er millioner. Går jo også ann å gå på støtte og leve av f.eks svart arbeid.

No hard feelings Driftaway
Sist endret av Vandringsmann; 23. november 2009 kl. 20:49.
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
...Om noen med vilje ønsker å snylte så er jeg enig med deg. Jeg håper de får avslag. Helst en liten bot for å prøve å snylte

Uansett, om trådstarters kompis ikke har en inntekt,men penger på konto så kan han få støtte fra NAV. med mindre beløpet er millioner. Går jo også ann å gå på støtte og leve av f.eks svart arbeid.

No hard feelings Driftaway
Vis hele sitatet...
Når alt kommer til alt så ser det ut til at vi ikke er så altfor uenige. Jeg følte det ikke som noe personlig angrep fra deg, men klarte ikke å dy meg i forhold til kildehenvisningene. Jeg er absolutt ikke uenig i at man skal kontakte NAV om man er i en situasjon der man trenger hjelp. Jeg er helt enig med deg i at det er dumt å bruke opp sparepengene sine hvis man er arbeidsledig istedet for å søke hjelp hos NAV. Ta for guds skyld i mot den hjelpen du har behov for.

Det jeg ikke liker er folk som legger seg ned og er veeeeldig syke og stakkarslige kun for å få penger uten å arbeide for dem, ikke fordi de faktisk er syke. Jeg kjenner ei jente som passer på å bli gravid med jevne mellomrom fordi hun faktisk lever av alenemorpenger, stønader og barnebidrag. Synes du det er riktig? Hvordan tror du gutta som finner ut at de kun var en brikke i et spill om penger føler seg når de skal begynne å betale bidrag til et menneske som kun brukte dem for en hensikt?

Det er denne type mennesker jeg mener bør nektes stønader om det viser seg at det er bevisste handlinger og ikke bare tilfeldighetenes spill. Det er forskjell på å bruke systemet og å misbruke systemet...

No hard feelings taken
Sitat av Driftaway Vis innlegg
Det er denne type mennesker jeg mener bør nektes stønader om det viser seg at det er bevisste handlinger og ikke bare tilfeldighetenes spill. Det er forskjell på å bruke systemet og å misbruke systemet...
Vis hele sitatet...
Er som og rope ulv ulv.

Regler idag er tåpelige og dettte pga folk som misbruker de. Når folk begynner å misbruke regler og lover, da fucker ting seg opp. Les bla. denne tråden.

Mn nok Off-topic fra vår side
Sist endret av Vandringsmann; 23. november 2009 kl. 22:48.
Sitat av MusabaN1 Vis innlegg
Banken rapporterer alle uttak og innskudd over 5000kr til myndighetene, så det funker ikke. Kilder? Les det med liten skrift når du oppretter konto
Han mister da renten på pengene, og når han skal sette de inn igjen, får han et forklaringsproblem til skatteetaten.
Vis hele sitatet...
Er dette sant?
Sitat av Dr.Pepper Vis innlegg
Har en kamerat av meg som er litt av en luring! Han skal snyte litt på staten, som han sier. Han vil gå til NAV for å be om sosialstøtte, selv om han har noe penger på en annen konto. Hvordan er det med sosialkontoret, har de muligheten for å finne ut at duden har en annen konto? Han oppgir selvsagt den ene, som naturlig nok er skrapa.
Vis hele sitatet...
Kameraten din, eller deg - dersom dette bare er en dekkhistorie - er jordas avskum og fortjener å dø. Eller i det minste bli tuppet ut av samfunnet på huet og ræva, og satt igjen langt inne i en mørk skog full av ulver og bjørn.

Sånne som dere er grunnen til at velferdssamfunnet ikke fungerer optimalt. Ikke bare utnytter dere et system som er ment å støtte personer som er lite ressurssterke, dere er også med på å gjøre det vanskeligere for folk som virkelig trenger hjelp. I tillegg regelrett stjeler dere penger ut av lomma på meg og alle andre som leser denne tråden.

Jeg håper du og kameraten din får tykktarmkreft og dør. Eller enda bedre; får tykktarmkreft og blir arbeidsufør, sånn at dere kan bli holdt i live av det samme systemet som dere nå ødelegger.
Sitat av puffman Vis innlegg
Er dette sant?
Vis hele sitatet...
Vil tro du sliter om du oppgir at du ikke har penger, for så og få støtte og plutselig ramler det inn betydelige pengebeløp på kontoen. Da sitter du med ræva i brødristeren ja..
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Vil tro du sliter om du oppgir at du ikke har penger, for så og få støtte og plutselig ramler det inn betydelige pengebeløp på kontoen. Da sitter du med ræva i brødristeren ja..
Vis hele sitatet...
Det var ikke det jeg spurte om. Jeg vil vite om påstanden om Banken rapporterer alle uttak og innskudd over 5000kr til myndighetene er sann.
Bankene rapporterer gjentatte mistenkelige transaksjoner på over 9900 til økokrim (?). Altså ingen fare på ferde om man ikke bedriver organisert kriminalitet med et elendig brukergrensesnitt. Det er mange måter å flytte penger på, idiotisk å bruke sine egne konti til "snusk"

Når det gjelder nav/sosikontor så mener jeg å huske at de gies innsyn til dine konti om man vil ha en søknad behandlet. Rart med det.
Sitat av puffman Vis innlegg
Det var ikke det jeg spurte om. Jeg vil vite om påstanden om Banken rapporterer alle uttak og innskudd over 5000kr til myndighetene er sann.
Vis hele sitatet...
Beklager, misforstod deg litt. Tror ikke 5000,- er grensen men 9900,- som nevnt før da dette skjer gjentatte ganger. Da jeg ville sette inn mine 26000 fra komf måtte jeg forklare hvor de kom fra og jeg fikk beskjed om at innskuddet ville bli "sendt videre", men jeg hadde ingenting å bekymre meg for. Husker hun da sa rundt 10000 som en sum hvor de rapporterte inn innskuddene til myndighetene/økokrim dersom dette skjedde regelmessig.
Sist endret av Vandringsmann; 24. november 2009 kl. 11:03.
Etter litt googling fant jeg ut at det er 5000kr som er grensen om de kommer fra utlandet, og 9900kr om de kommer fra en norsk bank. Ingen vekker mistanke før det begynner å komme regelmessig. Da vil du nok bli kontaktet av ØkoKrim
snyte på staten i form av sosialstøtte er en relativt dårlig idè, de kan sjekke det meste, og stiller spørsmål du GARANTERT ikke har tenkt over. tviler sterkt på at han klarer det, jeg ville gåttfor den klassiske "jobbe svart" hvis man først skal unndra skatt og snyte på staten
Sitat av MusabaN1 Vis innlegg
For det første: Be han dra til helvete som misbruker det unike velferdssystemet vårt.
Vis hele sitatet...

Dette. (10 bokstaver).