Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 51737
Jeg lurer på hvor mye som skal til for og få en overdose på amfetamin. Besvime eller få hjerte-attakk.

Jeg skjønner selvfølgelig at det avhenger av renhets-graden på stoffet, kroppsvekt og kanskje andre faktorer, men sånn ca.


Og er det noen her på forumet som har vært i nærheten av og oppleve noe sånt?
http://www.erowid.org/chemicals/amph..._effects.shtml

Står der at folk flest holder seg mellom 15-20mg. Ingenting om det sniffes eller taes i handa eller oralt, men.

Folk har også klart seg etter doser på 4-500mg står det. Hard to say. Sikkert noen andre her som har mere peiling.
Jeg vil tro, som du selv nevner i tråden din Bellami og som ellef siterer fra erowid, at det ikke finnes noen "sånn ca." overdoser iom. at renheten av stoffet og kroppsvekt vil spille inn. Det finnes nok ingen fasit på dette da folk reagerer forkjellig på stoffet.

Jeg har ingen erfaring med stoffet selv, men slik er det jo med de fleste andre narkotiske stoffene man kan ta.
Sist endret av Clr; 10. juni 2009 kl. 13:32.
Enkelte plasser ser du speedfreakere som skyter 0.5 gram til 1 gram med dette møkkastoffet, men så ser du en annen plass en person som har nesten dødd av 0.25 gram med bedre kvalitet.
Grensen for overdose intravenøst er mye mindre enn oralt. Dropping er er jeg ikke sikker på.

Begynner å bli noen amfetamintråder på deg nå bella......
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Grensen for overdose intravenøst er mye mindre enn oralt. Dropping er er jeg ikke sikker på.

Begynner å bli noen amfetamintråder på deg nå bella......
Vis hele sitatet...
Dropping er oralt.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:32.
Nå blandet jeg nasalt og oralt her litt. Dropping er selvfølgelig oralt.
Amfetamin er fæle greier.
Har ingen peiling på hvordan det er med å skyte speed, og har heller ikke stort med peiling på det når det gjelder sniffing. Men har en kamerat som fint sniffer et gram på en dag.
Trådstarter
Sitat av puffman Vis innlegg
Enkelte plasser ser du speedfreakere som skyter 0.5 gram til 1 gram med dette møkkastoffet, men så ser du en annen plass en person som har nesten dødd av 0.25 gram med bedre kvalitet.
Vis hele sitatet...
Men 0,25 gram(kvarting) er da en helt vanlig brukerdose når det gjelder amfetamin. For 3 år siden når jeg brukte amfetamin i noen måneder for og ruse meg, så tok jeg da mye mer enn det. Samboeren min tok opp i mot ett gram av gangen. Må også legge til at amfetaminen var det som til slutt tok livet av han også.
Trådstarter
Sitat av UncleAndy Vis innlegg

Begynner å bli noen amfetamintråder på deg nå bella......
Vis hele sitatet...
Begynner du og bli lei av amfetamin-spørsmålene mine?
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:31.
jeg sniffa 4 striper (plusspluss) ren amfetamin som jeg fikk høre,og etter noen timer så gikk jeg rett i gøllvet
blei dårlig og begynnte og hyper ventiglere og sån lå jeg resten av natta.
det var litt ekkerlt men tror ikke det var overdose.
Godt med smør
Sitat av Bergensgutt16 Vis innlegg
Har ingen peiling på hvordan det er med å skyte speed, og har heller ikke stort med peiling på det når det gjelder sniffing. Men har en kamerat som fint sniffer et gram på en dag.
Vis hele sitatet...
1 gram amfetamin på 1 dag har jeg klart og, flere ganger. Null problem, har og fått i meg 2, kunne sikkert presset i meg mer.

Over flere dager har jeg fått i meg mye mer, på ett døgn minus sovetid er ikke det noe problem. Kan aldri tro att vist du tar striper utover dagen er ikke ett enkelt gram nok for overdose, 1g på 1 til to striper derimot kanskje, kjenner og en som har hatt 0,8 i hvert nesebor. Han var dog dreven i faget.

pointe mitt her er, ikke undervurder styrken, men ren pepper skal du lete LEEENGE etter så sant ikke du fremstiller det selv, eller observerer prossesen. Men tror nok at 1g fordelt på ett døgn ikke er noe problem. Har prøvd pepper i flere fylker, har opprettet greit med kontakter i de to fylkene jeg har bodd i. Så noe a la vanlig kvalitet VERTFALL, antageligvis mer har jeg fått i meg. Men renhetsgraden har jeg sluttet og spørre om, sjeldent det stemmer.

GL HF. Prøv ei stripe og døm ut av den, ikke gå ut i fra att hver batch er lik den andre. Forsiktig, er ikke noe legoklosser man tukler med her
Vet ikke om amfetamin, men dødelig dose av kokain tatt nasalt (sniffet) er anslått til 1g i felleskatalogen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Erowid sier følgende om LD50 (amfetaminsulfat)
Sitat av erowid
LD50 in mice, rats (mg/kg): 24.2, 55 orally (Behrendt, Deininger).
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.erowid.org/chemicals/amph...hemistry.shtml

Husk at LD50 for mus og rotter ikke nødvendigvis gjenspeiler LD50 hos mennesker!
Møtte på en her forleden som sa han hadde skutt 1g pepper, og det så ikke ut som om han gikk i bakken med det første. Men som folk sier, så finnes det jo dårlig og bra pepper.

..og folk som overdriver
Sist endret av Prognisse; 16. mars 2010 kl. 20:43.
Sitat av Freiheit Vis innlegg
..og folk som overdriver
Vis hele sitatet...
Og folk med ekstremt høy resistans, gjerne ikke uvanlig hos shottiser. Intravenøst bruk av amfetaminer sies å være det som øker toleransen mest, delvis grunnet at man gjerne utvikler et større bruksmønster.
Sitat av sammefaen Vis innlegg
jeg sniffa 4 striper (plusspluss) ren amfetamin som jeg fikk høre,og etter noen timer så gikk jeg rett i gøllvet
blei dårlig og begynnte og hyper ventiglere og sån lå jeg resten av natta.
det var litt ekkerlt men tror ikke det var overdose.
Vis hele sitatet...
selvfølgelig var det ikke overdose, da ville du jo ikke kunne skrevet det
Sitat av OJ66 Vis innlegg
selvfølgelig var det ikke overdose, da ville du jo ikke kunne skrevet det
Vis hele sitatet...
Man dør ikke nødvendigvis av en overdose.... jeg vil si at han tok for mye siden han reagerte sånn. Som andre har nevnt, toleranse spiller en stor rolle. Skyter du 1g første gangen du prøver amf da er det ikke så rart om du kreperer.
Sitat av Weili Vis innlegg
Man dør ikke nødvendigvis av en overdose.... jeg vil si at han tok for mye siden han reagerte sånn. Som andre har nevnt, toleranse spiller en stor rolle. Skyter du 1g første gangen du prøver amf da er det ikke så rart om du kreperer.
Vis hele sitatet...
Selv om toleransen øker, betyr det ikke at man overlever en dødelig overdose. Toleransen hever bare terskelen for ruseffekt, ikke for om man overlever eller ikke. En dødelig overdose er like dødelig for en speed-junkie som for en førstegangsbruker.
haha må le når du sier sånn, du er flink felix men du har for lite erfaring og altfor mye teori.
Sitat av 4858fkggjf Vis innlegg
haha må le når du sier sånn, du er flink felix men du har for lite erfaring og altfor mye teori.
Vis hele sitatet...
Le alt du orker

Jeg er nødt til å lese litt mer om amfetamintoleranse før jeg uttaler meg igjen, men jeg var av den oppfattning av toleranse for amfetamin fungerte på samme måte som f. eks. toleranse for heroin, altså at ruseffekt uteble, mens bivirkninger fortsatt forekom.

Jeg skal på trening og jobb nå, så jeg rekker ikke lete mye, men jeg fant dette ved første søk:

* Marked tolerance develops after amphetamine use and leads to rapid escalation of drug doses.
* Increasing the dose produces increasing toxicity and complications in patients with acute and chronic amphetamine use.

Kilde: http://emedicine.medscape.com/article/812518-overview
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Le alt du orker

Jeg er nødt til å lese litt mer om amfetamintoleranse før jeg uttaler meg igjen, men jeg var av den oppfattning av toleranse for amfetamin fungerte på samme måte som f. eks. toleranse for heroin, altså at ruseffekt uteble, mens bivirkninger fortsatt forekom.

Jeg skal på trening og jobb nå, så jeg rekker ikke lete mye, men jeg fant dette ved første søk:

* Marked tolerance develops after amphetamine use and leads to rapid escalation of drug doses.
* Increasing the dose produces increasing toxicity and complications in patients with acute and chronic amphetamine use.

Kilde: http://emedicine.medscape.com/article/812518-overview
Vis hele sitatet...
Uten å kunne vise til noen konkret forskning på emnet så vil jeg tro at toleranse for de positive effektene også øker toleransen for gitte bivirkninger.

Dette av den enkle grunn at amfetamin fungerer i hjertet o.l gjennom stort sett samme mekanismer som i resten av kroppen. Nedreguleres den positive effekten, så er det heller ingen grunn til å tro at de negative effektene også nedreguleres. Uansett vil jo den totale belastningen være større hos en kronisk missbruker enn hos en "hobby"bruker.

Hos heroinmissbrukere som du nevner så er det jo en kjent sak at dosene en kronisk missbruker benytter seg av er nok til å ta livet av en førstegangsbruker. Med mindre jeg har missforstått noe, dette kan vel noen bekrefte eller avkrefte?

Samme gjelder for alkohol, de som blir funnet med absurde promiller er som regel alkoholikere, fordi disse er de eneste med god nok toleranse til å overleve slik promille. Mener å huske å ha lest en sak om en med absurd promille som legene sa aldri hadde overlevd om han ikke var rutinert alkoholiker.
Sitat av Elefanten
Dette av den enkle grunn at amfetamin fungerer i hjertet o.l gjennom stort sett samme mekanismer som i resten av kroppen. Nedreguleres den positive effekten, så er det heller ingen grunn til å tro at de negative effektene også nedreguleres.
Vis hele sitatet...
Jeg vet som sagt ikke så mye om amfetamin, spesifikt, men jeg kan vanskelig se for meg at man kan utvikle toleranse for de toksiske effektene stoffet har (i ekstreme doser).
Sitat av Elefanten
Hos heroinmissbrukere som du nevner så er det jo en kjent sak at dosene en kronisk missbruker benytter seg av er nok til å ta livet av en førstegangsbruker. Med mindre jeg har missforstått noe, dette kan vel noen bekrefte eller avkrefte?
Vis hele sitatet...
http://i917.photobucket.com/albums/ad20/felix_poker/Herointoleranse.jpg
Den røde linjen er en dødelig dose heroin. Den nederste blå linjen er toleransen til en førstegangsbruker, altså den mengden heroin som trengs for å oppnå en ruseffekt. Den er langt lavere enn den dødelige dosen.

Den andre blå linjen er toleransegrensen til en heroinavhengig. Det trengs altså en mye større dose for å gi denne personen en ruseffekt. Den blå linjen er altså flyttbar. Den røde linjen derimot, er konstant. Den kan ikke flyttes.
Sist endret av felix_poker; 17. mars 2010 kl. 13:22.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg vet som sagt ikke så mye om amfetamin, spesifikt, men jeg kan vanskelig se for meg at man kan utvikle toleranse for de toksiske effektene stoffet har (i ekstreme doser).

http://i917.photobucket.com/albums/ad20/felix_poker/Herointoleranse.jpg
Den røde linjen er en dødelig dose heroin. Den nederste blå linjen er toleransen til en førstegangsbruker, altså den mengden heroin som trengs for å oppnå en ruseffekt. Den er langt lavere enn den dødelige dosen.

Den andre blå linjen er toleransegrensen til en heroinavhengig. Det trengs altså en mye større dose for å gi denne personen en ruseffekt. Den blå linjen er altså flyttbar. Den røde linjen derimot, er konstant. Den kan ikke flyttes.
Vis hele sitatet...
Kilde på den grafen?

"Depending on purity and the user, a lethal dose of heroin may range from 200 to 500mg, but hardened addicts have survived doses of 1800mg and over."

"Overdose can occur when a dose taken is greater than what the user is used to. A tolerable dose for an addict could be fatal to a first-time user."

"The classical depiction of a fatal 'overdose', as the result of a quantity or quality (purity) of heroin in excess of the person's current tolerance to the drug"

http://www.drugpolicy.org/library/darke2.cfm

Søker du litt rundt ser du at nesten alle som omtaler overdose av heroin også tar i betraktning vedkommendes toleranse, i motsettning til din påstand som tilsier at dødelig dose og giftighet er konstant, mens toleranse øker.

Når det gjelder amfetamin, som tross alt er det som skal diskuteres her:

"Article
Tolerance of rats toward amphetamine and methamphetamine
Joseph W. E. Harrisson, Clara M. Ambrus, Julian L. Ambrus
LaWall Memorial Laboratory of Pharmacology and Biochemistry, Philadelphia College of Pharmacy and Science, Philadelphia, Pa.

The authors wish to acknowledge the assistance of George V. Rossi.
Aided in part by a grant from Eli Lilly and Co.

Abstract
It has been shown that the bbody temperature-increasing effect of d-amphetamine as well as d-desoxyephedrine (methamphetamine) is less after repeated daily injections. No significant difference was noted between the reactions toward these two drugs "

Finner masse mer litteratur på emnet, som alle tar i betraktning toleranse for å bestemme dødelig dose og andre bivirkninger.

Jo mer jeg leser jo mer sikker blir jeg på at jeg har rett her.
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Kilde på den grafen?
Vis hele sitatet...
Akkurat denne grafen fikk jeg presentert av Ditta Valsdottir (Cand. scient.). Jeg har ikke funnet noen tilsvarende graf noe annet sted, men helelr ikke lett etter det.
Sitat av Elefanten Vis innlegg
"Depending on purity and the user, a lethal dose of heroin may range from 200 to 500mg, but hardened addicts have survived doses of 1800mg and over."
Vis hele sitatet...
At den dødelige dosen varierer som følge av stoffets renhet, er en selvfølge. Det er også naturlig å tro at det vil forekomme relativt store individuelle forskjeller når det gjelder hvor sensitiv man er for stoffet (ikke nødvendigvis avhengig av toleranse som følge av gjentatt bruk). At harde brukere har overlevd disse dosene, mens man (muligens) ikke har dokumenterte tilfeller av førstegangsbrukere som overlever samme dosering er kanksje ikke så rart? Hvorfor skulle en førstegangsbruker innta en slik dose?

Sitat av Elefanten Vis innlegg
Når det gjelder amfetamin, som tross alt er det som skal diskuteres her:
It has been shown that the bbody temperature-increasing effect of d-amphetamine as well as d-desoxyephedrine (methamphetamine) is less after repeated daily injections.
Vis hele sitatet...
Overopphetning er jo bare en av bivirkningene, som i enkelte tilfeller bidrar til dødsfall. Jeg snakker om en toksisk dose, type dobbel estimert LD50 for mennesker.

Jeg er ingen ekspert på dette emnet, og videreformidler bare det jeg har lært, og det jeg har lest. Jeg er åpen for andre muligheter, men er langt fra overbevist om at jeg er feilinformert.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg er nødt til å lese litt mer om amfetamintoleranse før jeg uttaler meg igjen, men jeg var av den oppfattning av toleranse for amfetamin fungerte på samme måte som f. eks. toleranse for heroin, altså at ruseffekt uteble, mens bivirkninger fortsatt forekom.
Vis hele sitatet...
Jeg slettet innlegget mitt, felix, da jeg regnet med at du snakket om heroin spesielt og ikke alle rusmidler. Opioider må vel være noe av det verste du kan sammenligne det med.

Overdose kan komme av de farmakologiske egenskaper rusmiddelet har, eller at det rett og slett blir giftig for kroppen uavhengig av virkningen.

I første kategori kommer mange "down"-stoffer som hemmer respirasjonssystemet, som f.eks opioider. Den respirasjonsdepressive effekten (og rusen) til opioider kommer av binding til μ2-reseptoren. Ved bruk vil disse reseptorene nedreguleres, mao toleranse oppbygges. Derfor vil man bygge toleranse for den respirasjonsdepressive effekten opioider gir.

De andre stoffene vil ikke påvirkes av toleranse, da en giftig dose alltid vil være giftig.
Dette kan du mye mer om enn meg, exocytose, men du mener altså at den røde streken i grafen min kan "flyttes"?

Og hva er din oppfattning i forhold til amfetamin?
Sitat av exocytose Vis innlegg

Den respirasjonsdepressive effekten (og rusen) til opioider kommer av binding til μ2-reseptoren. Ved bruk vil disse reseptorene nedreguleres, mao toleranse oppbygges. Derfor vil man bygge toleranse for den respirasjonsdepressive effekten opioider gir.
Vis hele sitatet...
Dette er vel også på samme måte som at amfetamin stimmulerer samme type reseptorer som igjen setter igang mekanismene som både gir rus og bivirkninger?

Med mindre amfetamin fungerer på spesielle reseptorer som bare finnes i hjertet og som utrolig nok i tillegg er immun mot nedregulering så vil jo argumentet også være gjeldende for amfetaminmissbruk?

Men jeg har forståelse for at om et stoff er giftig så vil ikke nødvendigvis kroppens evne til å bearbeide giften øke. Eksempel på dette er vel f.eks alkohol, der både negative effekter (redusert respirasjon, dårlig dømmekraft) nedreguleres i takt med rusen man er ute etter, dog uten å øke leverens evne til å håndtere alkoholen. Men såvidt jeg vet er brorparten av amfetamins bivirkninger direkte relatert til den stimulerende effekten....?
Som sagt varierer dette fra rusmiddel til rusmiddel, men i tilfellet med opioider kan den absolutt flyttes av nevnte grunner.

Mange av de store farene med amfetaminoverdose er jo kraftig hypertensjon. Det kan føre til hjerteinfarkt, hjertesvikt og hjerneslag. Dette kommer av økte mengder med dopamin og noradrenalin i nervesystemet som følge av hemming av deres transportører. Disse reseptorene vil jo også nedreguleres så jeg mener at man vil bygge toleranse for overdosemengden. Toksisiteten til amfetamin er jeg mer usikker på, men jeg har ikke hørt at noen har dødd av det.
Sist endret av exocytose; 17. mars 2010 kl. 14:41.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Som sagt varierer dette fra rusmiddel til rusmiddel, men i tilfellet med opioider kan den absolutt flyttes av nevnte grunner.
Vis hele sitatet...
Men det finnes et øvre tak for hvor mye den kan flyttes? Det er jo ikke slik at en person som har brukt heroin i 60 år, gradvis mer og mer av gangen, kan innta flere kilo uten å dø?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Men det finnes et øvre tak for hvor mye den kan flyttes? Det er jo ikke slik at en person som har brukt heroin i 60 år, gradvis mer og mer av gangen, kan innta flere kilo uten å dø?
Vis hele sitatet...
Toleransen avhenger av individuelle faktorer, alt fra livsstil til genetikk.

Disse faktorene er igjen med på å regulere hvor stor belastning man tåler, uavhengig av toleransen.

Med andre ord er det vel stort sett umulig å trekke en konklusjon, google noen journaler så finner du nok ut hvor det ser ut til å "stoppe".

Jeg må løpe :P
Da vil nok giftigheten til stoffet bli mer gjeldene. Selv om disse ekstreme mengdene ikke vil føre til respirasjonsdepresjon, vil så store mengder av et stoff virke tungt belastende på kroppen. Jeg tror ikke personen ville kommet seg gjennom de 60 årene; teoretisk sett ville dett heller ikke vært mulig: aldri i verden at personen hadde tålt så mye stoff.
Ok, så om man ikke skiller på toleranse for stoffets farmakologiske egenskaper (rusvirkning, bivirkninger etc.) og stoffets toksisitet, så vil det alltid være en øvre grense for hvor mye en bruker kan tåle. Denne øvre grensen vil imidelrtid ligge langt høyere enn vanlig doseringsspekter, og derfor er den i dette tilfellet irrelevant, iom. at hverken heroin eller amfetamin har noen utpreget høy toksisitet?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Selv om toleransen øker, betyr det ikke at man overlever en dødelig overdose. Toleransen hever bare terskelen for ruseffekt, ikke for om man overlever eller ikke. En dødelig overdose er like dødelig for en speed-junkie som for en førstegangsbruker.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er en dødelig overdose dødelig jeg bare rettet på han som sa at man så klart er død etter en overdose. Tror gutta her har forklart bedre enn jeg kan om toleranse, så lar deg ligge.
▼ ... over en uke senere ... ▼
overdose på pepper har jeg faktisk aldri hørt om.. nå tenker jeg ikke på skyting (for det har jeg ikke peiling på) men nasalt og oralt kan man ta MYE før det i det hele tatt er ubehagelig, jeg har fått i meg en femmer på 4dgr nå, det eneste man merker når man har tatt litt for mye møllers tran er at du svetter og hjertet banker fortere, og jo mer du tenker "ååneeeeeeeeeeeeeeeeeeei, OD" jo mer ubehagelig blir det, som alltid - psyken din kan minimere/maksimere opplevelsene av det meste, de gangene jeg overdriver litt så holder det seg sånn i en-to timer til jeg er "normalt" ruset på speed.. amf er jo også ett så sykt toleransestoff at man behøver mer og mer for og oppnå rusen du er vant med.. :-)
▼ ... over en måned senere ... ▼
er det ikke vansklig og ta "overdose" på amfetamin? var en lege som sa på en dokumentar en gang at amfetamin stoffet i seg selv var ikke så farlig. Og at hvis du ble overstimulert så fikk det motsatt effekt fordi reseptorene vil ikke produsere mer, så kroppen begynner å kvitte seg med amfetaminen. men det er kanskje stoffer som den blir buffa ut med som er giftigere så du får blodforgiftning. Vet ikke om dette stemmer helt, og det er sikkert mye mer komplisert. men panikkanfall og andre ting er jo farlig når du er overstimulert. Det er hvertfall min teori :P så jeg sier ikke at det er fakta. håper noen som vet mer om det svarer
det er ikke amfetaminen som dreper deg ved en overdose, men slag/propp i hjerne/lunger og hjerteinfark og andre morsomme "bivirkninger" av at kroppen din blir kjørt altfor hardt i forhold til det den der og da klarer å takle. blir vel kanskje feil å kalle det overdose men heller dose med dødlig utfall.

husk at en fyr som tar veldig lite (mye mindre enn han maksimalt tåler) kan få panikkangst og dermed slutte å puste, har han da tatt overdose selv om det var panikkangsten som tok livet av han?
Har dere hørt om terapautisk virkningsbredde? -For liten effekt, ønsket effekt, og overdose.. Amfetamin stumulerer adrenerge resptorer, og som en annen har poengtert før her så er det ikke amfetaminen som tar knekken på deg. Det er angst, hjerteklapp el l.
Du har reseptorer som amf. binder seg til å stimulerer, men for å male et bilde: Ressptorene har bare evne til å binde så så mye, så hvis ett gram binder seg og stimulerer max, så vil ikke 5 gram stimulere noe mer, bare opprettholde effekten mye lenger pga halveringstiden, og det fremdeles er stoff der til å stimulere.

Anyway.. føler du at du har fått id eg for mye så er det beste du kan gjøre å legge deg ned, evt ta noe beroligende som diazepam, eller drikke noe alkohol.

Enjoy your trip. Peace out

Sitat av exocytose Vis innlegg
Som sagt varierer dette fra rusmiddel til rusmiddel, men i tilfellet med opioider kan den absolutt flyttes av nevnte grunner.

Mange av de store farene med amfetaminoverdose er jo kraftig hypertensjon. Det kan føre til hjerteinfarkt, hjertesvikt og hjerneslag. Dette kommer av økte mengder med dopamin og noradrenalin i nervesystemet som følge av hemming av deres transportører. Disse reseptorene vil jo også nedreguleres så jeg mener at man vil bygge toleranse for overdosemengden. Toksisiteten til amfetamin er jeg mer usikker på, men jeg har ikke hørt at noen har dødd av det.
Vis hele sitatet...
Yes! Du vet hva du prater om...
Sitat av Cleopatrah Vis innlegg
Har dere hørt om terapautisk virkningsbredde? -For liten effekt, ønsket effekt, og overdose.. Amfetamin stumulerer adrenerge resptorer, og som en annen har poengtert før her så er det ikke amfetaminen som tar knekken på deg. Det er angst, hjerteklapp el l.
Du har reseptorer som amf. binder seg til å stimulerer, men for å male et bilde: Ressptorene har bare evne til å binde så så mye, så hvis ett gram binder seg og stimulerer max, så vil ikke 5 gram stimulere noe mer, bare opprettholde effekten mye lenger pga halveringstiden, og det fremdeles er stoff der til å stimulere.

Anyway.. føler du at du har fått id eg for mye så er det beste du kan gjøre å legge deg ned, evt ta noe beroligende som diazepam, eller drikke noe alkohol.

Enjoy your trip. Peace out
Vis hele sitatet...
Noen små, men viktige korreksjoner:

Amfetamin stimulerer ikke noen reseptorer direkte¹, men fører til større mengder av transmitterne dopamin, noradrenalin og serotonin som igjen påvirker sine reseptorer; for noradrenalins tilfelle, adrenerge. Og jo, det er absolutt amfetaminen som tar knekken på deg. Det er amfetaminens virkningsmekanismer som blir farlige, og kan føre til blant annet hypertermi, cerebral vaskulitt (inflammasjon av blodårer i hjernen), akutt nyresvikt, hypertensjon (kommer hovedsaklig av utslippet av serotonin (som ved store mengder kan føre til serotonergt syndrom)) og hjerteinfarkt.

Ett gram amfetamin fører ikke til at alle dopaminerge, adrenerge og serotonerge reseptorer blir okkupert; det trengs det større doser til. Og det er farlig med en så langvarig og sterkt reseptorbinding. Hvis du tar så mye amfetamin at alle de ovennevnte reseptorene blir stimulert, så stryker du med.

¹ Bare litt sånn ekstrapirk på meg selv: Amfetamin virker faktisk som ligand på en type reseptor, sporamin-assosierte reseptorer (TAAR); men de er ikke hovedpunktet for amfetamins virkning, og langt fra det viktigste.
Senest i april så døde en jeg kjenner av hjertestans rett etter en heftig smell..
Sitat av sammefaen Vis innlegg
jeg sniffa 4 striper (plusspluss) ren amfetamin som jeg fikk høre,og etter noen timer så gikk jeg rett i gøllvet
blei dårlig og begynnte og hyper ventiglere og sån lå jeg resten av natta.
det var litt ekkerlt men tror ikke det var overdose.
Vis hele sitatet...
Symptomer på dehydrert?
symptomer på at han trengte benzo og mye hvile spør du meg hjerteklapp/lei rytme/dehydrering/angst/noia/sirkulasjonsvikt/puste vansker

er jo hele fasitten for overjustering
Symptomer på overdose ja. Jeg har hatt flere overdoser. Du svetter, får hodepinne, dårlig syn/synsbedrag, kan besvime ved f.eks for rask bevegelse fra liggende stilling til stående, oppkast, paranoide vrangforestillinger, hjerteklapp og økt puls. Overdose trenger ikke være dødelig, det betyr jo kun at du har tatt en for stor dose i forhold til din toleranse.
Så når du setter justering og ingenting skjer så er du overjustert? hvor lenge må du vente til du kan justere igjen da? eller kan det ha noe med respirasjons depresjon å gjøre? og er det noen som vet om det er en sykdom når du strammer alle musklene i kroppen hele tida og ikke klarer å slappe av i musklene?
Ingenting skjer? Tar du en overdose, skjer det da noe med deg og kroppen? Du blir jo vanvittig ruset og belasted av dosen. Veldig dårlig ide og tenke på neste justering etter en overdose. Du har jo CP som er en muskelsykdom? Hva har det med denne tråden å gjøre?
tråden handler jo om overdose/overstimulert.. jeg har ikke cp. Bare lurte på hva som gjør at det ikke skjer noe, får ikke noe mer effekt, så er man overstimulert? blir du ikke sløv hvis du tar for mye? og uansett hvor mye mer du tar så skjer det ikke noe? det var så mange bra svar tidligere så håpte noen visste noe om det.
Tråden handler om en amfetamin overdose. Jeg har iallefall ikke følt meg sløv ved en overdose, mer slik at jeg føler hjertet skal hoppe ut av brystet på meg. Og tar du MER amfetamin ved en overdose, vil hjerte ditt mest sannsynlig stryke med, eller du vil krepere på andre måter. Det du snakker om høres ut som en bruker som har blitt pepper stein. Dette føles ut som en litt mere sløv rus, man blir dratt ned i sofaen, man er så stein og våken at man ikke har behov for å snakke engang omtrent. Mange som blir pepper steine, liker best å lytte på musikk og slappe helt av i sofaen, og vil som oftest ikke trenge ny dose før maaaange timer.
hvordan unngår du å bli pepper stein da? da var det litt offtopic da men jeg trodde det var overjustering, jeg prøvde å justere mange ganger etter hverandre, det skjedde ingenting. Trodde jeg var blitt buffa, men jeg kjente første justeringen men så ville jeg bli mer justert så ble jeg sløv istedenfor. Men blir sløv og strammer alle musklene i kroppen og svetter og får fryssninger i hode. Men hvis jeg klarer å slappe av igjen da og tar ny justering så kjenner jeg ingenting..
Javel. Har du tatt amfetamin før? Ble du ruset slikt du vanlig blir? Hvis ikke kan jo selvfølgelig være bøff.

ps: Snorter du for mye av "rock-pepper/speed" som ofte er ganske ren amfetamin blir du pepper stein og det er ikke så mye du kan gjøre med det egentlig Husk kun å starte med små doser så du vet hva slags renhetsgrad stoffet har først.
Sist endret av ZionRoad; 1. juni 2010 kl. 01:13.
Sitat av jijijefijfeijef Vis innlegg
jeg prøvde å justere mange ganger etter hverandre, det skjedde ingenting. Trodde jeg var blitt buffa, men jeg kjente første justeringen men så ville jeg bli mer justert så ble jeg sløv istedenfor. Men blir sløv og strammer alle musklene i kroppen og svetter og får fryssninger i hode. Men hvis jeg klarer å slappe av igjen da og tar ny justering så kjenner jeg ingenting..
Vis hele sitatet...



Sitter du å kjenner etter kor bra eller dårlig det funker, så går du glipp av heile rusen, og trur at du e sløv, og alt mulig sånt..

Å fokusere innover på amfen e som å sette eit mikrofon/høgtalersystem i feedback... du går i ring -- og finner ingenting.. for amfen, den forsterker opplevelser. Og hvis det du er opptatt av er selve amfrusen - så...blir man jo sittende og kverne og kverne og lure og kjenne og tenke og..

...amf er ein gylden anledning til å drive med noe ein liker å gjøre på (tegne, male, lage musikk, prate, spille, møblere, skrive, lese, lære, etc. etc.) med ein djevelsk utholdenhet og detalj-oppmerksomhet og entusiasme og glød som ikkje likner grisen.


Eg anbefaler deg neste gang (om det skulle bli ein neste gang), å gå igang med kasomhelst du ellers like å gjøre på (eller jobbe med) -- og nyte amf-transen -- så merker du nok at den "sløvheten" kom bare av at du tenkte for mye på nettopp sløvhet/våkenhet -- og at amfing dreier seg om å bli totalt oppslukt.. (i noe annet enn amfen/virkningen)