Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4858
Anonym bruker
"Nyfiken Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har fått en kapsel av en venn med 50mg Aduvanz.

Er det mulig å dele den opp i to og evt lage to dropper?

Kan man snorte aduvanz? Hørt at man ikke kan det.

Tilleggspørsmål: Er det farlig å kombinere med f.eks weed og/eller alkohol?

Takker for svar
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Bare ikke kombiner aduvanz med alkohol. Tviler også på at 50 mg vil gi deg noe særlig rus. Kapselen er bare og rive ifra hverandre og putte i et glass
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
50mg for en uten toleranse vil gi noe eufori. Av erfaring. Det frigir dopamin
Du kan dele opp i to og svelge. Du bør ikke Snorte: kombinering med weed eller alkohol øker sjansen for bivirkninger.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Relevant Vis innlegg
Du kan dele opp i to og svelge. Du bør ikke Snorte..
Vis hele sitatet...
Sier du det fordi du mener oralt inntak av amfetamin generelt sett er å foretrekke fremfor snorting
eller gjelder det Aduvanz spesielt?
Sist endret av vindaloo; 18. juni 2021 kl. 15:00.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Sier du det fordi du mener oralt inntak av amfetamin generelt sett er å foretrekke fremfor snorting
eller gjelder det Aduvanz spesielt?
Vis hele sitatet...
Både og. Aduvanz er laget slik at det er en tregere effekt uansett om man sniffer, så selve kicket er ikke like fremtredende i forskjell fra sniffing og oralt som det er med andre greier. Også er det dette med at sniffing er skadelig for nesen og gir en del plager som tett og rennende nese, noe man totalt unngår ved svelging.
Mener å ha lest vanlig amfetamin går rett i blodet, derfor kan sniffing gjøre at kroppen tar den opp fortere og mer effektivt enn å svelge, siden den må inn i tarmene for å virke og noe av amfetaminen blir ødelagt av magesyren???

Aduvanse og Elvanse MÅ brytes ned i tarmene fordi den inneholder et pro-enzym på toppen av amfetamin molekylet, som nedbrytes av tarmene. Tar du aduvans i nesa tar det bare en ekstra lang vei ned til tarmen, totalt unødvendig med andre ord.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
50g gir meg et meget kraftig kick over 6-7 timer og hodet er helt kjørt etter dette. Kombinert med alkohol blir jeg intenst fyllesjuk i minst 48t.

Snorting er som nevnt fåfengt.
lisdeksamfetamin måå liksom ned i magen for å bli aktivt siden det er en fint lite prodrug.

Blitt meget populært de siste årene siden feilbruks-mulighetene er dempet betraktelig. Og joda, man kan utmerket sniffe lidsdeksamfetamin - det blir bare ikke tatt opp av slimhinnene i nesen, og må ned i svelget og svelges før det faktisk blir å virke.

(Samme greia har vi på de som synes det er en kjempe-idé å sniffe benzodiazepiner eller det brune heroinet som vi har i Norge - joda det funker til slutt, men blir aldeles ikke tatt opp i nesen fordi)

Og jeg sitter selv med 30mg Aduvanz i systemet, og er meget fokusert/skjerpa - og var våken inatt pga. inntak av amfetamin, litt overrasket over såå bra funk siden jeg nesten sov stående før inntaket av 30mg.

Så jeg vil tippe at 25mg vil gjøre dem mer våken jah

Ord som "farlig" og "skadelig" er så sabla relativt at jeg ikke gidder svare på den - men mer som ; Om vi snakker vanlig weed med masse thc og lite cbd, uten toleranse - så er det kjapt nok fra før å noie litt, med et stimulant i bakgrunnen kan det være enda lettere.

Og nå er det sikkert tusenvis av nordmenn hver helg som bruker amfetamin for å kunne drikke mer, og alkohol for å lande etter en helg med amfetamin - så neh.

Dog det er definitivt ikke spess godtegn å venne seg til flere rusmidler på én gang, og særlig ikke alkohol hvis den blir misbrukt for å lande/dempe bivirkninger av stims. Alkohol er tross alt meget toksisk for kroppens organer - er en grunn til at heroinister får sub/metadon, og alkiser får Antabus....

(Grovt forenklet og sammenfattet)

Vi kan snakke om "belastning for hjertet å innta stimulant og et dempende stoff" leeenge - og jeg tror likevel det er skumlere om man lærer seg at det er helt greit med en liter hjemmebrent hver gang man tar stims

(Nå svarte jeg veldig bredt her på slutten, alt ifra de som bruker en femmer amf på ei helg, de som tar noen linjer coke en sjelden helg, eller de som tar Aduvanz før party)

Fin helg da folkens =)
Anonym bruker
"Nyfiken Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for mange gode svar! Det ga meg litt innblikk i hvordan dette fungerer.

Har tidligere erfaring med å ha snortet Ritalin, coke sammen med store mengder alkohol og weed og det har gått fint.
Men tenker det alltid er lurt å spørre før man prøver noe nytt.

Hadde ikke tenkt å blande alt sammen i one go denne ganger, for jeg vil kjenne litt på hvordan det føles uten andre ting i bildet.
Mistenkt lenge at jeg har ADHD, og vil se om dette skjerper oppmerksomheten.
Lurte mest på dette med weed og alko, siden jeg skal gjøre det senere i kveld.

Har nå kl 12 tatt en 50mg aduvanz, så får se hvordan dette går. Tror den smått begynner å virke nå.