Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2901
Hei, det her er min første trip rapport, så vær grei .


Jeg og en kompis fikk plukket oss en god del fleinsopp, og gledet oss som unger til å trippe.
Det var hans andre flein trip(den første gjorde vi 3 uker tidligere, men han fikk en veldig svak effect sa han, og jeg fikk en middels/svak), og min tredje(et år siden, og 3 uker tidligere med kompisen).

Vi hadde forsøkt flein 3 uker tidligere, men det ble ganske svakt, bare bra musikk opplevelse, og litt morphing.
I tilleg så hadde han røyket Spice, som btw har cross-toleranse med LSD/flein fant vi ut.
Så han fikk en veldig svak trip, så vi bestemte for å holde oss "clean" i 3 uker, og så forsøke en gang til, bare mye kraftigere.

12 på morgenen, ingen frokost, tørket flein, tyggde i 10 minuter og svelgte.
Jeg vet ikke hvor mye vi tokk, men på utsende så ville jeg ha sagt rundt 3-5g hver.
Vi satt og skikka på tv mens vi venta på effekten.
1,5 timer har gått og det eneste vi kjente var bare tikling i kroppen og litt "distortion view".
Så jeg sa at vi røyker da istede siden dette var for svakt.
Så vi tokk 2 store hits hver av Spice, jeg vet ikke hvilken spice det var, men shit! den var kraftig.
Jeg besvimte nesten fordi spicen kickstarta flein rusen helt forjævlig sterkt.
Alt ble som et slags 3d film, alt vart så kunstig, og veldig fargerikt, spesielt lyse blå, gult, grønn og violet.
Jeg klarte ikke å fullføre et setning, og skjønte absolut ingenting av hva som foregikk.
Han ville ligge og slappe av, så vi satt på film på pcen og satt oss i senga på hans rom.
Filmen var "Project Runway" tror jeg, den med the Rock ivertfall.
Det føltes som å se på en 3d film.
Jeg kunne se alt som var fake i filmen, ledninger, green wall, 3d animasjonen, alt, til og med de subliminal messages som man blir hjærnevasket av.

Mens filmen holder på blir jeg dratt mer og mer i denne "3d animasjon verdenen".
Jeg var sjokert at verdenen ser slik ut, så "fake" liksom.

Min kommunikasjon forsvant helt, det eneste jeg kunne gjøre var å skikke på min venn, og få tilbake reaksjon på spørsmålene jeg tenkte på.
Så klarer jeg å formulere en setning, "hvordan går det?".
"Altfor mye, jeg tror jeg dør, fatter ikke en dritt av hva som foregår", svarer han.
Jeg begynte å flire til jeg begynte å gråte, følte så mye bedre når jeg fant ut at han opplever det samme som meg.
Det var altfor mye kjente jeg også, trodde jeg skulle dø, føltes ut som hjærte hadde puls på 200+, prikket i hendene og føttene, ansiktet holdt på å smelte.
Men tenkte at det var bare en trip i bakhodet hele tiden, så jeg freaka ikke ut.

Ca. midt i filmen tror jeg gikk over til den femte dimensjon, når alle objektene begynte å dele seg i ruter og flyte fra hverandre.
Er så vanskelig å forklare, alt bare begynte å oppløse seg og alt gikk i bølger.
Jeg datt liksom ut og inn av denne "fantasi" verdenen, så jeg var veldig forvirret, prøvde liksom bare å overleve, haha.
Slik satt jeg ut filmen, på slutten holdt trippen på å gå ned, så satte vi på en ny film, "Beerfest", btw ganske bra film.
Så var det på nytt igjen kjente jeg, tvert filmen begynte, oppløste alt seg og ble liksom flytende kuber som svever i en bølge.

Denne gangen klarte jeg å få med meg litt av hva som foregikk i filmen, var i "fantasi" verdenen ganske hardt fortsatt, men ikke fullt så intensivt.
Når jeg sto opp for å gå til kjøkkenet, følte meg som en robot, klarte bare å bevege meg i "pulser", og veldig stivt.
Nå hadde effekten trappen ned et hakk, var i stand til å snakke litt, og fungere normalt nå, det var mer bevist tripping, jeg skjønte at jeg er på flein(det ble så intenst i starten at jeg glemte alt).
Klarte å ordne meg et par brødskiver, og de smakte helt fantastisk.
Etter maten gikk jeg litt rundt kjøkkenet og stuen, føltes som om jeg spillte "The Sims", og var kameramannen som zooma inn i huset og fulgte en gubbe, meg.
Veldig surrealistisk og "falskt" følelser.
Så satte vi på flere filmer, mens trippen gikk sakte ned.
Jeg skriver dette 13 timer siden vi begynte, og jeg er fortsatt ikke helt meg selv.

Det var en helt sinnsyk opplevelse, man for en helt anderledes "view" på verdenen, helt utrolig.
Skulle ønske bare været var finere så vi kunne gå en tur i skogen istede, men det for vi gjøre neste gang.


Beklager om språket er dårlig.
Vis du kunne ha vist effecten av doseringa dere tok på forhånd, ville du tatt mindre da?
Sitat av actionbastard Vis innlegg
I tilleg så hadde han røyket Spice, som btw har cross-toleranse med LSD/flein fant vi ut.
Vis hele sitatet...
Dere fant ut det? Hvordan da? Denne teorien har jeg foreløpig liten tro på..
Sist endret av mentalmelt; 28. september 2009 kl. 02:36.
dette virka jævla gøy ut ;p
men 13 timer og du er enda borte? sykt
Sitat av actionbastard Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor mye vi tokk, men på utsende så ville jeg ha sagt rundt 3-5g hver.
Vis hele sitatet...
Word of advice: Vei opp dosen nøyaktig, ikke doser på øyemål. 3-5 g. fleinsopp er en idiotisk høy dose for en uerfaren bruker.

Sitat av actionbastard Vis innlegg
Han ville ligge og slappe av, så vi satt på film på pcen og satt oss i senga på hans rom.
Filmen var "Project Runway" tror jeg, den med the Rock ivertfall.

Slik satt jeg ut filmen, på slutten holdt trippen på å gå ned, så satte vi på en ny film, "Beerfest", btw ganske bra film.

Så satte vi på flere filmer, mens trippen gikk sakte ned.
Vis hele sitatet...
Beerfest er ikke en "bra" film. Jeg blir helt svimmel av å lese at dere sløste bort en helt tripp på popcornfilmer! Ungdommen nå til dags, ass!

Sitat av actionbastard Vis innlegg
Det var en helt sinnsyk opplevelse, man for en helt anderledes "view" på verdenen, helt utrolig.
Vis hele sitatet...
Høres ut som noe du hadde bestemt deg for å skrive på forhånd. Dere så jo bare på film!

Sitat av actionbastard Vis innlegg
Skulle ønske bare været var finere så vi kunne gå en tur i skogen istede, men det for vi gjøre neste gang.
Vis hele sitatet...
Det, min gode mann, høres ut som en god ide
Hva er spice?

Når det blir for intenst på flein kan det være gull å ta et par pils og en pose cashewnøtter eller noe, da får man noe annet å tenke på og drive med, det gjør så man slapper av å lar soppen ta kontroll, det er noe av det beste som er XD.
Sitat av Shagg1 Vis innlegg
Hva er spice?
Vis hele sitatet...
Spice er en blanding av urter, som selges osm et cannabis-alternativ. Det har i senere tid vist seg at Spice også har inneholdt syntetiske cannabinoider.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Vis du kunne ha vist effecten av doseringa dere tok på forhånd, ville du tatt mindre da?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det, var en veldig bra trip syntes jeg.
Tror Felix poker vil at du skal bruke trippen til noe, og ikke bare trippe. Foreslår du drar ut i en hytte på skogen uten mobilen og gjør det samme. Du trenger ikke fylle en tripp med TV titting. Det kommer i veien for trippen om du skal ha noen sjangs til å la den ta deg noe sted.
▼ ... noen uker senere ... ▼
3-5g
Hvor mange sopp erdet ca..
Vanskelig å si da det kommer an på hvor godt tørket soppen er, men sånn røffly rundt 150-200 +- vil jeg gjette. Helt banalt å bare ta 3-5g på øyemål spør du meg, men meg om det.
Den trippen hørtes litt kjedelig ut(I forhold til andre trippraporter jeg har lest ) , men viss dere hadde bevekt dere ut i skogen ville det sikkert blitt mye gøy på dere , sett rare ting og sondt . Men dere skulle ikke sløst bort all trippinga på film .Men ellers en ganske så god rapport spør du meg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Vanskelig å si da det kommer an på hvor godt tørket soppen er, men sånn røffly rundt 150-200 +- vil jeg gjette. Helt banalt å bare ta 3-5g på øyemål spør du meg, men meg om det.
Vis hele sitatet...
For folk som har trippet en del er det veldig vanlig å bare ta hele dosen på feelingen, også kjent som "øyemål" - hvis de engang bryr seg om å se så mye på soppene før de svelger dem unna.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Rottegift: Det der er ikke akkurat kjempegode holdninger å spre. Om jeg skulle gå med på at den måten å gjøre det på er greit så ville jeg ihvertfall vært sikker på å understreke at det ikke var snakk om folk som har trippet "en del", men heller "en hel jævla masse"! Og hvilken nytte gjør da posten din for de som leser den?

Jeg holder med VinumSabbathi her.
Sist endret av Mullah; 9. november 2009 kl. 12:32.
Sitat av actionbastard Vis innlegg
Jeg kunne se alt som var fake i filmen, ledninger, green wall, 3d animasjonen, alt, til og med de subliminal messages som man blir hjærnevasket av.
Vis hele sitatet...
Dette får jeg omtrent hver gang jeg er skeiv. Det er derfor en ulempe for meg å se filmer som er basert på nettopp dette : p
Sitat av Rottegift Vis innlegg
For folk som har trippet en del er det veldig vanlig å bare ta hele dosen på feelingen, også kjent som "øyemål" - hvis de engang bryr seg om å se så mye på soppene før de svelger dem unna.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal du ta det på feelingen? Kan du fortelle meg det?

Vil det ikke være mye bedre å finne sin perfekte dose i antall gram, slik at man kan gjenta denne ved senere anledninger? Dette var bare ett personlig eksempel, men uansett.

Ikke serlig smart å si slikt, med tanke på andre folk som kan ta uttalelsen din for god fisk.

Mullah sier vel også det meste.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Rottegift: Det der er ikke akkurat kjempegode holdninger å spre. Om jeg skulle gå med på at den måten å gjøre det på er greit så ville jeg ihvertfall vært sikker på å understreke at det ikke var snakk om folk som har trippet "en del", men heller "en hel jævla masse"!
Vis hele sitatet...
For det første så sprer jeg ingen holdninger og propaganda her, jeg nevner en observasjon utifra hva jeg har sett fra alle soppspiserene jeg har sett i det virkelige liv det siste halve året. Jeg støtter ikke å ta 1-8g på øyemål og gi faen i hele doseringen, men...

Man kan få en HEFTIG trip på bare rett over grammet med sopp, mens man kan få en rolig og koselig tur med lættiz og mazze fete hallizr på 3-4g. Det er veldig vanskelig å styre nøyaktig outcome utifra dosering alene.

En person som har sett en neve med sopp eller ti, og som har visst hvor mye denne inneholder, vet som regel omtrent hvor mye denne ville veid tørket. En gjennomsnittlig tørket cubensis veier f.eks omtrent 1-2g. Rundt 25-35 flein tilsvarer et gram tørket, men er noe mer potent fersk.

Med litt kunnskap om sopp, så er det plutselig ikke så vanskelig å estimere hvor mye man trenger. Det er gjerne også mange som ikke tenker så mye over nøyaktig hvor mange gram tørket de har inntatt, men har mer fokus på hvor mange sopp de har spist, dette er f.eks veldig typisk med flein.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg kan si meg enig i at det ikke er anbefalt å ta store doser på øyemål, spesielt ikke som fersk sopp spiser. Men så er det da ikke alle som har vekt tilgjengelig. Jeg må innrømme at jeg nesten aldri har målt opp hvor stor dose sopp jeg har spist, med mindre det har vært i situasjoner hvor det er lite sopp og vi alle skal dele likt.

For meg har det alltid gått på hvor mange sopp jeg evt har spist og ikke antall gram. Gram eller antall, det vil uansett ikke gi noe fasit på hvordan trippen kan bli. Jeg har spist 20 sopp og fått en super visuell trip, der jeg igjen har spist 100+ sopp og ikke fått i nærheten av den trippen jeg fikk da jeg spiste 20. Selv om soppene er fra samme plukkedag. Det hele avhenger nok på dagsform, mageinnhold osv.

Jeg er dog enig i at det er litt "uansvarlig" som førstegangs tripper å ta 3-5 gram på øyemål da man liksågodt kan sette seg ned å legge soppene i 10 og 10 bunker f.eks, og på denne måten ha kontroll over inntaket. Å spise 100 sopp er vel ca. en 3 gram og er ikke i overkant mye etter min mening. Men alle reagerer forskjellig så å anbefalle noe til noen er noe jeg sjeldent gjør. Det eneste jeg kan anbefalle er å sette seg inn i hvilket stoff man putter i seg og lese om andres erfaringer de doser som er inntatt. Det være seg vekt eller antall.
Sist endret av spQ; 9. november 2009 kl. 20:21.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Rottegift Vis innlegg
For det første så sprer jeg ingen holdninger og propaganda her, jeg nevner en observasjon utifra hva jeg har sett fra alle soppspiserene jeg har sett i det virkelige liv det siste halve året.

Man kan få en HEFTIG trip på bare rett over grammet med sopp, mens man kan få en rolig og koselig tur med lættiz og mazze fete hallizr på 3-4g. Det er veldig vanskelig å styre nøyaktig outcome utifra dosering alene.
Vis hele sitatet...
Jeg beklager at jeg var litt rask der. Du skrev hverken fra eller til, så jeg antok at det var praksis du sto innenfor. Hva var hensikten med posten? Og for å gjøre det hele mer nyansert; hvor mange soppspisere er det du prater om og hvor erfarne vil du si at de er?

En logisk følge av ditt eksempel, at man kan få en uvanlig heftig tripp av en liten dose, må være at man også fra store doser kan få uvanlig heftige tripper - og da enda heftigere enn under små doseringer.

Sitat av Rottegift
En person som har sett en neve med sopp eller ti, og som har visst hvor mye denne inneholder, vet som regel omtrent hvor mye denne ville veid tørket. En gjennomsnittlig tørket cubensis veier f.eks omtrent 1-2g. Rundt 25-35 flein tilsvarer et gram tørket, men er noe mer potent fersk.
Vis hele sitatet...
Her følger jeg deg ikke. Hvorfor skulle man vite hvor mye én neve sopp ville veid tørket etter å ha sett en annen neve? Setningen jeg har uthevet i sitatet trenger jeg å få forklart på en helt annen måte for at jeg skal klare å forstå den. Kan det være en leif der et sted?

spQ: For meg kommer dette tilbake til det med erfarne vs uerfarne brukere. Slik jeg ser det handler det ikke om hvorvidt man har gjort dette mange nok ganger til å anslå vekt eller antall på øyemål, og det handler heller ikke om at hver tripp er forskjellig. For meg koker det ned til erfarne brukeres evne til å håndtere overraskende kraftige tripper i langt større grad enn en uerfaren kan, og den feiltakelsen det er å gi råd som ikke tar hensyn til den forskjellen i brukere.
Som du skriver finnes det langt mer fornuftige måter å forholde seg til spørsmålet om dosering på, selv uten vekt. Og jeg ser heller at disse metodene promoteres.