Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1523
Fikk tilsendt mitt digi kamera med en smarteske, postbudet har sannsynligvis lagt hente kvitteringen i feil postkasse. Slik at feil eier av pakken hentet steppet opp på Postkontoret, fikk esken utlevert, dette uten å fremlegge ID. Funksjonæren har heller ikke signert noe på kvitteringen, slik at Posten har ingen oversikt over hvilken funksjonær som står bak protokoll bruddet.

Jeg for min del bryr meg ikke så mye om pakken, dette kom som en engel fra himmelen. Og årsaken til det er at Posten har en forsikring på opptil 10 000 kr ved erstating eller tap. Jeg har nemlig fremdeles kvitteringen til kameraet, og mye annet også for den saks skyld. Det store spørsmålet er hva erstatningen ender på?

Er klar over at det er senderen som må gjøre et eventuelt krav på pakken, eller en erstatning i dette tilfellet. Det går helt fint, for jeg kjenner vedkommende meget godt.
Tror ikke det er behov for fremlegg av ID, men er ikke sikker. Signatur skal det i hvertfall være når du henter pakker på postkontoret. Slik jeg forstår det skjedde feilen på postkontoret. Jeg går nesten ut ifra at ID skal fremlegges i dag.

Erstatningen ender vel opp med det du har kvittering på som er kjøpt og betalt.

Edit: Har den personen som fikk hentelappen hentet ut kameraet ditt, og er det slik at postbudet bommet så mye at den ikke havnet hos naboen din engang? hvis du ikke bruker postbok da.
Sist endret av pixelmade; 15. mai 2009 kl. 03:38.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg har ofte hentet pakker, og har aldri blitt bedt om ID. Eneste de ber om er underskrift
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg har ofte hentet pakker, og har aldri blitt bedt om ID. Eneste de ber om er underskrift
Vis hele sitatet...
Da har du aldri hentet rekomanderte forsendelser, men kun vanlige pakker.
Trådstarter
Er temmelig sikker på at ID skal alltid fremlegges, også for pakker som ikke er i oppkrav.

Har den personen som fikk hentelappen hentet ut kameraet ditt, og er det slik at postbudet bommet så mye at den ikke havnet hos naboen din engang? hvis du ikke bruker postbok da.
Vis hele sitatet...
Ja, noen har hentet kameraet mitt. Hvem? Det vet jeg ikke. Bor i en blokk, så det er mange postbokser her.
Sitat av piuu Vis innlegg
Da har du aldri hentet rekomanderte forsendelser, men kun vanlige pakker.
Vis hele sitatet...
Smartpakken er ikke en rekomandert foresendelse
Uansett så går dette under postens forsikring,og du vil få erstatning. Men om du tar det høyerere opp i systemet , så er det sikkert noen i posten som vil få høre det .
Sik vi gjør det der jeg jobber: Hvis du har med hentelappen og skal hente en vanelig pakke må du ikke vise ID, bare skrive under på lappen. Hvis du bare har med kollinummeret må du legge fram ID.
Så, hvis du får tak i hentelappen er det bare å komme og ta pakka, men ved rekomanderte sendinger er sikkerheten mye høyere.

Brevsendinger er helt ute av kontroll, jeg kunne gnagd dem i stykker uten at noen hadde merket det.
Sist endret av estragon; 15. mai 2009 kl. 09:00.
Sitat av piuu Vis innlegg
Da har du aldri hentet rekomanderte forsendelser, men kun vanlige pakker.
Vis hele sitatet...
Man skal vise ID når man henter vanlige pakker også, det ser du på den lappen du skriver under på. Funksjonæren skal krysse av i en boks med at ID er vist (men ifølge min erfaring gjør de det sjelden).
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av estragon Vis innlegg
Sik vi gjør det der jeg jobber: Hvis du har med hentelappen og skal hente en vanelig pakke må du ikke vise ID, bare skrive under på lappen. Hvis du bare har med kollinummeret må du legge fram ID.
Så, hvis du får tak i hentelappen er det bare å komme og ta pakka, men ved rekomanderte sendinger er sikkerheten mye høyere.

Brevsendinger er helt ute av kontroll, jeg kunne gnagd dem i stykker uten at noen hadde merket det.
Vis hele sitatet...
Har selv hentet pakker uten hentelapp, kolllinummer eller legg.
Bruttern henter somregel pakker for meg,rekomanderte også... Fikk en telefon her en dag om at jeg måtte komme ned og skrive under, når jeg ikke hadde henta noe pakke.. Viste seg at bruttern hadde henta noen pakker i navnet mitt, så hadde de glemt og få han til og skrive under... Og her en dag når jeg skulle på skytebanen så hadde jeg med pakkelapp på ett pussesett, når jeg var ferdig med skyting og skulle dra opp dette fra eska, viste det seg og være noe junk fra ebay...
Førstepost er fra 2009. Ikke vits i å ressurecte tråden